1 reakcí na tento příspěvek Výměna zadních blinkrů za diodové.
Neumím si dost dobře představit, jaké konkrétní "silnější" žárovky bych měl do blinkrů dát (jak píše bikerbigg), pokud tam původně již jsou žárovky 21W.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna zadních blinkrů za diodové.
Používáš-li normálně 21W žárovky, musíš použít čtyři odpory 6R8/20W (ke každému blinkru jeden, chceš-li mít všechny blinkry LED):
I=P/U=21W/12V=1.75A => R=U/I=12/1,75=6.86ohm
Naposledy editováno 23.11.2010 12:24:02
1 reakcí na tento příspěvek Výměna zadních blinkrů za diodové.
2 reakcí na tento příspěvek Výměna zadních blinkrů za diodové.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna zadních blinkrů za diodové.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna zadních blinkrů za diodové.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna zadních blinkrů za diodové.
V tom případě by mohlo jít o to, že v těchto malých blinkrech jsou desetiwattové žárovky, zatímco přerušovač je dimenzován na žárovky o příkonu 21W. Jak jistě víš, je přerušovač konstruován tak, že při snížení zátěžového výkonu (prasknutí jedné ze žárovek) zvýší svou frekvenci a tím pádem Tě na závadu upozorní (dle konstrukce přerušovače se kontrolka blinkrů buď vůbec nerozsvítí, nebo bliká rychle stejně jako zbývající funkční blinkr).
Nesetkal jsem se s tím, že by se přerušovač poškodil, ne-li zničil zmenšenou zátěží, jak psal bikerbigg... Zkontroluj si v první řadě, zda jsou blinkry osazené slabší žárovkou než obvykle nebo jsou LEDkové. V druhém případě bys musel spočítat a použít pomocné zátěžové odpory tak, jak jsem psal ve svém druhém příspěvku v tomto vlákně.
Naposledy editováno 23.11.2010 15:59:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna zadních blinkrů za diodové.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna zadních blinkrů za diodové.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna zadních blinkrů za diodové.
pajachovancu píše: a nejsů právě origo blinkry na er6n to nejpěknější z celé motorky?
Tak určitě jsou hezké,přední mám originál a na ně šahat nebudu a zadní jelikož jsem koupil už s držákem SPZ nebyly originál s tím, že jeden je prasklý tak právě uvažuji zda koupit klasické 21W halogen žárovka nebo jít do diod Co je podle vás líp viditelné? Klasika s žárovkou se mi líbí tyhle
rodrigo> V tom případě mají ty nové blinkry evidentně menší příkon, než ty původní, jinak by přeruškovač nezrychloval. Jedině můžeš zkoušet postupně k jednomu z blinkrů na jedné straně připojovat výkonové odpory s různou hodnotou a empiricky tak zjistit hodnotu pmocného odporu, při které bude přerušovač pracovat se správnou frekvencí. Nebo bys také mohl ten nový blinkr vzít, napojit na dílenský regulovatelný zdroj, nastavit jeho napětí tak, aby svítil tak, jak považuješ za vhodné a změřit přitom proud, který jím prochází. potom dle vztahu P=U*I spočítáš jeho příkon, tento odečteš od 21W (resp. od příkonu původních blinkrů)a dostaneš výkon ,který Ti musejí spotřebovávat doplňkové odpory. Jejich hodnotu pak spočítáš dle vztahu, jež uvádím ve svém druhém příspěvku v tomto vlákně.
Jinak s tím, že Ti ta větší frekvence blikání nevadí... pozor na to, výzkumy bylo zjištěno, že blinkr je nejzřetelnější, je-li střída zvolena tak, že perioda svitu je trochu menší než perioda pauzy. Bohužel si nepamatuju optimální zjištěnou frekvenci, v tom nechť mne někdo znalý doplní.
Stasa: paralelně žárovku k žárovce. Pokud spálíš přerušovač, kup nejlevnější v autodílech, pro Feldu apod - vydrží přetížení.