paolo_novy Přidat reklamu

Téma: tisícovka pro začátečníka
Zdravím, od dvanácti let jezdím pionýry, simsony, čz175, jawa350, potom vojna, rodina, nyní věk 37let a koukám, že už není třeba být každou chvilku, každý víkend doma s dětmi.

Posledních 15 let jsem pořádně na motorce neseděl, jen horské kolo cca 2000/ročně.

Tak pokukuju po motorce, zpočátku to zdůvodňuju, že musím jet do lesa na houby...
ale umím si představit i víkendové vyjížďky pro nákup a čerstvé pečivo, časem delší výlet třeba pod stan nebo někam Rakousko, dá se dojet prý až k moři.... a možná bych přemluvil i svoji manželku... Moto budu parkovat na chalupě, tj. žádné dojíždění do práce, jen krátké víkendové trasy + 3 víkendy v roce delší výlet, za pár let třeba delší dovolená..

Na jednu stranu se bojím, tak bych raději něco hodnějšího, ale znám se, že bych po čase stejně chtěl něco víc...

Můžu si jako NEZKUŠENÝ AMATÉR koupit SILNĚJŠÍ STROJ a VYJEZDIT SE NA NĚM ????

Díky za radu, názor. Raději bych koupil jednu mašinu CESTOVNÍ ENDURO napořád

Naposledy editováno 15.12.2018 20:18:11

1 reakcí na tento příspěvek tisícovka pro začátečníka

6.10.2010 v 10:54 | Nahoru | #1
U Cendura bych se nebál ve tvých letech jít do litru. On to žádný trhač asfaltu, při hmotnosti okolo 1/4 tuny, nebude. Myslím, že nějaký nabroušený 600 sport je na začátek větší zlo než litrový cesťák. Cenduro vybírám už druhým rokem (trochu se to zkomplikovalo narozením prcka). Moje původní představa byla něco v objemu 600 - 700 ccm. Jel jsem za tu dobu na asi všem, co je u nás na trhu. Za sebe musím říct, (a hodnotím jen dojem na silnici, protože na hodnocení terénních vlastností nemám zkušenosti)že Transalp (ať 650 nebo 700)a starý 650GS jsou na pohodlné cestování stokilového chlapa fakt slabý a to nejen výkonem, ale i podvozkem (TA 700 je na tom o trochu lépe). Storm a TDM má do endura podle mě už hodně daleko. Zážitek z jízdy na dospělém Cenduru je ale úplně někde jinde. Dá se na tom jet pohodlně opravdu velká porce km po silnici a přitom se určitě neztratí mimo cestu. Sám sebe se snažím přesvědčit do nějakého kompromisu, ale ať na to koukám, jak na to koukám, tak vše mluví pro BMW 1150/1200 GS.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tisícovka pro začátečníka

16.10.2010 v 20:02 | Nahoru | #2
Na začátek i na později ti klidně může stačit nějaká 650, ale pokud přemluvíš časem manželku a pojedete k moři, tak to nebude ono...
Začal jsem před dvěma lety na BMW 650 Dakar - výlety, kratší i delší cesty. Sám celkem v pohodě, ve dvou už nic moc - předjíždět na dálnici náklaďák, když ti v levým pruhu lítaj auta 140-150 je s naloženou 650 docela adrenalinový zážitek...
Proto jsem po roce vyměnil Dakara za BMW R 1200 GS a je to naprostá paráda - víc místa i pohodlí pro dva a rezerva výkonu, když ho potřebuješ. Ovladatelnost je samozřejmě jiná, ale zásadní rozdíl to není - zvykneš si na tu těžší a bude to OK. Jízdní vlastnosti jsou podle mě u té 1200 lepší... (to se týká i té 1150GS z tvého výběru).

Za mě litra, s rozumem se rozjezdit a bude to OK.
Pokud ti padne do "do ruky", tak je BMW R 1150 GS správná volba
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Které cestní enduro by jste vybrali [1, 2, 3] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, BMW F 700 GS, H... MCMedium 88 Včera v 23:37 Kubák
Bmw r 1100 gs vs 1150 gs [1, 2, 3] BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS michal-15 70 Včera v 14:18 jetam
Suzuki DL 650 V-Strom přední světla... Suzuki DL 650 V-Strom Fazerrli 12 1.6.2024 v 09:46 rogyze
KLV 1000 - dostupnost dílů Suzuki DL 1000 V-Strom, Kawasaki KLV 1000 Kadlina 4 30.5.2024 v 11:16 milor
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom Honzik125 9 23.5.2024 v 03:36 2stroke


TOPlist