jen teoreticky ... v čem sou vlastně výhody letmo uloženého zadního kola, chapu ubytek váhy, ale čekal bych naopak větší zátěž na ložiska atd...
tedy jen váha.. ?
dík :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) letmo uložené kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) letmo uložené kolo
charlie.vtx1800>MartasUS> Čistě technicky je letmá montáž vždycky daleko víc namáhaná než klasická dvouramenná kyvka, u který nehrozí torzní namáhání. U aut sice bývají kola letmo - ale u starších aut je díky poddimenzování a únavě často to zavěšení pořádně zdeformovaný, tam se to ale vyrovnává mezi pravou a levou stranou - navíc tam často jsou různý příčný závěsy a stabilizátory. Takže tvý srovnání s autem dost pokulhává.
S tim torznim namahanim s tebou nesouhlasim. Pokud si nekdy sundal kolo u auta tak vis ze ta cast disku kola ktera se sroubuje k autu je presne v prostred takze jaka torze? U motorky je to podobne reseno a to tim ze ulozeni ramene je v prostred tak jako zase to ulozeni kola ke kyvce. Takze loziska zadne torzni sily namahaji, ale to rameno u motorky urcite ano, ale to je reseno zase tim ze je vetsinou hodne masivni.
jednoduchy nakres jak to asi nejak je u motorky
[img]