Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Vždy nemusí být kilometry stočené. Můj kamarád má Horneta koupeného jako funglovku už 11 let a na tachecu je 27.000 km. Na ježdění okolo komínu má XTéčko a dlouhých cest za rok moc neudělá. A ze svého okolí znám více lidí, co mají více motorek a tím pádem se potom tolik kilometrů nenamotá.
Jeden moj kamos kupil za 2000€ suzuki bandit 600 moto mala najazdene 80tis km a on na nej najazdil dalsich 15000 potom ju v pohode predal..neuveritelne...
Samozrejme jde se vyvarovat par drobnostem ale upřimě, je jedno co mate vybranou za masinu jak stara je a kolik ma nalitano jdete do ojetiny tak je to hop nebo trop narazite na masinu starou mrdku ale bude to drzak kters vas nikde nenecha a narazite na novou kurvu ktera po par km rupne a ste v riti ja osobne sem spiše pro starší poctive motory mam rebela z86 od n roku litam jako prase na 1 vikend pres700 km 2x za měsic a jen jednou mi ruplo lanko spojky jinak nic vse puvodni sem pro starsi stroje a nebijim se ojetiny bud vydrzi nebo se posere si nevyberete
No svoji motku (ZX10R) asi nemam sanci prodat, 82tis km, jednou na Elefantech, porad po zadnim, obcas na okruhu, sprinty, nalozena na dovoleny, a uz 30tis km v ni cvrdlika a porad se nevi co to je. Ale jede pekne! Jo a sem 2. majitel!!!
No já bych s těma najetýma km, nebyl takový pesimista. Před 4 rokama jsem koupil GSXR 2004 s 2500km. Měla origo gumy se starým dotem. Vypadala jak nová. Motor předl jak kočička, nikde žádný škrábanec od kamínků na kapotě, prostě super. Při prodeji po 2 letech mi těch 10 000 nikdo nevěřil, nevím sakra proč. Já za rok na motorce najedu za max 4500km. Nemám tolik času a jezdím jen kratší trasy. Mimochoden nynější majtel na ní má dalších 10 000 a je naprosto spokojený. Teď jsem po starším pánovi koupil Raptora 2005 s 8400km. Zas vypadá jak nová, chladič není omlácený od much. Lak všude perfektní. Motor přede, nechrasí. Prostě těm najetým km věřím. Jen je duležité DLOUHO vybírat. Nezblbnout a vyzkoušet toho co nejvýc. Já tu nynější vybíral 1/2 roku. Né každý na motorce najede 100 000km.
Najlepšie je si chvílku pošetriť a kúpiť novú, kto kupuje jazdenú tak to riziko berie na seba, že kúpi vrak. U nás je motorka s vysokým nájazdom nepredajná tak sa nedivme, že všetky majú stočený ťahometer.
Ked uz si nejaku moto vyberies,treba sa na nu zamerat citat fora skusenosti majitelov aby si bol pred kupou maximalne pripraveny a vedel aspon kolko tolko do coho ides a na co sa asi mozes pripravit..ake su caste musky a podobne..
Myslim že tomu dost rozumim a mě se ten članek libi samozřejmě se neda popsat vše to by mělo 40x A4 ale muže to pomoc lidem co si něco kupuji a moc o tom nevi.
Robinsson: Pred pul rokem jsem mel jeste 3 supersporty od Kawasaki v garazi. Velka mechanicka hlucnost byla u vsech 3. A bylo jedno zda-li to byl stroj 2 ci 12 let stary
Rebel83: O ničem takovým nevím. Mně Zed přede jak kočička bez jakýkoliv pazvuků. K těm kotoučům já mám přes 40t. a jsou jako nové ani přejetí nehtem neobjeví nějaký schod. To jen k těm motorkám co mají 19t.km gumy stupaček a řadičky na hadry kotouče mají milimetrový schod atp.
Docela hezký, chybí jen jasně říct: Lidi serte na stav tachometru!
Ty hezký čísla jsou stejně stažený a stejně je to absolutně nic neříkající údaj. Viděl jsem tři roky starou motorku s 25tisícema a motorem totálně na hadry. A přitom se dá potkat motorka která má ke 100tisícům a je ve skvělý kondici (a tím nemyslím jen cesťáky, ale i ostřejší stroje). Je to jen a pouze o péči a pak je zkušenej kamarád k nezaplacení.
Koupě ojetiny bude vždy loterie. Před léty jsem koupil ,,NEBOURANOU´´ Hondu NTV 65O Revere. Naháč,žádný plasty pod kterejma by bylo schovaný překvapení,tak si říkám, že teda asi jo.
Po čase jsem měnil náhon tachometru a když jsem sundal budíky tak na mě vykoukl zohýbaný a svařovaný držák přístrojovky.
To asi musela bejt pořádná rána když tohle někdo dokázal rozmlátit.Držák svařil a budíky dal nový.To asi určitě i seděly najeté kilometry.
Přesně tak, specíálně Kawy jsou řinčáky, totéž vzduchové motory od Suzuki, Viraga za tepla drnčí jako šicí stroje... Pokud si to nějaký kupec přečte a vezme doslova, půlka motorek se stane neprodejnými.
Moje zkušenost říká, že pokud jde z nějakého motoru pazvuk pravidelný, nebývá to závada. Průšvih bývají náhodné zvuky.
Taky bych byl opatrný s tvrzením o pazvucích na které japonské stroje netrpí. Kdo alespoň jednou stál u nastartovaného stroje značky Kawasaki, tak moc dobře ví o mechanické hlučnosti Zkrátka je tam
Není se čemu divit když rám většinou zdobí nápis "Kawasaki Heavy Industries"
Ještě bych dodal, že v inzerátech uváděný rok výroby vychází většinou nepřesně z datumu první registrace uvedené v tp. Skutečný modelový rok může být třeba o tři roky starší!
dobře napsaný článek,žijeme v zemi kde se jenom okrádá a lže a to je moc špatně,připadá mi,že snad nikde na tom nejsou hůř a je třeba si dávat bacha na všechno!!!
"jde-li o Japonce, pak je jakýkoliv pazvuk signálem něčeho nenormálního." ... Tohle je zavádějící informace. Vzducháče prostě různý zvuky dělaj a dělat budou a kdyby se touhle poučkou řídili "nováčci", co tomu nerozumí, budou si myslet, že s motorem něco je. A že když majitel tvrdí, že to "jemný cvakání je normální u vzducháčů, protože sou vyrobený s většíma vůlema", tak se mu snaží prodat motorku s motorem před smrtí.
Dobrý článek, ale asi se mine účinku. Myslím, že ani po přečtení se nenajde jeden jedinej, co by koupil hezkou a zachovalou (třeba 3-4 letou) motorku se 100000km na tachometru - i za cenu finančního zvýhodnění. Věty v článku typu "zdali má motorka 30 000 km nebo třikrát tolik" nebo "Motorku do 40 000 km by nic z toho nemělo trápit" prostě člověka skrytě "nabádají" - kupte radši něco s 25000km na tacháči - to je jistější. Sám jsem člověk, který najede na motorce poměrně hodně a představa, že budu jednou svojí cestovní motorku s "reálným" nájezdem v ČR prodávat je dost děsivá.
A taky bych chtěl upozornit na dovozy z EU. Pokud má motorka najeto míň jak 6000km a je stará třeba 5 let, tak se bere jako nová a musí se u nás odvádět 21% DPH z kupní ceny. Právě jsme na to narazili a protože se motorka kupovala přímo od majitele, docela se nám to zkomplikovalo. Pokud se koupí někde z bazaru a je na dokladu DPH uvedeno, v původní zemi se potom žádá o její vrácení. Pokud je to pouze v komisi a jen přes zprostředkovatele, tak to bude asi taky problém. Potom musí ten prodejce lítat po úřadech a žádat od jeho finančáku v dané zemi DPH zpět. Je to max. trotlovina.
Po dvaceti letech neježdění kvůli rodině a dětem jsem byl jak nadržený a kamarád,teď už bývalý mi prodal motorku,která nešla nastartovat,tak ji startoval autobaterií a stejně skoro marně.Vysvětlil,že dlouho stála.Půl roku mi ji skutečný kamarád dával dohromady,já nan ni najel za tu dobu 300 km a když byla aspoň relativně v kupě,prodal jsem ji v bazaru.Člověk nesmí zblbnout,od té doby si dávám sakra pozor
no a na druhou stranu ti co kupují by si měli uvědomit, že když kupuji 10 let starou mašinu nemůžu chtít vonávku. Kupoval jsem i prodával a někdy člověk musí mít fakt ostré lokty na obou stranách jinak prodělá, hlavně u sebe sam.
u supersportov je dobre sa pozriet aj na vzduchovy filter zospodu{ak prave nebol vymeneny}.ci neni ohadzany olejom.ak ano,je motor totalne vyhoneny.za 10 minut rozoberania to stoji...
cim vyssie otacky,tym mensia zivotnost.
Musím říct že i já byl slepí, a koupil intoše diky jeho krásnému zvuku z vejfuku, jenže ouha ten rámus mněl skrýt pekně rozhrkaný motor. Do teď lituji že jsem tu mašinu koupil. Původní majitel byl opravdu pěkné hovado.
Vždy nemusí být kilometry stočené. Můj kamarád má Horneta koupeného jako funglovku už 11 let a na tachecu je 27.000 km. Na ježdění okolo komínu má XTéčko a dlouhých cest za rok moc neudělá. A ze svého okolí znám více lidí, co mají více motorek a tím pádem se potom tolik kilometrů nenamotá.
Jeden moj kamos kupil za 2000€ suzuki bandit 600 moto mala najazdene 80tis km a on na nej najazdil dalsich 15000 potom ju v pohode predal..neuveritelne...
Samozrejme jde se vyvarovat par drobnostem ale upřimě, je jedno co mate vybranou za masinu jak stara je a kolik ma nalitano jdete do ojetiny tak je to hop nebo trop narazite na masinu starou mrdku ale bude to drzak kters vas nikde nenecha a narazite na novou kurvu ktera po par km rupne a ste v riti ja osobne sem spiše pro starší poctive motory mam rebela z86 od n roku litam jako prase na 1 vikend pres700 km 2x za měsic a jen jednou mi ruplo lanko spojky jinak nic vse puvodni sem pro starsi stroje a nebijim se ojetiny bud vydrzi nebo se posere si nevyberete
No svoji motku (ZX10R) asi nemam sanci prodat, 82tis km, jednou na Elefantech, porad po zadnim, obcas na okruhu, sprinty, nalozena na dovoleny, a uz 30tis km v ni cvrdlika a porad se nevi co to je. Ale jede pekne! Jo a sem 2. majitel!!!
No já bych s těma najetýma km, nebyl takový pesimista. Před 4 rokama jsem koupil GSXR 2004 s 2500km. Měla origo gumy se starým dotem. Vypadala jak nová. Motor předl jak kočička, nikde žádný škrábanec od kamínků na kapotě, prostě super. Při prodeji po 2 letech mi těch 10 000 nikdo nevěřil, nevím sakra proč. Já za rok na motorce najedu za max 4500km. Nemám tolik času a jezdím jen kratší trasy. Mimochoden nynější majtel na ní má dalších 10 000 a je naprosto spokojený. Teď jsem po starším pánovi koupil Raptora 2005 s 8400km. Zas vypadá jak nová, chladič není omlácený od much. Lak všude perfektní. Motor přede, nechrasí. Prostě těm najetým km věřím. Jen je duležité DLOUHO vybírat. Nezblbnout a vyzkoušet toho co nejvýc. Já tu nynější vybíral 1/2 roku. Né každý na motorce najede 100 000km.
Najlepšie je si chvílku pošetriť a kúpiť novú, kto kupuje jazdenú tak to riziko berie na seba, že kúpi vrak. U nás je motorka s vysokým nájazdom nepredajná tak sa nedivme, že všetky majú stočený ťahometer.
Ked uz si nejaku moto vyberies,treba sa na nu zamerat citat fora skusenosti majitelov aby si bol pred kupou maximalne pripraveny a vedel aspon kolko tolko do coho ides a na co sa asi mozes pripravit..ake su caste musky a podobne..
Když jsem byl kupovat ojetinu, tak jsem si předtím našel na www.motorating.cz (seznam motoservisů) mechanika, který jel se mnou a bylo vše OK.
Myslim že tomu dost rozumim a mě se ten članek libi samozřejmě se neda popsat vše to by mělo 40x A4 ale muže to pomoc lidem co si něco kupuji a moc o tom nevi.
Robinsson: Pred pul rokem jsem mel jeste 3 supersporty od Kawasaki v garazi. Velka mechanicka hlucnost byla u vsech 3. A bylo jedno zda-li to byl stroj 2 ci 12 let stary
Prijde mi to cele jako by existovali jenom 4t motorky. 2t vydava takovej randal a zvuky, ze bych ho podle toho za studena nekoupil ani novej.
Rebel83: O ničem takovým nevím. Mně Zed přede jak kočička bez jakýkoliv pazvuků. K těm kotoučům já mám přes 40t. a jsou jako nové ani přejetí nehtem neobjeví nějaký schod. To jen k těm motorkám co mají 19t.km gumy stupaček a řadičky na hadry kotouče mají milimetrový schod atp.
Docela hezký, chybí jen jasně říct: Lidi serte na stav tachometru!
Ty hezký čísla jsou stejně stažený a stejně je to absolutně nic neříkající údaj. Viděl jsem tři roky starou motorku s 25tisícema a motorem totálně na hadry. A přitom se dá potkat motorka která má ke 100tisícům a je ve skvělý kondici (a tím nemyslím jen cesťáky, ale i ostřejší stroje). Je to jen a pouze o péči a pak je zkušenej kamarád k nezaplacení.
Koupě ojetiny bude vždy loterie. Před léty jsem koupil ,,NEBOURANOU´´ Hondu NTV 65O Revere. Naháč,žádný plasty pod kterejma by bylo schovaný překvapení,tak si říkám, že teda asi jo.
Po čase jsem měnil náhon tachometru a když jsem sundal budíky tak na mě vykoukl zohýbaný a svařovaný držák přístrojovky.
To asi musela bejt pořádná rána když tohle někdo dokázal rozmlátit.Držák svařil a budíky dal nový.To asi určitě i seděly najeté kilometry.
Přesně tak, specíálně Kawy jsou řinčáky, totéž vzduchové motory od Suzuki, Viraga za tepla drnčí jako šicí stroje... Pokud si to nějaký kupec přečte a vezme doslova, půlka motorek se stane neprodejnými.
Moje zkušenost říká, že pokud jde z nějakého motoru pazvuk pravidelný, nebývá to závada. Průšvih bývají náhodné zvuky.
S těma pazvukama z japonskejch motorek...už půl roku mě chrastí napínák na Fárošovi a docela mazec
Taky bych byl opatrný s tvrzením o pazvucích na které japonské stroje netrpí. Kdo alespoň jednou stál u nastartovaného stroje značky Kawasaki, tak moc dobře ví o mechanické hlučnosti Zkrátka je tam
Není se čemu divit když rám většinou zdobí nápis "Kawasaki Heavy Industries"
Ještě bych dodal, že v inzerátech uváděný rok výroby vychází většinou nepřesně z datumu první registrace uvedené v tp. Skutečný modelový rok může být třeba o tři roky starší!
dobře napsaný článek,žijeme v zemi kde se jenom okrádá a lže a to je moc špatně,připadá mi,že snad nikde na tom nejsou hůř a je třeba si dávat bacha na všechno!!!
"jde-li o Japonce, pak je jakýkoliv pazvuk signálem něčeho nenormálního." ... Tohle je zavádějící informace. Vzducháče prostě různý zvuky dělaj a dělat budou a kdyby se touhle poučkou řídili "nováčci", co tomu nerozumí, budou si myslet, že s motorem něco je. A že když majitel tvrdí, že to "jemný cvakání je normální u vzducháčů, protože sou vyrobený s většíma vůlema", tak se mu snaží prodat motorku s motorem před smrtí.
Jurášek72 : to už ti většinou i sami na STK poraděj,abys tam dal radši víc km.
Je to tezke , clovek si neco vybere ,zamiluje se ...to je pak clovek hluchy,slepy a pak mu nepomuzou ani rady zkusenejsiho kamarada...
Dobrý článek, ale asi se mine účinku. Myslím, že ani po přečtení se nenajde jeden jedinej, co by koupil hezkou a zachovalou (třeba 3-4 letou) motorku se 100000km na tachometru - i za cenu finančního zvýhodnění. Věty v článku typu "zdali má motorka 30 000 km nebo třikrát tolik" nebo "Motorku do 40 000 km by nic z toho nemělo trápit" prostě člověka skrytě "nabádají" - kupte radši něco s 25000km na tacháči - to je jistější. Sám jsem člověk, který najede na motorce poměrně hodně a představa, že budu jednou svojí cestovní motorku s "reálným" nájezdem v ČR prodávat je dost děsivá.
A taky bych chtěl upozornit na dovozy z EU. Pokud má motorka najeto míň jak 6000km a je stará třeba 5 let, tak se bere jako nová a musí se u nás odvádět 21% DPH z kupní ceny. Právě jsme na to narazili a protože se motorka kupovala přímo od majitele, docela se nám to zkomplikovalo. Pokud se koupí někde z bazaru a je na dokladu DPH uvedeno, v původní zemi se potom žádá o její vrácení. Pokud je to pouze v komisi a jen přes zprostředkovatele, tak to bude asi taky problém. Potom musí ten prodejce lítat po úřadech a žádat od jeho finančáku v dané zemi DPH zpět. Je to max. trotlovina.
Po dvaceti letech neježdění kvůli rodině a dětem jsem byl jak nadržený a kamarád,teď už bývalý mi prodal motorku,která nešla nastartovat,tak ji startoval autobaterií a stejně skoro marně.Vysvětlil,že dlouho stála.Půl roku mi ji skutečný kamarád dával dohromady,já nan ni najel za tu dobu 300 km a když byla aspoň relativně v kupě,prodal jsem ji v bazaru.Člověk nesmí zblbnout,od té doby si dávám sakra pozor
no a na druhou stranu ti co kupují by si měli uvědomit, že když kupuji 10 let starou mašinu nemůžu chtít vonávku. Kupoval jsem i prodával a někdy člověk musí mít fakt ostré lokty na obou stranách jinak prodělá, hlavně u sebe sam.
u supersportov je dobre sa pozriet aj na vzduchovy filter zospodu{ak prave nebol vymeneny}.ci neni ohadzany olejom.ak ano,je motor totalne vyhoneny.za 10 minut rozoberania to stoji...
cim vyssie otacky,tym mensia zivotnost.
Musím říct že i já byl slepí, a koupil intoše diky jeho krásnému zvuku z vejfuku, jenže ouha ten rámus mněl skrýt pekně rozhrkaný motor. Do teď lituji že jsem tu mašinu koupil. Původní majitel byl opravdu pěkné hovado.