bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zahřívání motoru
 
25.10.2010 v 13:02
www.k1400.cz/clanky/radime/neturuj/sytic.htm [img]Zdarec chci se zeptat zahříváte moto na místě? Já po přečtení toho článku to dělám asi špatně už mám 2 žluté kolena
Předchozí
1 2 3
Následující

Zahřívání motoru

25.10.2010 v 13:18 | Nahoru | #1
Zahrivam tak,ze nastartuju,nasednu,jedu v nizkych otackach a az se ohreje,tak ji zacnu teprav tocit.Auto taky pred kazdou jizdou nezahrivas ne???

Zahřívání motoru

25.10.2010 v 13:19 | Nahoru | #2
přesně....důležité je těch prvních pár km nenakládat motoru.....a nastartuju,nž sa obleču,mam tam 50ku

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru

25.10.2010 v 13:22 | Nahoru | #3
Já startnu, vyjedu ven, umyji plexi, doobleču se, pozavírám garáž. Na teploměru je 50-60°C a jedu. Palba až jak je provozka nad 80°C.

Třeba v návodu k použití žigula bylo, že se nemá nechávat motor ohřívat na místě, ale že se má ohřát za jízdy a to 1 km na první rychlostní stupeň

Zahřívání motoru

25.10.2010 v 13:23 | Nahoru | #4
co když nemá teploměr?

Zahřívání motoru

25.10.2010 v 13:25 | Nahoru | #5
U auta je to problém, jelikož má oddělené náplně převodovky a jiná řešení, kterým zahřívání na místě škodí. Na moto je (vetšinou) jen jeden olej. Proto já nastartuju a než se oblíknu,tak je voda tak na 40-50 st. Pak jedu pár km piáno, než se ohřeje OLEJ nikoliv voda. Ta o provozní teplotě motoru nic neříká!!! Přestože mám vodu na 80 st. tak olej je na 40 st. Zhruba po 10 - 15 km tomu můžu v létě dát plnej

Zahřívání motoru

25.10.2010 v 13:26 | Nahoru | #6
Zajímavý, já to nechám tak dvě minutky běžet na volnoběh, než jedu

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru

25.10.2010 v 13:33 | Nahoru | #7
Já nastartuju a pár km jedu pianko =) olej se ohřeje třenim, který přece jen vznikne při pomalejší jízdě =)

Zahřívání motoru

25.10.2010 v 13:35 | Nahoru | #8
už zase

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru

25.10.2010 v 13:36 | Nahoru | #9
nastartuju a odjíždím hned zahřeju to při jízdě do 3500 otáček tak 7 km a pak už se dá jet ostřeji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru

25.10.2010 v 13:40 | Nahoru | #10

Omg.Bueno>Já nastartuju a pár km jedu pianko =) olej se ohřeje třenim, který přece jen vznikne při pomalejší jízdě =)


To jako při ostřejší jízdě nebo na volnoběh tření není?

Zahřívání motoru

25.10.2010 v 13:42 | Nahoru | #11
chce si to udelat nějakej "rituál". Ja třebas zahřívám tak, že nejdřív se projedu po městě, tak 5 minut, alespon kouknu po lidech kde co a jak. Jakmile skončí cedule města, tak přikládám pod kotel :D Jelikož nemám vodu ani měřák teploty oleje, tak vždycky tak nějak to chce tak 5 minut klidnější jizdy... nezahřívat na místě. Kolena mám hezky bez jakýhokoliv zbarvení...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru

25.10.2010 v 13:43 | Nahoru | #12
Durex> To netvrdim, ale na volnoběh je přece jen menší tření než při volný jízdě.. zátěž tření zvyšuje pokud se nepletu :)

2 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru

25.10.2010 v 13:47 | Nahoru | #13
Nezahřejvat!Startovat se zacvaklou jedničkou, na spojce. Kroutit heftem na doraz a pouštět spojku hned po blafnutí. Guma se zahřeje po uvodním burnoutu.Nakládat tomu pořád do červenýho. Motor se ohřeje cestou během chvilky

(reakce na) Zahřívání motoru

25.10.2010 v 13:53 | Nahoru | #14

Omg.Bueno>Durex> To netvrdim, ale na volnoběh je přece jen menší tření než při volný jízdě.. zátěž tření zvyšuje pokud se nepletu :)


Tření závisí na ploše a součiniteli tření. Plocha se nemění a pokud to maže tak součinitel taky ne. Jde o to, že motor podává výkon a toho tepla je rázem víc, než na volnoběh.

(reakce na) Zahřívání motoru

25.10.2010 v 13:53 | Nahoru | #15

Durex>Nezahřejvat!Startovat se zacvaklou jedničkou, na spojce. Kroutit heftem na doraz a pouštět spojku hned po blafnutí. Guma se zahřeje po uvodním burnoutu.Nakládat tomu pořád do červenýho. Motor se ohřeje cestou během chvilky



" A to se vyplatí "

2 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru

25.10.2010 v 14:04 | Nahoru | #16

... Proto je nutné sytič správně používat - bohužel - velice často tomu tak není. Hodně vžitá je to praktika : nastartuji - - - obléknu se - - - mezitím se motor ohřeje a pak jedu....


zda se mi, ze clanek vychazi z predpokladu, ze pri zahrivani na miste je neustale zapnuty sytic, coz napr. u me neplati - vypinam ho jeste chvili pred vyjetim a celkove mi bezi ani ne pul minuty.

Osobne zahrivam takto: Prijdu k motorce, nastartuju na sytic, odemknu zamky, vypnu sytic (nebo ho zatim jen stahnu - podle potreby), nasadim helmu/rukavice/interkom, vypnu sytic uplne (pokud jsem to neudelal uz predtim), vyjedu a pokracuju jizdou nejcasteji mezi 3-4 kRPM do doby nez se teplomer dostane do provozniho intervalu, pak uz tomu nakladam jak chci... takhle je to v souladu s manualem, zkusenostmi i mym dobrym svedomym

PS: tema zahrivani se tu probiralo uz mockrat, takze priste "use search"

(reakce na) Zahřívání motoru

25.10.2010 v 15:02 | Nahoru | #17

Skalda>zda se mi, ze clanek vychazi z predpokladu, ze pri zahrivani na miste je neustale zapnuty sytic, coz napr. u me neplati - vypinam ho jeste chvili pred vyjetim a celkove mi bezi ani ne pul minuty.

Osobne zahrivam takto: Prijdu k motorce, nastartuju na sytic, odemknu zamky, vypnu sytic (nebo ho zatim jen stahnu - podle potreby), nasadim helmu/rukavice/interkom, vypnu sytic uplne (pokud jsem to neudelal uz predtim), vyjedu a pokracuju jizdou nejcasteji mezi 3-4 kRPM do doby nez se teplomer dostane do provozniho intervalu, pak uz tomu nakladam jak chci... takhle je to v souladu s manualem, zkusenostmi i mym dobrym svedomim



Tak

Naposledy editováno 25.10.2010 15:03:42

Zahřívání motoru

25.10.2010 v 15:20 | Nahoru | #18
Zahřívám na stojanu v současných teplotách asi 3-4minuty - než se obleču. Dělám to tak protože se studeným motorem se vůbec pořádně nerozjedu.

Popis jak zahřívat moto se nedají zobecnit na všechny motorky, nejlépe je zacházet se svou motorkou tak, jak doporučuje výrobce v manuálu.

(reakce na) Zahřívání motoru

25.10.2010 v 15:34 | Nahoru | #19

Durex>Nezahřejvat!Startovat se zacvaklou jedničkou, na spojce. Kroutit heftem na doraz a pouštět spojku hned po blafnutí. Guma se zahřeje po uvodním burnoutu.Nakládat tomu pořád do červenýho. Motor se ohřeje cestou během chvilky



Bez spojky! Stejně je přece studená, ztuhlá, lepí a já nevím co ještě, na úvodní burnout i tak nemůže fungovat. Proto startovat už s jedničkou, ostatní se už posléze stejně zahřeje od instalace a baterky

(reakce na) Zahřívání motoru

25.10.2010 v 15:39 | Nahoru | #20
Skalda> Také ji nechám běžet než se obléknu a sytič stahuju. Hlavně ho stáhnu uplně než vyjedu abych nejel se sytičem a stáhnu ho hned jak už má plynulý hladký chod. Zahřívám pak cestou už vše, nejen motor, ona si stejně sama řekne jak chce točit protože se postupně probouzí, tak ji zbytečně netrápím.

Prostě raději vyjíždět v ustáleném a definovaném stavu - přískokem vpřed s ještě škytajícím motorem a hromadou sraček od výfuku to podle mě, ani podle manálu, není to pravé jahodové

Zahřívání motoru

25.10.2010 v 16:22 | Nahoru | #21
Taky, taky. Nastartovat se sytičem, chvilku nechat běžet, sytič hodně stáhnout nebo ho vypnout, dooblíct se a pomalu jet

Zahřívání motoru

25.10.2010 v 17:17 | Nahoru | #22
Mám sytič automatický. Než na sebe navleču všechny ty krámy, je zatopíno.

Zahřívání motoru

25.10.2010 v 17:22 | Nahoru | #23
Sytic naplno nechavam tak 5 - 10 vterin, pak postupne v nekolika krocich stahuju az neni potreba k udrzeni otacek vubec, pak necham jeste minutku dve bezet, nez si navliknu rukavice a prilbu pripadne satek, zapnu krivaka a sedam a jedu 1-2 km s malym plynem a pak uz normalne ale na plnej knedl si cekam jeste minimalne 10km.
A kolinka mam jak novy, teda pokud na nich nejsou zapeceny muchy.

Zahřívání motoru

25.10.2010 v 17:30 | Nahoru | #24
Nastartuju, zaklapnu plexi na helmě a pozvolna jedu

Zahřívání motoru

25.10.2010 v 17:35 | Nahoru | #25
já nestartuju!!!,prvních 5 km se odrážím aby se zahřály pneu,současně dýchám na motor a ten se pomalu předehřeje,když je větší zima omotám kolem motoru šálu aby nenastydl,po 5ti km odrážení si většinou vzpomenu že jsem nechal v garáži klíčky a tak se odrážím z5 a to již jsou pneu horké a tak si cestou dám i kolínko (někdy pečené ,někdy uzené) po dojezdu do garáže je už většinou tma,tak moto uklidím ,odmotám šálu z motoru ,sundám rukavice z výfukú a jdu domú motor nemá známky opotřebení jen kolena jsou poněkud okousaná od oběda,toť vše,přeji pohodové ježdění

2 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru

25.10.2010 v 18:09 | Nahoru | #26
To je jednoduchý - sytič nepoužívám, protože ho nemám Přeplavím, našlapu, zapnu zapalování. Nakopnu, ozvou se dvě rány a zdechne. Nakopnu, ozvou se tři rány a zdechne. Nakopnu, ozve se deset ran a zdechne. Nakopnu a nechám minutu brblat. Pokusím se rozjet a zjistím, že to nejde. Brblám dalších dvě minuty. Za zvuku šicího stroje kříženého s kulometem se vydám na castu skrz tu hustou mlhu, kterou jsem při zahřívání zakryl celou ulici. Po cca kilometru už je zatopíno (poznám podle toho, že v zrcátkách vidím i něco jiného, než bílá jedovatá mračna) a jede to jak divý (i trabanta občas přejdedu) Barvu kolen neznám, protože je na nich většinou olej nebo bláto - vlastně ani nevím, jak vypadají

Zahřívání motoru

25.10.2010 v 18:34 | Nahoru | #27
Nastartuju vyjedu z garaže postavim na stojan a chcípne zavřu garáž znova nadřáždim a valim... dokud se neohřeje tak jí netočim nic složitýho to neni :)

Ale ten článek má hlavu a patu

Naposledy editováno 25.10.2010 18:39:56

Zahřívání motoru

25.10.2010 v 18:41 | Nahoru | #28
Nastartuju, necham tak 15 sekund drnkat v omezovaci, dam za jedna a po zadnim odjizdim...

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru

25.10.2010 v 18:45 | Nahoru | #29
clanek hezkej, celkem se vsim souhlasim, az na to chcipani stojankem

startuju zasadne oblecenej, na 1 se spojkou, hned jedu, pomalu asi 2-3km, je to nejlepsi

Zahřívání motoru

25.10.2010 v 19:26 | Nahoru | #30
Já nastartuju,zamknu garáž,obleču se a pak jedu v menších otáčkách,tak 10minut a pak už to rvu...
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist