globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: rok výroby jawa 250 pérák
 
9.10.2010 v 14:59
zdravím, mám problém-mám jawičku 250 péráka, číslo rámu 11-18 477, potřeboval bych zjistit, alespoň přibližně, z jakého je roku. Můj typ je 48?... bohužel, jak jsem se dozvěděl, s výrobními čisly je to problém, po válce se to skládalo, jak se dalo a přesná evidence snad nikde neexistuje... děkuji za každou radu Standa

rok výroby jawa 250 pérák

9.10.2010 v 18:11 | Nahoru | #1
Jawamania

Napíš sem, chodí tam i človíček co sbírá štítky a porovnáním s tím co má ti ten rok určí.

1 reakcí na tento příspěvek rok výroby jawa 250 pérák

9.10.2010 v 18:51 | Nahoru | #2
nebo nahoď fotku,podle toho by se to tady dalo určit. každopádně rok 48 by měl bejt eště fj, takže tam je rozdílů celkem dost.

(reakce na) rok výroby jawa 250 pérák

9.10.2010 v 19:45 | Nahoru | #3
foto je v mém profilu

rok výroby jawa 250 pérák

9.10.2010 v 19:51 | Nahoru | #4
vzhledem k tomu, že má chromované víčko nádrže, hliníkovou spínačku, a šroub řízení tak je to jeden z těch prvních resp. není to jeden z posledních... ty měli "facelift" že tohle měli bakelitové...

rok výroby jawa 250 pérák

9.10.2010 v 19:56 | Nahoru | #5
ta spínačka co tam máš tam vůbec nepatří. Do roku 49 tam sice byli hliníkový, ale s ukazatelem kvaltů, potom tam byl ampérmetr, ale bakelitovej. hliníkáč se začal dávat až na kejvačky. Každopádně to bude něco kolem roku 1950+
každopádně já jí mám na pérácích taky, páč je hezčí

1 reakcí na tento příspěvek rok výroby jawa 250 pérák

9.10.2010 v 20:21 | Nahoru | #6
ukazatel kvaltů nebyl... byla jen kontrolka neutrálu...

rok výroby jawa 250 pérák

9.10.2010 v 20:23 | Nahoru | #7
a co je tohle?

1 reakcí na tento příspěvek rok výroby jawa 250 pérák

9.10.2010 v 20:23 | Nahoru | #8

(reakce na) rok výroby jawa 250 pérák

9.10.2010 v 20:31 | Nahoru | #9
Kuba350> chybí tam R - Raketa

(reakce na) rok výroby jawa 250 pérák

10.10.2010 v 00:52 | Nahoru | #10

molex>ukazatel kvaltů nebyl... byla jen kontrolka neutrálu...


tak to se seredne pletes , mam ji doma na perakoj rok 48

2 reakcí na tento příspěvek rok výroby jawa 250 pérák

10.10.2010 v 06:58 | Nahoru | #11
tak to se omlouvám... jsem právě věděl, že Pérák byla první motorka co měla signazilaci neutrálu o ukazateli kvaltu jsem až doteď neslyšel :) moc se tedy omlouvám...

(reakce na) rok výroby jawa 250 pérák

10.10.2010 v 08:31 | Nahoru | #12

molex>tak to se omlouvám... jsem právě věděl, že Pérák byla první motorka co měla signazilaci neutrálu o ukazateli kvaltu jsem až doteď neslyšel :) moc se tedy omlouvám...


no zas to tak neres stou omluvou ale dopln si vzdelani

(reakce na) rok výroby jawa 250 pérák

10.10.2010 v 09:30 | Nahoru | #13
molex> nikdo učenej z nebe nespad

rok výroby jawa 250 pérák

10.10.2010 v 09:33 | Nahoru | #14
tak to jste mi moc neporadili ta spínačka tam byla už při koupi, nevím, jestli tam vůbec má být, je možný, že to někdo taky jen tak poskládal a prodal, dal mi k tomu i štítek zvlášť ... podle vzhledu se moc neorientujte, protože jsem péráka zrenovoval tak, jak jsem ho koupil, a teď mi jde o to, zjistit rok podle čísla rámu (jestli to vůbec jde) a doplnit, vyměnit atd. věci, které by na něm měli být... pokud bych to bral podle toho štítku, co jsem dostal, bylo tam číslo 11-39 001 a rok 49, tudíž jestli je na rámu 11-18 477, mělo by to logicky být starší! Ikdyž možná ještě pořád ten 49. rok... rozteč děr na štítek je 67 mm, tudíš zbrojovka (možná to takhle jde taky poznat, ne? ) napište sem prosím někdo, pokud máte taky péráka s číslem nějak okolo 11-18 477, číslo a co to máte za rok... děkuji Standa

1 reakcí na tento příspěvek rok výroby jawa 250 pérák

10.10.2010 v 09:48 | Nahoru | #15
hele já mám péráka z roku 48 - FJ a číslo má 11-27xxxx, pak mám druhýho s origo notama z roku 51 a číslo má 11-12xxx, takže ty čísla bych podle roku nebral moc směrodatně.
Ale k tomu tvýmu stroji - s typem FJ to nemá společnýho nic, takže to bude mladší než 48. V roce 49 se dělalo něco mezi FJ a pozdějším typem - nádrž se zetkem, blatníky jak kdy a pak už se přecházelo na novější typy. Ty máš blatníky s lemem, velký bubny, kryt karbu na dva nejty, nosič bez vzpěr a hlavně doplňky v chromu nebo hliníku (šrouby kaslíků, víčko nádrže, zátky na kluzáky atd...) Někdy cca od roku 52 se to dělalo bakelitový. Takže podle mýho laickýho názoru máš stroj někde mezi 1950-52, možná i třeba 49. Jinak tu spínačku neřeš, tu někdo vyměnil dýl, páč ty bakelitový stály za hovno...
Jo a podivej se na rámu, jeslti u zadních kluzáků nemáš malinkej nálitek FJ.

(reakce na) rok výroby jawa 250 pérák

10.10.2010 v 11:04 | Nahoru | #16
je mi to jasný, takže podle čísel zjistím prd... nádrž by tam údajně měla být origo, a zetko nemá... FJ tam není... tak já nevim, bůh ví, jak to zjistím Zkusím ještě zapátrat jinde... Děkuji všem za rady

rok výroby jawa 250 pérák

10.10.2010 v 18:50 | Nahoru | #17
11- 36689 rok 48 platny TP takze origo

rok výroby jawa 250 pérák

22.10.2010 v 09:52 | Nahoru | #18
No, ten Perak bude slozen z ruznych typu.. mrkni kdyztak na veteranforum.cz. Ram by mohl byt z roku 1947, u krku rizeni by nemel mit ocko pro zamek, stupacky by mely byt zajisteny kolickem a na ramu nad zadnimi kluzaky by melo byt vyrazene "FJ". Pak ovsem by mel byt spinacku s ukazateli rychlosti, uchyceni pred. blatniku bez lemu na 6 sroubu, nadrz FJ, zadni blatnik bez lemu s odrazkou na sroubek, prvni typ sedla - nizke, atd.

Proste jednoduse byly tri vyvojove rady Peraku.. FJ, Zbrojovka a Komunista Vetsina dnesnich kousku je smesici, hojne jsou dily Komunistu (blatniky, nadrz, sedlo), kejvacek (spinacka, zapalko, svetlo, tacho) a nove replik.. No, ale hlavne ze jezdi, to je teprv ta spravna radost

rok výroby jawa 250 pérák

19.7.2014 v 21:18 | Nahoru | #19
Dobrý den, mohu Vás požádat o zhodnocení těchto výrobních čísel, jedná se o péráka 250.

Číslo motoru: 11-11860
Číslo na rámu: 12626-53

Děkuji moc za jakékoliv info

Roman

rok výroby jawa 250 pérák

21.7.2014 v 22:00 | Nahoru | #20
No motor je FJ, žebra kolem lemování u karbece ze série z let 1946-1947.

Rám je očividně rok 1953,..a číslo je takové jaké je,....ono se péráky tak nějak (i motory) číslovaly od jedničky 11-1 až do (nevím to přesně to numero plácnu) 11-89899
A někdy pak tvarem 11-číslo (třeba 15933)-1953 pro rok 1953...ale to sem viděl až ke konci výroby v letech 1952 až 1954. Předtím ne.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist