globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: letmo uložené kolo
 
14.10.2010 v 00:05
Hoj,

jen teoreticky ... v čem sou vlastně výhody letmo uloženého zadního kola, chapu ubytek váhy, ale čekal bych naopak větší zátěž na ložiska atd...

tedy jen váha.. ?

dík :)
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek letmo uložené kolo

14.10.2010 v 00:08 | Nahoru | #1
vzhled, snažší demontáž.

1 reakcí na tento příspěvek letmo uložené kolo

14.10.2010 v 00:15 | Nahoru | #2
Váha ani bych neřek rameno je namáhané víc než dvě ..... ložiska trpí více. U mv agusty snad jen 20tkm a preventivně mění někde psaly. Ale vypadá to úžasně..........

Naposledy editováno 14.10.2010 00:17:18

(reakce na) letmo uložené kolo

14.10.2010 v 00:18 | Nahoru | #3

naprcccs>vzhled, snažší demontáž.


tak

1 reakcí na tento příspěvek letmo uložené kolo

14.10.2010 v 03:14 | Nahoru | #4
Co to melete s tema loziskama. Je to nadesignovane tak aby loziska nejak netrpeli. A vubec, na aute jsou tak vsechny ctyri kola, ale to si nikdo koukam nevsiml

Na aute to vypada takhle

Naposledy editováno 14.10.2010 03:21:03

letmo uložené kolo

14.10.2010 v 03:21 | Nahoru | #5
Ano, a taky souhlasim s Naprcccem

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) letmo uložené kolo

14.10.2010 v 06:03 | Nahoru | #6
MartasUS> Čistě technicky je letmá montáž vždycky daleko víc namáhaná než klasická dvouramenná kyvka, u který nehrozí torzní namáhání. U aut sice bývají kola letmo - ale u starších aut je díky poddimenzování a únavě často to zavěšení pořádně zdeformovaný, tam se to ale vyrovnává mezi pravou a levou stranou - navíc tam často jsou různý příčný závěsy a stabilizátory. Takže tvý srovnání s autem dost pokulhává.

letmo uložené kolo

14.10.2010 v 06:42 | Nahoru | #7
oky :) unikal my smysl, demontáž je samo lepší tot souhlas, designově to spatny taky neni :)

(reakce na) letmo uložené kolo

14.10.2010 v 07:14 | Nahoru | #8
charlie.vtx1800> S tím namáháním to nebude tak horké. Ložisko v jednoramenné kyvce je myslím značně větší, než ložiska v kole, takže snese větší namáhání. Konkrétně na VFR 800 bude mít jeden kolega za chvíli 100 tis. km a ložisko, pokud vím dosud neměnil. Já mám najeto 50 tis. a ložisko také nejeví známky opotřebení. Ale zase při čištění je výhoda snadná demontáž kola bez nutnosti dopínat řetěz.

1 reakcí na tento příspěvek letmo uložené kolo

14.10.2010 v 07:44 | Nahoru | #9
Konkrétně u VFR je teda výhoda letmáku při sundávání kola smazána nutností povolením výfuku...to má inteligentněji vyřešený až V-tec (možná jako jedinou věc...ale zase výfuky pod sedlem.) O ložiska strach nemám, já mám na tacháči 66 000km, možná + něco (dovoz Itálie) a žádný problém v dohledu

jinak rozdíl ve vzhledu je jasný, ne?

[img]

[img]

Naposledy editováno 14.10.2010 07:45:08

letmo uložené kolo

14.10.2010 v 07:52 | Nahoru | #10
Já jsem nemusel povolovat ani výfuk..



Výhody, jak už bylo spáno, jsou hlavně při demontáži kola - stačí povolit čtyři matky (jako u auta) a kolo je dole... Tzn. odpadá vytahování mastné osy, nemusí se sundávat brzdový třmen, nemusí se tam pak složitě cpát nějaké vymezovací rozpěrky, nemusí se člověk drbat s napínáky řetězu.. A stejně hlavně jde o vzhled

A váhový rozdíl je opačný, letmáč je citelně težší než klasická kyvka..

letmo uložené kolo

14.10.2010 v 07:57 | Nahoru | #11
Váha se nijak nesníží. U jednoramenného uchycení musí být, kvůli zachování tuhosti, rameno mnohem silnější.
Výhoda je pouze v jednodhuché demontáži kola, pokud kvůli tomu nemusíš vyndavat výfuk. Ale kolikrát za sezónu ho vyndaváš???
A samozřejmě design, ale to je věc názoru.

letmo uložené kolo

14.10.2010 v 08:00 | Nahoru | #12
No a dalsi vyhodou je to, ze pri napinani retezu mam kolo vzdycky rovne a nemusim pocitat otacky a sledovat, jestli je kolo opravdu v dorazu napinacich srobku. Nemenil bych.

letmo uložené kolo

14.10.2010 v 08:00 | Nahoru | #13
mam starý VeFeRo, tak vim o čem je řeč při sundavání, mam obyč kyvku, v jednom to uletmo ulozenyho pude určo líp, když se to nekříží :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) letmo uložené kolo

14.10.2010 v 08:55 | Nahoru | #14
[quote]VeFeRák>(možná jako jedinou věc...ale zase výfuky pod sedlem.)

Co je s nima?

(reakce na) letmo uložené kolo

14.10.2010 v 09:11 | Nahoru | #15

VOGELVFR>[quote]VeFeRák>(možná jako jedinou věc...ale zase výfuky pod sedlem.)

Co je s nima?



hřejou a překážej, malej prostor pod sedlem a většinou hnusný zadní blatník s držákem SPZ- osobní averze na podsedlové výfuky (Futura, Sprint...)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) letmo uložené kolo

14.10.2010 v 09:13 | Nahoru | #16

VOGELVFR>[quote]VeFeRák>(možná jako jedinou věc...ale zase výfuky pod sedlem.)

Co je s nima?



asi prinasi jiste komplikace u montaze kufru, topi pod prdel, malo mista pod sedlem... to je logicky ne?

1 reakcí na tento příspěvek letmo uložené kolo

14.10.2010 v 09:17 | Nahoru | #17
VeFeRák-Kurňa proč si furt měníš ten avatar Já sem potom dežorijentovanej Mě nehřejou a nepřekážej. Pod sedlem mám, co tam být má a nic víc tam dávat nepotřebuju Jestli si chceš pod sedlo dát i přilbu tak jezdi na škůtru

Naposledy editováno 14.10.2010 09:31:21

letmo uložené kolo

14.10.2010 v 09:24 | Nahoru | #18
No, když už jsme u těch výfuků pod sedlem, příjde mi to jako módní záležitost, jinou výhodu nevidím. Ale nevýhod spousta: hřejou, hmotnost vysoko, málo místa pod sedlem, komplikované potrubí = další kila navíc. Hlavně ta hmotnost by mě srala.
Výhody: hezké (?), snadná montáž kola neobstojí, u RC 30 (alá c.j.) to jde i bez výfuků pod sedlem. Další výhody?

(reakce na) letmo uložené kolo

14.10.2010 v 09:26 | Nahoru | #19

assassin>asi prinasi jiste komplikace u montaze kufru, topi pod prdel, malo mista pod sedlem... to je logicky ne?



Všechno je to jen mýtus a babské tlachanice

Netopí, kufry tam dělaj orig za příplatek(já je teda mít nemusím) a pod sedlo se vejde vše co je třeba.

A a už mě netočte

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) letmo uložené kolo

14.10.2010 v 09:37 | Nahoru | #20

VOGELVFR>VeFeRák-Kurňa proč si furt měníš ten avatar Já sem potom dežorijentovanej Mě nehřejou a nepřekážej. Pod sedlem mám, co tam být má a nic víc tam dávat nepotřebuju Jestli si chceš pod sedlo dát i přilbu tak jezdi na škůtru



vidíš? škaredější držák SPZ aby pohledal...jen kvůli výfuku pod sedlem....a jak krásně futura topí....

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) letmo uložené kolo

14.10.2010 v 09:56 | Nahoru | #21
[quote]VeFeRák>vidíš? škaredější držák SPZ aby pohledal...jen kvůli výfuku pod sedlem....a jak krásně futura topí....

Páč je to zajebanej makarón

letmo uložené kolo

14.10.2010 v 09:57 | Nahoru | #22
Kéž by ty výfucky topily... u mě ani náhodou.. a co se týká zavazadel.. taky bez problemu..

K tematu: jak bylo psáno vzhled demontaž, montáž, možná u vfr i snažší výroba, je to odlitek a ne svařenec, u nové pak kardan součástí kyvky..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) letmo uložené kolo

14.10.2010 v 10:07 | Nahoru | #23

VOGELVFR>[quote]VeFeRák>vidíš? škaredější držák SPZ aby pohledal...jen kvůli výfuku pod sedlem....a jak krásně futura topí....

Páč je to zajebanej makarón



no tak dál

[img]

letmo uložené kolo

14.10.2010 v 11:14 | Nahoru | #24
zasadne letmoooo

(reakce na) letmo uložené kolo

14.10.2010 v 11:19 | Nahoru | #25
[quote]Zil>no tak dál

[img] je to zajebanej, zrzavej a poďobanej anglán

1 reakcí na tento příspěvek letmo uložené kolo

14.10.2010 v 11:22 | Nahoru | #26
Jojo vypadá to super, ale když je moto ještě nalakovaná v erbraží www.motoinzerce.cz/motorky/honda/460011-cbr-900-rr-fireblade.html

(reakce na) letmo uložené kolo

14.10.2010 v 11:57 | Nahoru | #27
sůůzůůkíí> hruza,street se mi nikdy asi libit nebude ale ten lak ujde

(reakce na) letmo uložené kolo

14.10.2010 v 17:06 | Nahoru | #28
[quote]VeFeRák>vidíš? škaredější držák SPZ aby pohledal...jen kvůli výfuku pod sedlem....a jak krásně futura topí....

Mě ten držák zase přijde jako menší zlo než ty plastový dětský nohy co tam montuje např yamaha a to ani nemusí mít výfuk pod sedlem. A futura topí ale tak maximálně na spolujezdcovu prdel, jinak o ničem nevím.

Edit: A z hlediska servisu bych asi nic jinýho nechtěl, žádný sraní a kolo dole. A jinak to letmý rameno jako odlitek je na futuře mám dojem dokonce druhej nejtěžší díl po motoru.

Naposledy editováno 14.10.2010 17:09:12

letmo uložené kolo

14.10.2010 v 17:15 | Nahoru | #29
tak třeba můžu mít výfuk blíž ke kolu a tím pádem nečumí kufry až tolik do boku

letmo uložené kolo

14.10.2010 v 17:29 | Nahoru | #30
Úbytek váhy? Tak to bych docela váhal , to jedno rameno je značně masivnější...

Jinak líp se sundavá kolo / dopíná řetěz a je to pánové moc krásné!
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist