bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: karburator: podtlakovy vs klasik
3.12.2010 v 12:31
Zdravim draky. Chci rozjet diskuzi o rozdílech mezi podtlakovým a klasickým (šoupátkovým) karburátorem. Jejich výhody a nevýhody, konstrukce a hlavně chování motoru. Taže mě prosím poučte a přidejte komentář...



VS

http://images.motoin...m/i/467/467866_2.jpg

1 reakcí na tento příspěvek karburator: podtlakovy vs klasik

3.12.2010 v 12:45 | Nahoru | #1
karbec s přímým ovládáním chce jistý cit a je vhodnější spíše na závody. Motor s ním má trochu lepší reakce. Ovšem pokud člověk nemá cit pro věc, tak bude mít vyšší spotřebu a menší výkon (např. pokud bude bez přemýšlení dávat od nižších otáček plnej, tak motor "zahltí" a nebude se mu chtít moc do otáček)

podtlakový karbec je "blbuvzdorný" - pokud je dobře seřízený, jezdec s tím může kroutit jak chce a velikostí podtlaku si motor šoupě sám přizvedne, jak potřebuje. Jezdec vlastně určuje, maximální možné přidání.

(reakce na) karburator: podtlakovy vs klasik

3.12.2010 v 12:48 | Nahoru | #2
WenCa> jen bych doplnil že pokud má šoupátkovej karburátor akcelerační pumpičku a ta se správně nastaví tak je pak reakce na plyn nedostižná.

Ale myslím že tyhle oldschoolové ji ještě nemají :(

karburator: podtlakovy vs klasik

3.12.2010 v 12:48 | Nahoru | #3
Jen to zkulturním
[img]

1 reakcí na tento příspěvek karburator: podtlakovy vs klasik

3.12.2010 v 12:51 | Nahoru | #4
Myslím že s klasickým karbcem by dnes mělo spousta lidí hodně velké problémy, chce to cit, hodně citu. To není jako že na rozjez dám plnej a ono se to plynule rozjede, kdysi jsem je měl na GS1000 a pak na Z1000, chce to úplně jiný ovládání.

(reakce na) karburator: podtlakovy vs klasik

3.12.2010 v 12:54 | Nahoru | #5
Katana> je to kvůli tomu že když šoupátkovej karburátor otevřeš naplno a motor není roztočený, tak prudce poklesne podtlak kterým je přes trysky nasávaný palivo. Tím se extrémně ochudí směs a motor nejede. Řeší to právě ta akceleračka, ta natvrdo stříkne benzín přímo do sání. Pak může člověk lomcovat plynem jak vzteklá opice a přesto jde motor za plynem, rychleji a líp jak s podtlakovým.

karburator: podtlakovy vs klasik

3.12.2010 v 14:05 | Nahoru | #6
když jsem se koukal na podtlakový katburátoty na svým stroji, tak při chodu ten váleček (nevím jak to přesně pojmenovat) otevíral karb. kmitavým pohybem přímoůměrně s otáčkama. Nevím, ale oproti šoupátkovýmu mi to přijde takový zmatený.

karburator: podtlakovy vs klasik

3.12.2010 v 14:08 | Nahoru | #7
Když se tu řešej karburátory, může mi někdo vysvětlit rozdíl mezi rovnotlakým karburátorem (ten druhej co je na obrázku víš) a podtlakovým?

1 reakcí na tento příspěvek karburator: podtlakovy vs klasik

3.12.2010 v 14:11 | Nahoru | #8
Ve zkratce:
Klasický(šoupátkový) karburátor je ovládán napřímo lankem(rukou).
U podtlakáče je šoupátko ovládáno podtlakem s sacím potrubí,respektive tělese karburátoru.
Z toho plynou výhody a nevýhody obou konstrukcí.V kostce má klasika má rychlejší a ostřejší odezvu na plyn vykoupenou větší spotřebou.Podtlakáč má lineárnější a klidnější průběh,který se dá dále regulovat sílou pružiny, a menší spotřebu.
Ještě bych to upřesnil,že v klasice se lankem ovládá jak množství vzduchu tak paliva.U podtlakáče se lankem ovládá pouze vzduch a palivo právě tím podtlakem.

Naposledy editováno 03.12.2010 14:13:48

1 reakcí na tento příspěvek karburator: podtlakovy vs klasik

3.12.2010 v 14:16 | Nahoru | #9
Koukám, že hodně lidí si tu plete podtlakový a rovnotlaký karburátor.

(reakce na) karburator: podtlakovy vs klasik

3.12.2010 v 14:24 | Nahoru | #10
Jen pro upřesnění. Jedná se o rovnotlaký karburátor, ne podtlakový (tak je to ale víc zažitý). Rovnotlaký z důvodu rovnosti tlaku/podtlaku nad membránou a pod ní, tj. v difusoru.
Ten je přesnější při míchání směsi v přechodových jevech (přidávání a ubírání plynu) a ve spolupráci s akcelerační pumpou a coast enricher systémem (odstraňuje výkyvy kvality směsi, hlavně při prudkým ubrání a tím ochuzení směsi) je docela dost účinný.
Šoupátkový má většinou rychlejší reakci na plyn, ale zato o dost horší schopnost udržet směs na ideálních 14.7:1.
To je co se týče motorek. U aut se používaly i další systémy karburace (Zenith...)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karburator: podtlakovy vs klasik

3.12.2010 v 14:25 | Nahoru | #11

fajn-tom píše: Koukám, že hodně lidí si tu plete podtlakový a rovnotlaký karburátor.



spíš si to pleteš Ty

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karburator: podtlakovy vs klasik

3.12.2010 v 14:33 | Nahoru | #12

Axel píše: spíš si to pleteš Ty

Když to řikáš ty tak asi jo Ale já za to nemůžu, co tě škola naučí se těžko zapomíná

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karburator: podtlakovy vs klasik

3.12.2010 v 14:36 | Nahoru | #13

fajn-tom píše: Když to řikáš ty tak asi jo Ale já za to nemůžu, co tě škola naučí se těžko zapomíná



tak..tady se stačí snad zamyslet...jestli si o tom chceš něco přečist, tak to ma napsane pan Rollinger na svych strankach

Naposledy editováno 03.12.2010 14:36:30

1 reakcí na tento příspěvek karburator: podtlakovy vs klasik

3.12.2010 v 14:36 | Nahoru | #14
1) proč by měl mít přímej karbec větší spotřebu oprosti stejnému rovnotlakému?
2) hádáte se kdo si plete a neplete rovnotlaký.vs podtlakový a co je správně a zapomínáte přitom na už třetí CV - constant velocity. Karburátor s konstatní rychlostí na jehlové trysce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karburator: podtlakovy vs klasik

3.12.2010 v 14:39 | Nahoru | #15

Axel píše: tak..tady se stačí snad zamyslet...jestli si o tom chceš něco přečist, tak to ma napsane pan Rollinger na svych strankach

Tam to je popsané,tak jak si to myslim a tak jak nás to učily. Tudíš na motorkách je rovnotlaký a ne podtlakový jak si tu většina myslí

(reakce na) karburator: podtlakovy vs klasik

3.12.2010 v 14:40 | Nahoru | #16

Jurawood píše: 1) proč by měl mít přímej karbec větší spotřebu oprosti stejnému rovnotlakému?
2) hádáte se kdo si plete a neplete rovnotlaký.vs podtlakový a co je správně a zapomínáte přitom na už třetí CV - constant velocity. Karburátor s konstatní rychlostí na jehlové trysce.



vakur...tak vysvětluj

(reakce na) karburator: podtlakovy vs klasik

3.12.2010 v 14:42 | Nahoru | #17

fajn-tom píše: Tam to je popsané,tak jak si to myslim a tak jak nás to učily. Tudíš na motorkách je rovnotlaký a ne podtlakový jak si tu většina myslí



takhle si to myslel...jan to bral tak,že tim označuješ dva ruzne typy karbenatku...

karburator: podtlakovy vs klasik

3.12.2010 v 14:51 | Nahoru | #18
Nejlepší je bazírovat na slovíčkaření.To se na to příště každej vykašle...
Juradřevo-Tam záleží na ruce která to ovládá.Většina ostrejch borců to používá jako spínač.U klasiky otevřeš heft a jehla není v trysce.U podtlakáče to chvilku trvá než to podtlak zvedne.
O tom CV bych se rád něco dověděl,mám to taky v mašině.

karburator: podtlakovy vs klasik

3.12.2010 v 16:07 | Nahoru | #19
PODTLAKem ovládaný karburátor co má ROVNÝ tlak pod nad šoupátkem má KONSTATN9 RYCHLOST na jehlové trysce.

karburator: podtlakovy vs klasik

3.12.2010 v 16:13 | Nahoru | #20
No já mám šoupátko na číňanovi a občas je to boj. Hlavně to tam nervat rychle z volnoběhu.

karburator: podtlakovy vs klasik

3.12.2010 v 19:04 | Nahoru | #21
Jawu na vás, lemry necitlivý - ta každou vaši dementní manipulaci s plynem oznámí nádherným zabučením

karburator: podtlakovy vs klasik

3.12.2010 v 19:31 | Nahoru | #22
sakra, to slovíčkaření... podtlakový, rovnotlaký, CV... pořád je to stejná věc... to je asi jak šupléra a posuvný měřítko....

karburator: podtlakovy vs klasik

3.12.2010 v 19:40 | Nahoru | #23
chlapci CV karburátor není žádnej jinej tip než rovnotlaký karburátor. polemika ohledně karburace je v zásadě rozebrána zde na motorkářích viz http://www.motorkar...si-3479.html?kid=977

karburator: podtlakovy vs klasik

3.12.2010 v 20:18 | Nahoru | #24
ja si aplikoval na svojeho srada odpařovací karbce a to letí jak kráva, jenom to huř chytá studené

1 reakcí na tento příspěvek karburator: podtlakovy vs klasik

3.12.2010 v 21:42 | Nahoru | #25
A jak to synchronizuješ?

(reakce na) karburator: podtlakovy vs klasik

5.12.2010 v 00:53 | Nahoru | #26

Anti píše: A jak to synchronizuješ?

velikosti plamene
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Co je to za vehement [1, 2] Yamaha XS 400 Krautkopf 34 6.4.2024 v 22:23 Valve
Yamaha xs 400 - uložení čepu vahadl... Yamaha XS 400 T_O_M 19 1.7.2023 v 08:01 jdu900fire_blejt
Yamaha XS 400 motor - prasklý karter Yamaha XS 400 Ferryouda 8 27.9.2021 v 22:23 Ferryouda
Osvětlení SPZ Yamaha xs400 1981 Yamaha XS 400 Semifoxxa 5 9.3.2021 v 01:35 Massakra
Výroba laminátového krytu - dotaz Yamaha XS 400 Kylarek 22 8.1.2021 v 17:22 krokoš


TOPlist