VS
http://images.motoin...m/i/467/467866_2.jpg
1 reakcí na tento příspěvek karburator: podtlakovy vs klasik
podtlakový karbec je "blbuvzdorný" - pokud je dobře seřízený, jezdec s tím může kroutit jak chce a velikostí podtlaku si motor šoupě sám přizvedne, jak potřebuje. Jezdec vlastně určuje, maximální možné přidání.
1 reakcí na tento příspěvek karburator: podtlakovy vs klasik
1 reakcí na tento příspěvek karburator: podtlakovy vs klasik
Klasický(šoupátkový) karburátor je ovládán napřímo lankem(rukou).
U podtlakáče je šoupátko ovládáno podtlakem s sacím potrubí,respektive tělese karburátoru.
Z toho plynou výhody a nevýhody obou konstrukcí.V kostce má klasika má rychlejší a ostřejší odezvu na plyn vykoupenou větší spotřebou.Podtlakáč má lineárnější a klidnější průběh,který se dá dále regulovat sílou pružiny, a menší spotřebu.
Ještě bych to upřesnil,že v klasice se lankem ovládá jak množství vzduchu tak paliva.U podtlakáče se lankem ovládá pouze vzduch a palivo právě tím podtlakem.
Naposledy editováno 03.12.2010 14:13:48
1 reakcí na tento příspěvek karburator: podtlakovy vs klasik
Ten je přesnější při míchání směsi v přechodových jevech (přidávání a ubírání plynu) a ve spolupráci s akcelerační pumpou a coast enricher systémem (odstraňuje výkyvy kvality směsi, hlavně při prudkým ubrání a tím ochuzení směsi) je docela dost účinný.
Šoupátkový má většinou rychlejší reakci na plyn, ale zato o dost horší schopnost udržet směs na ideálních 14.7:1.
To je co se týče motorek. U aut se používaly i další systémy karburace (Zenith...)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karburator: podtlakovy vs klasik
fajn-tom píše: Koukám, že hodně lidí si tu plete podtlakový a rovnotlaký karburátor.
spíš si to pleteš Ty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karburator: podtlakovy vs klasik
Axel píše: spíš si to pleteš Ty
Když to řikáš ty tak asi jo Ale já za to nemůžu, co tě škola naučí se těžko zapomíná1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karburator: podtlakovy vs klasik
fajn-tom píše: Když to řikáš ty tak asi jo Ale já za to nemůžu, co tě škola naučí se těžko zapomíná
tak..tady se stačí snad zamyslet...jestli si o tom chceš něco přečist, tak to ma napsane pan Rollinger na svych strankach
Naposledy editováno 03.12.2010 14:36:30
1 reakcí na tento příspěvek karburator: podtlakovy vs klasik
2) hádáte se kdo si plete a neplete rovnotlaký.vs podtlakový a co je správně a zapomínáte přitom na už třetí CV - constant velocity. Karburátor s konstatní rychlostí na jehlové trysce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karburator: podtlakovy vs klasik
Axel píše: tak..tady se stačí snad zamyslet...jestli si o tom chceš něco přečist, tak to ma napsane pan Rollinger na svych strankach
Tam to je popsané,tak jak si to myslim a tak jak nás to učily. Tudíš na motorkách je rovnotlaký a ne podtlakový jak si tu většina myslíJurawood píše: 1) proč by měl mít přímej karbec větší spotřebu oprosti stejnému rovnotlakému?
2) hádáte se kdo si plete a neplete rovnotlaký.vs podtlakový a co je správně a zapomínáte přitom na už třetí CV - constant velocity. Karburátor s konstatní rychlostí na jehlové trysce.
vakur...tak vysvětluj
fajn-tom píše: Tam to je popsané,tak jak si to myslim a tak jak nás to učily. Tudíš na motorkách je rovnotlaký a ne podtlakový jak si tu většina myslí
takhle si to myslel...jan to bral tak,že tim označuješ dva ruzne typy karbenatku...
Juradřevo-Tam záleží na ruce která to ovládá.Většina ostrejch borců to používá jako spínač.U klasiky otevřeš heft a jehla není v trysce.U podtlakáče to chvilku trvá než to podtlak zvedne.
O tom CV bych se rád něco dověděl,mám to taky v mašině.
1 reakcí na tento příspěvek karburator: podtlakovy vs klasik
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Co je to za vehement [1, 2] Yamaha XS 400 | Krautkopf | 34 | 6.4.2024 v 22:23 Valve |
Yamaha xs 400 - uložení čepu vahadl... Yamaha XS 400 | T_O_M | 19 | 1.7.2023 v 08:01 jdu900fire_blejt |
Yamaha XS 400 motor - prasklý karter Yamaha XS 400 | Ferryouda | 8 | 27.9.2021 v 22:23 Ferryouda |
Osvětlení SPZ Yamaha xs400 1981 Yamaha XS 400 | Semifoxxa | 5 | 9.3.2021 v 01:35 Massakra |
Výroba laminátového krytu - dotaz Yamaha XS 400 | Kylarek | 22 | 8.1.2021 v 17:22 krokoš |