Z deštivého Rakouska do slunného Chorvatska 2013

10. 9. 2013 Den sedmý: Dlouhá cesta a ubytování u žida

Podle původního plánu by nás dnes čekala návštěva Innsbrucku nebo Kuffsteinu, ale počasí je stále špatné. Navíc je čím dál větší zima a poslední noc už byla docela na hraně. Rozhodujeme se tedy, co dál. Z předešlého večera už máme tak nějak promyšlené všechny možnosti, a tak nám bloumání nad mapou netrvá moc dlouho. Ivča i já se shodujeme na tom, že tady nám pšenka nepokvete a jestli se chceme ještě dočkat sluníčka, musíme si za ním zajet někam na jih. Zatímco Ivča balí několik posledních věcí, já kvapně platím na recepci. Pak už se vydáváme za sluníčkem. Počasí se sice kolem oběda trochu lepší, ale to naše rozhodnutí nemění. Přes Kitzbühel a po známé silnici jižně od Zell am See dorážíme do Bischofshofenu. Samozřejmě, že během cesty špatně odbočuji, z čehož se klube hodinová zajížďka. I přes menší problémy najíždíme u Bischofshofenu na dálnici. Ještě před tím navštěvujeme místní McDonald's a posilňujeme se na dlouhou cestu. Teď to ještě nevíme, ale je to naše poslední jídlo tento den. Chceme se ještě dnes dostat do Chorvatska, takže se nikde moc nezdržujeme. Cesta probíhá v klidu až do chvíle, kdy začne na začátku Slovinska brutálně pršet. U Ljublaně navíc padá tma, ale to nás nemůže zastavit. Pokračujeme stále dál, až do Rijeky. Ivča mi nadšeně klepe na rameno, protože už vidí moře a i já mám taky lepší náladu. Je kolem jedenácté večer, a tak přes Rijeku pokračujeme dál na ostrov Krk. Zoufale se snažíme najít nějaké slušné ubytování za dobrou cenu, ale dlouho se nedaří. Navíc se přes nás občas přežene přeháňka, která nám náladu rozhodně nezvedne. Už jsme celkem zoufalí a cestovat sám, asi sebou praštím někde do příkopu, protože ráno moudřejší večera. Nakonec se nám přece jen daří najít ubytování u postaršího Chorvata, který se s námi odmítá bavit jinak než chorvatsko-česky. Chce za oba 40€, což je pro nás sice hodně, ale nemáme na výběr. Nechává nás přespat v nejhorším apartmánu, ale alespoň si můžeme vysušit věci, stan a všechno ostatní. Měkká suchá postel a horká sprcha jsou vysvobozením po náročném dni.

Najeto: 630 km
Benzín: 61€
Avanti Kundl - 11,40l (1,404€/l) = 16,01€
BP Flachau - 13,28l (1,599€/l) = 21,23€
Petrol Ljubljana - 13,21l (1,523€/l) = 20,12€
Ubytování: 40€
Další náklady: 40€

11.9. 2013 Den osmý: Konečně u moře

U žida zůstat nechceme, a tak se ráno kvapem balíme. Netuším, kam by bylo nejlepší jet, takže nakonec jedeme do nejjižnějšího města ostrova Krk, které se jmenuje Baška. Snažíme se najít apartmán, ale ceny jsou opět někde kolem 35 až 40€. Pro čtyři by to byla super cena, ale my jsme dva, takže hledáme dál. Smlouvat se nedá a my trochu propadáme panice. Nakonec naprostou náhodou narážíme na velký kemp Zablače, který je příznivý nejen cenou, ale i umístěním kousek od kamenité pláže. Mají tu i pěkné sprchy, které se čistí dvakrát denně. Opět tedy stavíme stan a jdeme se podívat na pobřežní promenádu, kde chceme sehnat něco k jídlu. Všude je spousta Čechů a nutno podotknout, že moc dobrou reklamu nám nedělají. Většinou mají klasicky ponožky v sandálech a v hubě Startku. Sedáme si do jedné restaurace a konečně si dáváme něco pořádného k jídlu. Číšník nás sice, asi už ze sportu, obere o dvě Eura, ale nemáme sílu vzdorovat. První den v Chorvatsku ještě zkoušíme moře. Je sice studenější, ale čisté a koupat se určitě dá. Jsme jedni z mála na pláži, takže žádná Bibione mačkanice. Do spacáků tentokrát zaleháváme najedení, nezmrzlí a sušší, což je po poslední rakouské noci příjemná změna.

Najeto: 20 km
Ubytování: 16 € (Kemp Zablače)
Další náklady: 50€

12. - 15. 9. 2013 Den devátý až dvanáctý: Chorvatská pohoda

Počasí v Chorvatsku si sice nevybíráme úplně exkluzivní, občas se přežene nějaká ta bouřka, ale v moři se koupat dá a dokonce je krásně čisté. Sluníčko většinou docela hřeje a my si užíváme výletování po okolních horách, objevování skrytých pláží a posedávání na pobřežní promenádě. Trochu nás sice znervózňují čtyři Poláci stanující opodál, ale nakonec vypadnou a nechají po sobě dvě židličky, které se nám hodí. Teď je to teprve pořádná dovolenková pohoda a všechno probíhá bez komplikací. Banditu není potřeba budit, protože všude se dá dostat pešky, a tak mu dopřáváme zasloužený odpočinek po dlouhé cestě, kterou měl za sebou, před ještě delší cestou, která ho za pár dní čeká. Dvanáctý den našeho dobrodružství už jsme dostatečně nabaženi chorvatského jídla a sluníčka. Navíc končí sezóna a počasí se pomalu, ale jistě, začíná horšit. Vyrovnávám účet na recepci v kempu a druhý den chceme vyrazit domů. Svou roli hraje i slovinská dálniční známka (7,5€), která nám platí už jenom jeden den. Balíme nepotřebné věci a těšíme se domů. V Chorvatsku je to prima, ale doma je doma.

Ubytování: 64€ (Kemp Zablače)