globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Má první jízda na 4V
 
5.10.2010 v 09:08
Ahoj všichni.
Tak jsem se konečně odhodlal pujčit si od kámoše CBR600F na jedno odpoledne.
Jsem pln zážitků a chci se o ně podělit, jelikož si nejsem jistý, jestli nejsou zkreslené tím, že jsem ji měl půjčenou jen jedno odpoledne(obzvláště,co do počtu válců se týče)..srovnávat budu hlavně se svou GS500E:

Pohled na motocykl...první osedlání:

CBR je konečně velká motorka. Necítím se na GS vyloženě špatně, ale po osedlání CBR musím konstatovat, že i přes sportovní posaz(který mě teda neuchvancancuje) se na ní sedí a jede opravdu lépe, pohodlně (a tím možná i dále)

Váha:
Mě trochu překvapila. Na netu čtu kolem 180kg...jenže v TP bylo napsáno 280kg. nedokážu si to vysvětlit? Každopádně byl to docela dost velký rozdíl, není to tak snadné jak s GS..ale je to prostě větší mašina. Možná s tím souvisel trochu průjezd zatáčkami a k tomu ještě velká papuč. Přišlo mi, že hravost v zatáčkách je ta tam. Musel jsem víc klopit(velká papuč) a zdálo se mi, že jsem ji musel do zatáček jaksi víc nutit. Je prostě větší, než GS, ale méně hravá a to obojí podstatně.

Motor:
Dostáváme se k zásadní věci. Motor má asi o 60koní více jak GS. Kopa, která přichází v 8 tisících je opravdu pěkná a tuším v 10,5 se do ní dokopne ještě další menší kopa. Rafičky frčí nahoru opravdu pěkně...ale?? Ve spektru cca 2 - 8 tisíc se neděje zhola nic. Musím se přiznat, že nevím, jestli jsem byl uplně nadšený.
U mého GS se zábava rozjíždí při 4,5tis...pak trochu pomlka a znovu se probouzí v 8 tis a to už hodně pěkně.
Nechci se nikoho dotknout..ale první dojem 4V v životě na mě zanechal trochu ,,nudný" dojem, přestože srovnávám 45 vs 105koní. Chápu, že fígl spočívá asi v tom, nechodit pod 8 tis...ale já to nechci pořád tak točit?! zábava může přece začít o mnoho dřív, záhy po rozjezdu.

Brzdy:
zadní brzda nebrzdila vůbec téměř...ale to jsem přesvědčen, že je problém toho konkrétního motocyklu. Ani přední brzda mě nijak zásadně nepřekvapila. Na 2 kotouče jsem čekal teda větší kousačku o trochu. Nicméně mám stále podezření na stav toho konkrétního motocyklu.

Rám:
..se nevlnil ani při vyšších rychlostech..což oceňuji. U GS přestává být stabilní asi od 140km/h. Ale žádné zásadní zjištění to není že...GS není sportovní motorka a rám na běžné ježdění zcela dostačuje.

Spotřeba:
Abych se přiznal, čekal jsem ji nižší. GS žere 4,3 - 4,5. Pokud zapnu režim sport( ) tak max 5,3.
Na CBR jsem ujel asi 140km...sem tam zkoušení jednotlivých kvaltů, zkoumání křivky...a režim polosport sem zapl až po alespoň základním očichání a spotřeba vyšla na 8,4l/100km. Což teda přiznám se...čekal jsem tak kolem 7.

Závěr?
Zajímavá zkušenost...ale od té doby mám v hlavě brouka a tím je ten motor a jeho projev. Nevím nevím...ale opravdu si nejsem 4V jistý. O to víc mě mrzí má vysněná Suzuki GSX Inazuma(ať už 750 nebo 1200), která je samozřejmě 4vál.
Musím se ještě někdy projet alespoň na SV650, které se výkonem CBRu sice neblíží, ale je to větší 2V než mám já a potom si ujasním cestu mezi válci, která zatím je víc přikloněna tomu, co právě sedlám trochu mě mrzí, že se vytrácí hravost souvisejíci s rozměry a váhou motocyklu...ale je to logické a už to asi nikdy stejné nebo lepší jak u GS nebude u vyšších kubatur



Naposledy editováno 05.10.2010 09:14:04
Anketa: Otázka nemůže znít jinak
2V
65%
68
4V
35%
37

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má první jízda na 4V

6.10.2010 v 08:34 | Nahoru | #1

verybusy>Výměna rozety a pastorku není žádný zásah,je to kdykoliv vrátitelné do původního stavu.Zcela určitě se jedná o nejlevnější variantu hrátek s výkonem.


no poslouchej...vnesl si mi uplně nové světlo do věci. Větší zátah, bych za cenu snížení maximálky opravdu ocenil. Teď jak na to? Dá se v pohodě sehnat rozeta, co má o zub nebo nevim kolik zubu víc? Případně existuje nejaky doporučení nebo to tam prostě prdnu a uvidím?
Například, aby se ta změna neprojevila tak, že max. bude místo 200 198 anebo opačně aby místo 200 nebyla 120. Jak poznám, že s ,,touhle rozetou a pastorkem to bude tak akorát"?

(reakce na) Má první jízda na 4V

6.10.2010 v 09:20 | Nahoru | #2

špilas>no poslouchej...vnesl si mi uplně nové světlo do věci. Větší zátah, bych za cenu snížení maximálky opravdu ocenil. Teď jak na to? Dá se v pohodě sehnat rozeta, co má o zub nebo nevim kolik zubu víc? Případně existuje nejaky doporučení nebo to tam prostě prdnu a uvidím?
Například, aby se ta změna neprojevila tak, že max. bude místo 200 198 anebo opačně aby místo 200 nebyla 120. Jak poznám, že s ,,touhle rozetou a pastorkem to bude tak akorát"?



To je celá věda,ale kdekoliv prodávají řetězy a kolečka ti v poho poradí.Já měl původně v plánu dát dopředu jenom o zub míň (kolečko koupíš jakýkoliv).Pak jsem se projel na kamarádově FZ1 a je to celkem znát.V tu chvíli se maximálka sníží cca o 6%,což je pořád v pohodě,protože ta motorka by ještě mohla,nerozdíl ode mě.Tak dám ještě o dva navíc dozadu.V tu chvíli zůstane řetěz stejně dlouhý a citelně se zvýší zátah odspodu.Bylo tady už o tom napsáno dost vláken,myslím,že zrovna včera jedno,jsou i speciál stránky na výpočty převodových poměrů.
Jedinou stinnou stránkou je to,že pokud ti rychloměr nesnímá u kola,tak ti bude kecat tacho-musíš si spočítat o kolik a kalkulovat s tím.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má první jízda na 4V

6.10.2010 v 09:52 | Nahoru | #3
špilas> Třeba tady najdeš odpovědi www.gearingcommander.com/ jak na změnu převodů
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist