chci se zeptat na pár věcí a hlavně rozdíly, mezi těmito modely řady BMW K-1200(R,S,R-Sport).Po prodeji Busy pátrám, co by stálo za zkoušku a je fakt, že tato řada bavoráků mě svým způsobem vždy fascinovala...
Hledal jsem na foru a dost toho přečetl,ale na pár věcí jsem odpověď nenašel...
1.Palivo 95 vs předepsané 98.
-tak tady asi neni co řešit.95-kou se díky čidlu detonačního klepání,kdy je řídící jednotka schopna upravit předstih,nemělo nic špatnýho stát a to ani při dlouhodobém používání,akorát se tim zřejmě přijde o pár koníků...
2.Převodovka.
-slyšel jsem a dočetl se vesměs negativní ohlasy a i v různých testech ji zrovna nechválili.Hrubý hlučný a dlouhý chod,doprovázený kovovými ránami jak z kovadliny, s tim že mají snad občas vypadávat,nebo nedořazovat kvalty...
Otázkou je do jaké míry je to pravda,zda je to věc pár kousků,nebo u všech a jestli to lze eliminovat šetrným řazením bez spojky(nahoru!).
Je to konstrukční vada,díky níž má převodovka sníženou životnost a sype se, nebo je to jen "nutné zlo",které nemá s funkčností a životností nic společnýho a jedná se jen o "traktorovej" projev???
3.údržba bezůdržbového kardanu/výměna oleje.
-je zajímavý,že jsem zjistil,že u určitých modelů a snad i ročníků je rozdíl,jak se mění olej v kardanu.U R-ka se snad musí demontovat kolo a brzdič a kardan rozpojit a na kloubu vyklopit.
U S-ka by na to snad měl být vypouštěcí šroub a neni třeba to takto "složitě" řešit.
-interval na výměnu je 25tis?,nebo raději častěji?
u R-Sport nevim,ale předpokládám, že u něj bude vše stejné,jako u R-ka.
4.spotřeba,servisní intervaly,výkon,převody
-nejde mi až tak o konkrétní čísla,ale zda je rozdíl v nastavení výkonu a krouťáku mezi R-Sport a R-kem.S-ko bude asi mít(stejně jako je to např. u Busy vs.King) celkově větší výkon a zřejmě nepatrně slabší spodek...
-spotřebu předpokládám u všech cca stejnou,jedině kdyby snad měla být změna v nastaveném převodu v kardanu,že by se např. S-ko méně vytáčelo ve vyšších rychlostech a tim mělo menší spotřebu...
-interval motorového oleje je 10tis.?
5.pohodlí,jezdecká pozice,ochrana proti větru
-je pravda že nastává problém při jízdě se spolujezdcem?Je tam dost dlouhé sedlo jezdce a tim vzniká mezera mezi jezdcem a spolujezdcem a znemožňuje to do určitý míry jejich bezprostřední kontakt a spolujezdec tim pádem na sedle dost cestuje?nebo to neni tak strašný,jak jsem se dočetl...
-řidítka jsou u S-ka více zalomená a asi budou níže,je rozdíl taky mezi R-kem a R-Sport?Eventuelní přestavba řidítek u S-ka na ty co používá R-ko by tedy neměl být asi žádný problém...
-předpokládám že u S-ka a R-sport bude ochrana proti větru dostatečná,existuje nějakej opravdu účinnej vyšší štítek na R-kovej model,aby se s tim dalo jet bez větších problémů i delší štreky ve vyššim tempu(cca 180-200km/h)v kuse?
6.el.fičury a tech. vychytávky,ovládací prvky
BMW nabízí spoustu zajímavejch vychytávek, jako ESA(el. nastav podvozku) ABS a ASC(prokluz),vyplatí se např. koupit motorku s tim ESA,do jaký míry to funguje a je použitelný?Ten proti-podkluz se používal u všech těchto modelů a je u všech dělanej jako vypínatelnej?
-Je podvozek byť s nastavenim na komfort vůbec použitelnej na ty naše silnice?
-Ovládací prvky jsou uvšech K1200 řešeny po "staru"(myslim hlavně ty blinkry)?
Pokud jsou mezi modely S,R a R-sport nějaký zásadní rozdíly v bodech, co jem psal,prosím o doplnění...THX
Pak jsem se dočetl,že bylo dost svolávaček a řešily se různý věci,od kotoučů,přes přeprogramování jednotky až po napínák rozvod.řetězu
Svolavacky od servisu BMW :
29 00 61 25 00 00 Přeprogramování jednotky ZFE a BMS-K - K25, K26, K28, K40, K43
64 00 00 34 58 00 begin_of_the_skype_highlighting 64 00 00 34 58 00 end_of_the_skype_highlighting Změna vedení kabelu předního čidla ABS - K40, K43
68 00 00 34 60 00 begin_of_the_skype_highlighting 68 00 00 34 60 00 end_of_the_skype_highlighting Montáž banjo koncovky brzdové hadičky s omezovačem tlaku - K43
69 00 00 34 61 00 begin_of_the_skype_highlighting 69 00 00 34 61 00 end_of_the_skype_highlighting Montáž brzdových kotoučů - K43
78 00 00 17 04 00 begin_of_the_skype_highlighting 78 00 00 17 04 00 end_of_the_skype_highlighting Výměnna zátky olejové nádrže - K40, K43, K44
95 00 11 19 00 00 Dodání záslepného šroubu do olejového kanálku K40, K43, K44
96 00 00 34 66 00 begin_of_the_skype_highlighting 96 00 00 34 66 00 end_of_the_skype_highlighting Uchycení brzdového kotouče opatření 2 - K40, K43, K44
K 1200 r = K43
To je slušnej seznam,byla by rada, na co zásadního si dát při koupi ojetiny pozor a radši zkontrolovat ,zda má potřebný upgread???
Rád bych,aby se tu vyjadřovali jen majitelé a lidi,co měli,nebo mají s těmito stroji nějakou zkušenost,nejlépe ti, co měli možnost porovnat jednotlivé modely mezi sebou.
Určitě ne odpovědi typu-slyšel sem,jedna pani povídala ap.Díky
Pokud by jste měli ještě něco,o čem bych měl vědět(klady,zápory) sem s nimi.
Až ledy roztajou,motorku si někde určitě projedu a budu vědět na co se zaměřit.
PS:možná by se vyplatilo připlatit a jít rovnou do nové řady K-1300,která bude mít určitě všechny dětský nemoci vychytaný a předpokládám , že i převodovka na tom bude už lépe,ale jenom přeci je tam dost výrazný cennový rozdíl...
Díky a sorry za ten román
Naposledy editováno 22.12.2010 13:29:02
motorka je dlóóóuhá, nejde na ní jet "agresivně" (ve smyslu přehazovat ze strany na stranu, zkrátka si s ní hrát). není agilní. byl jsem z ní nešťastnej, nedokázal jsem normálně projet zatáčku...až jsem se jen trochu naklonil a padla tam jak po koleji. zkrátka velmi odlišný styl jízdy. rozhodně se s ní dá jet rychle, ale bude to pocitově "jinak rychle", než např. na h9.
z hlediska rychlosti po okreskách - husky john (když pro motorkáře testoval r sport) mi kolem lipna neujel, ani já jemu...což se mu obvykle nestává a na podobně silné motorce mi - když to oba nazveme svižnější jízdou - zdrhne
edit: a dá se s tím skákat, jak mimouch předvedl na 4-5 za sebou jdoucích horizontech
Naposledy editováno 22.12.2010 15:31:53
2 reakcí na tento příspěvek BMW K1200R, S, R-Sport-rozdíly
Jízda - nesrovnatelná s jinou motorkou, pohodlnější na nerovnostech ale do zatáčky ji musíš nutit. Samozřejmě plus gyroefekt, naklání se na jednu stranu při přidání a na druhou při ubrání. Přední guma mizí rychleji než zadní - typem motoru je dáno hodně váhy na předku proti jiným motorkám.
rrss píše: Svolávačky a další problémy moderních typů jsem vyřešil koupí 1100 RS, převodovka je hlučnější na místě, jinak pohoda. Kvalty vypadly 3x za 5 let, co jsem ji měl - vždy nedocvaknutá trojka (moje chyba, flákám to), vypadla na dvojku. Kardan bez údržby, výpušťák dole na hrušce, 0,1 l oleje a litr do převodovky. Koupena s 30, prodána s 90 tisíci a to je otázka, kolik měla před nákupem. Jen ten pekelný přístup k olejovému filtru na spodku motoru... Intervaly 10 tisíc motor, 20 tisíc kardan.
Jízda - nesrovnatelná s jinou motorkou, pohodlnější na nerovnostech ale do zatáčky ji musíš nutit. Samozřejmě plus gyroefekt, naklání se na jednu stranu při přidání a na druhou při ubrání. Přední guma mizí rychleji než zadní - typem motoru je dáno hodně váhy na předku proti jiným motorkám.
Nic proti, ale pleteš sem motorku o které zakladatel ani omylem neuvažuje...neřeší boxera a řadovej čtyřválec ....pochybuju, že by ho po Buse uspokojil Boxer.
[img]
Než jsem pořídil, četl jsem různé zkušenosti a scháněl info kde se dalo.
Mé zkušenosti a odpovědi na tvé dotazy:
1.Zatím jsem jezdil na 95, naposled jsem nalil 95 s adetivem, ale pak už začala zima...
2.Z převodovky jsem měl strach, z R1 jsem zvyklej na skutečnou parádu. Na BMW se občas ozve rána při řazení jedničky na místě, jinak nepozoruju žádnou chybu nebo potíž.
3.Přes zimu jsem měnil olej v kardanu, moto má najeto 23000. Cena oleje pro jednu výměnu 100 Kč, práce na půl hoďky, takže lepší než každých 500 km čistit a mazat řetěz.
Dočetl jsem se o intervalu 25000 km, ale myslim že budu měnit pokaždé spolu s motorovým olejem.
4.Výměna mot. oleje 10000 km.
5.Pohodlí pro mě super, pozice přirozená. Sedlo je opravdu dost dlouhé, takže i pro vyšší postavy no problem. Ochrana před větrem ucházející, akorát se na můj vkus plexi dost klepe.
6.Mám ESA, ABS, RDC, alarm. Když jsem vybíral, chtěl jsem ABS i ESU a jsem rád. Je paráda si za jízdy měnit nastavení podvozku. ABS je na dobržďování na mizerné silnici taky fajn. S ABS jsme našel snad 90% motorek, ale i ESA je dost vidět...
To jsou zatím mé první dojmy.
Dobře vyber, nebudeš litovat!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Význam zkratky BMW GS BMW K 1200 LT, BMW R 1200 GS, BMW K 1200 RS, BMW R 1... | PanCajicek | 26 | 15.7.2023 v 10:16 400xr |
BMW K 1200 R Sport a hlučná spojka BMW K 1200 R Sport | Gerrit | 21 | 22.6.2020 v 17:38 šmudla |
Zvýšené plexi na BMW K 1200 R Sport BMW K 1200 R Sport | Gerrit | 6 | 26.12.2019 v 16:19 Luky721 |
BMW k1200r Sport BMW K 1200 R Sport | bejkus | 14 | 8.12.2018 v 16:12 Lipo77 |
Riaditka nakrivo BMW K 1200 R Sport | ottap | 7 | 4.10.2017 v 10:07 sullda |