globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
 
11.12.2010 v 10:42
Ministerstvo dopravy akceptovalo připomínky proti zvyšování věku pro získání řo sk. A1 a A2
možná i díky pár lidem z fóra kteří se správným způsobem ozvali.

Cituji ze stránek MD:

Důvodová zpráva: ..."Dne 9. 11. 2010 uspořádalo Ministerstvo dopravy prezentaci navrhovaných změn a konzultace s odbornou veřejností. Konzultací se zúčastnili zástupci Svazu dovozců automobilů, Autoklubu ČR, Asociace autoškol ČR, Sdružení ČESMAD BOHEMIA, ÚAMK, Svazu dopravy ČR a Odborového svazu dopravy. Výsledkem konzultací bylo zejm. doporučení na nezvyšování hranic minimálního věku u menších motocyklů a na úpravu technického parametru zdvihového objemu válců u výcvikových motocyklů tak, aby nedocházelo k navyšování nákladů autoškol v souvislosti s pořizováním nových vozidel. Obě tato doporučení Ministerstvo dopravy zohlednilo při úpravách návrhu v rámci meziresortního připomínkového řízení."...

Pozměněný návrh zákona:

..."§ 83

Věk

(1) Řidičské oprávnění lze udělit jen osobě, která dosáhla věku
a) 15 let, jedná-li se o skupinu AM,
b) 16 let, jedná-li se o skupinu A1,
c) 17 let, jedná-li se o skupinu B1 a T,
d) 18 let, jedná-li se o skupinu A2, B, B+E, C1 a C1+E,
e) 21 let, jedná-li se o skupinu C, C+E, D1, D1+E,
f) 24 let, jedná –li se o skupinu A, D a D+E.

(2) Řidičské oprávnění pro skupinu A lze udělit osobě,
a) která dosáhla věku 21 let, pokud je řidičské oprávnění omezeno jen na tříkolová motorová vozidla, nebo
b) která dosáhla věku 20 let, pokud je tato osoba nejméně 2 roky držitelem řidičského oprávnění pro skupinu A2. "...

Stručně řečeno, AM a A1 zůstává jak bylo, od 18ti A2 do 35kw a 0.2kw/kg, škrcení max. ze 70kw, neomezená ve dvaceti (po dvou letech praxe na A2), nebo ve 24ti bez praxe.

Odkaz na aktuální znění návrhu zde

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 16:40 | Nahoru | #1
Layer> Aha, díky hned jsem klidnější
Edit: ale píše se tam toto "Stručně řečeno, AM a A1 zůstává jak bylo, od 18ti A2 do 35kw a 0.2kw/kg, škrcení max. ze 70kw, neomezená ve dvaceti (po dvou letech praxe na A2), nebo ve 24ti bez praxe" ,teď jde oto jestli se počítá A18 jako praxe nebo ne

Naposledy editováno 11.12.2010 16:42:37

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 17:34 | Nahoru | #2

DuK-MZ píše: Layer> Aha, díky hned jsem klidnější
Edit: ale píše se tam toto "Stručně řečeno, AM a A1 zůstává jak bylo, od 18ti A2 do 35kw a 0.2kw/kg, škrcení max. ze 70kw, neomezená ve dvaceti (po dvou letech praxe na A2), nebo ve 24ti bez praxe" ,teď jde oto jestli se počítá A18 jako praxe nebo ne



Počítá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 19:00 | Nahoru | #3
DuK-MZ> A jo máš pravdu,blbě sem se díval... Ale myslím že ta A18 by se měla počítat. JInak já sem hlavně rád, že když si udělám A18 tak můžu řídit moto který má přes 70kw i po tom co vyjde ten novej zákon.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist