je mi 24, řidičák na motorku mi teprve tisknou na úřadě. Na osobáku a náklaďáku mám najeto asi 200 000 km bez nehody a chci si v nejbližší době koupit motorku. V autoškole jsme jezdil na Banditovi 650 o kterém jsem také přemýšlel, ale konkrétně jsem si po pročtení všech fór, recenzí, článků a diskusí vybral Yamahu Fazera 600. Chci na něm tu novější masku, takže to bude ročník (2001)2002-2003. Cenově optimálně do 65 000(max 70 000). Čekal jsem s vybíráním až dokončím autoškolu, abych měl nějakou jistotu a zkušenost, že ji při zkoušení nepoložím.
Dnes jsem se konečně odhodlal jít zkusit moji vysněnou žlutou barvu, které moc není... Bylo mi sděleno v telefonu, že motorka rok a půl stála v garáži, tak že měnili baterii za novou, jelikož byla mrtvá. Že chytá na drc, ale že bude potřeba asi seřídit motor. Najeto 27 000, cena 61 000, rok 2002, tak tam jedu. Po příjezdu vidím motorku bez sedla, baterka na nabíječce. Mechanik táhne motorku ven, pokládá na stojan a startuje. Motorka ani škyt. Chvíli zmateně pobíhá okolo motorky a startuje znovu. Po 10ti sekundách trápení motorka naskočí, otáčky skáčou jako šílené, ale běží... Na pohled všechno v pořádku, ale gumy zralé na výměnu. Z prostoru pod sedadlem trčí nějaká průhledná hadička, která není nikam zapojena. Po 5ti minutách zkouším stáhnout sytič, leč motorka chvíli kucká a chcípne. Mechanik říká, že asi svíčky, že kdybych se chtěl projet, tak musím zavolat dopředu a že na to mrkne co s tím je. Tvrdil mi, že náplně není třeba měnit po té době co stála, ani seřizovat netřeba. Bylo na mě pohlíženo jako někoho, kdo jej obtěžuje myšlenkou, že by motorka snad měla být provozu schopná a připravená na vyzkoušení za 61 000kč, které mimochodem chtěl na stůl jako zálohu za vyzkoušení, ke kterému už asi nedojde... Toť má první zkušenost s prodejcem moto ))
Myslíte si že ta motorka za něco stojí? Minimálně za tu cenu, že je regulérní? Měl bych se ještě ozvat?
Jinak mám prosím ještě jednu otázku: Začalo mě hlodat proč si nekoupit ten novější model s výfukem nahoru(2004 a výš), tak se chci zeptat jestli to není v něčem na prd ten výfuk nahoře? Já zhruba koukal na ceny dílů, a ano, jsou dražší, ale je nějakej jinej rozdíl jestli koupím rok 2003 nebo 2004?
Předem děkuji za odpovědi a snad to nebylo moc dlouhé povídání
Uzavřeno 22.11.2010 v 09:48 uživatelem Luky_
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Yamaha Fazer 600 2001 a výš
A neměl jsi možnost nebo nemáš zkušenost s tím jak velký je rozdíl mezi tou polokapotáží a pouze tím štítem u toho novějšího fazera? Fouká to moc? Je velký rozdíl?
Měl jsem možnost se svézt na starém Fazerovi, faceliftovaném fazerovi a na FZ6 jsem najezdil nějaký ten tisíc. km. Ten poslední model je sice krásný desingově, ale dokud ho hoooodně mooooc nevytočíš, tak to nejede. Ty starší se chovaly dospěleji v nižších otáčkách, ale zase ve vršku byly slabší(což je myslím u motorky tohoto zaměření úplně vedlejší). Podle mě je Nej ten faceliftovaný.
Jo a k těm karburátorům-nedám na ně dopustit(samozřejmně, že jsou dobře seřízené). Já teď mám vstřikování, ale karburátorové motorky byly takové jemnější a čitelnější za plynem. Vstřikování má ostřejší reakci-ale FZ6 není okruhovka-takže tahle vlastnost ti je k hovnu.
K těm km. Četl jsem o kusech Fazeru, které mají kolem 80 tis. km a bez problémů.
Je to o majiteli, ne o km. Vybírej podle stavu. Km když víš na co se dívat +-poznáš.
Tu žlutou bych nebral. Pro mě je hodně důležitý vztah majitele, případně prodejce. Od takového trouby bych si nekoupil ani pekáč do trouby.
Výhoda-byla centralizace hmoty, ale nevýhoda-vyšší těžiště.
Teď jsou v módě krátké výfuky na stranu ala GP končící kousek za motorem. Centralizace neutrpěla, těžiště je nízko a váhově je tak krátký výfuk na tom hodně dobře.
Luky_>BaRT_Czech: Tak se asi budu držet verze, že když tam budu mít ženskou, tak bude alespoň nažhavená potom D
A neměl jsi možnost nebo nemáš zkušenost s tím jak velký je rozdíl mezi tou polokapotáží a pouze tím štítem u toho novějšího fazera? Fouká to moc? Je velký rozdíl?
Jezdím v 80% s přítulkou a nikdy (ani na dovolený v Chorvatsku -červenec 2009 a 2010 - ) si nestěžovala na teplou nebo nažhavenou sedačku.
Na naháči fouká, měl jsem CBF s plexi, teď mám polokapotu a fouká taky, ale netlačí to toliko do ramenou, myslím, že by to částečně vyřešil vyšší štítek.
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Yamaha Fazer 600 2001 a výš
Řetězová sada pokud už je vyměněná-tak víš že motorka nemá najeto jen 15tis. km.(bavíme se o 600 a jejím krouťáku)
Omrkni ohmatané rukojeti na řidítkách, pokud jsou na moto ještě origo gumy, nebo už výměna(origo můžou na 600 vydržet někomu i 20 tis. km.
Pokud byla motorka bouraná, je možné že jezdila o sezonu méně, ale zase je třeba dobře se informovat na daném modelu-co podléhá destrukci a jinak hledat běžné věci podléhající zkáze.
Když se podíváš na motorku zezadu, pokud je po havárii(myslím tím i to padání za stojánku )tak je celkem umění vyrovnat podsedadlák tak aby to nebylo poznat.
Těch věcí je hodně, které ti nastíní, co se z tou motorkou dělo a jaký byl asi majitel.
Rozhodně je dobré mít s sebou kritika, který nepodlehne kouzlu:" Jeee ta je krásná-tu chci"!
Pokud si vezmeš s sebou kohokoliv, kdo už někdy spravoval motorku po havárii, tak bude vědět, kde se dívat a jestli má motorka najeto 20 tis. nebo 50 tis. km zkušený borec v 90% pozná, pokud tam není vyměněno půl mašiny-což nikdo nedělá-nějaký blbec to vždycky koupí tak jak to je!!!!
Hodně štěstí!
Zkus se projet na obou motorkách a pak se rozhodni.. (radím ti najdi si bazar kde mají oba modely a svez se) u mě vedl ten novej model než jsem se na něm párkrát svezl, pak to nějak opadlo ale co člověk to názor zkus, rozhodně obě stojí zato
Šťastnou ruku při koupy
PS 8let stará motorka s 30 tis km je trošku podezřelá (pokud jí vemeš na dovču není problém dát 2-5 a víc km )
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Yamaha Fazer 600 2001 a výš
Jinak zkusím během tohohle týdne vyzkoušet obě motorky v Olomouci pokud to bude možné
Je fakt, že Fazera jsem původně vybíral právě kvůli tomu abych si to mohl s klidem bublat ve středních otáčkách a točit to jde vždycky... Myslím, že i kdybych nebyl začátečník, tak ze mě založením závodník nebude,ale to nebudu předbíhat... Hlavně uvidím až se svezu... I tak toho budu mít plný brejle Budu to brázdit na šestikilu 70 se smrtí v očích
Naposledy editováno 01.11.2010 18:11:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Yamaha Fazer 600 2001 a výš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Yamaha Fazer 600 2001 a výš
Stewe>Blanka22> polovina lidí co sem přispívala prodává svojeho fazera
dívám se, že i Ty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Yamaha Fazer 600 2001 a výš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Yamaha Fazer 600 2001 a výš
Stewe>alexij> proto sem to napsal
za co měníš? FZ8, FZ1 nebo něco úplně jinýho?
FZS600 se syticem nema problem, nemusis ji "chvili drazdit", kdyz dele stoji. Jen musis vedet jak na to.
FZ6 ma oproti malo mista pod sedlem(skoro zadne), nema stelovani tlumicu predni vidlice, ma mensi vykon v nizkych otackach a je nizssi nez FZS600. FZS600(2002-2003) tohle vsechno ma.
Pokud se ti na motorce neco nezda, nema smysl ji kupovat. Mas celou zimu na to, abys nasel tu svoji.
Gumy na fazera FZS600(1998 - 2003) jsou 110 a 160, u novějšího FZ6(2004+) jsou 120 a 180.
Doporucuji Ti www.fazerclub.cz, tam se dozvis od ostatnich "Fazeristu" spoustu informaci.
Naposledy editováno 02.11.2010 16:37:37
2 reakcí na tento příspěvek Koupě Yamaha Fazer 600 2001 a výš
Ještě se chci obecně zeptat, i když na to v podstatě nelze odpovědět, protože kus od kusu je jiný... Jaká je adekvátní cena za fazera výroby 02,03? Jakože 2004 jdou koupit už za 70 000,ale starší Fazery za 65-70000 je normál. Je fakt, že u těch fZS je to spíš ten spodek a u starýho tak nějak vrch. Jde vidět fazery v porovnatelném stavu i o 20 000 levněji. Určo záleží co gumy, škrábance, brzdy, řetězovka a kolik indulóny bylo spotřebováno před focením, ale budu rád za jakékoli názory na ty ceny
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Yamaha Fazer 600 2001 a výš
"Ale jak sám vydíš 2004 jsou s cenou dost podobně jako starší model( nebudu psát proč "
No já bych zrovna bral abys napsal proč;)
Mně se od začátku více líbí ten starší s faceliftem. Už jsem přemýšlel o tom novějším, o banditovi, ale furt se k němu vracím.
Nevíte někdo náhodou, zda se dá nějak snadno na úřadě zapsat do techničáku, že motorka už není škrcená na 25kW, ale že je otevřená? Kdybych náhodou koupil papírově zavřenou, tak nechci žádnou černotu, i když to nemaj flojdi jak zjistit, ale to je mi jedno...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Yamaha Fazer 600 2001 a výš
Nevýhoda Bandita 650 oproti FZS600 a FZ6 je 25kg váhy navíc.
Pokud koupíš papírově "zavřenou" motorku, tak ji papírově "neotvírej". Bude těto stát čas a peníze a při případným prodeji se ochudíš o část kupců co ještě nemají neomezený řidičák.
U FZ6 je 70kkc minimalni cena, takze se nabizi totez: proc je vlastne levnejsi?
Urcite si odpovis sam
Pred koupi si zkus sehnat nekoho, kdo se s tebou pojede na motorku podivat.
JiriBN>Luky_>
Pokud koupíš papírově "zavřenou" motorku, tak ji papírově "neotvírej". Bude těto stát čas a peníze a při případným prodeji se ochudíš o část kupců co ještě nemají neomezený řidičák.
A není možné že s tím budu mít někdy nějaké problémy? Řešilo se to tu na jiném fóru skrz pojišťovnu a případnou nehodu v případě, kdy jezdíš na 70kW a máš psané 25kW, ale já mám neomezený, tak je to jedno?
2 reakcí na tento příspěvek Koupě Yamaha Fazer 600 2001 a výš
Dnes jsem koupil žlutého Fazera model 02/03 Snad se to ukáže jako dobrá koupě. Majitel je automechanik, měl ji 3 roky a když jsme odjížděli, tak skoro brečel Tomu říkám osobní přístup
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Yamaha Fazer 600 2001 a výš
Naposledy editováno 18.11.2010 09:01:51
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Yamaha Fazer 600 2001 a výš
Stewe>Luky_> co k tomu dodat? gratulace a přeju spoustu zážitků a hlavně kolama dolů
Díky moc! Symbolicky jsem se svezl 200metrů když jsem ji přivez, tak zážitky asi až na jaře