globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: tisícovka pro začátečníka
Zdravím, od dvanácti let jezdím pionýry, simsony, čz175, jawa350, potom vojna, rodina, nyní věk 37let a koukám, že už není třeba být každou chvilku, každý víkend doma s dětmi.

Posledních 15 let jsem pořádně na motorce neseděl, jen horské kolo cca 2000/ročně.

Tak pokukuju po motorce, zpočátku to zdůvodňuju, že musím jet do lesa na houby...
ale umím si představit i víkendové vyjížďky pro nákup a čerstvé pečivo, časem delší výlet třeba pod stan nebo někam Rakousko, dá se dojet prý až k moři.... a možná bych přemluvil i svoji manželku... Moto budu parkovat na chalupě, tj. žádné dojíždění do práce, jen krátké víkendové trasy + 3 víkendy v roce delší výlet, za pár let třeba delší dovolená..

Na jednu stranu se bojím, tak bych raději něco hodnějšího, ale znám se, že bych po čase stejně chtěl něco víc...

Můžu si jako NEZKUŠENÝ AMATÉR koupit SILNĚJŠÍ STROJ a VYJEZDIT SE NA NĚM ????

Díky za radu, názor. Raději bych koupil jednu mašinu CESTOVNÍ ENDURO napořád


Naposledy editováno 15.12.2018 20:18:11

1 reakcí na tento příspěvek tisícovka pro začátečníka

2.10.2010 v 19:17 | Nahoru | #31
Liter , krútiaci moment inak nespravíš, na výkon sere pes, toho má dosť kdejaká 500, ale pri akých otáčkach

(reakce na) tisícovka pro začátečníka

3.10.2010 v 07:40 | Nahoru | #32
jean192> Teď jde o to,jestli je ten kroutící moment využitelný nebo ho "sežere" váha stroje jako třeba v případě Varana.

tisícovka pro začátečníka

3.10.2010 v 07:45 | Nahoru | #33
Nemůžu si pomoct ale pro začátečníka je důležitější ovladatelnost, váha, velikost na jeho postavu, bezpečnostní prvky apod. ... než výkon, krouťák apod.

2 reakcí na tento příspěvek tisícovka pro začátečníka

3.10.2010 v 08:39 | Nahoru | #34
Jo to je pravda, jelikož sem prcek ale vážim skoro 120kg tak koukám po něčem co mě uveze. Základní ale je abych dosáh oběma nohama bezpečně na zem, až budu motorku umět pořádně ovládat tak si můžu koupit něco většího. Zatím koukám kuli ceně po GS500 nebo ER5 (stou jezdím motoškolu i s instruktorem 100kg a jede to) nebo něco podobného
Přece si kuli nezkušenosti nerozbiju hubu a motorku za cca 100000+ jen kuli tomu že sem vynechal slabší moto a myslel si že sem pořádnej chlap tak to přece zmáknu.

(reakce na) tisícovka pro začátečníka

3.10.2010 v 09:52 | Nahoru | #35
Vendous> opět .Kdyby takto uvažovala větší část národa,hned by bylo na silnicích lépe a bezpečněji.

(reakce na) tisícovka pro začátečníka

3.10.2010 v 10:05 | Nahoru | #36
Vendous> Jj, znovu Jeden kámoš začíná(l) na CB500 a umí s tím celkem divy

tisícovka pro začátečníka

3.10.2010 v 10:57 | Nahoru | #37
K ježdění pro rohlíky a do lesa na houby je litr ideální volba. Je vidět, že víš co opravdu chceš a máš to ve svém věku v hlavě opravdu srovnané........pincek-kolo-litr...

1 reakcí na tento příspěvek tisícovka pro začátečníka

3.10.2010 v 12:54 | Nahoru | #38
Litr je málo...

tisícovka pro začátečníka

3.10.2010 v 13:12 | Nahoru | #39
Kup na začátek nějakou 650ku,na začátek ideál,trochu se vyjezdíš a pak bych koupil něco silnějšího.
Lepší jít postupně.a z přestupu budeš mít radost

tisícovka pro začátečníka

3.10.2010 v 13:15 | Nahoru | #40
FAKE

tisícovka pro začátečníka

3.10.2010 v 14:23 | Nahoru | #41
Pokud nemáš tik v pravým zápěstí, nebude to nejmenší problém!

tisícovka pro začátečníka

3.10.2010 v 14:31 | Nahoru | #42
Pokud jsi rozumnej chlap, můžeš si pořídit cokoliv. Já jsem si hned jako první motorku koupil Yamahu XJR 1200 a zvládám to uplně v klidu. Mám 65 kg a na váhu motorky i výkon jsem si zvykl lehce a brzo. Kup si rovnou to, po čem toužíš a co se Ti líbí.

tisícovka pro začátečníka

3.10.2010 v 14:38 | Nahoru | #43
tak z těch co máš ve výběru, to sou hodný motorky i v litru (teda když sem řídila to GS1150 tak mi to tak přišlo možná to elektrikou nabušený GS1200 je na tom líp), když za to nebudeš škubat jak kurva za vocas, tak přežiješ a užiješ si

tisícovka pro začátečníka

3.10.2010 v 15:01 | Nahoru | #44
ahoj,

dá se začít na ,,čemkoliv ,, je to jen o sebeovládání...

tisícovka pro začátečníka

3.10.2010 v 16:28 | Nahoru | #45
na tyhle účely co si popsal třeba suzuki V-Strom 650

1 reakcí na tento příspěvek tisícovka pro začátečníka

3.10.2010 v 16:59 | Nahoru | #46
smazáno

Naposledy editováno 05.10.2010 19:17:50

tisícovka pro začátečníka

3.10.2010 v 17:29 | Nahoru | #47
Zkušenosti jsem měl podobné jako Ty, neseděl jsem na motorce téměř 10 let. Pokud mohu doporučit Yamaha FZS 1000 není tak drahá, výkonu poskytne opravdu dost a hlavně je velice pohodlná na další trasy, baťůžek si též nebude stěžovat.

Jen si myslím, že je naprosto jedno na čem jezdíš ale jak jezdíš.

(reakce na) tisícovka pro začátečníka

3.10.2010 v 18:18 | Nahoru | #48

Lukyvaran1>Asi takhle.já mel Transalpa 650,Varana 1000,a poslední kousek byl Strom 650.Když vemu že to jsou sestovní endura tak me osobne nejvíc padnul Strom.Jezdí za hubičku,je lehčí než Varan a hlavne stříkačka.Je to muj osobní názor a nikomu ho nevnucuji.



tisícovka pro začátečníka

3.10.2010 v 19:55 | Nahoru | #49
A teď pozor. Minulý rok mě kamarád docela divoce povozil na své GSX-R 750. A výsledek? Byl jsem strašně vyděšený, adrenalin mi doslova stříkal z uší, až mi pumpička vynechávala. Navzdory tomu všemu jsem si ale mašiny zamiloval.
V únoru tohoto roku jsem se v jednom restauračním zařízení před kamarádkou uřekl, že by se mi moc líbil Monster. Řečeno slovy klasika, dostal jsem nabídku, jež se neodmítá. Za další týden se mi Monster uhnízdil v garáži. Monster S2R 1000.
To nejkouzelnější na tom ale je, že jsem tehdy neměl řidičák na mašinu. V životě jsem ani na žádné mašině nejezdil...
Řidičák jsem si dodělal v červenci a hned, co jsem jej měl fyzicky u sebe, jsem si byl zajezdit. Dle platných paušalizací jsem měl být dávno po smrti. Ale já už na té bestii nalítal přes 4000 km a nikdy se mi nestalo, a to teď ťukám do stolu, že bych si řekl: tak teď jsem se málem zabil. Ať už vinou svou, nebo cizí...
Od své první projížďky si vždy připomínám, že život mám jenom jeden a že se nikdy nechci dívat na svět vsedě - z vozíku. Vždy mám stále ten stejný respekt k té obrovské síle a vždy mám na paměti, že to vše stojí a jede jen na pár centimetrech gumy. Jezdím svižně, ale vždy s rozumem, stále si dokáži užívat probíhající krajinu vůkol a ten nádherný pocit svobody.
Největším problémem svobody ale je, že mnohdy si lidé svobodu vykládají po svém, neumí si ji vážit, zneužívají ji. A pak o ni přicházejí.
Zmrzačit se nebo se zabít lze na všem, ta mašina za to nemůže. Je to vše o hlavě, o vůli vrátit se zpátky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tisícovka pro začátečníka

3.10.2010 v 20:08 | Nahoru | #50
merantos> Jj, je sranda potkávat chlápky, co chytili "druhej" dech jak tomu dávaj na rovince a v zatáčkách jedou krokem.

tisícovka pro začátečníka

3.10.2010 v 21:23 | Nahoru | #51
Určitě se dá najít nějaký rozumný kompromis mezi Výkonou motorkou a něčím slabším.

Nedej na první pojem, i na první pohled slabší motorka je nesrovnatelně silnější než co jsi zatím poznal. Motorkou s objemem někde mezi 600ccm-800ccm bys určitě nic nezkazil, a kdo říká že nemůžeš pak jednou jít dál ? Ale když nezvládneš silnější tak čas už nevrátíš.

1 reakcí na tento příspěvek tisícovka pro začátečníka

3.10.2010 v 21:38 | Nahoru | #52
Nazdar Lidi!Když už to tu probíráte,neříkám že su líné ikdyž trochu jo .Mám asi 174cm 75 kg,dá se s tím na DLku v litru v poho jet ?No a pak sem slyšel trochu "haňat"ty šestpade motory,co je na tom pravdy?By mě aj stačilo.Je jasný,když je člověk prase,uštve cokoli,ale něco prostě snese víc litr např .Jo a kolik to asi žere,pokud zrovna člověk řídí mozkem .Dík za postřehy nebo aspon navedení na ty"správné stránky".
Jo a trochu k tématu:Já začínal na GéeSu pětikilu po 10 rokoch co sem udělal papíry na "velků mašinu"a předtím Stella .No začal sem pomalu,dobrý,ale zapoměli mi říct že do zatáček se musí člověk naklánět .Ste mě měli vidět .Zatím sem se vymlel jednou,ale cosi už sem najel za ty sezóny.Hlavně si člověk nesmí myslet že má"vše pod kontrolou"páč v tu chvíli ji ztratí.Takže respekt a rozum a jde to

tisícovka pro začátečníka

3.10.2010 v 21:44 | Nahoru | #53
Nech ho,chce litr,ať si koupí klidně litr.Ono to teď vypadá díky přispívajícím vcelku jednoznačně ale jen z toho důvodu že mrtví normálně na fórum nepřispívají...
Ano,dá se to zvládnout napoprvé,ale není pravidlem že úspěšně.Já měl výhodu v tom,že můj sen bylo jednoválcové enduro.Časem mě to také táhlo na vyšší kubaturu a taky jsem si ji vyzkoušel.A přesto jsem se,světe div se,vrátil k jednoválci.Je mnoho důvodů proč si pořizujeme motorku,jak a pro co ji využíváme.Ale osobně bych se cítil ochuzen,pokud bych koupil první vysněnou a nevyzkoušel nic jiného.Člověk nabude dojmu že koupil ideálně a není se čemu divit když nemá s čím srovnávat.Pokud se kupuje očima je vše v pořádku,ale pokud chce dotyčný zohlednit i nějaké praktické hledisko,měl by vybírat jinak.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tisícovka pro začátečníka

3.10.2010 v 21:47 | Nahoru | #54
Boda> Žvásty o tom co je silné či slabé jsou k hovnu.Někomu nestačí sto koní,někdo se spokojí s dvaceti.Nějakou si vyhlédni a vyzkoušej.A pak suď.

(reakce na) tisícovka pro začátečníka

3.10.2010 v 21:49 | Nahoru | #55
Anti>

1 reakcí na tento příspěvek tisícovka pro začátečníka

3.10.2010 v 22:00 | Nahoru | #56
Výkon a kecy co kdo zvládne, je to jako loterie a s tvojí zkušeností bude asi jaká pravděpodobnost, že něco nevyjde a s větším výkonem ti to nedá.

Když někdo neví jestli motorku a proč motorku a co doma, tak pro oblast co chceš bych ti doporučil nějaký velký skútr za mě Honda Silver Wing. Proti litru nezáludný stroj a bude univerzálně sloužit, doma proti němu nebudou námitky. Případne Yamaha Tmax 500, Gilera GP 800, Burgman 650. Opravdu nezáludné stroje a jsou navíc univerzální. Z toho tvého výčtu, pokud to bude cestovní enduro mezi 600 až 700 cc, tak nebude problém. Já začínal na 400 (když nepočítám pionýra) cc pak 600 a teď 125

Naposledy editováno 03.10.2010 22:04:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tisícovka pro začátečníka

3.10.2010 v 22:15 | Nahoru | #57
babuka> Jenže tyhle maxíky jsou pěkně drahý...

(reakce na) tisícovka pro začátečníka

3.10.2010 v 22:30 | Nahoru | #58
Anti>Mě o ty koně taky tak nejde,ale někdy se hodí když je jich tam víc .Jako i to GéeSo má svůj "půvab" a nebýt toho,že už má cosi nalítáno + být trochu pohodlnější no a nemuset to hnat na hranici možností pokud chci stíhat silnějším co jedou napohodu,neměnil bych.Proto i ten "slabší Strom"by mi stačil.Jenže nechci koupit "vyhoněnou chudinu"pokud měla smůlu na "páníčka" a taky vědět že je na ni spoleh .Varanek je jen 125ca bo litr a ta cena je zas jinde Sice disign Stroma není úplně to pravé,ale jde mi hlavně o praktičnost,nemusí to být "láska na první pohled" co tě k někomu či něčemu přivede .Takže estli byste mohli "páni profesoři"něco k mým dotazům,budu vděčen.

(reakce na) tisícovka pro začátečníka

3.10.2010 v 23:06 | Nahoru | #59

Save77>babuka>



Když nové, tak ano jsou. Doma ale můžeš o nich říkat (a i tam je směřován dotaz), že to je něco jako vysavač, prostě něco praktického tak trochu jako druhé auto.

Naposledy editováno 03.10.2010 23:10:03

(reakce na) tisícovka pro začátečníka

4.10.2010 v 10:53 | Nahoru | #60

Butch0395>Buď v klidu newmanne, spousta nezkušenejch amatérů sedlá silnější stroje ale jak psal tuším tigerbou a šelba, je to hlavně o hlavě. Plánuješ univerzální využití stroje (houby a moře ) takže budeš jezdit víc než 2x ročně Klidně si toho litra pořiď, stejně si rozhodnutej a potřebuješ to doma jen nějak obhájit
... jako já a každej druhej..



Neni to jen o hlave ale i o zkusenostech,je jasne ze kdyz se obecne rekne: litr neznamena ze bude jezdit rychle a i s litrem se da jezdit 50-90-130..ale priklad,jeli jsme s bandou se prolitnout. a predemnou jel kamos na CBR 900 a na jednom horizontu ktery sme jeli asi 130 se mu to postavilo na zadek. no ja bych prsote motorku nehctel ktera se mi muze splasit.ja jel zanim a naprosto v pohode to projel.a muzu skoro v kazdem vyjezdu ze zatacky nalozit plnej kotel a jet.na litru bych se musel porad hlidat a popravde nesvezl sem se na tom ale mam z toho vykonu hruzu kdyz vidim ta videa co to dokaze pouhym pootocenim plynu. jeste ani jednou me moje masina neprekvapila motorem. u litru to tak neni a musis si davat kruva pozor jak otacis,tot jen muj nazor.ale ej jasne ze neni litr jako litr.litr v supersportu je jine nez litr v enduru nebo chooperu

Naposledy editováno 04.10.2010 10:57:18
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... hatrson 5 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal
Rukojeť plynu BMW R 1150 GS Holton 3 10.5.2024 v 21:02 Zdenalbenal
Honda Transalp XL700V/ABS 2008 Honda XL 700V Transalp lifik 5 4.5.2024 v 20:32 MartinXL650V
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 29.4.2024 v 16:48 nevo7


TOPlist