Téma: Geometrie podvozku - trakce předního kola
 
7.11.2010 v 21:55
Zdravím všechny ladiče!

Už dva lidi mě nezávisle na sobě pomluvili trakci předního kola u mojí motorky, tak jsem si řekl že to nebude náhoda a je třeba to řešit! Nebudu je jmenovat, ale jeden jezdí na Hondě CRF450 tuším 07 a druhý na KTM 250EXC 08, beru tedy za to že tyhle motorky fungují správně.

Motorka:
KTM 450 EXC model 07

Podmínky:
homogenní rovný sypký podklad bez nerovností (hlinitopísek, šotolinová cesta apod) Nemělo by to tedy být špatnou funkcí tlumení protože není co tlumit.

Problém:
Pocit z předku je celkově nejistý, při zatáčení má tendenci se "zarývat" a podjíždět
V zatáčce s tobogánem chce předek nahoru

Moje nastavení a možnosti:
Vidlice povysunuté v brýlích o 7mm nahoru
Zadní kolo ve šponovácích spíše vepředu (šponováky otočené dlouhým dozadu)
Rider SAG cca 10cm v sedě
Odskok (offset) osy kola od osy řízení 20mm (lze nastavit i 18) (vztah odskoku k řízení zde )
Váha na předku je o 1kg více než na zadku

Co mě napadlo vyzkoušet:
menší SAG (zadek výš)
zadní kolo ve šponovákách co nejvíc dozadu - více váhy na předku, méně na zadku = menší trakce zadku (450 bere zadkem strašlivou "šponu" - je velmi těžké jej v zatáčkách utrhnout)
Snad ještě větší popuštění předků
Sedlo se schodem, které mě bude tlačit více dopředu
Odskok v brýlích byl dříve 18mm, teď 20mm, změnu nejsem schopen rozpoznat.

Porovnání s ostatními motorkami:
Nejlepší trakci a pocit z předku v těch podmíkách které popisuju má moje trialka Beta - kromě zjevných věcí ji charakterizuje hodně strmý úhel řízení a krátké vidlice. Nevím jak je to možné, ale můžu ji poslat z prudkého písčitého kopce s jistotou o které si KTM může nechat jen zdát.

Potom jsem jezdil na KTM 250EXC 010, a tam to bylo o tom že motor je tak divoký a razantní, že furt lítal zadek. Ale na předku ta jistota byla.

Když opticky srovnám mou KTM a nový model, tak se geometrie rámu liší v řádech milimetrů, když mrknu na CRF tak ta má delší vidle a čoprovatější úhel řízení.
Přesné míry ale stále hledám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Geometrie podvozku - trakce předního kola

8.11.2010 v 19:08 | Nahoru | #1

Vespa>Dolph-cz> já myslím že pomohlo hlavně to namazání kluzáků - neopreny jsou v tom nevinně.
Jestli chceš aby ti to líp chodilo tak doporučuji nejnovější originál gufera od KTM (vyzkoušel jsem hodně značek a tyhle jsou nejlepší) a vyleštit chromovaný trubky na soustruhu nebo vrtačkou.



no nevinně....,ono samotné neopreny mají odpor minimální,ale problém je,ze totálně vysuší kluzáky a vidle je pak jakoby přikouslá-na jemné přitlačení se nehtěla pohnout a pak nejednou hop a centimetr...

takže neopreny šly dolů,pod stírací gufera jsem dal molitanový proužek namočený v oleji(co cca 10 hodin ho znovu namočím) a před každou jízdou lehce popráším kluzáky silikonovým olejem.a dle mého názoru je to o moc lepší..

(reakce na) Geometrie podvozku - trakce předního kola

8.11.2010 v 22:01 | Nahoru | #2

Dolph-cz>no nevinně....,ono samotné neopreny mají odpor minimální,ale problém je,ze totálně vysuší kluzáky a vidle je pak jakoby přikouslá-na jemné přitlačení se nehtěla pohnout ...


neopreny používám hodně let a kluzáky mi nevysušují protože kluzáky pod nima mám suché trvale
při vapkování neoprény vystříkám zevnitř, nakapu olej pod prachovky a hotovo,
klouže to solidně a do dalšího mytí to vždycky vydrží
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist