globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna zadních blinkrů za diodové.
 
23.11.2010 v 11:04
Ahoj,prosím o radu Na své ER6n bych chtěl vyměnit pouze zadní blinkry za diodové (přední zůstanou klasika) co k tomu budu potřebovat? (nějaký ten odpor aby blikali stejně rychle?)
Mám vybrány tyhle stačí k ním dokoupit tyhle odpory
Díky moc za pomoc

Výměna zadních blinkrů za diodové.

23.11.2010 v 11:24 | Nahoru | #1
stačí do předu dat silnější žarovky... aby se zvýšil odběr pro zatěžovej přerušovač.... a mělo by to jakš takš blikat....nebo ty odpory..... zapojit paralelně.... ale to jsem nedělal tak Ti neporadim.... ale když prolezeš forum tak je toho tady hafo moc

1 reakcí na tento příspěvek Výměna zadních blinkrů za diodové.

23.11.2010 v 11:42 | Nahoru | #2
Ano, kup k těm dvěma blinkrům i dva ty odpory a jak budeš ty blinkry dozadu zapojovat, tak ke každému z nich připoj paralelně jeden z těch odporů (laicky řečeno na každý z vývodů blinkru jeden vývod odporu, zkrátka odpor musí být jedním pólem na živém přívodu k blinkru a druhým na kostře).

Neumím si dost dobře představit, jaké konkrétní "silnější" žárovky bych měl do blinkrů dát (jak píše bikerbigg), pokud tam původně již jsou žárovky 21W.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna zadních blinkrů za diodové.

23.11.2010 v 12:00 | Nahoru | #3
J.M.K.> Čau, takže mi teoreticky stačí koupit 4ks 27R/5W, které zapojím paralelně k blinkrům a nemusím tudíž kupovat tohle za 140kč?

Výměna zadních blinkrů za diodové.

23.11.2010 v 12:15 | Nahoru | #4
Luducat> Teoreticky by to tak mělo fungovat

Výměna zadních blinkrů za diodové.

23.11.2010 v 12:18 | Nahoru | #5
Hlavně aby ty LED blinkry nějak slušn svítily....co jsem zatím viděl, tak se musel člověk snažit, aby zjistil, že ten předním bliká

(reakce na) Výměna zadních blinkrů za diodové.

23.11.2010 v 12:22 | Nahoru | #6
Luducat> Ahoj. Nikoliv, takový odpor by při 12V spotřeboval jen cca 5.3W, což na "ošálení" přerušovače stačit nebude a navíc by se mohl už přehřívat (jelikož to ale není trvalá zátěž, vydržel by měl).

Používáš-li normálně 21W žárovky, musíš použít čtyři odpory 6R8/20W (ke každému blinkru jeden, chceš-li mít všechny blinkry LED):

I=P/U=21W/12V=1.75A => R=U/I=12/1,75=6.86ohm

Naposledy editováno 23.11.2010 12:24:02

1 reakcí na tento příspěvek Výměna zadních blinkrů za diodové.

23.11.2010 v 12:28 | Nahoru | #7
mo já teda žiju v nejakym pomatení.... ma za to že tam jsou asi 10W...a misto nich dat 21W........

(reakce na) Výměna zadních blinkrů za diodové.

23.11.2010 v 12:34 | Nahoru | #8
bikerbigg> To právě potřebuju vědět, jaké žárovky tam jsou origo... teď nemám čas to počítat, jedu pryč, ale stačí prostě dosadit do vztahu, co jsem sem napsal, a lehko to přepočítáš.

Výměna zadních blinkrů za diodové.

23.11.2010 v 12:41 | Nahoru | #9

2 reakcí na tento příspěvek Výměna zadních blinkrů za diodové.

23.11.2010 v 13:08 | Nahoru | #10
Zdarec,nechci zkládat nové vlákno. Vyměnil jsem za malé žárovkové blinkry arrow a blikají rychle,svítí luxusně. Mně to teda nevadí,přerušovač by to měl vzládnout? abych nemusel koupit novej přerušovač

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna zadních blinkrů za diodové.

23.11.2010 v 13:42 | Nahoru | #11
rodrigo> ???? mysliš jako že by se relatko zničilo rychlejšim blikanim???

(reakce na) Výměna zadních blinkrů za diodové.

23.11.2010 v 14:38 | Nahoru | #12
bikerbigg> No právě myslím že ne

1 reakcí na tento příspěvek Výměna zadních blinkrů za diodové.

23.11.2010 v 14:39 | Nahoru | #13
a nejsů právě origo blinkry na er6n to nejpěknější z celé motorky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna zadních blinkrů za diodové.

23.11.2010 v 15:58 | Nahoru | #14
rodrigo> Jestli Tě dobře chápu, nasadil jsi malé, ale žárovkové blinkry a Ty teď blikají rychle.

V tom případě by mohlo jít o to, že v těchto malých blinkrech jsou desetiwattové žárovky, zatímco přerušovač je dimenzován na žárovky o příkonu 21W. Jak jistě víš, je přerušovač konstruován tak, že při snížení zátěžového výkonu (prasknutí jedné ze žárovek) zvýší svou frekvenci a tím pádem Tě na závadu upozorní (dle konstrukce přerušovače se kontrolka blinkrů buď vůbec nerozsvítí, nebo bliká rychle stejně jako zbývající funkční blinkr).

Nesetkal jsem se s tím, že by se přerušovač poškodil, ne-li zničil zmenšenou zátěží, jak psal bikerbigg... Zkontroluj si v první řadě, zda jsou blinkry osazené slabší žárovkou než obvykle nebo jsou LEDkové. V druhém případě bys musel spočítat a použít pomocné zátěžové odpory tak, jak jsem psal ve svém druhém příspěvku v tomto vlákně.

Naposledy editováno 23.11.2010 15:59:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna zadních blinkrů za diodové.

23.11.2010 v 16:21 | Nahoru | #15
J.M.K.> Tak na netu jsem našel že by to měli být 21W. odkaz na blinkry

Výměna zadních blinkrů za diodové.

23.11.2010 v 16:37 | Nahoru | #16
Co když koupim Led žarovku s klasickou patici bezne zarovky,je třeba taky nejaky odpor?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna zadních blinkrů za diodové.

23.11.2010 v 16:37 | Nahoru | #17
rodrigo> Tak to je divné, to by měly dle mé logiky být buď žárovkové 21W, nabo mít v sobě integrované zátěžové odpory. Pokud je máš už namontované, zkontroluj, zda svítí opravdu všechny pro vyloučení špatného kontaktu a tím pádem jakoby prasklé žárovky. Že by odešel přerušovač, je opravdu málo pravděpodobné. Zkus nasadit zpátky původní blinkry a pokud poběží správně, je přerušovač v pořádku. Potom bych hledal chybu v blinkrech a při rychlém blikání zkusil pomocné zátěžové odpory, případně paralelně k nim zapojit klasickou žárovku, tím zjistíš, na čem jseš.

(reakce na) Výměna zadních blinkrů za diodové.

23.11.2010 v 16:43 | Nahoru | #18
J.M.K.> No zapojené je mám , hned blikali kat jak pořád. Všechny stejně a pěkně blikaj akorát rychleji,mně to teda nevadí , když se tomu nic nestane Akorát su líp vidět. Jinak když zapojím starý blikají správně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna zadních blinkrů za diodové.

23.11.2010 v 16:48 | Nahoru | #19

pajachovancu píše: a nejsů právě origo blinkry na er6n to nejpěknější z celé motorky?


Tak určitě jsou hezké,přední mám originál a na ně šahat nebudu a zadní jelikož jsem koupil už s držákem SPZ nebyly originál s tím, že jeden je prasklý tak právě uvažuji zda koupit klasické 21W halogen žárovka nebo jít do diod Co je podle vás líp viditelné? Klasika s žárovkou se mi líbí tyhle

Výměna zadních blinkrů za diodové.

23.11.2010 v 17:04 | Nahoru | #20
jen si to značkuju

(reakce na) Výměna zadních blinkrů za diodové.

23.11.2010 v 17:20 | Nahoru | #21
istonbike> halogenová žárovka 21W, to se mi moc nezdá tedy...

rodrigo> V tom případě mají ty nové blinkry evidentně menší příkon, než ty původní, jinak by přeruškovač nezrychloval. Jedině můžeš zkoušet postupně k jednomu z blinkrů na jedné straně připojovat výkonové odpory s různou hodnotou a empiricky tak zjistit hodnotu pmocného odporu, při které bude přerušovač pracovat se správnou frekvencí. Nebo bys také mohl ten nový blinkr vzít, napojit na dílenský regulovatelný zdroj, nastavit jeho napětí tak, aby svítil tak, jak považuješ za vhodné a změřit přitom proud, který jím prochází. potom dle vztahu P=U*I spočítáš jeho příkon, tento odečteš od 21W (resp. od příkonu původních blinkrů)a dostaneš výkon ,který Ti musejí spotřebovávat doplňkové odpory. Jejich hodnotu pak spočítáš dle vztahu, jež uvádím ve svém druhém příspěvku v tomto vlákně.
Jinak s tím, že Ti ta větší frekvence blikání nevadí... pozor na to, výzkumy bylo zjištěno, že blinkr je nejzřetelnější, je-li střída zvolena tak, že perioda svitu je trochu menší než perioda pauzy. Bohužel si nepamatuju optimální zjištěnou frekvenci, v tom nechť mne někdo znalý doplní.

Výměna zadních blinkrů za diodové.

23.11.2010 v 19:39 | Nahoru | #22
Pokud si ty odpory umíš nabastlit a dát do bužírky sám, tak je možné ušetřit nějaké ty $ nákupem správné hodnoty např. zde: GME

Výměna zadních blinkrů za diodové.

24.11.2010 v 15:48 | Nahoru | #23
4 Istonbike: Já jsem dal všechny blinkry diodové a přikoupil k nim odpory, které jsi nadhazoval ty a stejně to blikalo tak jak se tomu chtělo. Dvakrát málo a jednou hodně. Nejsem znalec elektra, tak nevím v čem to mohlo být, ale později jsem dokoupil za pětibábu přerušovač pro led blinkry, dal jsem pryč odpory a teď to bliká jako nikdy. Bliká to pomalu jako originál, ale jelikož jsou tam diody, tak to svítí jako blázen..Možná by u tebe šlo vyměnit přední žárovky za diodové žárovky a koupit ten přerušovač a mělo by to být v poho..

Výměna zadních blinkrů za diodové.

24.11.2010 v 17:04 | Nahoru | #24
ser na diody.miniblinkry žárovkový jsou lepší -jestli nevěříš, přijdeš na to časem sám.

Naposledy editováno 24.11.2010 17:07:53

Výměna zadních blinkrů za diodové.

14.3.2011 v 20:41 | Nahoru | #25
mám v podsedáku malé žárovkové blinkry a chci k nim přidat ještě nějaké žárovkové blinkry...chci se poradit, jak to zapojit..díky

Výměna zadních blinkrů za diodové.

17.5.2011 v 10:27 | Nahoru | #26
V jiném tématu jiném tématu jsem doporučil odpor 10 ohm/10 W za 10 Kč jako náhradu 2 žárovek 10 W. Pokud máš origo blinkry osazené žárovkami 21 W, stačí dát dva tyto odpory paralelně, je to levnější než 20 W odpory (minimálně 69 Kč kus)

Stasa: paralelně žárovku k žárovce. Pokud spálíš přerušovač, kup nejlevnější v autodílech, pro Feldu apod - vydrží přetížení.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist