Zatím se většinou poukazuje na jejich dnešní nevýhody - hlavně vysokou cenu, menší dojezd, dlouhou dobu "tankování", absenci toho "jediného správného" zvuku spalovacího motoru atd.
Ale co výhody?
Již z principu mnohem menší poruchovost, mnohem menší časové a finanční nároky na údržbu (odpadá např. výměna motorového oleje a filtru, zapalovacích svíček, seřizování ventilů, podtlaků apod.), nulové exhalace, tichý chod, absence převodovky nebo variátoru...
Umíte si sami sebe reálně představit, že fungujete spokojeně v symbióze se dvěma motoricky různými motorkami v garáži - jedna nostalgická klasika se spalovacím motorem, a druhá "užitková" s elektropohonem, na takové to domácí žvýkání?
Kdy myslíte, že přijde ta doba, že se začne i na našich silnicích objevovat stále víc a víc elektromobilů a elektromotorek?
Za dva tři roky, za pět let?
A kdy se bude prodávat více nových elektrovozidel než nových osobních vozů a motorek se spalovacími motory? Za deset let, za patnáct?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výhody elektromotorek
dalo, ale 1000 km k moři by trvalo třeba 5 dní
takže ty moje úvahy se zakládaly jen z informací co tvrdí prodejce. Nečetl jsem zatím žádný test, kde by to někdo přesně měřil, pokud na něj narazím, tak si jej přečtu. Taky tomu nerozumím tak jako ty, ale jestli je to pravda, co píšeš, tak jim napiš. že to mají blbě. A pak sem napiš, co ti odpověděli. Nebo si to kup/pujč a proveď měření, ať se někam posunem...
např. tady http://www.akumoto.com/caste-dotazy píšou, že jim to vychází na 5 Kč/100km
(nebo myslí plné nabití na 160km?)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výhody elektromotorek
Roman2bk>Dovi> ahoj, zas takový nadšenec do toho nejsem, nekupuji si nic takového, jen jsem to TEORETICKY porovnal podle dostupných údajů a TEORETICKY jsem napsal i takovou úvahu, jestli by se na jednom konkrétním elektroskůtru dalo cestovat
dalo, ale 1000 km k moři by trvalo třeba 5 dní
Toto jsem ale přece vůbec nezpochybňoval.
To je snad každému jasné, že za dnešního stavu věcí (zatimní technická úroveň a nevybavenost potřebnou infrastrukturou a logistikou) a při (dnešním) dojezdu okolo stovky km na jedno nabití (a to si u mnohých skůtrů ještě fandím) a při nutnosti někalikahodinového nabíjení se elektropohon u motorek hodí spíš pouze pro ty jízdy okolo komína, typicky třeba do práce a zpátky nebo na menší nákup či nějakou vyřizovačku po městě apod. A že dneska zatím na elektormotorce nedám trasu dejme tomu Praha-Split za jeden den.
Zpochybňoval jsem ty (Tvoje?) 2 Kč na 100 km...
Naposledy editováno 22.10.2010 10:29:11
Roman2bk>ty moje úvahy se zakládaly jen z informací co tvrdí prodejce. Nečetl jsem zatím žádný test, kde by to někdo přesně měřil, pokud na něj narazím, tak si jej přečtu. Taky tomu nerozumím tak jako ty, ale jestli je to pravda, co píšeš, tak jim napiš. že to mají blbě. A pak sem napiš, co ti odpověděli. Nebo si to kup/pujč a proveď měření, ať se někam posunem...
Víš, ono něco jiného by bylo, kdyby průměrnou a dle nějaké závazné metodiky normovanou spotřebu energie v kWh uváděl nějaký seriozný výrobce - něco na způsob toho, jak se dnes uvádí v technických paramtrech u automobilů se spalovacím motorem spotřeba ve městě, mimo město a kombinovaná.
Ale pokud někde něco nezávazně napíše nějaký prodejce (a kór jestli to bylo tady v tom našem zlatokopeckém Absurdistánu), pak je asi jasné, jak moc seriozní je jeho (nebo Tvůj?) údaj o ceně 2 Kč za elektřinu potřebnou k ujetí 100 km na elektromotorce...
Víc se asi už k těm nesmyslným 2 Kč na 100 km nemá cenu vyjadřovat.
Ale aby bylo jasno, není v tom vůbec nic osobního vůči Tobě, šlo mi jenom o to posunout debatu a případný rozbor nákladovosti do serioznější roviny - např. aby se tu pokud možno neházelo kdoví odkud vycucanými hausnumery podle toho, jak se komu (nějakému prodejci?) hodí zrovna do krámu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
První Skútr/Motorka v životě do měs... Ostatní E scooter, Motorro Skútr, Blata Scooter, Jin... | Blejzr | 22 | 16.8.2017 v 19:45 Mr.Dreamer |