bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW K1200R, S, R-Sport-rozdíly
22.12.2010 v 13:19
Ahoj,
chci se zeptat na pár věcí a hlavně rozdíly, mezi těmito modely řady BMW K-1200(R,S,R-Sport).Po prodeji Busy pátrám, co by stálo za zkoušku a je fakt, že tato řada bavoráků mě svým způsobem vždy fascinovala...

Hledal jsem na foru a dost toho přečetl,ale na pár věcí jsem odpověď nenašel...

1.Palivo 95 vs předepsané 98.
-tak tady asi neni co řešit.95-kou se díky čidlu detonačního klepání,kdy je řídící jednotka schopna upravit předstih,nemělo nic špatnýho stát a to ani při dlouhodobém používání,akorát se tim zřejmě přijde o pár koníků...

2.Převodovka.
-slyšel jsem a dočetl se vesměs negativní ohlasy a i v různých testech ji zrovna nechválili.Hrubý hlučný a dlouhý chod,doprovázený kovovými ránami jak z kovadliny, s tim že mají snad občas vypadávat,nebo nedořazovat kvalty...

Otázkou je do jaké míry je to pravda,zda je to věc pár kousků,nebo u všech a jestli to lze eliminovat šetrným řazením bez spojky(nahoru!).
Je to konstrukční vada,díky níž má převodovka sníženou životnost a sype se, nebo je to jen "nutné zlo",které nemá s funkčností a životností nic společnýho a jedná se jen o "traktorovej" projev???

3.údržba bezůdržbového kardanu/výměna oleje.
-je zajímavý,že jsem zjistil,že u určitých modelů a snad i ročníků je rozdíl,jak se mění olej v kardanu.U R-ka se snad musí demontovat kolo a brzdič a kardan rozpojit a na kloubu vyklopit.
U S-ka by na to snad měl být vypouštěcí šroub a neni třeba to takto "složitě" řešit.
-interval na výměnu je 25tis?,nebo raději častěji?
u R-Sport nevim,ale předpokládám, že u něj bude vše stejné,jako u R-ka.

4.spotřeba,servisní intervaly,výkon,převody
-nejde mi až tak o konkrétní čísla,ale zda je rozdíl v nastavení výkonu a krouťáku mezi R-Sport a R-kem.S-ko bude asi mít(stejně jako je to např. u Busy vs.King) celkově větší výkon a zřejmě nepatrně slabší spodek...
-spotřebu předpokládám u všech cca stejnou,jedině kdyby snad měla být změna v nastaveném převodu v kardanu,že by se např. S-ko méně vytáčelo ve vyšších rychlostech a tim mělo menší spotřebu...
-interval motorového oleje je 10tis.?

5.pohodlí,jezdecká pozice,ochrana proti větru
-je pravda že nastává problém při jízdě se spolujezdcem?Je tam dost dlouhé sedlo jezdce a tim vzniká mezera mezi jezdcem a spolujezdcem a znemožňuje to do určitý míry jejich bezprostřední kontakt a spolujezdec tim pádem na sedle dost cestuje?nebo to neni tak strašný,jak jsem se dočetl...
-řidítka jsou u S-ka více zalomená a asi budou níže,je rozdíl taky mezi R-kem a R-Sport?Eventuelní přestavba řidítek u S-ka na ty co používá R-ko by tedy neměl být asi žádný problém...
-předpokládám že u S-ka a R-sport bude ochrana proti větru dostatečná,existuje nějakej opravdu účinnej vyšší štítek na R-kovej model,aby se s tim dalo jet bez větších problémů i delší štreky ve vyššim tempu(cca 180-200km/h)v kuse?

6.el.fičury a tech. vychytávky,ovládací prvky
BMW nabízí spoustu zajímavejch vychytávek, jako ESA(el. nastav podvozku) ABS a ASC(prokluz),vyplatí se např. koupit motorku s tim ESA,do jaký míry to funguje a je použitelný?Ten proti-podkluz se používal u všech těchto modelů a je u všech dělanej jako vypínatelnej?
-Je podvozek byť s nastavenim na komfort vůbec použitelnej na ty naše silnice?
-Ovládací prvky jsou uvšech K1200 řešeny po "staru"(myslim hlavně ty blinkry)?

Pokud jsou mezi modely S,R a R-sport nějaký zásadní rozdíly v bodech, co jem psal,prosím o doplnění...THX

Pak jsem se dočetl,že bylo dost svolávaček a řešily se různý věci,od kotoučů,přes přeprogramování jednotky až po napínák rozvod.řetězu
Svolavacky od servisu BMW :
29 00 61 25 00 00 Přeprogramování jednotky ZFE a BMS-K - K25, K26, K28, K40, K43
64 00 00 34 58 00 begin_of_the_skype_highlighting 64 00 00 34 58 00 end_of_the_skype_highlighting Změna vedení kabelu předního čidla ABS - K40, K43
68 00 00 34 60 00 begin_of_the_skype_highlighting 68 00 00 34 60 00 end_of_the_skype_highlighting Montáž banjo koncovky brzdové hadičky s omezovačem tlaku - K43
69 00 00 34 61 00 begin_of_the_skype_highlighting 69 00 00 34 61 00 end_of_the_skype_highlighting Montáž brzdových kotoučů - K43
78 00 00 17 04 00 begin_of_the_skype_highlighting 78 00 00 17 04 00 end_of_the_skype_highlighting Výměnna zátky olejové nádrže - K40, K43, K44

95 00 11 19 00 00 Dodání záslepného šroubu do olejového kanálku K40, K43, K44
96 00 00 34 66 00 begin_of_the_skype_highlighting 96 00 00 34 66 00 end_of_the_skype_highlighting Uchycení brzdového kotouče opatření 2 - K40, K43, K44

K 1200 r = K43

To je slušnej seznam,byla by rada, na co zásadního si dát při koupi ojetiny pozor a radši zkontrolovat ,zda má potřebný upgread???

Rád bych,aby se tu vyjadřovali jen majitelé a lidi,co měli,nebo mají s těmito stroji nějakou zkušenost,nejlépe ti, co měli možnost porovnat jednotlivé modely mezi sebou.
Určitě ne odpovědi typu-slyšel sem,jedna pani povídala ap.Díky

Pokud by jste měli ještě něco,o čem bych měl vědět(klady,zápory) sem s nimi.

Až ledy roztajou,motorku si někde určitě projedu a budu vědět na co se zaměřit.

PS:možná by se vyplatilo připlatit a jít rovnou do nové řady K-1300,která bude mít určitě všechny dětský nemoci vychytaný a předpokládám , že i převodovka na tom bude už lépe,ale jenom přeci je tam dost výrazný cennový rozdíl...

Díky a sorry za ten román

Naposledy editováno 22.12.2010 13:29:02

BMW K1200R, S, R-Sport-rozdíly

22.12.2010 v 13:23 | Nahoru | #1
znacim K

BMW K1200R, S, R-Sport-rozdíly

22.12.2010 v 15:27 | Nahoru | #2
mám jen krátkou zkušenost s "r", když to před lety testoval mimouch pro tenhle server

motorka je dlóóóuhá, nejde na ní jet "agresivně" (ve smyslu přehazovat ze strany na stranu, zkrátka si s ní hrát). není agilní. byl jsem z ní nešťastnej, nedokázal jsem normálně projet zatáčku...až jsem se jen trochu naklonil a padla tam jak po koleji. zkrátka velmi odlišný styl jízdy. rozhodně se s ní dá jet rychle, ale bude to pocitově "jinak rychle", než např. na h9.

z hlediska rychlosti po okreskách - husky john (když pro motorkáře testoval r sport) mi kolem lipna neujel, ani já jemu...což se mu obvykle nestává a na podobně silné motorce mi - když to oba nazveme svižnější jízdou - zdrhne

edit: a dá se s tím skákat, jak mimouch předvedl na 4-5 za sebou jdoucích horizontech

Naposledy editováno 22.12.2010 15:31:53

2 reakcí na tento příspěvek BMW K1200R, S, R-Sport-rozdíly

22.12.2010 v 16:00 | Nahoru | #3
Svolávačky a další problémy moderních typů jsem vyřešil koupí 1100 RS, převodovka je hlučnější na místě, jinak pohoda. Kvalty vypadly 3x za 5 let, co jsem ji měl - vždy nedocvaknutá trojka (moje chyba, flákám to), vypadla na dvojku. Kardan bez údržby, výpušťák dole na hrušce, 0,1 l oleje a litr do převodovky. Koupena s 30, prodána s 90 tisíci a to je otázka, kolik měla před nákupem. Jen ten pekelný přístup k olejovému filtru na spodku motoru... Intervaly 10 tisíc motor, 20 tisíc kardan.
Jízda - nesrovnatelná s jinou motorkou, pohodlnější na nerovnostech ale do zatáčky ji musíš nutit. Samozřejmě plus gyroefekt, naklání se na jednu stranu při přidání a na druhou při ubrání. Přední guma mizí rychleji než zadní - typem motoru je dáno hodně váhy na předku proti jiným motorkám.

(reakce na) BMW K1200R, S, R-Sport-rozdíly

22.12.2010 v 16:17 | Nahoru | #4

rrss píše: Svolávačky a další problémy moderních typů jsem vyřešil koupí 1100 RS, převodovka je hlučnější na místě, jinak pohoda. Kvalty vypadly 3x za 5 let, co jsem ji měl - vždy nedocvaknutá trojka (moje chyba, flákám to), vypadla na dvojku. Kardan bez údržby, výpušťák dole na hrušce, 0,1 l oleje a litr do převodovky. Koupena s 30, prodána s 90 tisíci a to je otázka, kolik měla před nákupem. Jen ten pekelný přístup k olejovému filtru na spodku motoru... Intervaly 10 tisíc motor, 20 tisíc kardan.
Jízda - nesrovnatelná s jinou motorkou, pohodlnější na nerovnostech ale do zatáčky ji musíš nutit. Samozřejmě plus gyroefekt, naklání se na jednu stranu při přidání a na druhou při ubrání. Přední guma mizí rychleji než zadní - typem motoru je dáno hodně váhy na předku proti jiným motorkám.



Nic proti, ale pleteš sem motorku o které zakladatel ani omylem neuvažuje...neřeší boxera a řadovej čtyřválec ....pochybuju, že by ho po Buse uspokojil Boxer.

(reakce na) BMW K1200R, S, R-Sport-rozdíly

22.12.2010 v 16:19 | Nahoru | #5
rrss> vše cos tady napsal,je ale myšleno k 1100RS,ne???

Pochybuju že by se K1200 s modernim řadovym 4-válcem při přidání,nebo ubrání plynu někam nakláněla a že má extra náplň pro převodovku,nebo se pletu???

BMW K1200R, S, R-Sport-rozdíly

22.12.2010 v 19:34 | Nahoru | #6
hele, rád bych ti odpověděl na všechny tvoje otázky, ale máš jich moc najednou, tak na tebe prdím

BMW K1200R, S, R-Sport-rozdíly

22.12.2010 v 21:33 | Nahoru | #7
mel jsem Sko tusim 2005 a ta prevodovka byla katastrofalni. jinak motorka dobra, prekvapive hodne pohodlna, esa fungovala skvele. jezdil jsem s ni tak od 5 do 7 na sto. ochrana pred vetrem mnohem lepsi nez treba na me predchozi 11ce GS. motoricky i podvozkove pecka. jede se s ni ale hrozne jednoduse, takze litas v dost nepovolenych rychlostech. clovek si musi davat majzla. po najetych cca 6000 jsem ji prodal klucinovi, kterej jezdi s holcinou a ta si jenom lebedi (aby ne, po 600 rr). tesne po koupi mi odesla zarovka v prednim svetle a pred prodejem cidlo kvaltu, takze ukazatel v displayi ukazoval pitomosti. jinak olej po 10 tis. u esy nastavujes sport, normal (ideal), comfort (dost se kyve, jenom na dlouhy rovny cesty), pak jeste sam, ve dvou, se zavazadlem. s el. brzdama zadnej problem, brzdi paradne. moc pekna motorka, ale dej si bacha na tu prevodovku, kvuli tomu bych si ji uz nekoupil. cim novejsi, tim samozrejme lepsi. kterej rocnik je uz vychytanej nevim, kdybych to bral podle GS, tak tipuju aspon 2007, radsi 2008.
[img]

BMW K1200R, S, R-Sport-rozdíly

23.12.2010 v 06:44 | Nahoru | #8
K 1200R po dvou letech a kousek a najetých 30 000 km převodovka out. Cena nové cca 70k.

BMW K1200R, S, R-Sport-rozdíly

23.12.2010 v 08:27 | Nahoru | #9
K 1200s mal kamos minulý rok.r.v.2006 17000km,servisovana.mal mensie vytky ku prevodovke,dost sa tam ozývali rany pri radeni.Inak brzdy perfektne,ABS perfektne,ESA tak isto.pri každom teplom starte vyletel z výfuku oblak bieleho olejoveho dymu a v motore sa ozývali strasne zvuky myslim že od rozvodov,asi to ma tiež ako busa hydraulicky napinak retaze.ten zvuk ale po par sekundach ustal.inak mechanicka hlucnost motora myslim o dost vacsia ako u busy.inak celkom dobra spotreba.siel som na tom len chvilu takže pisem vicmenej jeho postrehy. co mne este vadilo tak to su horne okuliare s riaditkami.pri tak vcelku peknej motorke je toto strasne skaredy prvok.na druhej strane zadne koleso a kardan sa mi velmi pacili.mal ju len sezonu takže sme nezaznamenali nejake poruchy.viac sa v mojom okoli vyskytuju motory GS 1200 rt a gs,s tými mam viac skusenosti.ale to sem nepatri.na konci sezony sa tu objavila krasna k 1300s ale uplne nova a s majitelom sa moc nepoznam takže neviem o kolko je ta motorka lepsia oproti 1200

BMW K1200R, S, R-Sport-rozdíly

14.1.2011 v 18:22 | Nahoru | #10
Mám už druhou a znám je jako svoje boty ale máš toho moc zavolej a pokecáme 776 324 680

BMW K1200R, S, R-Sport-rozdíly

19.1.2011 v 11:26 | Nahoru | #11
Příliš otázek na psaní, jezdím S-ko 3rokem tak pokud chceš ozvi se....

BMW K1200R, S, R-Sport-rozdíly

30.1.2011 v 22:16 | Nahoru | #12
Čao,mám rok K1200R,Motor jde jak z praku,jak píšeš dlouhý kvalty,tak šestka jede od 60 až do konce,ani moc nestávkuje,akorát v těch 60 ji nesmíš prudce naložit.Převodovka je hlučnější,ale uplně bez problémů,musíš se na ni naučit řadit.Kvalt mi nevyskočil.Podle mě jde do zatáček dobře,záleží na nastavení podvozku a taky na tlak v gumách,na to lidi občas kašlou,je jasné,že při blbnutí nenecháš podvozek měkej.Dobrý jsou dual brzdy s posilovačem,to je bomba,jo a při prudším brzdění se neponořuje předek,takže žádný předklánění,žádnej odlehčenej zadek.Zatím jsem neměl jedinou závadu a majiteli přede mnou / najel 7000 km / akorát praskla přední žárovka.S tím hlučným motorem,tak nevím,já ho hlučnej nemám,paráda je,když jde do otáček,tak začne znít jak turbina,no super.Asi máš pocit,že jen chválím,za posledních pár let jsem osedlal:CAGIVA RIVER 600,HONDA AFRIKA 750,TRIUMPH TROPHY 900,SUZUKI SV 1000,YAMAHA 1300 MIDNIGHT STAR a teď BMW a jsem zatím nejspokojenější,zatím mi splňuje,co jsem chtěl,jo možná sedlo je dost dlouhé,měřím jen 175 cm,tak by stačilo kratší,ale to vyřeším novým polstrem.Měj se .Víťa

BMW K1200R, S, R-Sport-rozdíly

30.1.2011 v 22:19 | Nahoru | #13
Tady přidávám fotku.

BMW K1200R, S, R-Sport-rozdíly

31.1.2011 v 14:30 | Nahoru | #14
Já kupoval eRko (r.v. 11/2007) na konci sezóny. Najel jsem s ním zatím asi jen 500 km.
Než jsem pořídil, četl jsem různé zkušenosti a scháněl info kde se dalo.

Mé zkušenosti a odpovědi na tvé dotazy:

1.Zatím jsem jezdil na 95, naposled jsem nalil 95 s adetivem, ale pak už začala zima...

2.Z převodovky jsem měl strach, z R1 jsem zvyklej na skutečnou parádu. Na BMW se občas ozve rána při řazení jedničky na místě, jinak nepozoruju žádnou chybu nebo potíž.

3.Přes zimu jsem měnil olej v kardanu, moto má najeto 23000. Cena oleje pro jednu výměnu 100 Kč, práce na půl hoďky, takže lepší než každých 500 km čistit a mazat řetěz.
Dočetl jsem se o intervalu 25000 km, ale myslim že budu měnit pokaždé spolu s motorovým olejem.

4.Výměna mot. oleje 10000 km.

5.Pohodlí pro mě super, pozice přirozená. Sedlo je opravdu dost dlouhé, takže i pro vyšší postavy no problem. Ochrana před větrem ucházející, akorát se na můj vkus plexi dost klepe.

6.Mám ESA, ABS, RDC, alarm. Když jsem vybíral, chtěl jsem ABS i ESU a jsem rád. Je paráda si za jízdy měnit nastavení podvozku. ABS je na dobržďování na mizerné silnici taky fajn. S ABS jsme našel snad 90% motorek, ale i ESA je dost vidět...

To jsou zatím mé první dojmy.
Dobře vyber, nebudeš litovat!

BMW K1200R, S, R-Sport-rozdíly

21.5.2011 v 10:29 | Nahoru | #15
Tohle neni uz normalni, ne? Cti a hledej.

BMW K1200R, S, R-Sport-rozdíly

16.9.2013 v 01:05 | Nahoru | #16
Po první zimě problém.Při odstavení motky v nevytopené garáži jsem dal plnou 100 oktan.benzínu a do něj Velfobin,čož byla chyba,protože benzín neobsahuje biosložku,která by zmrzla.Na jaře jsem natočil motku a začlo mi blbnout na displei množství benzínu,průměrná spotřeba,dojezd.Ten Velfobin mi tam něco podělal,až po pár vyjetých nádržích se to srovnalo
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Význam zkratky BMW GS BMW K 1200 LT, BMW R 1200 GS, BMW K 1200 RS, BMW R 1... PanCajicek 26 15.7.2023 v 10:16 400xr
BMW K 1200 R Sport a hlučná spojka BMW K 1200 R Sport Gerrit 21 22.6.2020 v 17:38 šmudla
Zvýšené plexi na BMW K 1200 R Sport BMW K 1200 R Sport Gerrit 6 26.12.2019 v 16:19 Luky721
BMW k1200r Sport BMW K 1200 R Sport bejkus 14 8.12.2018 v 16:12 Lipo77
Riaditka nakrivo BMW K 1200 R Sport ottap 7 4.10.2017 v 10:07 sullda


TOPlist