Isola d. ELBA 2010 aneb po stopách Napoleona

Úterý 22.6.2010

Budíček 6.30, odjezd v 7:15. Je před námi balení stanu, vůbec se nám odsud nechce odjet, takže jdeme naposledy projít pláž a pak balit. Jdu vybírat cenu a čas odjezdu u 2 společností, tentokrát vyhrává levnějši Toremar (36eur) nad Moby (40eur) , ale opět nestíhám a málem pozdě přijíždím k trajektu. Naštěstí mají zpoždění a při nakládce trajektu se vyskytnou nějaké problémy, takže půl hodiny ještě čekáme. Najíždíme jako první, přivazujeme motorku a jdeme na palubu lodě, celou ji projdeme a usadíme se na její zádi a pozorujeme jak se vzdalujeme ostrovu.
Klidnou plavbou jsme se dostali zase do Itálie. Trajekt opouštím mezi prvníma a mizím z přístavu po dálnici směr Pisa. Odtud beru na opačnou stranu Itálie. Začínáme stoupat k nádhernému a historickému městu Voltera. Stojí za to se tu zastavit a věnovat mu trochu času, jenže dnešní plán dojet do Bibione má přednost, tak pomalu projíždíme a pouze fotíme.
Projíždíme dvě čistá, klidná ale suprovní passa: Passo della Futa a Passo della Raticosa na silnici SR65. Přijíždíme do města Bologna, ve kterém je totální dopravní chaos a zamotáváme se. Naštěstí jsem v zácpě oslovil skútraře, který nás vyvedl z města směrem na Padovu. Jedu kousek po dálnici, ať se zas někde nezamotám. Do města Ferarra už jedu po vedlejší a až do Padovy. Zde je mezi městy Padova a Venezia šílená spleť dálnic a vedlejších silnic, ve kterých se začínám opět ztrácet. Chytám se cedule Trieste a Slovinsko po vedlejší. Blíží se už večer, tak nasazuji tempo směr Bibione. Kolem půl osmé začínám hledat cestovku, kde mám známé. Po půl hodině motání městem ji nacházím. Krátká domluva s delegátem a máme krásný pokoj v soukromé vilce cestovky. Dáváme si venkovní bazén, sprchu a jdeme na noční procházku do přecpaného centra města, kde večeříme. Dnes byla těžká cesta, tak jdeme odpočívat.

Trasa: z Piombina směr Livorno,uhýbáme na vedlejší silnici-Cecina-Volterra-Firenze-Ferrara –Padova-Venezia-Portogruaro-Bibione
Najeto: 548km

Středa 23.6.2010

Vyjíždíme v 7hod a máme v plánu přejet rakousko-české hranice, ale to ještě nevíme, že dnes dojedeme až domů. Jedeme směr Udine, za městem Gemona se nám začínají otevírat Alpy, to je nádhera, už se těším až tam začneme stoupat. Pokračujeme na Tarvisio do rakouského Villachu kde snídáme. Odtud pokračujeme na Feldkirchen, St. Veit, Freisach, Judenburg a Leoben. Zde se zastavujeme u obchoďáku a kupuji jídlo. Obchod byl jiný v tom, že u kasy se ve všem obsluhujete sami, jen tam běhá pár pikolíků a kontrolují vás. Posílení jídlem pokračujeme do hor si dát pár zatáček přes známé město v horách - Mariazell. Asi jsem si vybral jiný úsek, ne ten co každý chválí, ale nic moc cesta. To se mi líbilo více v italských Apeninách. Pokračuji dál. Drobný incident s místní policejní hlídkou mě donutil se před nimi ztratit na silnici 3. třídy v horách. Zajížďka tak 20 km a 45 minut drahocenného času, ale ušetřených kupa peněz za pokutu...Pokračujeme na St.Poelten a zde najíždíme na dálnici s tím, že naženeme čas. Dělám však chybu a jedu na Vídeň - špatná volba a taky velká zajížďka. Přijíždíme přímo do centra a ještě ve špičce, 30 st. tepla a nejvyšší kvalt dvojka. To co se tam dělo mi hlava kolikrát nebrala. Co se dá dělat, protloukáme se městem a čas ubíhá. Po nabráni směru Praha opouštíme pozdě odpoledne Vídeň. Sjíždíme z dálnice směr Hollabrunn a Znojmo. To že jsem v Čechách začínám poznávat na stavu našich silnic a chování řidičů. Přepínám z pohodové jízdy do stylu obranné jízdy. Cíl je Vranovská přehrada, kde ale kemp zeje prázdnotou, pouze 2 motorkáři, se kterými dáváme řeč a po náletu komárů se před 21 hodinou rozhodujeme pro ještě dlouhou cestu domů. Po cestě jsme udělali zastávku na večeři v motorestu a pokračujeme dál nocí k domovu. Kdo má Fazera do roku 2002 tak ví, že v noci má slabá světla. Proto jedu na dálková co můžu a občas i pár řidičů oslňuji, ale jinak to opravdu nešlo.... Pokračujeme Moravské Budějovice, Jihlava, Havlbrod, Ždírec, Nasavrky, Chrudim, Chrast….a dorazili jsme v 23.30 domů, na tachometru bylo „nádherných“ 886km. Zaparkovali jsme motorku, sundali oblečení a únavou jsme doslova upadli do postele.
Trasa: Bibione-Udine-Gemona-Tarvisio-Vilach-St.Veit-Freisach-Leoben-Mariazell-ST.Poelten-Wien-Stockerau-Znojmo-Jihlava-Ždírec-Chrudim-Brčekoly
Najeto: 886km

Závěr:
Neuvěřitelné a nezapomenutelné zážitky, které můžeme všem jen a jen doporučit a na které nezapomeneme. Po celou dobu nám celkem vycházelo počasí, když zapršelo, tak to nebyl žádný extra liják. A pokud mohu srovnat teploty kolem 35 st.C ve stínu na Elbě a u nás, tak u moře je takové vedro daleko více snesitelnější než ve středu Evropy. Jak na Elbě, tak na Korsice je potřeba alespoň 7 dní volna na projetí a na projití všech zajímavostí.