Isola d. ELBA 2010 aneb po stopách Napoleona

Plán kam jet na dovolenou v roce 2010 byl celkem jednoduchý. Podniknout podobnou expedici jako byla Korsika 2008. Jeden kamarád - motorkář a potápěč v jedné osobě, mi poradil a vychválil ostrov Elba. Dal jsem tedy na něho a nelitoval. Plánování cesty nebylo náročné, ležel jsem v mapách a četl si o ostrově, poté jsem si vyznačil zajímavé body ostrova… Den před odjezdem bylo vše připraveno a zabaleno.

Pondělí 14.6.2010

Plánovaný výjezd v 6hod nám zhatilo počasí a možnost vyjet bylo až po 10hod, ale i přesto nám část cesty stále mrholilo. První zastávka byla v Humpolci na čerpací stanici, kde nás překvapila cena benzínu 33,60Kč. Další odpočinek byl pozdní oběd v Kaplicích a pak už nás dělil jen kousek od přejezdu hranic. Na to nás čekalo další tankování již na rakouské dálnici za 1,359€. Dnes mi připadalo, že jsem se rozhodl vybírat nejdražší benzínky, protože ani tato cena nebyla nejnižší... Nasadil jsem rychlejší tempo a přes Salzburg, Badreichenhall (před dvěma dny jsme zde byli autobusem na poznávacím zájezdu Hitlerova Orlího hnízda) a průsmyk Steinpass jsme dorazili do Viehofennu k paní Embacher, která nás po přivítání panáčkem ubytovala v nádherném pokoji s balkonem za 20E/os. Potkali jsme skupinku Čechů, kteří si plánovali cestu do Švýcarska. Na řadu přišlo pivo v místní restauraci, večeře a odpočinek na další den.

Trasa: Brčekoly-Chrudim- Havlíčkův Brod- Tábor- České Budějovice- Linz- Salzburg- Steinpass- Vierhofen
Najeto: 501km

Úterý 15.6.2010

Den nastartovala výborná snídaně. Následovalo rozloučení s paní Embacher a hurá do sedla. Náš cíl byl jasný, dostat se co nejdál. Kupodivu nám počasí přes Alpy celkem přálo. Cesta vedla kolem Krimmelských vodopádů přes Gerlos Pass a přehradu u Zell am Ziller. Zde jsme najeli na dálnici. Za Insbruckem jsme sjeli na silnici č.182, která vede Brennerským průsmykem pod dálnici. Vyhýbáme se částečně placení mýtného a užíváme si krásnou a klidnou cestu. V Itálii někde kolem města Vipiteno jsme nuceni obléknout nepromoky a najet na dálnici a zároveň se tím připravit o cestu přes Passo Giovo. V mírném dešti míjíme Bolzano a Trento. Někde před Veronou přestalo pršet a začalo pařit slunce. Uklízíme nepromoky a pokračujeme po dálnici Mantova a Modena. Zde sjíždíme na silnici ss12 směr Maranelo a Abetone. Poplatek za dálnici Brenner-Modena je „neodolatelných“ 19 €.
Deštivé počasí nám nedovolovalo navštívit přilehlé průsmyky, které byly obaleny do černých mračen. Unavení v 19hod. hledáme kemp, který se nachází kousek za Abetone ve výšce 1000m.n.m. Kemp byl skoro prázdný, uprostřed lesa a daleko za městem, tak jsem si připadal ztracen v Toskánských horách někde uprostřed Itálie. Navíc začalo zase pršet,ale paní co kemp vede, pochopila naší situaci a nabídla nám místo na postavení stanu v přístřešku místo jejího auta.

Trasa: Gerlos-Insbruck-Brenner-Bolzano-Trento-Verona-Mantova-Modena-Maranelo-Abetone