globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: prosím o radu
14.11.2010 v 17:28
Po tom co jsem dodělal vyplach nádrže, komplet vyčistil karburátor sem dával zpátky celý vzduchový filtr a při montáži zpátky se zřejmě setkal šroubovák s drátem od pojistky kde nenízaizolovany začalo to čpoudit ale nikde jsem nezpozoroval žeby odešla pojistka ta je dobrá nebo žeby se spekl drát svítí, troubí, jede ale už přestala z ničeho nic blikat nevite někdo co s tim muže byt?? doufám že jen někde ohnutej nebo zkřípnutej kontakt

prosím o radu

14.11.2010 v 17:58 | Nahoru | #1
Pokud jsi udělal šroubovákem zkrat, docela se divím, že pojistka nepraskla, vzhledem ke zkratovým proudům, které baterka zvládne. Raději pojistku ještě jednou zkontroluj, pro jistotu vyměň, zkontroluj pojistkové kontakty. Mohl se vlivem tepla od toho proudu "vyhřát" a zoxidovat nějaký konektor, nejde vyloučit ani to, že bude někde utavený drát, kor jestli nebyl už načatý. Jestli nejdou jen blinkry, pak musíš projít celou kabeláž v jejich okruhu, nejlépe od začátku (baterka, pojistky) a postupně ve všech spojích měřit napětí (stačí žárovková zkoušečka proti kostře). Doufej, že nebude v háji přerušovač, nicméně jestli došlo ke zkratu v místě, které uvádíš, nemělo by se to stát.

prosím o radu

14.11.2010 v 19:50 | Nahoru | #2
přerušovač pasuje i z favorita,nebo fely a klidně to může být on...

prosím o radu

14.11.2010 v 20:09 | Nahoru | #3
Nevím jak 638, ale Zetky měly v okruhu zapojenou ještě jednu pojistku, která speciálně jistila blinkry. Zkus se po ní podívat. Případně proměřit, jestli jde do přerušovače „šťáva“. Pokud tam napětí bude, tak je problém v přerušovači – vyměň ho za ten z Favorita nebo Feliny, jak píší ostatní (Feliciový je lepší – elektronický, nový seženeš za ±160 Kč).

1 reakcí na tento příspěvek prosím o radu

14.11.2010 v 22:04 | Nahoru | #4
Opravdu je tam pojistka jen jedna, aspoň originál, tak ho nemať
Může tam být samozřejmě několik pojistek.....

prosím o radu

15.11.2010 v 21:15 | Nahoru | #5
odsral to přerušovač sice chvilku šel když sem ho ukostřil ale pak už taky ne proud na kontakty de ale nejdou blinkry tak postačí pouhá výměna

(reakce na) prosím o radu

15.11.2010 v 21:23 | Nahoru | #6

laďa prášil>Opravdu je tam pojistka jen jedna, aspoň originál, tak ho nemať
Může tam být samozřejmě několik pojistek.....

Nematu, jen říkám, že hranaté Zetky mají z fabriky v okruhu 2 pojistky za sebou (jedna jistí blinkry) a pokud je nějaký zkrat v blinkrech, tak to samozřejmě odnese ta první...

peča>odsral to přerušovač sice chvilku šel když sem ho ukostřil ale pak už taky ne proud na kontakty de ale nejdou blinkry tak postačí pouhá výměna

Pokud dáš původní, tak ano. Pokud bys dával přerušovač z Felicie, tak k němu budeš ještě muset přivést 12 V na 3. kontakt (originál přerušovač má jen 2 kontakty).

prosím o radu

15.11.2010 v 21:40 | Nahoru | #7
Doporučím ten z Feldy, jen je lepší ho kvůli vibracím obalit do kusu molitanu..

Naposledy editováno 15.11.2010 21:41:10

1 reakcí na tento příspěvek prosím o radu

15.11.2010 v 23:02 | Nahoru | #8
jirin: Třeba honda cb 550 měla pojistky tři.. a jak to souvisí s jawou 638? A definuj přesně: Zetky mají v okruhu (jednom?) 2 pojistky za sebou?? To nedává smysl. Odnese to ta první? Odnese to ta s nižší hodnotou. Ale vím, jak to myslíš

peča: Proud na kontakty jde? Můžeš mít akorát + na modrým, po sepnutí L nebo P blinkrů se to přes žárovky ukostří. Přerušovač začne přesušovat, blinkry blikat, stěrače stírat. Svěrače svírat - vyděržaj pioněr!

(reakce na) prosím o radu

15.11.2010 v 23:30 | Nahoru | #9

laďa prášil>jirin: Třeba honda cb 550 měla pojistky tři.. a jak to souvisí s jawou 638? A definuj přesně: Zetky mají v okruhu (jednom?) 2 pojistky za sebou?? To nedává smysl. Odnese to ta první? Odnese to ta s nižší hodnotou. Ale vím, jak to myslíš


Tak to ti mám napsat, že když jsou pojistky zapojené sériově za sebou, aby to bylo jasné ? Je vcelku logické, že při tomto zapojení se za sebe skládají pojistky směrem od baterie od nejsilnější až po nejnižší hodnoty – jinak by byly další pojistky byly poněkud zbytečné, že?
No a proč zmiňuji zapojení na ČZ? Protože všechny Jawy a Zetky mají až na drobné niance víceméně stejná schémata zapojení.

Tady pro zajímavost vkládám schéma na 471, ve kterém je vidět, co jsem popisoval:

prosím o radu

29.2.2012 v 19:49 | Nahoru | #10
zdravim vsetkych jawkarov poprosil by som o radu lebo uz neviem kde by mohol byt problem.... mam javu 350/638 je po GO motora kompletneho a aj elektroinstalacie mam tam vape zapalovanie aj 14 sviecky vymeneny vzduchovy filter aj bateku .... vsetko je tam nove aj naplne ale nechce chytat na paku ani na roztiahnutie nechapem tomu a ked sa mi ju podari nakopnut to je minimalne pol hodnina a nervy mam nadranc z nej potom ide ale ked je studeny motor miesaju sa valce ked sa zohreje idu pekne ale ked odparkujem a po hodine sa vratim zase nechce chytat na paku zapalovanie je v poriadku aj iskru dava kompres je dobry ale neodpali a to ma problem aj za studena aj za tepla najviac ma stve ze sa nu nemozem spolahnut ako pred rokmi kedysi po zime som prisiel pustil palivo dva krat prekopol a potom chytila a sla a teraz ..........skoda slov porposil by som vsekych skusenych aj v sevisoch bola a je to pre nich zahada nechapali ani tam ked sa im ju podarilo nakopnut povozili sa a na druhy den to iste vytiahnut sviecky premerali a nechapali vsetko vyzera ze je OK a pritom opak je pravdov .....

prosím o radu

1.3.2012 v 19:27 | Nahoru | #11
a svíčky jsou mokrý?

1 reakcí na tento příspěvek prosím o radu

1.3.2012 v 19:33 | Nahoru | #12
Zkusil bych jiný karbec.. Pokud je motor složený dobře, tak musí jet. (Mě se třeba jednou podařilo namontovat písty opačně )

(reakce na) prosím o radu

1.3.2012 v 20:31 | Nahoru | #13

c.j. píše: Zkusil bych jiný karbec.. Pokud je motor složený dobře, tak musí jet. (Mě se třeba jednou podařilo namontovat písty opačně )



dnem nahoru?

1 reakcí na tento příspěvek prosím o radu

1.3.2012 v 20:32 | Nahoru | #14
téměř

edit: proto dávám KTM raději do servisu

Naposledy editováno 01.03.2012 20:33:19

(reakce na) prosím o radu

1.3.2012 v 21:11 | Nahoru | #15
c.j.>
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7


TOPlist