globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zatacky z kopce
 
7.10.2010 v 18:30
Hoj,

asi blbá otázka, ale je nějakej fígl jak jezdit zatáčky, serpentiny a tak z kopce, pohodlnějc, než před zatáčkou si víc přibrzdit a pak si celou zatáčku projet pod plynem, a zas přibrzdit a další pod plynem ?

či spíš je vám pohodlnější jet zatáčku lehce pod plynem a předek lehce přibrždovat.. nebo je tu nejaka lepší varianta ?


zatáčky do kopce sou pohoda, páč se to dá jet pořádně pod plynem, zatímco z kopce to pořád neni ono - nějak tomu nemůžu uplně přijít na kloub...

1 reakcí na tento příspěvek zatacky z kopce

8.10.2010 v 00:50 | Nahoru | #61
Prostudoval jsem už ledacos, ale na projíždění zatáček z kopce žádný fígl neexistuje. Všechno to jsou jen fyzikální zákony, nic víc. Krásně je to popsané v Twist of the wrist 2. Zadní kolo většiny motorek je dimenzované k tomu, aby dokázalo nést větší váhu než to přední - například jízda se spolujezdcem nebo s nákladem. Při sólo jízdě a s nádrží natankovanou po okraj se těžiště naopak posouvá dopředu a při jízdě z kopce je tenhle jev mnohem markantnější. Na rovině a do kopce se dá tenhle jev eliminovat plynem, mírné akcelerace způsobí, že se těžiště posune tam kam má. Jenže při jízdě z kopce tenhle mírný plyn způsobí vyšší rychlost průjezdu zatáčkou než je žádoucí. Jako jediné řešení mi přijde snížení nájezdové rychlosti tak, aby bylo možné zatáčku projet pod plynem.

1 reakcí na tento příspěvek zatacky z kopce

8.10.2010 v 01:48 | Nahoru | #62
Ser na to Zajeď někam, kde jsou zatáčky - Rakousy, Itoška atd. a za pár dní budeš kroužit točky ( vracečky ) jak nic. U nás zatáčky "nejsou" ... Jináč když náhodou nejsem do vracečky moc dlouhej , tak ji přibrzdim trochu víc a na výjezdu lehce polechtám plynem. Jináč klasika, čím větší náklon, tím míň brzda, pokud ani to nepomůže, tak klopit dokud nezvlhnou trenky ...

Naposledy editováno 08.10.2010 01:56:12

(reakce na) zatacky z kopce

8.10.2010 v 01:57 | Nahoru | #63
Petřičák>

zatacky z kopce

8.10.2010 v 05:20 | Nahoru | #64
Já brzdim jen přední brzdou a to iv zatáččce,když už je potřena,samozřejmě,že za to nevezmu u huby,ale tak decentě,párkrát se mi to pěkně rozvlnilo,tak že sem včera začal trénovat používání i zadní brzdy,ale nějak si na to nemužu zvyknou,páč jezdím špičkou na stupčce,tak je brzda nějak daleko

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zatacky z kopce

8.10.2010 v 05:30 | Nahoru | #65

350.632>zatášky porovine a dokopce s plynem asi záleží jaká motorka moje 3apůla se v zatáčce při přidání plynu má snahu rovnat z náklonu v zatáčce zásadně nebrzdim přední brzdou nechápu ty co to děšlaji a nechábu že nejdou na držku já sem tak brzdil na pístu kde sem měl zadní nefunkční a a všude kde bylo trošíčku štěrku sem ležel



Vono na třiapůle se dělá a funguje spousta věcí jinak než na jiných motorkách. konkrétně rozdíl v brzdách je nebetyčnej

(reakce na) zatacky z kopce

8.10.2010 v 06:31 | Nahoru | #66
Jo Jo zatáčky do kopce odpustí hodně jezdeckejch chyb ale zatáčky z kopce už toho odpustí hodně málo.

1 reakcí na tento příspěvek zatacky z kopce

8.10.2010 v 07:50 | Nahoru | #67
Projizdim je na neutral..otacky v omezovaci a rychle stridam predni a zadni brzdu..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zatacky z kopce

8.10.2010 v 08:16 | Nahoru | #68

_monty>Projizdim je na neutral..otacky v omezovaci a rychle stridam predni a zadni brzdu..



haha

(reakce na) zatacky z kopce

8.10.2010 v 08:17 | Nahoru | #69

seikos>haha



Co je tu k smichu?

zatacky z kopce

8.10.2010 v 09:33 | Nahoru | #70
co to čtu tak si jenom stěžujete na zatáčky , vy ste teda motorkáři

(reakce na) zatacky z kopce

8.10.2010 v 11:04 | Nahoru | #71

jujdys>Ser na to Zajeď někam, kde jsou zatáčky - Rakousy, Itoška atd. a za pár dní budeš kroužit točky ( vracečky ) jak nic. U nás zatáčky "nejsou" ... Jináč když náhodou nejsem do vracečky moc dlouhej , tak ji přibrzdim trochu víc a na výjezdu lehce polechtám plynem. Jináč klasika, čím větší náklon, tím míň brzda, pokud ani to nepomůže, tak klopit dokud nezvlhnou trenky ...


mužu potvrdit , 14 dní na corzice a zatáčky neřeším . Jen jsem tam nejak zapomněl jezdit rovně

zatacky z kopce

8.10.2010 v 11:29 | Nahoru | #72
A co nahoru to pálit a z kopce radši sanitkou?

1 reakcí na tento příspěvek zatacky z kopce

8.10.2010 v 11:44 | Nahoru | #73
A tak jak to teda je ? no počkám asi na to až se tu objeví SVSkřítek ten to nějako opět vysvětlí kde se co teoreticky dočetl k tomuhle problému

zatacky z kopce

8.10.2010 v 12:13 | Nahoru | #74

RomanSS> ty dve ktere zminujes jsou me nejoblibenejsi zatacky Na tom cecku se chce posunout hodne dopredu, jedes z dost velkeho kopce dolu, to se nezda.



Tak, citace od Dawa02. Z toho jsem nějak pochytil, že to mám tlačit na předek, což jsem teda dělal, ale stejně jsem v klesačce nejistý, teda v levé, v pravé jsem spadl.

zatacky z kopce

8.10.2010 v 13:27 | Nahoru | #75
Jako každou jinou,na pul plynu

(reakce na) zatacky z kopce

8.10.2010 v 13:32 | Nahoru | #76
NoFear4> zatáčka pod plynem,vyjedeš,přibrzdíš atd.I když tam jsou tak utažené,že některé jedeš bez.

zatacky z kopce

8.10.2010 v 13:58 | Nahoru | #77
Hlavní je si před zatáčkou z kopce dost podřadit , jinak tě to bude tlačit ven.
Před zatáčkou (z kopce) se posunout dozadu a trošku vysednout.
Pak se dá v zatáčce dobrždovat lehce zadní brzdou , přední už nee.
Trochu plynu (je potřeba mít podřazené většinou 2ku na vracečky) a od poloviny zatáčky přidávat. A když je tam štěrk jste v prdeli , dá se snížit náklon (víc moto narovnat) a více se vyklonit jakoby vysednout tělem. Hlavne nepřidávat a nebrzdit.
Tet ktomu donutit ještě mozek.

(reakce na) zatacky z kopce

8.10.2010 v 14:28 | Nahoru | #78

_BoB_>A tak jak to teda je ? no počkám asi na to až se tu objeví SVSkřítek ten to nějako opět vysvětlí kde se co teoreticky dočetl k tomuhle problému


Neboj letos jsem najel 8300km takze mam i trochu praxe. Ale lepsi se nejdriv naucit teorii nez jen jezdit a zjistovat chyby skrz rozbitou motorku.

K tomuto tematu moc materialu v knihach neni. Keith to ani nepovazuje za velky problem. Rika ze pokud to neni hodne prudky kopec motorka vzdy bez plynu zpomaluje. Ale nejake tipy jsem nasel:
Hodne se drzet koleny nadrze aby byly volny ruce (ja mam na to ty stormgripy).
Podradit si na nizsi stupen.
Sednout si vice dozadu.
A podle mne je lepsi vic si pribrdit pred zatackou nez normalne a otvirat plyn pomaleji.
A pocitat stim ze clovek ma z kopce vetsi brzdnou drahu. Takze zacit brzdit driv.

Naposledy editováno 08.10.2010 14:33:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zatacky z kopce

8.10.2010 v 16:25 | Nahoru | #79

RomanSS>V klesačkách bychom se měli tlačit jakoby víc dopředu ne?

Mě teda neposlouchejte, racer nejsem a v klesačce jsem si ustlal už 2X!


když se natlačíš při jízdě z kopce na přední kolo, tak tam pak máš většinu hmotnosti, to je jednoduchá fyzika. a mít "všechno" na jednom kole je blbost.
nějak se mi tvoje teorie nezdá pošli sem odkaz, odkud bereš tu teorii Dawea...

a ještě nám řekni jak sis v těch dvou točkách z kopce ustlal, resp. jaký kolo ustřelilo?

zatacky z kopce

8.10.2010 v 16:26 | Nahoru | #80
každopádně mně se blbě jezdí točky doprava obecně a když se to sejde ještě s klesáním, tak radši sesednu a tlačím....

Naposledy editováno 08.10.2010 16:26:35

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zatacky z kopce

8.10.2010 v 16:43 | Nahoru | #81

Forty>když se natlačíš při jízdě z kopce na přední kolo, tak tam pak máš většinu hmotnosti, to je jednoduchá fyzika. a mít "všechno" na jednom kole je blbost.
nějak se mi tvoje teorie nezdá pošli sem odkaz, odkud bereš tu teorii Dawea...

a ještě nám řekni jak sis v těch dvou točkách z kopce ustlal, resp. jaký kolo ustřelilo?


Jedno ustlání si nepamatuju, druhý ustlání je z Brna a který kolo podklouzlo nepoznám, ale je to při přidávání plynu, takže zadek by měl být zatížený...možná jsem měl gasnout víc, já nevím...každopádně je to pravá klesačka.
(je to na konci, přetoč si to)

zatacky z kopce

8.10.2010 v 17:57 | Nahoru | #82
ja to teda jezdim jako normální zatáčku... přibrzdit, odřadit, trochu plynu a cca od půlky přidávat... akorát se člověk nesmí leknout že to zrychluje víc než na rovině

zatacky z kopce

8.10.2010 v 18:23 | Nahoru | #83
já to normálně sjíždím na jedničku a spojkuju...vracečku fakt néééé

zatacky z kopce

8.10.2010 v 18:27 | Nahoru | #84
P P P

(reakce na) zatacky z kopce

8.10.2010 v 18:38 | Nahoru | #85

RomanSS>Jedno ustlání si nepamatuju, druhý ustlání je z Brna a který kolo podklouzlo nepoznám, ale je to při přidávání plynu, takže zadek by měl být zatížený...možná jsem měl gasnout víc, já nevím...každopádně je to pravá klesačka.
(je to na konci, přetoč si to)



Co si tam mel za gumy?

zatacky z kopce

8.10.2010 v 18:42 | Nahoru | #86
Dony> Supercorsy SC2, předek diablo a zadek dragon pro, foukal jsem to před jízdou na 2,2 a 2,3 zadek.

2 reakcí na tento příspěvek zatacky z kopce

8.10.2010 v 21:42 | Nahoru | #87
Jéje, tak jsem myslela, že se něco přiučím, ale moudrá z toho nejsem....každý to jezdí jinak to je jak s brzdama, taky každý říká něco jiného....tak kde je nějaký zkušený chytrolín?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zatacky z kopce

8.10.2010 v 21:44 | Nahoru | #88
Baladicka> je pátek večer. Chytrolíni právě chlastají

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zatacky z kopce

8.10.2010 v 22:27 | Nahoru | #89
Windy> To jooo, ale vždyť to sem píšou už kolik dní no, ale kdyby to psali až přijdou z hospůdky, to by byly moudra

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zatacky z kopce

8.10.2010 v 23:01 | Nahoru | #90
Baladicka> no právě... mám dojem že nejvíc se porychluje po pití
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist