globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: letmo uložené kolo
 
14.10.2010 v 00:05
Hoj,

jen teoreticky ... v čem sou vlastně výhody letmo uloženého zadního kola, chapu ubytek váhy, ale čekal bych naopak větší zátěž na ložiska atd...

tedy jen váha.. ?

dík :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) letmo uložené kolo

14.10.2010 v 06:03 | Nahoru | #1
MartasUS> Čistě technicky je letmá montáž vždycky daleko víc namáhaná než klasická dvouramenná kyvka, u který nehrozí torzní namáhání. U aut sice bývají kola letmo - ale u starších aut je díky poddimenzování a únavě často to zavěšení pořádně zdeformovaný, tam se to ale vyrovnává mezi pravou a levou stranou - navíc tam často jsou různý příčný závěsy a stabilizátory. Takže tvý srovnání s autem dost pokulhává.

(reakce na) letmo uložené kolo

14.10.2010 v 07:14 | Nahoru | #2
charlie.vtx1800> S tím namáháním to nebude tak horké. Ložisko v jednoramenné kyvce je myslím značně větší, než ložiska v kole, takže snese větší namáhání. Konkrétně na VFR 800 bude mít jeden kolega za chvíli 100 tis. km a ložisko, pokud vím dosud neměnil. Já mám najeto 50 tis. a ložisko také nejeví známky opotřebení. Ale zase při čištění je výhoda snadná demontáž kola bez nutnosti dopínat řetěz.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) letmo uložené kolo

14.10.2010 v 19:07 | Nahoru | #3

charlie.vtx1800>MartasUS> Čistě technicky je letmá montáž vždycky daleko víc namáhaná než klasická dvouramenná kyvka, u který nehrozí torzní namáhání. U aut sice bývají kola letmo - ale u starších aut je díky poddimenzování a únavě často to zavěšení pořádně zdeformovaný, tam se to ale vyrovnává mezi pravou a levou stranou - navíc tam často jsou různý příčný závěsy a stabilizátory. Takže tvý srovnání s autem dost pokulhává.



S tim torznim namahanim s tebou nesouhlasim. Pokud si nekdy sundal kolo u auta tak vis ze ta cast disku kola ktera se sroubuje k autu je presne v prostred takze jaka torze? U motorky je to podobne reseno a to tim ze ulozeni ramene je v prostred tak jako zase to ulozeni kola ke kyvce. Takze loziska zadne torzni sily namahaji, ale to rameno u motorky urcite ano, ale to je reseno zase tim ze je vetsinou hodne masivni.

jednoduchy nakres jak to asi nejak je u motorky

[img]
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist