europ_asistance_2024



S GSXR na Isle of MAN, TT 2013

Kapitoly článku

10 dní na ostrově uteklo jako voda a bylo na čase zvednout kotvy. Z Douglasu jsem odplouval ve středu 5.června v 15hod (tentokrát vyrazil trajekt včas). Do Liverpoolu jsme dorazili zhruba za 2 hodiny.
Vyjíždím z L'poolu na dálnici M62 a pak to mastím už po M6 směr Birmingham. Pomalu se už začíná stmívat, a tak jedu přes celý Birmingham do vesnice Romsley. Bohužel jsem nezvolil optimální cestu přes M5, takže mi posledních 50km vůbec neutíká. V tankbaglu se za slídou GPS obrazovka leskne ... takže je vidět kulový. Navíc moje GPS mapa Británie nepatří mezi nejaktuálnější. V Romsley se ubytovávám v kempu za 14 liber. Ráno jsem ještě prohodil pár slov s recepční o Československu a pokracuju směr Dover.
Do Doveru jsem dorazil kolem 2 odpoledne a hned se jdu optat na možné přebookování trajektu. Mám totiž koupenou jízdenku až na druhej den za pouhých 12 EUR. Za přebookování chtěli kolem 50 EUR a nová jízdenka by byla za 45 EUR ... logiku v tom nehledejte :-D.
Volím možnost C - ubytovávám se za 14 liber 6km od Doveru v Kempu Hawthorn Farm u vesnice Martin Mill. Po postavení kempu vyrazím na White Cliffs a doversky hrad...
V pátek ráno jsem vyrazil do přístavu a počkal na trajekt. Informační tabule ohledně povinného alkohol-testeru ve Francii jsem ignoroval. Na těch 70km to snad ani nemá cenu kupovat (a taky že nemělo).
Francii jsem prolétl raz dva, ale v Belgii to bylo špatné. Na mnoha místech se dálnice upravuje, a tak vás čekají jen zácpy. Z důvodu menší četnosti benzínek si hlídám kilometry a tankují každých 200km. Po pár hodinách se dostávám do Bruselu (úmyslně) a vjíždím do centra (tak z 50% úmyslně). Teplota motoru jde rychle přes 90C, a tak okamžitě zapínám ventilátory (manuální čudl). Spojkování a jízda mezi auty ... nadšení z Bruselu okamžitě opadá a už koukám kudy pryč. Nejhorší na tom je, že ještě 20km od Bruselu není doprava plynulá - kolona se rozjede na 120km/h a za kilometr zase stojí. Děs běs!
Čas neúprosně letí a já jsem stále v Belgii. Konečné vidím ceduli Holandsko. Ještě nějakých 50km a už mě vítá sousední Německo. Projíždím kolem Aachenu do již známého kempu v Kolíně na Rýnem. Tam dorazím po 8 večer a čeká mě nemilé překvapení - kemp je pod vodou. Naštěstí se našel kousek suchého místa pro můj malý stan.
Naproti kempu je pěkná hospůdka, a tak jdu na nějaký ten dlabanec. Pivo mají v 0.2l nebo 0.3l, ale i tak se o žádné rekordy v počtu vypitejch kousků nesnažím...
V sobotu ráno už naposledy balím stan a přes Frankfurt, Norimberk, Rozvadov a Prahu se dostávám vesele domů.

TIPY pro případně návštěvníky IOM:
  • Nejdůležitější je rezervace trajektu na Man - ideálně 10-12 měsíců dopředu.
  • Mě stál zpáteční lístek Liverpool > Douglas 273 EUR  (1x dospělý + 1x motorka)
  • Pokud máte zájem o lístky na tribuny, ideální je zabookovat tak 1/2 roku dopředu.
  • Trajekt přes English channel stačí rezervovat tak měsíc dopředu.
  • 2 dny před odjezdem byly stále lístky k maní za ~25 EUR.
  • Nyní bych ale raději volil jízdu Eurotunelem. Je to mnohem rychlejší.
  • A co se týče volby trasy, tak dopručuji se vyhnout Bruselu (například prez Antwerpy)
Pokud chcete dobrej kemp (například v Douglasu), tak je vhodné rezervovat pár měsíců dopředu. Já jsem provedl rezervaci pouhý týden před odjezdem a jejich systém mě některé dny neumožnil rezervovat - musel jsem to prodloužit až na místě a platit v hotovosti. Na druhou stranu některé kempy nelze po netu rezervovat...

Co se týče hotovosti, tak jsem si s sebou bral 100 liber a 100 EUR. Bohatě mi to stačilo, protože se dá téměř všude platit kartou. Výjimka jsou stánky s občerstvením a kempy (pokud jste nezaplatili dopředu přes internet). Pivo stojí kolem 4 liber a nějaký dlabanec 4-10 liber. V některých supermarketech měli poměrně dobrá teplá jídla - na Britské poměry excelentní!

Celkový dojem z Isle of Man - velmi příjemné překvapení. Jediné, co mě nepřekvapilo, bylo to anglické počasí. Je dobře počítat s rozpočtem cca 40K a pak si to tam pěkně užijete.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (42x):
Motokatalog.cz


TOPlist