1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru
Třeba v návodu k použití žigula bylo, že se nemá nechávat motor ohřívat na místě, ale že se má ohřát za jízdy a to 1 km na první rychlostní stupeň
1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru
1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru
Omg.Bueno>Já nastartuju a pár km jedu pianko =) olej se ohřeje třenim, který přece jen vznikne při pomalejší jízdě =)
To jako při ostřejší jízdě nebo na volnoběh tření není?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru
2 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru
Omg.Bueno>Durex> To netvrdim, ale na volnoběh je přece jen menší tření než při volný jízdě.. zátěž tření zvyšuje pokud se nepletu :)
Tření závisí na ploše a součiniteli tření. Plocha se nemění a pokud to maže tak součinitel taky ne. Jde o to, že motor podává výkon a toho tepla je rázem víc, než na volnoběh.
Durex>Nezahřejvat!Startovat se zacvaklou jedničkou, na spojce. Kroutit heftem na doraz a pouštět spojku hned po blafnutí. Guma se zahřeje po uvodním burnoutu.Nakládat tomu pořád do červenýho. Motor se ohřeje cestou během chvilky
" A to se vyplatí "
2 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru
... Proto je nutné sytič správně používat - bohužel - velice často tomu tak není. Hodně vžitá je to praktika : nastartuji - - - obléknu se - - - mezitím se motor ohřeje a pak jedu....
zda se mi, ze clanek vychazi z predpokladu, ze pri zahrivani na miste je neustale zapnuty sytic, coz napr. u me neplati - vypinam ho jeste chvili pred vyjetim a celkove mi bezi ani ne pul minuty.
Osobne zahrivam takto: Prijdu k motorce, nastartuju na sytic, odemknu zamky, vypnu sytic (nebo ho zatim jen stahnu - podle potreby), nasadim helmu/rukavice/interkom, vypnu sytic uplne (pokud jsem to neudelal uz predtim), vyjedu a pokracuju jizdou nejcasteji mezi 3-4 kRPM do doby nez se teplomer dostane do provozniho intervalu, pak uz tomu nakladam jak chci... takhle je to v souladu s manualem, zkusenostmi i mym dobrym svedomym
PS: tema zahrivani se tu probiralo uz mockrat, takze priste "use search"
Skalda>zda se mi, ze clanek vychazi z predpokladu, ze pri zahrivani na miste je neustale zapnuty sytic, coz napr. u me neplati - vypinam ho jeste chvili pred vyjetim a celkove mi bezi ani ne pul minuty.
Osobne zahrivam takto: Prijdu k motorce, nastartuju na sytic, odemknu zamky, vypnu sytic (nebo ho zatim jen stahnu - podle potreby), nasadim helmu/rukavice/interkom, vypnu sytic uplne (pokud jsem to neudelal uz predtim), vyjedu a pokracuju jizdou nejcasteji mezi 3-4 kRPM do doby nez se teplomer dostane do provozniho intervalu, pak uz tomu nakladam jak chci... takhle je to v souladu s manualem, zkusenostmi i mym dobrym svedomim
Tak
Naposledy editováno 25.10.2010 15:03:42
Popis jak zahřívat moto se nedají zobecnit na všechny motorky, nejlépe je zacházet se svou motorkou tak, jak doporučuje výrobce v manuálu.
Durex>Nezahřejvat!Startovat se zacvaklou jedničkou, na spojce. Kroutit heftem na doraz a pouštět spojku hned po blafnutí. Guma se zahřeje po uvodním burnoutu.Nakládat tomu pořád do červenýho. Motor se ohřeje cestou během chvilky
Bez spojky! Stejně je přece studená, ztuhlá, lepí a já nevím co ještě, na úvodní burnout i tak nemůže fungovat. Proto startovat už s jedničkou, ostatní se už posléze stejně zahřeje od instalace a baterky
Prostě raději vyjíždět v ustáleném a definovaném stavu - přískokem vpřed s ještě škytajícím motorem a hromadou sraček od výfuku to podle mě, ani podle manálu, není to pravé jahodové
A kolinka mam jak novy, teda pokud na nich nejsou zapeceny muchy.
2 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru
1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru
startuju zasadne oblecenej, na 1 se spojkou, hned jedu, pomalu asi 2-3km, je to nejlepsi