Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Také žasnu nad demencí zákonodárců. Původní systém byl geniální v tom, že svoje si provedl prodávající u sebe a kupující u sebe po získání TP. Teď aby člověk jezdil jako kokot ze západních čech do Ostravy a naopak. Navíc metody "plné moci" po osobní zkušenosti zavrhuji. Prodal jsem moto a po půl roce se jen tak zeptal na MěÚ, co je na mě psáno. A ejhle, původní mašina pořád na mě a kupec neřekl ani píp. Pak jsem z něj horkotěžko doloval papíry, abych to odhlásil. Samozřejmě jsem mu to při poslání zpět pěkně napálil s dobírkou, za ty obstrukce.
Ke stávajícímu stavu stačilo přidat postihy za nepřihlášení v termínu a vše by bylo OK. Člověk navíc často jezdí okukovat nová vozidla o víkendu a zkuste si něco v sobotu/neděli zařizovat po úřadech a STK.
Za mě jednoznačně změna k horšímu pro prodeje a převody v rámci vozidel registrovaných v ČR.
hooler tak samozřejmě by to muselo být opatřeno nějak jinak (např. kupní smlouva jasný doklad apak pokuta na nového majitele dle smlouvy) neříkám že je to dobré řešení při stávající novele zákona .-)
jen že to mohli postavit opačně .-) a upravit ten zákon v trochu jiném znění.
rouy: no ale vy chvíli, kdy si to on všechno odveze a nepřihlásí tak jsem na tom úředně ještě hůř, než když to na něj zůstalo v polopřevodu. Jsem podle registu pořád majitel, tudíž přestupky jdou nejdřív za mnou a nastává prokazování. Prošvihl jsem lhůtu 10 dní od uzavření kupní smlouvy, tudíž pokuta 50 tisíc a prokazování. A to nemam tušení, jestli když na tom udělá na nepojištěnym průser tak to platí on jako řidič, nebo já jako majitel. Pak už jen cesta k novýmu majiteli, roztrhání smlouvy, zlámání rukou a čelisti a odvoz motorky zpět domu. Díky, ale to si radši zajdu doma na úřad a přehlásim to sám
Hooler: Dává to smysl když nový majitel bude mít právě tu danou plnou moc a vše rovnou zařídí v místě svého bydliště a rovnou s novou značkou příslušnou jeho okresu .-) a mě nepřijde logické udělat techničák vše přihlásit a pak znova v Praze předělávat techničáky nová značka...nepřijde mi to o moc logičtější .-)
rouy: takže prodam motorku za 15 tisíc a pak ji z jižních čech pojedu s novym majitelem odhlásit do Zlína a 5 tisíc projedu v benzinu - to opravdu dává smysl novou značku ti daj na tvym úřadě kdykoliv (samozřejmě zaplatíš) navíc místně příslušný značky brzy skončí takže tohle už řešit nebudeš muset
No tak je to takto a to je podle mě úplná demence že jako pražák budu jezdit s Litvínovskou značkou??? Tak to je fakt nedomyšlenej bordel...
3) Tabulky s registrační značkou ztrácí krajskou působnost.
Př.: Nový vlastník vozidla z Prahy bude vyřizovat přihlášení vozidla s původním vlastníkem z Litvínova - vše se vyřídí v Litvínově, zůstanou ústecké registrační značky, pokud bude chtít pražské, musí do Prahy a uhradit správní poplatek
200 Kč za jednu tabulku a 50 Kč za zápis změn v RV. Nový vlastník z Litvínova učiní to samé na jiném úřadě nebo dá původnímu vlastníkovi ověřenou plnou moc nebo původní vlastník podá žádost s úředně ověřeným podpisem nebo uznaným elektronickým podpisem nového vlastníka.
rouy: V zákonech netřeba hledat logiku
Podle mě to novelizujou zásadníma změnama nebo to dotáhnou a registrační značky už nebudou podle krajů, ale nic neříkající kombinace písmen a číslic, případně RZ na přání. Za rok převodů v tom bude totální chaos.
Podle mě je to blbost, mělo by se to odhlašovat a přihlašovat na místě bydliště nového majitele jinak to nedává smysl. Nebudu přece jako Pražák jezdit s Ostravskou značkou (kupovala jsem motorku v září v Ostravě) když si to ale obrátíte že se bude odhlašovat i přihlašovat v místě nového majitele už to smysl dává.
To je všechno důsledek dementního ekovýpalného a nepromyšleného zákona o ekologické likvidaci - ožralí zákonotrestači schválili zmetek a pakárnu z toho budou mít obyčejní lidi
Nechci tady vířit debaty, ale třeby v Polsku je pojistka na vozidlo, nikoliv na majitele. A tak když kupuješ třeby motorku, tak pojistka jde tzv. s motorku. Nový majitel po koupi se pak rozhodne jestli mu pojistka vyhovuje nebo ne. Pokud ne tak si sjedná novou a ta stará tím dnem končí a pojišťovna přaplatek vyplatí původnímu pojistiteli.
Jenže já jako prodávající nikoho s mou pojistkou odjet nenechám a co když to nepošle a mine lhůta 10dní?. A přitom to šlo tak jednoduše-ty starý polopřevody teda zrušit a od 2015 ten systém nechat,jen s tím,že pokud si to já jako kupující do určitého termínu-cca10 dní nepřihlásím,tak bud flastr anebo zánik v registru. On by si to každý rozmyslel jezdit pak na polopřevod.
Polopřevod bylo legitimní a svým způsobem geniální řešení převodu práv a povinností (kromě tý blbosti s ORV - že musel být přítomen při odhlášení a ne při přihlášení). Problém s "trvalým" polopřevodem se dal řešit vymáháním pokut od kupujících nebo zrušení vozidla třeba k červnu 2015. Největší právní problém vidím v tom, že je za převod odpovědný prodávající (pod pokutou až 50k). Modelová situace - prodám motorku, podepíšeme s kupujícím smlouvu, čímž přechází vlastnická práva a už toho člověka nikdy neuvidím nebo se bude vymlouvat, že nemá čas nebo se na cestě domů vyseká, prostě bude převod sabotovat, takových lemplů je plno a já budu platit vysokou pokutu - tohle musí nějaký právník napadnout, to není možné...
to Drakis: Já teda nevím, ale podle mě to máte blbě napsáno. Odhlašuje se a přihlašuje na úřadě bydliště nového majitele...
No jo ale to bych neprodal moto třeba do Ostravy abych tam musel jet!! To da rozum. jedeš na druhý konec republiky pro ojetou mašinu, dohodneš se, zaplatíš a sepíšeš smlouvu. Dáš prodávajicímu plnou moc a on zařídí odhlášku a přihlášku na tebe. Dokonce i pojistka se dá udělat elektronicky a zelenou kartu si vytiskneš na tiskárně. jako pojistitele uvedeš nového majitele...ale stejně mi to příjde dost krkolomný a hlavně těch deset dnů je dost málo. Je to vlastně jen týden. Myslím že do 30 dnů by bylo optimální. A to už by se snad nikdo nemohl vymlouvat že to nestihl.
Přijet, koupit, odvézt komplet se všemi doklady. Doma uděláte evidenčku, pojistku, plnou moc a pošlete doporučeně zpět prodávajícímu. Ten to na nového majitele přehlásí a pošle zpět.
Ještě že nemám nic v plánu kupovat a jak to tak vidím-dlouho nebudu . Leda nákup zůžit jen na okolí vlastního úřadu registru aspoň odpadne cestování. Anebo jen dovoz z venku-i ten bude jednodušší,než toto
Pořád mi vrtá hlavou, co bude s těma statisícema aut v polopřevodu (hlavně ty s vysokou ekodaní a minimální hodnotou), které už nikdo nedohlásí? Ty sice úředně zaniknou, ale reálně zůstanou hnít někde na ulicích a parkovištích supermarketů. To budou chodit šlapky od MP a vysílačkou kontrolovat každou značku? A někdo (tipuju to na obec) pak bude platit odtah a likvidaci vraků?
To Hříbek:
...to znamená, že na vybranou mašinu / auto, se budeme jezdit dívat jen v pondělí nebo ve středu, aby jsme v případě koupě, stihli všechny potřebné kroky a hlavně otevřený ragistr...
Sice to je k nasrání, ale přece můžeš dát plnou moc prodávajicímu aby po prodeji udělal převod za Tebe, ne? Ovšem to znamená, že pro motorku nebo auto si přijedeš s podvalem, bo osvědčení musí mít k převodu. Ovšem největší pecka je že ještě musíš udělat pojistku a nějakým způsobem mu doručit zelenou kartu.
to-kubajzs83-je to napsáno správně od nového roku značka zůstáva atˇjsi z jakéhokoli kraje.
Ovšem,že když koupím motorku v Praze o víkendu a na přepis tam znova pojedu to vymyslelo neskutečné hovado.
Já teda nevím, ale podle mě to máte blbě napsáno. Odhlašuje se a přihlašuje na úřadě bydliště nového majitele... Jak by Vám vydali značku jiného kraje? Tak mi to řekli i na úřadě.
Toto musel vymyslet totální idiot, kterej si asi nikdy nic ojetýho nekupoval ... v důsledku to znamená, že na vybranou mašinu / auto, se budeme jezdit dívat jen v pondělí nebo ve středu, aby jsme v případě koupě, stihli všechny potřebné kroky a hlavně otevřený ragistr
Také žasnu nad demencí zákonodárců. Původní systém byl geniální v tom, že svoje si provedl prodávající u sebe a kupující u sebe po získání TP. Teď aby člověk jezdil jako kokot ze západních čech do Ostravy a naopak. Navíc metody "plné moci" po osobní zkušenosti zavrhuji. Prodal jsem moto a po půl roce se jen tak zeptal na MěÚ, co je na mě psáno. A ejhle, původní mašina pořád na mě a kupec neřekl ani píp. Pak jsem z něj horkotěžko doloval papíry, abych to odhlásil. Samozřejmě jsem mu to při poslání zpět pěkně napálil s dobírkou, za ty obstrukce.
Ke stávajícímu stavu stačilo přidat postihy za nepřihlášení v termínu a vše by bylo OK. Člověk navíc často jezdí okukovat nová vozidla o víkendu a zkuste si něco v sobotu/neděli zařizovat po úřadech a STK.
Za mě jednoznačně změna k horšímu pro prodeje a převody v rámci vozidel registrovaných v ČR.
hooler tak samozřejmě by to muselo být opatřeno nějak jinak (např. kupní smlouva jasný doklad apak pokuta na nového majitele dle smlouvy) neříkám že je to dobré řešení při stávající novele zákona .-)
jen že to mohli postavit opačně .-) a upravit ten zákon v trochu jiném znění.
rouy: no ale vy chvíli, kdy si to on všechno odveze a nepřihlásí tak jsem na tom úředně ještě hůř, než když to na něj zůstalo v polopřevodu. Jsem podle registu pořád majitel, tudíž přestupky jdou nejdřív za mnou a nastává prokazování. Prošvihl jsem lhůtu 10 dní od uzavření kupní smlouvy, tudíž pokuta 50 tisíc a prokazování. A to nemam tušení, jestli když na tom udělá na nepojištěnym průser tak to platí on jako řidič, nebo já jako majitel. Pak už jen cesta k novýmu majiteli, roztrhání smlouvy, zlámání rukou a čelisti a odvoz motorky zpět domu. Díky, ale to si radši zajdu doma na úřad a přehlásim to sám
Hooler: Dává to smysl když nový majitel bude mít právě tu danou plnou moc a vše rovnou zařídí v místě svého bydliště a rovnou s novou značkou příslušnou jeho okresu .-) a mě nepřijde logické udělat techničák vše přihlásit a pak znova v Praze předělávat techničáky nová značka...nepřijde mi to o moc logičtější .-)
rouy: takže prodam motorku za 15 tisíc a pak ji z jižních čech pojedu s novym majitelem odhlásit do Zlína a 5 tisíc projedu v benzinu - to opravdu dává smysl novou značku ti daj na tvym úřadě kdykoliv (samozřejmě zaplatíš) navíc místně příslušný značky brzy skončí takže tohle už řešit nebudeš muset
No tak je to takto a to je podle mě úplná demence že jako pražák budu jezdit s Litvínovskou značkou??? Tak to je fakt nedomyšlenej bordel...
3) Tabulky s registrační značkou ztrácí krajskou působnost.
Př.: Nový vlastník vozidla z Prahy bude vyřizovat přihlášení vozidla s původním vlastníkem z Litvínova - vše se vyřídí v Litvínově, zůstanou ústecké registrační značky, pokud bude chtít pražské, musí do Prahy a uhradit správní poplatek
200 Kč za jednu tabulku a 50 Kč za zápis změn v RV. Nový vlastník z Litvínova učiní to samé na jiném úřadě nebo dá původnímu vlastníkovi ověřenou plnou moc nebo původní vlastník podá žádost s úředně ověřeným podpisem nebo uznaným elektronickým podpisem nového vlastníka.
rouy: V zákonech netřeba hledat logiku
Podle mě to novelizujou zásadníma změnama nebo to dotáhnou a registrační značky už nebudou podle krajů, ale nic neříkající kombinace písmen a číslic, případně RZ na přání. Za rok převodů v tom bude totální chaos.
Podle mě je to blbost, mělo by se to odhlašovat a přihlašovat na místě bydliště nového majitele jinak to nedává smysl. Nebudu přece jako Pražák jezdit s Ostravskou značkou (kupovala jsem motorku v září v Ostravě) když si to ale obrátíte že se bude odhlašovat i přihlašovat v místě nového majitele už to smysl dává.
To je všechno důsledek dementního ekovýpalného a nepromyšleného zákona o ekologické likvidaci - ožralí zákonotrestači schválili zmetek a pakárnu z toho budou mít obyčejní lidi
Nechci tady vířit debaty, ale třeby v Polsku je pojistka na vozidlo, nikoliv na majitele. A tak když kupuješ třeby motorku, tak pojistka jde tzv. s motorku. Nový majitel po koupi se pak rozhodne jestli mu pojistka vyhovuje nebo ne. Pokud ne tak si sjedná novou a ta stará tím dnem končí a pojišťovna přaplatek vyplatí původnímu pojistiteli.
Jenže já jako prodávající nikoho s mou pojistkou odjet nenechám a co když to nepošle a mine lhůta 10dní?. A přitom to šlo tak jednoduše-ty starý polopřevody teda zrušit a od 2015 ten systém nechat,jen s tím,že pokud si to já jako kupující do určitého termínu-cca10 dní nepřihlásím,tak bud flastr anebo zánik v registru. On by si to každý rozmyslel jezdit pak na polopřevod.
Stejně si myslím, že je to "polotovár" stejně jako spousta nových zákonů které brzy čeká novela a pak novela novely
Polopřevod bylo legitimní a svým způsobem geniální řešení převodu práv a povinností (kromě tý blbosti s ORV - že musel být přítomen při odhlášení a ne při přihlášení). Problém s "trvalým" polopřevodem se dal řešit vymáháním pokut od kupujících nebo zrušení vozidla třeba k červnu 2015. Největší právní problém vidím v tom, že je za převod odpovědný prodávající (pod pokutou až 50k). Modelová situace - prodám motorku, podepíšeme s kupujícím smlouvu, čímž přechází vlastnická práva a už toho člověka nikdy neuvidím nebo se bude vymlouvat, že nemá čas nebo se na cestě domů vyseká, prostě bude převod sabotovat, takových lemplů je plno a já budu platit vysokou pokutu - tohle musí nějaký právník napadnout, to není možné...
to Drakis: Já teda nevím, ale podle mě to máte blbě napsáno. Odhlašuje se a přihlašuje na úřadě bydliště nového majitele...
No jo ale to bych neprodal moto třeba do Ostravy abych tam musel jet!! To da rozum. jedeš na druhý konec republiky pro ojetou mašinu, dohodneš se, zaplatíš a sepíšeš smlouvu. Dáš prodávajicímu plnou moc a on zařídí odhlášku a přihlášku na tebe. Dokonce i pojistka se dá udělat elektronicky a zelenou kartu si vytiskneš na tiskárně. jako pojistitele uvedeš nového majitele...ale stejně mi to příjde dost krkolomný a hlavně těch deset dnů je dost málo. Je to vlastně jen týden. Myslím že do 30 dnů by bylo optimální. A to už by se snad nikdo nemohl vymlouvat že to nestihl.
Přijet, koupit, odvézt komplet se všemi doklady. Doma uděláte evidenčku, pojistku, plnou moc a pošlete doporučeně zpět prodávajícímu. Ten to na nového majitele přehlásí a pošle zpět.
Ještě že nemám nic v plánu kupovat a jak to tak vidím-dlouho nebudu . Leda nákup zůžit jen na okolí vlastního úřadu registru aspoň odpadne cestování. Anebo jen dovoz z venku-i ten bude jednodušší,než toto
Opravdu, stále nový nápady,
Pořád mi vrtá hlavou, co bude s těma statisícema aut v polopřevodu (hlavně ty s vysokou ekodaní a minimální hodnotou), které už nikdo nedohlásí? Ty sice úředně zaniknou, ale reálně zůstanou hnít někde na ulicích a parkovištích supermarketů. To budou chodit šlapky od MP a vysílačkou kontrolovat každou značku? A někdo (tipuju to na obec) pak bude platit odtah a likvidaci vraků?
Proč dělat věci jednoduše, když jdou udělat i složitě ?
To Hříbek:
...to znamená, že na vybranou mašinu / auto, se budeme jezdit dívat jen v pondělí nebo ve středu, aby jsme v případě koupě, stihli všechny potřebné kroky a hlavně otevřený ragistr...
Sice to je k nasrání, ale přece můžeš dát plnou moc prodávajicímu aby po prodeji udělal převod za Tebe, ne? Ovšem to znamená, že pro motorku nebo auto si přijedeš s podvalem, bo osvědčení musí mít k převodu. Ovšem největší pecka je že ještě musíš udělat pojistku a nějakým způsobem mu doručit zelenou kartu.
No, nasadili tomu korunu, mocipání od stolu.
to-kubajzs83-je to napsáno správně od nového roku značka zůstáva atˇjsi z jakéhokoli kraje.
Ovšem,že když koupím motorku v Praze o víkendu a na přepis tam znova pojedu to vymyslelo neskutečné hovado.
Já teda nevím, ale podle mě to máte blbě napsáno. Odhlašuje se a přihlašuje na úřadě bydliště nového majitele... Jak by Vám vydali značku jiného kraje? Tak mi to řekli i na úřadě.
Toto musel vymyslet totální idiot, kterej si asi nikdy nic ojetýho nekupoval ... v důsledku to znamená, že na vybranou mašinu / auto, se budeme jezdit dívat jen v pondělí nebo ve středu, aby jsme v případě koupě, stihli všechny potřebné kroky a hlavně otevřený ragistr