globalmoto_duben_nolan




Vyrážíme na test H-D Road Glide a Street Glide 2024

Jak moc se standardní verze nových touringů Road Glide a Street Glide s novým designem a celou řadou inovací budou lišit od předchozí verze a od luxusních CVO verzí, které nový design uvedly na scénu již vloni v létě? To aspoň krátce otestujeme v kopcích kolem francouzské Marseille na první novinářské jízdní prezentaci. Zajímá Vás na nových modelech něco konkrétního? Ptejte se na konci článku.

Modernizoval takovou ikonu, jakou jsou velké touringy Road Glide a Street Glide s dlouhou historií je hodně odvážný krok. Vždyť první Street Glide s charakteristickým kulatým světlem a nahoru vykrojenou kapotáží Batwing, která se natáčí spolu s řídítky, je tu od roku 1984! Čtyřicet let? To už je pořádná historie.

Vedle toho se první Road Glide sice má pod tímto názvem svůj příchod na scénu až v roce 1998, ale její tvary se vyráběly dokonce už od roku 1980, tehdy pod názvem FLT-80 Tour Glide. A její mohutná a agresivní kapotáž Sharknose, která připomíná rozšklebené čelisti žraloka, je v motocyklovém světě už dlouho jedinečná. A jedinečné je i svezení na téhle velké „almaře“, protože kapotáž je pevně uchycená na rámu a natáčí se jen samotná řídítka.

Americký výrobce zvolil trochu svérázný přístup, když do toho vloni pořádně „praštil“ a představil novou podobu těchto největších touringů s výrazně modernizovaným vzhledem vycházejícím z LED prvků osvětlení. Oba modely sice i nadále na první pohled každý snadno pozná, ale mají zaoblenější tvary. Kapotáž Sharknose modelu Road Glide se pořád chlubí „žraločím“ designem, ale charakteristický dvojitý světlomet byl nově nahrazený jedním širokým světlem, které se jako dvojité jen tváří. Boční prvky pak slouží jako směrovky. A design Batwing u modelu Street Glide zase poukazuje na moderní dobu směrovkami ve tvaru LED pásků po stranách. Nový je i tvar palivové nádrže o objemu 22,7 l s novým bočním zkosením a boční kryty a brašny.

Ještě předloni měly tyto touringy motory 114, teď dostaly o padesát kubíků větší motor Milwaukee-Eight 117 V-Twin o zdvihovém objemu 1923 cm3. Ten letos navíc dostal inovovaný systém chlazení hlav válců, který slibuje lepší tepelný komfort jezdce, a vylepšené sání a výfukový systém. Nemá ovšem systém variabilního časování ventilů jako loňské modely CVO . Letošní inovace standardních modelů ale zvýšily výkon o 2 koně na celkových 107 koní (80 kW) při 5020 ot/min a točivý moment až na 175 Nm. Obě novinky dostaly stejnou inovovanou výbavu jako v létě uvedené CVO verze, to znamená silnější přední brzdy (s průměrem kotoučů 320 mm oproti předchozím 300 mm) a čtyřpístkové třmeny. Upravené odpružení má vzadu podstatně delší zdvihy 76 mm.

Na lepším tlumení nerovností i celkové ovladatelnosti by se také měla pozitivně podepsat snížená hmotnost, Street Glide teď váží 368 kg v provozním stavu a ještě o něco mohutnější Road Glide rovných 380 provozních kg. Nové modely jsou vybavené náklonovým systémem ABS a náklonovou kontrolou trakce. Vše se nastavuje pomocí 12,3palcového barevného dotykového displeje TFT se systémem Skyline OS, který nahrazuje předchozí analogové přístroje a většinu přepínačů. Přibyly volitelné jízdní režimy Road, Sport, Rain a také režim Custom, ve kterém si uživatel může nastavit vlastní charakteristiky reakce vstřikování a zásahu asistenčních systémů. Většinu těchto funkcí najdete podrobně popsaných v našem prvním testu verze CVO Road Glide 2023. A pokud vás zajímá něco dalšího, pošlete nám své dotazy níže.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)

On-line rozhovor: Filip Tichý

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

puffybodie
Dotaz od puffybodie položen 09.02.2024 13:35

1) Bylo by mozne vyzkouset a popsat rozdily chovani mezi temi dvemi v pomalych rychlostech? Diky uchyceni kapot a hlavne jak jsou ty kapoty tezke. Na me XVZ maji peknou radku kil a pro tech pomalych zatackach do plneho rejdu to je poznat hodne

2) Zmerit casy kdy bude motorka pouzitelna po otoceni klicku. Napr. z Australie u CVO modelu jsou hlaseny problemy kdy start je mozny cca za 10s, ale s velkou pravdepodobnosti, ze bude blbnout palubni elektronika a bude nutne znovu startovat. Realne je treba cekat cca 30s nez nastartuje operacni system a zacne mezi budiky ukazovat udaje a az pak je mozne startovat

3) Jak moc bytelne jsou nove kufry? Kvuli snizeni vahy jsou nyni hodne tenke a system otevirani je hodne poddimenzovany obzvlaste pokud je ve viku reproduktor. Vubec to neodpovida pozadovane cene za stroj

4) Pokud budou v okoli cesty odpovidajici kvalitou tem nasim, tak je mozno zkusit jak moc je to snesitelne se zakladnimi tlumici at uz solo nebo ve dvou?

Odpověď od Filip Tichý z 12.02.2024 20:18

1) Rozdíly jsou hodně výrazné, budu se tomu hodně věnovat v článku, vyjde během února. Stručně shrnuto, mají stejný podvozek, ale hodně rozdílnou ergonomii. Streetka působí sportovněji v zatáčkách a ve městě je skvěle obratná, udělat myšku nebo na poslední chvíli zakličkovat a vyhnout se kanálu je překvapivě snadné. Road Glide má ve standardu hodně zvýšená řídítka "ape-hanger" a posaz nakloněný víc dozadu a ovládání je odtažitější. Otočit se na užší silnici se Streetkou není problém, s Roadkou to byl pokaždé trochu boj. Kapoty jsou proti loňsku odlehčené a oba modely je mají pocitově téměř stejně težké, RG samozřejmě pár kilo navíc.
2) Infotainment má úvodní grafiku a než se všechny ny uvítání ustálí, je to asi 6-7 sekund. ALE mašina startuje prakticky okamžitěě, když zapnu zapalování a rovnou tisknu stzartér, je tam prodleva půl sekundy.
3) Kufry samy o sobě působí bytelně, jsou taky posunuté trochu výš než vloni. Ale je pravda, že ten závěs působí trochu subtilně a má jen relativně krátký "pant".
4) Ve dvou jsme se bohužel neměli příležitost svézt, ale na rozbité silnici je to proti předchozí verzi hodně velký posun. Zadní zdvihy jsou o polovinu delší a přizpůsobili tomu i charakter přední vidlice. Street úplně v pohodě, Roadka je na tom hůř, ve standardu má posaz víc ve stylu chopper a nerovnosti se víc přenášejí do páteře jezdce.

puffybodie
Dotaz od puffybodie položen 09.02.2024 13:41

Skyline OS:

Jsou vsechny funkce zdarma dostupne nebo je to ala KTM, ze da clovek za motorku trictvrte milionu a musi neco platit navic jednorazove nebo mesicne?

Jak dlouho zarucuje HD aktualizace pro system? 5 let? 10 let? Vice?

Funguje plne mirroring telefonu at uz Android nebo iPhone?

Odpověď od Filip Tichý z 12.02.2024 20:05

H-D naštěstí žádné měsíční platby za cokoli nepoužívá, vše je v základní ceně... tedy skoro vše,trochu mě zarazilo, že u touringů za tři čtvrtě mega není v základu vyhřívání rukojetí ;-( Mirroring telefonu plně fungoval u Iphonu a u Androidu by měl také být. Co se týče aktualizací, to se mi nedpodařilo zjistit, poslal jsem dotaz a doplním.

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist