globalmoto_duben_nolan




Obraz dělá rám

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
neznamyScooterD (1088) napsal 03.12.2014 v 16:05+1

pepoš> tak ono tvůj rám a rám třeba z toho monstera to je velkej rozdíl jde spíš o to, že jsou dostatečně nadimenzovaný na určitý síly, ke kterejm náraz na přední kolo nepatří... A tvrdit že AL je na pikaču a ocel je nej je blbost, vždy záleží na konkrétním výrobku...

pepoš (0) napsal 03.12.2014 v 12:44

neznamScooterD v sérii sou asi horší,ale když se to udělá pořádně tak to drží :D a 3-5 kilo navíc se dá taky překousnout :D

neznamyScooterD (1088) napsal 02.12.2014 v 23:38

anti>kam chceš sem poslat fotky těch třeba Cr-mo rámů který jsou po nárazu v malý rychlosti ve smrti? Teda jestli je CR-mo ocel

tomzak (48) napsal 02.12.2014 v 22:17

Kdyby nekdo hledal v textu perfektni a stale aktualni priklad pouziti celonosne ocelove karoserie na jednostopem vozidle, doporucuju vzpomenout si na vespu. Ano, i do dnesnich dni si zachovala ocelovy monokok, zadne trubky prektyte plastem.

DucS (15) napsal 02.12.2014 v 21:25+1

Proč je pod odstavcem o rámu DUCATI DESMOSEDICI RR fotka odstrojené PANIGALE???

PacienT.cz (687) napsal 02.12.2014 v 20:18

Přesně takovou Jawu "banána" měl můj táta ...

zzzmrzlinar (471) napsal 02.12.2014 v 19:01

Ja-Ne - ale mojí GSR asi nesvolají ale ta asi nepraskne při jízdě

Hornet šestka sice ušetřil, ale při pádech se ten most často poškodil, devítka byla silnější tak tak to uměla ustát líp. Taky se spousta kupců second hand hornátů sakra divil když pak někdy sundali nádrž.

JA-NE (767) napsal 02.12.2014 v 18:53

Zzzzmrzlinar. Suzuki mala na ramy gsxr zvolavacku. Su vyrobene z makoveho kvetu. To mas pravdu. Praskali sa aj ked to pilot nepolozil.

hycomat (1) napsal 02.12.2014 v 18:40+1

Hornet hlavne ušetril oproti konkurencii v 600vkách geniálne jednoduchým rámom a kyvkou bez prepákovania nejakých 20-25 kg. Nie je to ideálny rám, ale aj vďaka nemu sa na Hornete môžu voziť baby, ktorým by už 200kilová motorka mohla robiť problémy.

JohnnyS08 (219) napsal 02.12.2014 v 17:05+1

Jakože místní technické články často kritizuju, tak tenhle se mi líbí, podle mě dostatečně srozumitelně vystihuje základ problematiky

PremdaHonda (108) napsal 02.12.2014 v 13:12

Například profesionální kaskadéři na supersportech dnes jezdí ocelové příhradové rámy,které si nechávají vyrábět místo původních hliníkových deltaboxů apod...ale samozřejmě u silniční motorky se při výrobě nepočítá,že se s ní bude tak často mlátit o zem

zzzmrzlinar (471) napsal 02.12.2014 v 12:00

ANTI - tak v principu máš a ocelový, zejména kolébkový rám, je pružnější s větší mezí kluzu (od kdy už se jedná o trvalou deformaci nikoliv dočasnou) a např. takový kritizovaný rám Bandita nemá problém ustát i pekelnou ránu, tak hliníkový deltabovy vydrží samozřejmě méně.

Nicméně co se týká hliníkových Suzuki z let 2005-2007 (GSX-R a GSR) tak tam je "křehkost" jaksi nadstandardní. Rám nemá problém při jízdě žádný problém přitom při menší ráně praskají v krku a můžou se klidně rozdělit na dvě půlky. Asi zřejmě konstrukční vada, která je u GSR horší bo je to jenom jednostranný profil, není svařovaný jakoby "do trubky" ze dvou kusů. Mimochodem GSR mám, jebnu lí s ní nějak moc tak asi končím, ale zase je díky tomu všude spousta dílů z těch co maj po bouračce prasklej rám. Stačí zadat do googlu , gsx-r broken frame, nebo GSR broken frame, jsou tam krásné "půlčíky"

Fast17 (431) napsal 02.12.2014 v 11:12

ale zase tu máš vývoj - co se nepovede napoprvý je napotisící možná ten nejlepší nápad. Dneska s vývojem materiálu a možností detailní simulace namáhání v průběhu jízdy udělají ten motor tak, že tuhost (a i "pružnost" třeba v náklonu) toho spojení (z tradičního pohledu na rám torzo+motor) je možná i lepší, než u klasiky. A každopádně lehčí...

IvanDvoutakťák (5074) napsal 02.12.2014 v 10:35

Já, "bajker-kamenožrout" , dodám jen tolik, že rám už
z principu je základem pro všechno další a každý šroubový
spoj koncepce "motor=součást rámu" je ztrátou tuhosti celého
šasi.Příkladem může být(taky z"pravěku" ),že ani Mike
Hailwood "nedal"titul 500ccm,když jezdil Hondu s tím t.zv.
otevřeným rámem, proti Agostinimu na MV s rámem klasickým.
O autech toho sice vím ještě míň než o motocyklech ,ale
jeden příklad mám taky : v začátcích offroadů se osvědčily
jedině snad Suzuki Samurai(a VItara?), s tím nejklasičtěj-
ším rámem typu "žebřík"...

seikos (975) napsal 02.12.2014 v 09:32

CharlieV: to by chtělo ten rám vidět v detailu. Ale jak to popisuješ (chybí ti jen spodní trubka), tak se takovému rámu říká diamond s podpěrou

rrss (0) napsal 02.12.2014 v 09:18-1

Podepisuji 2P. Lepší tento článek než zjevná PR.

CharlieV (93) napsal 02.12.2014 v 09:16

No já nevím, ale když mám rám, kde mi spodní oblouk( y) kolébky nahrazuje blok motoru, tak je to páteřák nebo kolébka?

Čert aby se v tom vyznal...

seikos (975) napsal 02.12.2014 v 08:55-3+1

BFU jásá radostí. Odborník nadzvedává obočí.
A co kompozitní a karbonové rámy? Titanové, magneziové? Kompozitní rámy se dělají už 15 let, tak proč je psáno "už dorazily"?
Jak píše Anti. Článek je jen taková glosa, asi aby se ucpalo informačně mrtvé období

2pavel (21) napsal 02.12.2014 v 08:54

Pěkný článek, ale trošku mě tady chybí zmínka o BMW a dobách kdy ještě dělali větrem chlazené motory a chopper, enduro a supersport se lišili jen tvarem řidítek;)

VladaM (141) napsal 02.12.2014 v 08:51

... Hornety s ocelovým jeklovým páteřákem za pět a půl jenu versus konkurence řady FZ6 od Yamahy. Poznáte rozdíl v tuhosti rámu? To byste museli mít na přilbě číslovku 46!...
Ale ten rám je na FZ6 krásný!
Ani dnes určitě nedělá ostudu.

Anti (391) napsal 02.12.2014 v 06:23+2

Jen taková "glosa":V dřívějších dobách jsem považoval hliníkový rám za mnohem lepší řešení než ocel.Ale jen do chvíle kdy jsem se kouknul na prasknutý krk řízení na jednom hodně zánovním supersportu(tuším GSXR600).Dle majitele v malé rychlosti jen lehce ťukl do auta před ním.Motorka s přibližně šesti tisíci kilometry defacto na vyhození...
Teď už upřednostňuji spíše tu ocel,protože nepostrádá vlastnost na rámech zatracovanou,ale na výdrž důležitou-pružnost.




TOPlist