Z deštivého Rakouska do slunného Chorvatska 2013

16. 9. 2013 Den třináctý: Cesta domů

Nechce se nám utrácet za spaní někde v půli cesty, a tak se rozhodujeme zvládnout přes 900 km domů na jeden zátah. Pro zkušené cestovatele nejspíš běžná záležitost, pro nás spíš husarský kousek. Ráno se balíme a jako obvykle vyrážíme mnohem později, než jsme měli naplánováno. Při odjezdu pospíchám a nechávám zámek na zadním kole. Bandit pochopitelně protestuje a nechce se rozjet. Všimnu si tedy zámku, rozdělám ho a konečně vyrážíme. V Rijece ještě nakupuje pár věcí na cestu a domů. Všímám si, že nám něco hučí u předního kola, a tak zastuvuji a dívám se na brzdy. Nikde žádná známka problému, takže pokračujeme dál. Zvuk nepřestává, a tak opět míříme na benzínku. Chodím kolem motorky a snažím se najít příčinu problému. Problém, který vydával ten divný zvukj, jsem bohužel našel. Jak jsem se rozjel se zámkem na zadním kole, ohnul se kryt řetězu směrem k pneumatice a pěkných pír kilometrů nám strouhal levou hranu gumy. Koukám na řetěz zašvihaný od kousků gumy i na zdevastovanou gumu samotnou. Už nás vidím někde uprostřed Slovinka, jak sedíme na benzínce a čekáme, až pro nás z Čech přijedou. Druhým problémem je to, že při váze našeho nákladu se dost sjíždí zadní guma. Nemám moc zkušeností co se pneumatik týče, takže nedokážu odhadnout, kolik kilometrů ještě vydrží. Nedá se nic dělat, budeme muset doufat, že to domů nějak dáme a neskončíme s prasklou gumou někde pod kamionem. Vydáváme se tedy zpátky na cestu, při které často zastavujeme, kontrolujeme gumu a velkou raodst nám rozhodně nedělá. U Villachu nás ještě k tomu zdrží zavřený tunel a co víc, začíná pršet. Zkušeně u krajnice navlékáme nepromoky a jedeme dál. McDonald's u Lince je pro nás jako oáza pro žíznivého cestovatele na poušti. Prší i při cestě po Čechách a z domova nás přesvědčují, ať někde zastavíme a přespíme, jenže my už se těšíme domů a těch něco málo přes 200 kilometrů z hranic chceme zvládnout. Každou chvíli se nám na zasek lepí spěchající čeští řidiči a já toho ve tmě moc nevidím. Navíc už je značená vzdálenost do Prahy, takže cesta vůbec neutíká. Nakonec jsme se dočkali, úplně mokří, ale šťastní a zdraví dorážíme domů do Mladé Boleslavi. Zvládli jsme přes 930 kilometrů, ukládáme zaprášeného bandita do garáže a vyčerpaní padáme do postele.

Najeto: 930 km
PAP OIL Průhonice - 5,28l (37,90 Kč/l) = 200 Kč
Další náklady: 46€

Závěrečné dojmy

To byl tedy náš první výlet za hranice Čech i za hranice toho, co bylo vlastně v plánu. Posbírali jsme spoustu zkušeností, prožili více či méně parádních třináct dní a ve zdraví se zase vrátili domů. Bandita je perfektní cestovní motorka, až jsem nevěřil, že necelých 3000 km ujede bez jediného technického problému, který bych nezpůsobil já. Nemám na něm sériové sedlo, ale trochu pohodlnější cestovní, takže se i závěrečná cesta domů mohla uskutečnit v relativním pohodlí. Nevýhodou byla absence čehokoliv, co by mě chránilo před větrem a deštěm, takže na příští rok možná pořídím nějaké plexi a hodil by se i trochu hlučnější výfuk, hlavně při proplétání v kolonách. Nám teď už nezbývá nic jiného, než vzpomínat na to, co jsme všechno prožili a pomalu vymýšlet, kam se podíváme příští rok.

Shrnutí

Najeto: 2608 km
Benzín: cca. 6000,- Kč
Ubytování: cca. 6500,- Kč
Další náklady: cca. 10 200,- Kč
Náklady celkem: cca. 22 700,- Kč (pro dvě osoby)