bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výhody elektromotorek
21.10.2010 v 10:00
 
Zatím se většinou poukazuje na jejich dnešní nevýhody - hlavně vysokou cenu, menší dojezd, dlouhou dobu "tankování", absenci toho "jediného správného" zvuku spalovacího motoru atd.

Ale co výhody?
Již z principu mnohem menší poruchovost, mnohem menší časové a finanční nároky na údržbu (odpadá např. výměna motorového oleje a filtru, zapalovacích svíček, seřizování ventilů, podtlaků apod.), nulové exhalace, tichý chod, absence převodovky nebo variátoru...

Umíte si sami sebe reálně představit, že fungujete spokojeně v symbióze se dvěma motoricky různými motorkami v garáži - jedna nostalgická klasika se spalovacím motorem, a druhá "užitková" s elektropohonem, na takové to domácí žvýkání?

Kdy myslíte, že přijde ta doba, že se začne i na našich silnicích objevovat stále víc a víc elektromobilů a elektromotorek?
Za dva tři roky, za pět let?

A kdy se bude prodávat více nových elektrovozidel než nových osobních vozů a motorek se spalovacími motory? Za deset let, za patnáct?
 
Anketa: Jak vidíte budoucnost elektropohonu?
Elektromotorka mi nikdy nesmí do domu
44%
50
Zvažuji provoz klasické motorky i elektromoto
32%
36
Až to půjde, přejdu na pohon elektromotorem
25%
28
Předchozí
1 2 3
Následující

Výhody elektromotorek

21.10.2010 v 10:09 | Nahoru | #1
no, ony ty nevýhody mnohokrát převáží nad výhodama... který jsou taky sporný. poruchovost těžko říct, jak dlouho už nějakou elektromotorku provozuješ? menší finanční nároky na údržbu - a co třeba výměna baterie, která není nesmrtelná a stojí třičtvrtě ceny motorky?

neříkám že nikdy, ale nedokážu si představit, že bych sedlal tramvaj

Výhody elektromotorek

21.10.2010 v 10:24 | Nahoru | #2
Časem na to stejně přejdem teda myslím moje generace ,A kvalita těch baterií na kterých to ted stojí a padá se bude zvyšovat.

Výhody elektromotorek

21.10.2010 v 10:40 | Nahoru | #3
Je to jen otázka času, řada lidí už na elektroskůtrech jezdí, pokud jsem četl, tak v Číně už většina, je to jen otázka času, než výrobci klasických motorů zkrachují, protože až se poměr elektro:benzín otočí, tak bude benzín tak nesmyslně drahý jako je dnes elektro.
Baterka už dávno netvoří většinu ceny motorky, to prostě není pravda, viz akumoto, 2 trakční baterky 24 V / 40 Ah nestojí ani čtvrtinu z prodejní ceny toho skůtru. A jen o něco dražší motorka už má Li-Pol...

Výhody elektromotorek

21.10.2010 v 10:42 | Nahoru | #4
Do dvou let to budete potkávat v provozu úplně běžně, o rok později přijdou veřejné nabíjecí stanice a stanice pro výměnu vybitých aku za nabité. ČEZ pokud nezkrachuje rozdá auta úředníkům a už to pojede... bude se investovat do infrastruktury z peněz nás všech.

Výhody elektromotorek

21.10.2010 v 11:04 | Nahoru | #5
rrss: no ja bych to tak ruzove nevidel... ty baterky jdou dopredu, ale v cine kde nikdo ekologicnost vyroby a likvidace zatim neresi.. ono s tim jak u nich pujde uroven nahoru tak to asi casem resit budou. To ze zadnej extra zdroj el. enrgie aby se daly spalovaci motory nahradit za el. je taky jasny.. ja tomu fandim, rad bych si takovy motokolo i postavil, zkusenosti s nejmodernejsima motorama a baterkamam mam(RC modelareni) ale zas takovej optimista nejsem...

1 reakcí na tento příspěvek Výhody elektromotorek

21.10.2010 v 11:22 | Nahoru | #6
Od lidí, kteří jezdí na smrdící řvoucí věci jen pro zábavu, jsou řeči o ekologii jen úsměvné
Jediná nevýhoda elektromotorek je právě to, že jsou tiché, radši jedu na řvoucím Blatinu než na elektroskůtru, ale ten poměr elektro:benzín se ještě za našich životů otočí.
Zdroj el. energie je, jaderky, jak jistě víš, Čína jich staví dost, dříve s pomocí Amíků nebo Rusů, teď už sama. Čemuž se u lidí, kteří lítají do vesmíru vlastní raketou ve vlastní kosmické lodi (ano, dříve to byla kopie Sojuzu) nelze vůbec divit.

1 reakcí na tento příspěvek Výhody elektromotorek

21.10.2010 v 11:24 | Nahoru | #7
K té ekolikvidaci ještě - Pb aku v autech a motorkách ti nevadí, postup likvidace je úplně stejný - staré baterky se rozemelou, plast vyplave, olovo zůstane na dně. Mřížky hodíš do pece, struska zůstane nahoře, olovo s antimonem dole.
Kdyby někdo nevěděl, kam s olovem, tak ho ekologicky zlikviduju odlitím střel do brokovnice a vystřílením Jednou bude mít val u naší střelnice cenu zlata.

(reakce na) Výhody elektromotorek

21.10.2010 v 11:33 | Nahoru | #8

rrss>K té ekolikvidaci ještě - Pb aku v autech a motorkách ti nevadí, postup likvidace je úplně stejný - staré baterky se rozemelou, plast vyplave, olovo zůstane na dně. Mřížky hodíš do pece, struska zůstane nahoře, olovo s antimonem dole.
Kdyby někdo nevěděl, kam s olovem, tak ho ekologicky zlikviduju odlitím střel do brokovnice a vystřílením Jednou bude mít val u naší střelnice cenu zlata.



no ty baterky co se s nima rozumne da pohanet motorka .. nabijet za rozumnej cas atd.. asi nebudou klasicky oloveny... a asi jich nebude jako ted, jedna baterka na jedno auto...

Výhody elektromotorek

21.10.2010 v 12:18 | Nahoru | #9
Jen řeším to, na čem dnes můžeš reálně jezdit, a to je 80 kg vážící skůtr s 3 kW motorem reálnou maximálkou 50 km/h a dojezdem 50 km (prostě hodnoty udávané výrobcem sniž o 1/3 a máš to), který kdyby lidi používali na cestu do práce, tak nemáme zácpy, smog a možná nemusíme ani řešit stále vyšší úrovně Euro, které vedou k dušení motorek. Jednou za pět let vyměníš aku, pokud je kvalitní trakční. Dříve než za rok, pokud to je běžný aku - je to dáno technologií a rozumný člověk se tomu nediví a nehaní kvůli tomu ten princip...

Výhody elektromotorek

21.10.2010 v 12:22 | Nahoru | #10
No a jak říkal náš nejmenovaný politik, "zdroje tu jsou". Třeba Čína podle nejnovější zprávy:

Mainland China has 12 nuclear power reactors in operation, 24 under construction, and more about to start construction soon.
Additional reactors are planned, including some of the world's most advanced, to give more than a tenfold increase in nuclear capacity to 80 GWe by 2020, 200 GWe by 2030, and 400 GWe by 2050.
China is rapidly becoming self-sufficient in reactor design and construction, as well as other aspects of the fuel cycle.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výhody elektromotorek

21.10.2010 v 15:00 | Nahoru | #11

rrss>Zdroj el. energie je, jaderky, jak jistě víš...



Od kdy jsou jaderky považované za ekologické (když se tu bavíme o té ekologii) ?? Že by Rakušáci stávkovali u našich hranic za dostavění Temelína aby i k nim šla zelená energie z našeho jádra?? To asi ne. Já sám sem zastáncem jádra a podle mě je to v současné době nejlepší zdroj el. energie, ale bohužel spousta "ekologů" bude stále jádro bojkotovat a radši prosazovat (alespoň u nás) nesmyslné větrníky a soláry.

A teď k elektromotoce , určitě do přeplněnejch měst zahlcenejch smogem - na cestu do práce - ano. Přítelkyni bych to klidně koupil, možná bych na tom jel i pro rohlíky, ale nedovedu si představit, že si pojedu o víkendu vyčistit hlavu na skoro absolutně tiché, plastové věci. Pro mě není motorka jen "vítr do tváře", ale hlavně jízda s vůni benzínu, se zvukem motoru, s občasnou šmouhu od oleje, s řazením a s "pocitem výtězství" nad strojem.

Výhody elektromotorek

21.10.2010 v 15:10 | Nahoru | #12
no solarem nabijet ty motorky by nemuselo byt spatne, ovsem v pripade kdy nesviti slunce a je potreba nabijet stejne musi byt nahradni zdroj - jaderka a ta nejde za svetla vypnout.. tzn je za svetla proudu prebytek, nebo za tmy nedostatek.. jako myslim ze zatim ta elektrika nic spasnyho nebude. ja bych to bral do endura pro zabavu.. protoze to v lese nedela hluk a smrad, jen kvuli tomuhle. navic si myslim ze na enduro bude mit el. motor lepsi charakteristiku..

Výhody elektromotorek

21.10.2010 v 15:24 | Nahoru | #13
Ta doba kdy tu budou běžně litat elektro stroje příjde. V žádném případě však ne do pěti let. A infrastruktura? tankovací místa na počkání ani za 10 let... Jo leda ba někdo vytahnul ze šuflíku dobře odstíněný kapesní reaktor....Jenže to by se zase rovnou strkali do aut jako pohon... Neznám město které by naráz sneslo tak obrovské navýšení odběrů.. už teď mají leckde problém když lidi v kanclech hromadně zapnou klimatizace...

Výhody elektromotorek

21.10.2010 v 15:29 | Nahoru | #14
Ja bych bral hned quantii nebo jak se to pise. Takovy to hodne lehky enduro s elektromotorem. Akorat ta cena je desna a nevim kde bych pak vzal na novy baterky ktery urcite za hubicku nebudou...

Výhody elektromotorek

21.10.2010 v 21:16 | Nahoru | #15
Elektricky vozidla do mest, proc ne, ale na normani jezdeni to musi bejt hnus. V zivote mi do baraku nesmi elektrika, nebo hybrid . Vsichni kecaj o ekologii, ale ze dopravni letadlo vyprodukuje za hodinu letu tolik skodlivin jako auta v new yorku za celej den to nikomu nevadi a politici si klidne muzou litat na lyzovacku do Alp. At oni zacnou jezdit na elektriku a pak to cpou jinejm.

Výhody elektromotorek

21.10.2010 v 21:16 | Nahoru | #16
scootera v elektru bych bral hned .. nevyhoda je ta nakupni cena - cca 70 000 kdyz ma mit dojezd pres 100 km a slusny parametry ... ale pak ? jezdi se 100km pod 5kc - to vyjde levneji nez legitka na mhd v praze a je to mnohem rychlejsi a pohotovejsi ... mit barak a prachy jdu do toho a kaslu na mhd :)

1 reakcí na tento příspěvek Výhody elektromotorek

21.10.2010 v 21:45 | Nahoru | #17
k těm výhodám - hlavní výhodou je levnější provoz

Prostě že za ujetí 100km nezaplatí člověk 150 Kč za benzín, ale třeba jen 2 Kč za elektriku a to je už pořádný rozdíl.

je to 75 krát levnější

Výpočet jsem tu už psal, viz zde
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=82834&fid=31&p=1#goto3733371

nebo i tady
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=70811&fid=31&p=1#goto2888842

PS: když se do toho započetla i cena baterky, která je třeba jednou za čas, např. za 3 roky koupit, tak to vychází např. 6,5 Kč na 100km.
Pořád mnohonásobně levnější, než benzín na 100km.

Benzínová motorka by musela mít spotřebu jen 0,2 litrů na 100km, aby to bylo stejně.

Naposledy editováno 21.10.2010 21:48:40

1 reakcí na tento příspěvek Výhody elektromotorek

21.10.2010 v 21:47 | Nahoru | #18
Mě by stejnak chybělo to vruum vruuuum

(reakce na) Výhody elektromotorek

21.10.2010 v 22:09 | Nahoru | #19
Fast-RR> to me taky :D ale na jezdeni po meste myslim krasa :) akorat te lidi neslysi =/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výhody elektromotorek

22.10.2010 v 09:09 | Nahoru | #20

Roman2bk>k těm výhodám - hlavní výhodou je levnější provoz

Prostě že za ujetí 100km nezaplatí člověk 150 Kč za benzín, ale třeba jen 2 Kč za elektriku a to je už pořádný rozdíl.

je to 75 krát levnější

PS: když se do toho započetla i cena baterky, která je třeba jednou za čas, např. za 3 roky koupit, tak to vychází např. 6,5 Kč na 100km.
Pořád mnohonásobně levnější, než benzín na 100km.



Ahoj,

chápu Tvé nadšení pro elektropohon a částečně ho i sdílím doufaje v rychlý pokrok v této oblasti...

Ale bohužel tou klamavou reklamou tomu děláš medvědí službu. Myslím tím tu Tvoji cenu 2 Kč za elektřinu vynaloženou na ujetí 100 km.
Řekl bych jen tak baj voko, že ses pěkně utnul.

Nechci se pouštět do nějakých zdlouhavých teoretických rozborů, takže povím jenom krátce:

U nějakého smysluplného řekněme "skůtru" o hmotnosti cca 80-100 kg (a naloženého bateriemi) je nutno použít alespoň 3-5 kW elektromotor, aby to jelo rychleji než kolo nebo traktor (v této souvislosti připomínám, že běžné dnešní čtyřtaktní dvácy disponují výkonem okolo 10 kW).

Při cestovní rychlosti 40-50 km/hod (maximálka dejme tomu 70 km/hod) bude ujetí těch 100 km trvat více než 2 hodiny a bude se na to muset vynaloží energie cca 5-8 kWh (kilowatthodin), a v kopcovitém terénu ještě víc. Stále to ale bude samozřejmě méně než by vyšlo prostým vynásobením maximálního výkonu elktromotoru a doby jízdy, protože ne celou cestu bude nutno zatěžovat elektromotor naplno.

Takže 5 až 8 kWh, a to jsme zatím pouze u výkon, nikoliv u příkonu.
Účinnost vyladěné soustavy baterie-regulátor-elektromotor by mohla dosáhnout cca 70-75%, takže z baterie bude nutno na tu 100 km cestu odebrat větší energii, řekněme 7-11 kWh.
Ale to ještě pořád není energie odebraná ze sítě při nabíjení baterie. Tam ta účinnost také není 100 procentní, takže ze sítě bude potřeba odebrat (a zaplatit) cca 10-15 kWh.

A už se blížíme k závěru - cena elektřiny pro domácnost je dnes okolo 5 Kč za jednu kWh (nepočítám nějaké výhodnější tarify), takže za těch ze sítě odebraných 10 až 15 kWh zaplatíš 50 až 75 Kč.

Proto nechápu, jakým zázračným výpočtem nebo úvahou jsi došel k té své ceně 2 Kč na 100 km.
Ty 2 Kč na 100 km je absolutní nonsens!!

Mohl by ses tedz na to ještě jednou podívat a zkorigovat to?
 

Výhody elektromotorek

22.10.2010 v 09:39 | Nahoru | #21
nečoudí vejfuk motorky, ale elektrárna.....ekologie jaxviň
Mimoto je problém s "tankováním." Nejsou nikde čerpací stanice.
A hlavně, víš kolik energie proteče denně čerpací stanicí v podobě benzinu?
A teď zkus na stejné množství energie navrhnout elektro čerpací stanici.

Pokud by se to používalo ve smyslu přes noc nabiju (což je z hlediska odběru elektřiny z elektrárny i v noci žádoucí), ráno dojedu do práce, odpoledne z práce a večer dám nabít, tak asi ok. Ale na prosazení mimo město (=tedy na dlouhé vzdálenosti) to šanci nemá (viz absence dobíjecích stanic). Resp dlouho asi mít nebude, jelikož v litru uhlovodíkového paliva je pořád ještě nejvíc energie.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výhody elektromotorek

22.10.2010 v 09:42 | Nahoru | #22
Dovi> ahoj, zas takový nadšenec do toho nejsem, nekupuji si nic takového, jen jsem to TEORETICKY porovnal podle dostupných údajů a TEORETICKY jsem napsal i takovou úvahu, jestli by se na jednom konkrétním elektroskůtru dalo cestovat
dalo, ale 1000 km k moři by trvalo třeba 5 dní

takže ty moje úvahy se zakládaly jen z informací co tvrdí prodejce. Nečetl jsem zatím žádný test, kde by to někdo přesně měřil, pokud na něj narazím, tak si jej přečtu. Taky tomu nerozumím tak jako ty, ale jestli je to pravda, co píšeš, tak jim napiš. že to mají blbě. A pak sem napiš, co ti odpověděli. Nebo si to kup/pujč a proveď měření, ať se někam posunem...

např. tady http://www.akumoto.com/caste-dotazy píšou, že jim to vychází na 5 Kč/100km
(nebo myslí plné nabití na 160km?)

1 reakcí na tento příspěvek Výhody elektromotorek

22.10.2010 v 09:49 | Nahoru | #23
roman: hele jak pise Dovi... doma zaplatis 5kc za kilowatthodinu... do baterky ji nedostanes celou to je logicky... a ze bys ujel 100km na energii 1kWh je podle me taky mimo.. prodejce toho skutru si tam bude pocitat zes to cely jel po rovine bez provozu a ze si nabijel na nakej specialni tarif treba na ruzny akumulacni topeni kde bude kWh za korunu nebo tak neco...tzn neco v realnym zivote nedosazitelneho...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výhody elektromotorek

22.10.2010 v 10:24 | Nahoru | #24

Roman2bk>Dovi> ahoj, zas takový nadšenec do toho nejsem, nekupuji si nic takového, jen jsem to TEORETICKY porovnal podle dostupných údajů a TEORETICKY jsem napsal i takovou úvahu, jestli by se na jednom konkrétním elektroskůtru dalo cestovat
dalo, ale 1000 km k moři by trvalo třeba 5 dní



Toto jsem ale přece vůbec nezpochybňoval.
To je snad každému jasné, že za dnešního stavu věcí (zatimní technická úroveň a nevybavenost potřebnou infrastrukturou a logistikou) a při (dnešním) dojezdu okolo stovky km na jedno nabití (a to si u mnohých skůtrů ještě fandím) a při nutnosti někalikahodinového nabíjení se elektropohon u motorek hodí spíš pouze pro ty jízdy okolo komína, typicky třeba do práce a zpátky nebo na menší nákup či nějakou vyřizovačku po městě apod. A že dneska zatím na elektormotorce nedám trasu dejme tomu Praha-Split za jeden den.

Zpochybňoval jsem ty (Tvoje?) 2 Kč na 100 km...
 

Naposledy editováno 22.10.2010 10:29:11

(reakce na) Výhody elektromotorek

22.10.2010 v 10:27 | Nahoru | #25

Roman2bk>ty moje úvahy se zakládaly jen z informací co tvrdí prodejce. Nečetl jsem zatím žádný test, kde by to někdo přesně měřil, pokud na něj narazím, tak si jej přečtu. Taky tomu nerozumím tak jako ty, ale jestli je to pravda, co píšeš, tak jim napiš. že to mají blbě. A pak sem napiš, co ti odpověděli. Nebo si to kup/pujč a proveď měření, ať se někam posunem...



Víš, ono něco jiného by bylo, kdyby průměrnou a dle nějaké závazné metodiky normovanou spotřebu energie v kWh uváděl nějaký seriozný výrobce - něco na způsob toho, jak se dnes uvádí v technických paramtrech u automobilů se spalovacím motorem spotřeba ve městě, mimo město a kombinovaná.

Ale pokud někde něco nezávazně napíše nějaký prodejce (a kór jestli to bylo tady v tom našem zlatokopeckém Absurdistánu), pak je asi jasné, jak moc seriozní je jeho (nebo Tvůj?) údaj o ceně 2 Kč za elektřinu potřebnou k ujetí 100 km na elektromotorce...

Víc se asi už k těm nesmyslným 2 Kč na 100 km nemá cenu vyjadřovat.

Ale aby bylo jasno, není v tom vůbec nic osobního vůči Tobě, šlo mi jenom o to posunout debatu a případný rozbor nákladovosti do serioznější roviny - např. aby se tu pokud možno neházelo kdoví odkud vycucanými hausnumery podle toho, jak se komu (nějakému prodejci?) hodí zrovna do krámu.
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výhody elektromotorek

22.10.2010 v 12:08 | Nahoru | #26

Dovi>Zpochybňoval jsem ty (Tvoje?) 2 Kč na 100 km...
 



no psal jsi, že tomu dělám medvědí službu, že tomu škodím.
Já těch 2 Kč nevypočítal, někde jsem je opsal, pročetl jsi ty 2 diskuse celé?
Ten údaj jsem prostě opsal a pak už počítal dál. tzn. že ty 2 koruny nebyla částka mnou vypočítaná, ale já s ní pouze počítal dál. A to je rozdíl.

Jak jsem psal výš, obrať se na ně, že i těch 5 Kč je nesmysl, ať to na tom webu neuvádějí. Oni jsou oficiálním prodejcem toho skůtrů, oni to uvádějí jako oficiální údaj.

Já si jenom počkám na výsledek
(např. na nějaký nezávislý test v časopise, ve kterém to přesně změří)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výhody elektromotorek

22.10.2010 v 12:17 | Nahoru | #27
assassin> no a proto bych si rád přečetl nějaký nezávislý test, ve kterém by to změřili přesně, řekli by odkud kam budou denně jezdit, jak hustý provoz, kolik km denně a jak často to nabíjeli, měli by na to měřák a třeba po měsíci zveřejnili naměřené hodnoty.

viděl někdo někde takový test?

(reakce na) Výhody elektromotorek

22.10.2010 v 13:13 | Nahoru | #28
 
Přísloví o tom, že čím víc se v hov.ně šlape, tím víc to smrdí, bude asi pravdivé.

 

Roman2bk>no psal jsi, že tomu dělám medvědí službu, že tomu škodím.



Nikoliv - jestli to má být citace, tak "že tomu škodíš", to jsem nenapsal.
Ale že tomu tou klamavou reklamou děláš medvědí službu, to jsem napsal.

 

Roman2bk>Já těch 2 Kč nevypočítal, někde jsem je opsal, pročetl jsi ty 2 diskuse celé?
Ten údaj jsem prostě opsal a pak už počítal dál. tzn. že ty 2 koruny nebyla částka mnou vypočítaná, ale já s ní pouze počítal dál. A to je rozdíl.



Ano, přesně tak, někde jsi něco opsal (a když to "něco" nazveme pravým jménem, tak to "něco" je pěkná blbost) a nekriticky respektive bezmyšlenkovitě jsi to přejal, aniž by Ti vadilo nebo přišlo na mysl, že ten reklamní údaj je čirá fantasmagorie ve stylu Papír snese všechno alias Náš (český?) zákazník, náš blbec.
A jak tak koukám na ty další diskuse, ve kterých ses angažoval a na které opakovaně upozorňuješ, šíříš ten nesmysl pořád dál a dál v různých diskusích, naposledy dneska v této.

 

Roman2bk>Jak jsem psal výš, obrať se na ně, že i těch 5 Kč je nesmysl, ať to na tom webu neuvádějí. Oni jsou oficiálním prodejcem toho skůtrů, oni to uvádějí jako oficiální údaj.



Děkuji Ti za opakovanou radu, ale co mám a co nemám dělat, o tom bych, když dovolíš, raději rozhodoval já sám.

Nejsem tady ani v roli ČOI nebo příslušné hospodářské komory či nějakého profesního cechu, ani v roli ombudsmana, světového četníka či osvíceného absolutistického monarchy, ani jako zástupce sdružení na ochranu spotřebitele nebo někoho na ten způsob.

A nemám donkichotskou chuť ani čas bojovat s větrnými mlýny a dopisovat si s nějakým prodejcem nějakého zboží a vysvětlovat mu, že jeho reklama je klamavá, zvláště když je pravděpodobné, že on sám si je toho dobře vědom.

Samozřejmě něco jiného ale je zde v diskusi mezi kolegy motorkáři upozornit na zjevný a opakovaně šířený nesmysl - zde je snad reálná šance, že alespoň u trochu přemýšlivějších lidí to padne na úrodnou půdu.

 

Roman2bk>Já si jenom počkám na výsledek
(např. na nějaký nezávislý test v časopise, ve kterém to přesně změří)



To by bylo bývalo zajisté lepší než to nekritické přejímání a šíření bludů.
Škoda, že ses podle toho nezařídil a šířil dál ty prodejcovy bludy a svým způsobem je obhajoval. 

 
Tímto bych, alespoň za sebe, už rád uzavřel tu diskusi na nesmyslné a skutečnosti zcela odporující téma "Cena elektřiny pouhé 2 Kč za ujetých 100 km na elekromotorce".

 

Naposledy editováno 22.10.2010 13:30:27

(reakce na) Výhody elektromotorek

22.10.2010 v 13:19 | Nahoru | #29

Roman2bk>assassin> no a proto bych si rád přečetl nějaký nezávislý test, ve kterém by to změřili přesně, řekli by odkud kam budou denně jezdit, jak hustý provoz, kolik km denně a jak často to nabíjeli, měli by na to měřák a třeba po měsíci zveřejnili naměřené hodnoty.

viděl někdo někde takový test?



nevidel, ale vypocet je celkem jasnej, z toho jeste neco uberes:) prumernej vykon pri jizde "cyklo" rychlosti muzu dodat, bracha ma na kole naboj merici aktualni dodavanej vykon:)

(reakce na) Výhody elektromotorek

23.10.2010 v 09:57 | Nahoru | #30

panTerek>Od kdy jsou jaderky považované za ekologické (když se tu bavíme o té ekologii) ?? Že by Rakušáci stávkovali u našich hranic za dostavění Temelína aby i k nim šla zelená energie z našeho jádra??



Rakušáci potřebují prodat svou elektřinu, špičkovou, drahou, z vodních elektráren.
My ji taky potřebujeme prodat, čím rozhašenější přenosová soustava, tím dražší je elektřina ze zdrojů, u kterých lze levně zvyšovat a snižovat výkon. Což jsou hlavně vodní, a nemusí to být nutně přečerpávačky.

Rakušáci ale mají smůlu, i EU už uznala jaderky za perspektivní bezemisní zdroj a od okamžiku, kdy se státy dobrovolně vzdaly suverenity, lze proto čekat, že jaderek bude přibývat, ne ubývat.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
První Skútr/Motorka v životě do měs... Ostatní E scooter, Motorro Skútr, Blata Scooter, Jin... Blejzr 22 16.8.2017 v 19:45 Mr.Dreamer


TOPlist