globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vlneni po vymene lozisek rizeni
8.11.2010 v 21:00
Tak jsem vymenil loziska v rizeni protoze byli vymackany a jel nacelej den pryc a v pulce mi to zacalo klepat tak jsem to hned druhej den trochu dotahnul ale ted se mi to zase vlni jako krava kdyz jedu kolem 130kmh a zatacim tak se to rozvlni a je to fuckt o drzku. Tak nevim jestli jsou ty loziska dotazeny moc a nebo malo. Co myslite? Dik Martas

Jestli mi poradi pulka lidi ze malo a pulka ze moc tak z toho bude porad jelen
Anketa: Tak jak to teda je?
Utazeny moc
48%
13
utazeny malo
52%
14
Předchozí
1 2
Následující

Vlneni po vymene lozisek rizeni

8.11.2010 v 21:03 | Nahoru | #1
Málo.

Vlneni po vymene lozisek rizeni

8.11.2010 v 21:11 | Nahoru | #2
Dik Toli. Ono to i pekne haze na offroadu. Vcera jsem jel pres takovi kameny a musel jsem ty riditka drzet zuby nechty. Normalne pres takovy sutry letim i rychleji ale ted to bylo o drzku. Tak to musim teda zase rozdelat a dotahnout Jeste jednou dik.

1 reakcí na tento příspěvek Vlneni po vymene lozisek rizeni

8.11.2010 v 21:21 | Nahoru | #3
Pokud nemáš momenťák a neznáš moment, tak většinou funguje to dotáhnout tak aby když to máš zvednutý a rovně tak po ťuknutí do řídítek by to mělo samo spadnout bez tření do dorazu. Když to přetáhneš tak zkurvíš ložiska a můžeš měnit znova.
Jak ale popisuješ to vlnění tak bych soudil na jiný problém než ložisko řízení. Nezkurvils tam něco při montáži? Usazení vidlic nebo něco podobnýho?

1 reakcí na tento příspěvek Vlneni po vymene lozisek rizeni

8.11.2010 v 21:38 | Nahoru | #4
baba> nene. ono se tam prakticky neda nic zkurvit a zas takova roura nejsem co na vsechno jde kladivem.
A kdyz ted tuknu do riditek tak se trochu pohnou a zustanou v te poloze a nespadnou az do dorazu. Myslim ze jsou nejak vyvazene protoze to tak delalo i kdyz jsem to jeste vubec nedotahnul.

Naposledy editováno 08.11.2010 21:41:18

(reakce na) Vlneni po vymene lozisek rizeni

8.11.2010 v 21:58 | Nahoru | #5
MartasUS> Takže to máš přetažený, mají lehce spadnout až nadoraz..

Vlneni po vymene lozisek rizeni

8.11.2010 v 22:08 | Nahoru | #6
Dun> jenze jak jsem psal, kdyz to zacalo klepat protoze to bylo dotazeny malo, tak jsem to dotahnul fakt jenom trosicku a kdyz si vzpominam tak se to vlnilo i ten den co to pozdeji zacalo klepat tak se spise taky priklanim k tomu ze jsou dotazeny malo. Oni ty riditka jsou asi fakt vyvazeny protoze mi nikdy nepadali na stranu a to parkuju masinu na stojanku pro krosky takze je predni kolo porad ve vzduchu.

1 reakcí na tento příspěvek Vlneni po vymene lozisek rizeni

8.11.2010 v 22:14 | Nahoru | #7
nemáš málo dotažené horní brýle ke krku?

1 reakcí na tento příspěvek Vlneni po vymene lozisek rizeni

8.11.2010 v 22:18 | Nahoru | #8
a nedeje se ti spis to, ze si nedoklepal ulozeni lozisek az na doraz a ony si ted sedaj a porad se ti to jakoby uvolnuje ?
Ja to tedy delam tak, ze to dorvu az to jde hodne ztuha a pak to povolim at jdou riditka lehce.

(reakce na) Vlneni po vymene lozisek rizeni

8.11.2010 v 22:19 | Nahoru | #9

babajezi>Pokud nemáš momenťák a neznáš moment, tak většinou funguje to dotáhnout tak aby když to máš zvednutý a rovně tak po ťuknutí do řídítek by to mělo samo spadnout bez tření do dorazu. Když to přetáhneš tak zkurvíš ložiska a můžeš měnit znova.
Jak ale popisuješ to vlnění tak bych soudil na jiný problém než ložisko řízení. Nezkurvils tam něco při montáži? Usazení vidlic nebo něco podobnýho?



Kuzelikovy loziska musi byt predepnuty tak, aby byl uz byl trochu patrny jejich odpor! Jde to poznat citem na brejlich. Pokud je namontovana vidlice a kolo tak se uz kvuli jejich hmote nepozna nic. U moji motorky napriklad vyrobce predepisuje moment loziskove matice na krku 25Nm a to ma k padani k dorazu bez treni kua daleko! Jinak to budes pritahovat porad dokola.

(reakce na) Vlneni po vymene lozisek rizeni

8.11.2010 v 22:23 | Nahoru | #10

Dolík....>nemáš málo dotažené horní brýle ke krku?



kurnik si mne vylekal ze jsem sel do garaze na to mrknout a nene, je to vsechno utahli

(reakce na) Vlneni po vymene lozisek rizeni

8.11.2010 v 22:25 | Nahoru | #11

Creck>a nedeje se ti spis to, ze si nedoklepal ulozeni lozisek az na doraz a ony si ted sedaj a porad se ti to jakoby uvolnuje ?
Ja to tedy delam tak, ze to dorvu az to jde hodne ztuha a pak to povolim at jdou riditka lehce.



vzal jsem to stary lozisko a pres to jsem to doklepal az na doraz a jednou jsem to dotahoval a porad se to vlni.
A zase to nechci nejak pretahnout at se tam neco nevyjebe a ja se nekde rosekam.

Naposledy editováno 08.11.2010 22:29:23

1 reakcí na tento příspěvek Vlneni po vymene lozisek rizeni

8.11.2010 v 22:32 | Nahoru | #12
radši nic, nejspíš jsem to letos neřešil....

Naposledy editováno 08.11.2010 22:35:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlneni po vymene lozisek rizeni

8.11.2010 v 22:45 | Nahoru | #13

Dunstal>radši nic, nejspíš jsem to letos neřešil....



Ze co?

Vlneni po vymene lozisek rizeni

9.11.2010 v 03:00 | Nahoru | #14
jednoduche pravidlo. ked sa ti vlni stroj vo velkych rychlostiach je to
moc dotiahnute
ked ti kmita riadenie tak je to malo dotiahnute

Vlneni po vymene lozisek rizeni

9.11.2010 v 08:40 | Nahoru | #15
No tak ted babo rad. Toho sem se bal ze jeden rekne malo a druhej moc. ale anketa zatim dava na malo Dik vsem za rady

Vlneni po vymene lozisek rizeni

9.11.2010 v 15:57 | Nahoru | #16
opri predne koleso o stenu a poriadne zatlac
ucitis ci tam mas vuli
alebo si zozen momentovy kluc a dotiahni urcenym momentom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlneni po vymene lozisek rizeni

9.11.2010 v 16:12 | Nahoru | #17
MartasUS> Jen že přesně stejnou závadu jsem řešil na B12 a bylo to moc přetažený a ložiska posmrti. Dal jsem nový ložiska, a seřídil tak , aby po dotažení horní centrální matky šli řidítka lehce stejnou silou až k dorazu...
Nemáš to přetažný tou horní matkou, co přitahuje horní brýle ke krku řízení?? Ono se to nezdá, ale dokáže to dost stáhnout..

2 reakcí na tento příspěvek Vlneni po vymene lozisek rizeni

9.11.2010 v 16:43 | Nahoru | #18
Zvedni to kolem do vzduchu, zkoušej hejbat s řidítkama. Když je lehce otočíš, měli by s mírným třením spadnout na doraz. Né zcela volně ale ani ne ztuha. Pozor, utáhnutím té matice přes brejle a štelovací matici to ložisko taky ještě kousek dotáhneš. Pokud se to cestou povolí, protože něco nebylo zcela dotáhlé, tak ihned dotáhnout. Jízdou se zcela volným ložiskem, kdy se vidlice trochu vaklá (nesouosost), to ložisko zkurvíš klidně už po 100km.

Řidítka se za jízdy sami stabilizují geometrií řízení. Pokud musí stabilizační síla překonat významnou třecí sílu, než se řidítka pohnou, výsledkem je kmitání. S motorkou, co funguje dobře, můžeš dělat obloučky a kličkovat po silnici jenom přenášením váhy bez držení se řidítek. Pokud to teda není chopper, nebo jiná šílenost, kde měli konstruktéři jiné cíle.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlneni po vymene lozisek rizeni

9.11.2010 v 17:35 | Nahoru | #19

Dunstal>MartasUS> Jen že přesně stejnou závadu jsem řešil na B12 a bylo to moc přetažený a ložiska posmrti. Dal jsem nový ložiska, a seřídil tak , aby po dotažení horní centrální matky šli řidítka lehce stejnou silou až k dorazu...
Nemáš to přetažný tou horní matkou, co přitahuje horní brýle ke krku řízení?? Ono se to nezdá, ale dokáže to dost stáhnout..



No prave jak uz jsem psal tak to delalo i ten den co si to pozdeji asi sedlo a loziska zacali bouchat pri brzdeni diky tomu ze nebyli dotazene. Tak jsem to dotahnul asi o jednu otacku. Je tam strasne jemnej zavit. Ted v patek si valim po dalnici a pri predjisdeni v zatacce se to rozhejbalo ze sem fakt myslel ze se tam udelam. Asi to skusim dotahnout a pojedu to zkusit a jestli to bude i pak na hovno tak to hodim na vozejk a zavezu do BMW at to dotahnou oni. Maji prece jenom na vsechno ruzne specialni naradi a delaj to dnes a denne.Tak uvidim. dik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlneni po vymene lozisek rizeni

9.11.2010 v 20:32 | Nahoru | #20

MartasUS>No prave jak uz jsem psal tak to delalo i ten den co si to pozdeji asi sedlo a loziska zacali bouchat pri brzdeni diky tomu ze nebyli dotazene. Tak jsem to dotahnul asi o jednu otacku. Je tam strasne jemnej zavit. Ted v patek si valim po dalnici a pri predjisdeni v zatacce se to rozhejbalo ze sem fakt myslel ze se tam udelam. Asi to skusim dotahnout a pojedu to zkusit a jestli to bude i pak na hovno tak to hodim na vozejk a zavezu do BMW at to dotahnou oni. Maji prece jenom na vsechno ruzne specialni naradi a delaj to dnes a denne.Tak uvidim. dik


Myslím, že to je přetažené, mě to dělao, když mi tam dali v servisu kuželíkové ložiska,i když tam patří kuličkové, při zavření plynu z vyšší rychlosti se motorka rovlnila ze strany na stranu, pak jsem dal origo ložiska a je to ok.
p.s. ale je to jiná motorka

(reakce na) Vlneni po vymene lozisek rizeni

9.11.2010 v 22:53 | Nahoru | #21

Deadman>Zvedni to kolem do vzduchu, zkoušej hejbat s řidítkama. Když je lehce otočíš, měli by s mírným třením spadnout na doraz. Né zcela volně ale ani ne ztuha. Pozor, utáhnutím té matice přes brejle a štelovací matici to ložisko taky ještě kousek dotáhneš. Pokud se to cestou povolí, protože něco nebylo zcela dotáhlé, tak ihned dotáhnout. Jízdou se zcela volným ložiskem, kdy se vidlice trochu vaklá (nesouosost), to ložisko zkurvíš klidně už po 100km.

Řidítka se za jízdy sami stabilizují geometrií řízení. Pokud musí stabilizační síla překonat významnou třecí sílu, než se řidítka pohnou, výsledkem je kmitání. S motorkou, co funguje dobře, můžeš dělat obloučky a kličkovat po silnici jenom přenášením váhy bez držení se řidítek. Pokud to teda není chopper, nebo jiná šílenost, kde měli konstruktéři jiné cíle.



přesně tak

(reakce na) Vlneni po vymene lozisek rizeni

10.11.2010 v 01:21 | Nahoru | #22

mikk31>Myslím, že to je přetažené, mě to dělao, když mi tam dali v servisu kuželíkové ložiska,i když tam patří kuličkové, při zavření plynu z vyšší rychlosti se motorka rovlnila ze strany na stranu, pak jsem dal origo ložiska a je to ok.
p.s. ale je to jiná motorka



Koupil jsem origo valeckove loziska primo u dealera a s tim dotazenim nebo povolenim sem fakt jelen.

(reakce na) Vlneni po vymene lozisek rizeni

10.11.2010 v 01:22 | Nahoru | #23

Řidítka se za jízdy sami stabilizují geometrií řízení. Pokud musí stabilizační síla překonat významnou třecí sílu, než se řidítka pohnou, výsledkem je kmitání. S motorkou, co funguje dobře, můžeš dělat obloučky a kličkovat po silnici jenom přenášením váhy bez držení se řidítek. Pokud to teda není chopper, nebo jiná šílenost, kde měli konstruktéři jiné cíle.



jojo to je pravda

Vlneni po vymene lozisek rizeni

10.11.2010 v 19:26 | Nahoru | #24
Taky jsem menil lozisko rizeni. Dotahl jsem to co to slo, kladivo a sroubovak, po celou dobu jsem kontroloval zda riditka pri otaceni nevaznou. Vse ok, po cca 1000km jsem musel lozisko jeste jednou dotahnout. Ted to jede jak po kolejich.
Ríditka se za jizdy stabilizuji? No, dle meho naozoru se zaklonem kola pouze vraceji do "neutralni" polohy, nic vic. Pokud pretahnes lozisko, pak se "jen" nebuou vracet. A pokud jdou ztuha, uz logiky veci kmitat nemohou. Pretazene lozisko by fungovalo jako tlumic rizeni.
Takze bud to mas jeste stale volne, nebo je chyba jeste nekde jinde, napr. lozisko kyvky, kola, pneu.....
A taky je tu jeste varianta, ze jak ti to zacalo klepat, tak uz jsou zas loziska v cudu.

Vlneni po vymene lozisek rizeni

10.11.2010 v 19:36 | Nahoru | #25
structor> Taky si myslim ze je to jak rikas. riditka se krasne vracej a prave ze az moc lehce tak si taky myslim ze jsou spise malo dotazene.
Zacalo to klepat jen na offroadu a pridobrzdovani ale dlouho jsem to netrapil tak budou ok. Dneska to dotahnu a uvidim. Dik

Vlneni po vymene lozisek rizeni

10.11.2010 v 19:46 | Nahoru | #26
Když mě odešlo ložisko, tak se stabilita při max. rychlosti nezměnila, akorát při brždění před zatáčkou bylo slyšet lupaní z krku řízení. Pak proběhlo dotažení(přetažení) a motorka se začala vlnit jak hadice. Po výměně ložisek a seřízeni jízdní vlastnosti uplně v poho...

Ale když tvrdíš, že to je povolený, tak to asi tak bude...

Vlneni po vymene lozisek rizeni

10.11.2010 v 20:04 | Nahoru | #27
Dun> ja menil loziska protoze kdyz byli rovne tak byli jakoby v takovem dulku ve kterem se to jako zaseklo, ale ne tak ze stim neslo zatocit. Bylo to neprijemne v pomalich rychlostech ,jako by ti nekdo drzel kolo a branil ti zatocit.

Kuuwa to privarim na tvrdo a budu jezdit jenom rovne, seru na to.

Vlneni po vymene lozisek rizeni

10.11.2010 v 20:05 | Nahoru | #28
A anketa dopadla presne tak jak sem nechtel 50/50

Vlneni po vymene lozisek rizeni

10.11.2010 v 21:22 | Nahoru | #29
nene uz je to 9:7

Vlneni po vymene lozisek rizeni

10.11.2010 v 21:50 | Nahoru | #30
blaz> no kuuwa ted jsem to byl povolit a ted abych to zase utahoval ///nene, nesahl jsem jeste na to////
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bmw F650GS Dakar, zahraty motor nes... BMW F 650 GS Dakar Avčoun 6 17.4.2024 v 11:20 MedWed
Bmw F650GS nestartuje s teplým motorem BMW F 650 GS Dakar Avčoun 2 17.4.2024 v 09:24 ja1
Rebelhorn Patrol BMW F 650 GS Dakar Gugun 6 8.4.2024 v 11:32 staroch30
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... tigerhareram 10 3.3.2024 v 13:33 karavanista
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent


TOPlist