globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zatacky z kopce
 
7.10.2010 v 18:30
Hoj,

asi blbá otázka, ale je nějakej fígl jak jezdit zatáčky, serpentiny a tak z kopce, pohodlnějc, než před zatáčkou si víc přibrzdit a pak si celou zatáčku projet pod plynem, a zas přibrzdit a další pod plynem ?

či spíš je vám pohodlnější jet zatáčku lehce pod plynem a předek lehce přibrždovat.. nebo je tu nejaka lepší varianta ?


zatáčky do kopce sou pohoda, páč se to dá jet pořádně pod plynem, zatímco z kopce to pořád neni ono - nějak tomu nemůžu uplně přijít na kloub...

1 reakcí na tento příspěvek zatacky z kopce

8.10.2010 v 00:50 | Nahoru | #1
Prostudoval jsem už ledacos, ale na projíždění zatáček z kopce žádný fígl neexistuje. Všechno to jsou jen fyzikální zákony, nic víc. Krásně je to popsané v Twist of the wrist 2. Zadní kolo většiny motorek je dimenzované k tomu, aby dokázalo nést větší váhu než to přední - například jízda se spolujezdcem nebo s nákladem. Při sólo jízdě a s nádrží natankovanou po okraj se těžiště naopak posouvá dopředu a při jízdě z kopce je tenhle jev mnohem markantnější. Na rovině a do kopce se dá tenhle jev eliminovat plynem, mírné akcelerace způsobí, že se těžiště posune tam kam má. Jenže při jízdě z kopce tenhle mírný plyn způsobí vyšší rychlost průjezdu zatáčkou než je žádoucí. Jako jediné řešení mi přijde snížení nájezdové rychlosti tak, aby bylo možné zatáčku projet pod plynem.

(reakce na) zatacky z kopce

8.10.2010 v 01:57 | Nahoru | #2
Petřičák>
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist