globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: motorky s největším dojezdem ?
 
30.11.2010 v 22:13
Jak jsem tak procházel ten cestopis od yeuopa, jak jel do Mongolska a zpátky, tak mě kromě Melusiny z Francie ještě zaujala tady tato fotka:


fotka je odtud (teď ta stránka nejde, nevím proč), popř. info je tady

Ta nádrž, co si asi vyrobil doma, má 55 litrů !
Na motorce, která má spotřebu na dálku 4 litry to dává neuvěřitelný dojezd 1375 km !!!!!
A i kdyby jela za 5 litrů, tak je to dojezd 1100 km !

To by někteří zajeli k benzínce třeba jen 4x za rok

No znáte motorku s větším dojezdem?
BMW GS Adventure s větší nádrží mají dojezd kolem 800 km, ne?
I nějaké dieslové endura pro americkou armádu měly dojezd 800km, jestli si dobře pamatuji.

--

A kolik jste maximálně najeli na plnou nádrž na své motorce vy?
Na jaké motorce a nádrž byla původní?
Já dal jednou necelých 400km, ale to jsem myslel, že jedu už na vzduch

Jinak další kategorie jsou ti, co si vezou sebou kanystry, to ale teď nemyslím.

Naposledy editováno 30.11.2010 22:51:53
Anketa: kolik jste maximálně najeli na plnou nádrž na své motorce?
do 99 km
1%
4
100 až 149 km
4%
17
150 až 199 km
6%
26
200 až 249 km
15%
61
250 až 299 km
16%
65
300 až 349 km
18%
72
350 až 399 km
18%
75
400 až 449 km
8%
31
450 až 499 km
5%
19
500 až 549 km
4%
18
550 až 599 km
2%
10
nad 600 km
2%
8

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s největším dojezdem ?

7.12.2010 v 15:57 | Nahoru | #1

Skalda píše: jeste posledni pokus: vezmi si s sebou na motorku naklonomer do auta nebo obycejnou olovnici... uvidis, ze vzhledem k ose motorky bude ukazovat porad stejne (a stejne se bude chovat i hladina paliva v nadrzi). Jednou jsem chtel stavet elektronicky naklonomer na moto a musel by obsahovat gyroskop (podobne jako nynejsi gyroskopicka kamera v MotoGP).



Už jsem psal, že nejde o fyzikální zákon, ale o manipulaci s motorkou. Všiml sis vůbec na obrázku té nádrže? Máš vůbec představu nádrž o 55 litrech jaká je to velká kráva? Všimni si jak je vyrobena a možná pochopíš co tady pořád píšu o tom přelévání a manipulaci s motorkou. Prostě podle mého názoru je to velké monstrum, sice zvýšil dojezd, ale na úkor manipulace s motorkou a těžkopádnosti.

Naposledy editováno 07.12.2010 15:59:58

(reakce na) motorky s největším dojezdem ?

7.12.2010 v 16:09 | Nahoru | #2

Ota_M píše: Už jsem psal, že nejde o fyzikální zákon, ale o manipulaci s motorkou. Všiml sis vůbec na obrázku té nádrže? Máš vůbec představu nádrž o 55 litrech jaká je to velká kráva? Všimni si jak je vyrobena a možná pochopíš co tady pořád píšu o tom přelévání a manipulaci s motorkou. Prostě podle mého názoru je to velké monstrum, sice zvýšil dojezd, ale na úkor manipulace s motorkou a těžkopádnosti.



promiň, ale taková natvrdlost už snad předstírat nejde, udělej si pokus se skleničkou, pak ti to snad docvakne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s největším dojezdem ?

7.12.2010 v 16:24 | Nahoru | #3
Ota_M> asi te opet zklamu , ale od prispevku #89 jsme tu s Wencou24 a ZIPPem (a nasledne jeste s jetamem a dalsimi) resili mozny vliv na prujezd zatackou, resp. konkretneji potencialni prelevani kapaliny v nadrzi. Pokud ty jsi predtim psal o necem jinem, od prispevku #103 jsi s nami resil prave toto (cituji napr. z #115: "Jde o to, že se benzín přelije do té levé nádrže (při průjezdu levotočivou zatáčkou) a pak jí prostě nezvedneš."), takze samozrejme "o fyzikalni zakon" tu jde a pri zataceni se nic nikam prelevat nebude (a na tom nic nezmeni ani moje predstava o 55 litrech).

Snazim se ze vsech sil prijit na to, co dalsiho ti na tom nehraje ... pokud se snad bojis toho, ze teziste v naklonu klesne tak nizko, ze by byl problem ho "vratit nahoru" pro ukonceni zataceciho manevru, tak to je rovnez zbytecna obava, protoze motorka se zvedne otocenim riditek (na opacnou stranu nez kam chces naklopit) pres moment zachovani hybnosti predniho kola a to se toci zase diky hybnosti cele motorky, takze cim tezsi motorka, tim vetsi narovnavaci sila (kterou tezsi motorka potrebuje - toto se vykompenzuje)... ber to jako zjednodusenej model, ale takovy je princip, obzvlast s prihlednutim k tomu, ze teziste motorky se vzhledem k ni nebude menit (protoze hladina se nebude prelevat ). Vidis v tom jeste nejakej error?...

(reakce na) motorky s největším dojezdem ?

7.12.2010 v 18:53 | Nahoru | #4
Ota_M> Už to tady bylo psáno.Je to nějakých cca 30kg navíc.Takže z lehkého endura bude těžší enduro.Chování stroje to ovlivní pramálo.S touhle plnou nádrží to bude mít váhu jako jednovály od jiných značek ,takže ještě pořád menší než třeba dvouvál.A mnohem menší než tvoje mašina
Mnohem více ti ovladatelnost zkazí třeba spolujezdec nebo bagáž.Ostatně jen kvůli té bagáži bych se na váhu expedičního stroje zas tak kriticky nedíval.Ta má kolikrát stejnou váhu jak řidič samotný.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist