globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: tisícovka pro začátečníka
Zdravím, od dvanácti let jezdím pionýry, simsony, čz175, jawa350, potom vojna, rodina, nyní věk 37let a koukám, že už není třeba být každou chvilku, každý víkend doma s dětmi.

Posledních 15 let jsem pořádně na motorce neseděl, jen horské kolo cca 2000/ročně.

Tak pokukuju po motorce, zpočátku to zdůvodňuju, že musím jet do lesa na houby...
ale umím si představit i víkendové vyjížďky pro nákup a čerstvé pečivo, časem delší výlet třeba pod stan nebo někam Rakousko, dá se dojet prý až k moři.... a možná bych přemluvil i svoji manželku... Moto budu parkovat na chalupě, tj. žádné dojíždění do práce, jen krátké víkendové trasy + 3 víkendy v roce delší výlet, za pár let třeba delší dovolená..

Na jednu stranu se bojím, tak bych raději něco hodnějšího, ale znám se, že bych po čase stejně chtěl něco víc...

Můžu si jako NEZKUŠENÝ AMATÉR koupit SILNĚJŠÍ STROJ a VYJEZDIT SE NA NĚM ????

Díky za radu, názor. Raději bych koupil jednu mašinu CESTOVNÍ ENDURO napořád


Naposledy editováno 15.12.2018 20:18:11

1 reakcí na tento příspěvek tisícovka pro začátečníka

4.10.2010 v 11:35 | Nahoru | #61
říká se litr ne tisícovka

tisícovka pro začátečníka

4.10.2010 v 11:53 | Nahoru | #62
klidně si kup litra, stojej skoro jako šestky když vezmu fazera....na šestce by tě to za dva roky přestalo bavit

tisícovka pro začátečníka

4.10.2010 v 13:46 | Nahoru | #63
Vyber si co se ti líbí, naučíš se klidně i na dvanáctikilu ninje, když máš dost rozumu (měl by souviset s věkem, ale není to tak vždycky) a hlavně: RESPEKT. Názor, proč si kupovat hned litr, když ho stejně nevyužiješ, já osobně neberu. Nikdo nikoho nenutí mít stopade koní na zadku po celou jízdu, to je přece nesmysl. Objem souvisí s výkonem a je vždycky dobrý mít nějaký oře v záloze. Tak co cítím já, někdo jiný však ne. Ale rozhodně by sis měl ujasnit, co od motorky chceš, co je ti nejbližší, jestli chceš jezdit OPRAVDU dálky (300km denně - to není na motorce dálka) Taky je důležitý, s kým chceš jezdit v partě - když si koupíš třeba cestovní enduro nabo čopra a budeš jezdit s partou, kde převládají rychlejší stroje a přitom se nejezdí "kudla", neužiješ si to tak jako oni - oni pojedou svou "cestovní rychlostí", ale ty budeš už "ve smrti". Vím o čem mluvím, sešla se nás bezva parta se směsicí typů od Dragstara, Varadera, CBF, R1, ZX-R až po Golďase... Nedávno jsem kamarádovi pomohl vybrat motorku. Taky si jí pořizuje "na stará kolena". V podstatě měl požadavky jako ty, až na to ježdění na houby. Nakonec si vybral ZZR600, stála ho ani ne 45 000, sice babička, ale v superstavu a když s ní řízne, nebude ho to tolik mrzet, jako když složí bajka za dvě kila. Ale jak říkám, naučíš se na všem, takže jestli je tvá vysněná v litru, jdi do ní. Jen musíš myslet na to, že můžeš mít pod zadkem 100 i víc koní na cca 250 kilo váhy a podle toho tahat za plyn, tj. s respektem. // Litr bude těžší v ovládání (pocitově na váhu - budeš dřív unavenej z jízdy, nic však zásadního), ale ten rozdíl dokážeš poznat, až se naučíš na litru a náhodou si zkusíš třeba šestikilo

(reakce na) tisícovka pro začátečníka

4.10.2010 v 13:52 | Nahoru | #64

Robinsson>říká se litr ne tisícovka


Opravdu cenná rada, ale myslím že se ptal na něco úplně jinýho

tisícovka pro začátečníka

4.10.2010 v 17:12 | Nahoru | #65
Kup si TDM900-ideální stroj-je lehká,výkon dostačující,mimořádně kvalitní motor,naprosto univerzální.

tisícovka pro začátečníka

4.10.2010 v 18:52 | Nahoru | #66
Kup si to na co se cejtíš, já mám nakeda kawu zr-7s a nemůžu si stěžovat. Když potřebuju předjet tak za to zatáhnu a v pohodě......... Taky se mi líbí ta otázka: A proč na start litra? atd.... Každej není takovej milionář aby si mohl koupit každej 3 rok silnější kubaturu až se vyjezdí na slabší chlapci...

tisícovka pro začátečníka

4.10.2010 v 20:06 | Nahoru | #67
litr je dobrá volba šestky musíš furt vytáčet takhle hrábneš po plynu od nízkých otáček a letíš jak raketa já s tím jezdím prakticky kolem baráku a taky mi to stačí zatím

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tisícovka pro začátečníka

4.10.2010 v 21:59 | Nahoru | #68
mike.46>

Naposledy editováno 05.10.2010 19:11:14

tisícovka pro začátečníka

4.10.2010 v 22:03 | Nahoru | #69
ještě oprava kup si co chceš ,ale nekupuj motorku novou,nemusí ti opravdu sednout tak jak tu někdo psal.Tak když náhodou tak s menší ztrátou prodáš a zkusíš jinou.Tak asi tak nějak to radí podle někoho starej dědek co mladejm na silnici zavazí

tisícovka pro začátečníka

4.10.2010 v 22:53 | Nahoru | #70
Jestli stojíš o poměr váha výkon, tak se pusť do GSX-R 750... užiješ si váhu šestky a téměř výkon litru...
ale zmińuješ se o litru, takže už máš asi rozhodnuto...

tisícovka pro začátečníka

4.10.2010 v 23:00 | Nahoru | #71
pokud hodnej litr, tak jedině Honda CBF1000, nic hodnějšího v týhle třídě neexistuje a nemyslim si že by se to nedalo uřídit. možná bych pouvažoval nad nějakou lekcí v autoškole na pořádný motorce, dnes už se běžně jezdí na fazerech 600. jestli chceš moto na dýl a koupíš novější a relativně dražší kousek, systémem pokus-omyl by se to pak nemuselo vyplatit. A jízda na moto se malinko zapomíná a hlavně jawa 350 a moderní litr, mezitim je sto světelnejch let a mohlo by tě to pořádně vyděsit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tisícovka pro začátečníka

5.10.2010 v 02:35 | Nahoru | #72
merantos> zajimave.. ale casto kdyz nekdo takhle mluvi o svobode, tak je strasnym veznem

tisícovka pro začátečníka

5.10.2010 v 05:57 | Nahoru | #73
Začinal jsem na pioniru,pak Mz150, čz175, jawa250,350, gs500, er5, sv650s, a momentalne ss900.a myslim si ze na nase cesty pri vsech podminkach,a na pekne svezeni staci moto do 650ccm a vykonem do 100hp. Bych doporucil nejake cestovni endurko. Litr je zbytecny 150hp vyuzijes tak na okruhu.

tisícovka pro začátečníka

5.10.2010 v 08:20 | Nahoru | #74
Kup sestikilo do 10000ot/min to jezdi jak 350 a pak se rozjede na slusny vykon. Litr tahne dost slusne uz od 4000ot/min coz by ti treba v zatackach mohlo delat problem. Nejezdis natrenujes a pak uvidis jestli sestka s vykonem staci nebo potrebujes tech koniku ve stadu vice.

(reakce na) tisícovka pro začátečníka

5.10.2010 v 08:41 | Nahoru | #75
yeuop> psal jsem,že jsem svobodu zažil ne že v ní jsem dnes doba je zlá moterk si můžu koupit plnou prdel ,ale není čas na žádné jezdit,situace na silnicích není taky nic moc a přiznejme si každej kdo má motorku rád za to vezme ať je mladej nebo starej a nedivil bych se,kdyby někdo vymyslel zákon,že kdo si půjde koupit motorku automaticky odevzdá řidičák no buďme upřímní není to tak ???

Naposledy editováno 05.10.2010 19:08:32

(reakce na) tisícovka pro začátečníka

5.10.2010 v 08:58 | Nahoru | #76

Váňa>Litr je málo...



kuwa, todle je nekonečnej příběh

tisícovka pro začátečníka

5.10.2010 v 09:05 | Nahoru | #77
Tak sem to na starý roky konečně pochopil - začít se dá f pohodě naprosto na čemkolif a je to úpně jedno - je lhostejný, že supersport má ostrý brzdy, brutální výkon a široký gumy, ani třímetrákovej čopr s šikmou vidlicí nepředstavuje nejmenší problém škoda, že ti co se zabili už nemůžou nic napsat a ti, co se pomlátili se styděj přiznat, že to kurefsky podcenili

tisícovka pro začátečníka

5.10.2010 v 09:22 | Nahoru | #78
tuna

sme to docela hezky rozpitvali je taky zaujímavý, jak lidi, keří nemaj moc odjeto, maj jasno f tom, kerá motorka bude ta jejich nej a že je bude uspokojovat až do smrti

tisícovka pro začátečníka

5.10.2010 v 09:24 | Nahoru | #79
Každej kdo začne jezdit na motorce nemá to daleko pod kytky.
Na čim silnější motorce začínáš tim to budeš mít pod kytky blíž!
Jednoduše řečeno a podle mýho pravdivě.
Nikdo ti neřiká že pod kytkama skončíš ale zaleží na tobě jestli chces dělat z rizika ještě větší riziko ...máš na to koule běž do toho..tvůj život,tvoje věc.
Jinak už si velkej kluk tady nic nevyřešíš srovnej si to v hlavě sám a projeď si ty motorky a myslim že si uděláš jasno.

1 reakcí na tento příspěvek tisícovka pro začátečníka

5.10.2010 v 15:45 | Nahoru | #80
DĚKUJI ZA VAŠE RADY A NÁZORY, VŠE SI BERU ROZHODNĚ K DŮKLADNÉMU ZAMYŠLENÍ !

Vzhledem k tomu, že těch sólo výletů na houby bude asi víc než k moři, tak jsem byl přesvědčený o BMW_F650GS nebo HONDA_TRANSALP, ale právě v pátek mi na školním srazu jeden kluk pobláznil, že 6ti kilo je hrooozně málo a že určitě mám pokukovat po litru...

Já mám respekt z jakékoliv silnější motorky, takže nebudu dráždit kobru bosou nohou a začnu raději u toho šesti_kila, aby bylo lehčí, ovladatelnější a časem taky uvidím...

Hodně záleží na partě, se kterou budu časem možná jezdit. Zatím nikoho nemám a vím, že jsem kdysi musel dát pryč trekingové kolo a koupit horskýho bajka, abych mohl se současnýma kámošema na cyklo-výlety !

tisícovka pro začátečníka

5.10.2010 v 16:47 | Nahoru | #81
Proč chce každej to nejrychlejší.... Myslim,že bohatě bude stačit 600, a ten výkon ani nevyužiješ. Třeba jak tady ostatní psali,že litr zatahneš a předjedeš všechno . Pokud se máš rád tak bych začinal na 600. Ale jasný je třeba kroska 600 a nebo např. GSXR 600.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tisícovka pro začátečníka

5.10.2010 v 17:47 | Nahoru | #82

merantos>mike.46> mladíci mladíci já zažil ve třiceti jízdu v Chorvatsku bez helmy zhulenej jak sádrovej ježek s holkou za sebou v tangách,jízdu přez města a vesnice 180/h kdy policajt nestihnul ani zvednout plácačku (mám na to šest svedků co jezdili semnou) omlouvám se je jich dnes již jen pět.Na okruhu jsem jezdil, když jste sedlali mašiny tak max do oběmu 50 a pamatuji okruh kde nás jezdilo tak málo,že jsme se na okruhu pomalu ani nepotkali při předjíždění,pamatuji dobu,kdy okolo Brněnského výstaviště mne naměřili 160 ale se škodovkou mne tak nějak nzvládnuli dohonit a já se o tom dozvěděl až z obsílky.Rozhodně jsem se nemusel bát ,že přijdu o řidičák.Cucáci utřete si mléko z brady a poperte se z dnešní dobou. já zažil volnost ke které si dnes ani nečuchnete.Dnešní doba mne neva jsem vybouřenej mám děti a kochám se kochám a za to se nestydím



Hm, a? To pouze vypovídá o Tvé duševní úrovni, ne o svobodě.

(reakce na) tisícovka pro začátečníka

5.10.2010 v 18:07 | Nahoru | #83
mike.46> jsem zvědavá, zda bude tak hustokrutě schvalovat, jestli se třeba jeho dítě rozhodne tatíka za mlada následovat.

Naposledy editováno 05.10.2010 18:15:38

tisícovka pro začátečníka

5.10.2010 v 18:10 | Nahoru | #84

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tisícovka pro začátečníka

5.10.2010 v 19:06 | Nahoru | #85
newmann>

(reakce na) tisícovka pro začátečníka

5.10.2010 v 19:15 | Nahoru | #86

Anti>newmann>


jsem šťastnej,že jsem mezi lidma co na padesátce jezděj padesát na šedesátce šedesát dávaj si pásy netelefonují za jízdy autem.Mojím dětem světla naděje na lepší svět.Pokud budou řádit po mne doufám,že bude při nich stát svatej tak jako při mne

1 reakcí na tento příspěvek tisícovka pro začátečníka

5.10.2010 v 19:20 | Nahoru | #87
Kup litra třeba gsxr k7 a výš, přepneš výkonovou mapu na C a máš s toho šestku.

tisícovka pro začátečníka

5.10.2010 v 21:22 | Nahoru | #88
ježiš, to je zase kydů ... kup si co chceš a fertik, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tisícovka pro začátečníka

6.10.2010 v 10:33 | Nahoru | #89

jomoto>Kup litra třeba gsxr k7 a výš, přepneš výkonovou mapu na C a máš s toho šestku.



jasně na houby a do sámošky pro rohlíky gixero K7, si něco hulil??

1 reakcí na tento příspěvek tisícovka pro začátečníka

6.10.2010 v 10:54 | Nahoru | #90
U Cendura bych se nebál ve tvých letech jít do litru. On to žádný trhač asfaltu, při hmotnosti okolo 1/4 tuny, nebude. Myslím, že nějaký nabroušený 600 sport je na začátek větší zlo než litrový cesťák. Cenduro vybírám už druhým rokem (trochu se to zkomplikovalo narozením prcka). Moje původní představa byla něco v objemu 600 - 700 ccm. Jel jsem za tu dobu na asi všem, co je u nás na trhu. Za sebe musím říct, (a hodnotím jen dojem na silnici, protože na hodnocení terénních vlastností nemám zkušenosti)že Transalp (ať 650 nebo 700)a starý 650GS jsou na pohodlné cestování stokilového chlapa fakt slabý a to nejen výkonem, ale i podvozkem (TA 700 je na tom o trochu lépe). Storm a TDM má do endura podle mě už hodně daleko. Zážitek z jízdy na dospělém Cenduru je ale úplně někde jinde. Dá se na tom jet pohodlně opravdu velká porce km po silnici a přitom se určitě neztratí mimo cestu. Sám sebe se snažím přesvědčit do nějakého kompromisu, ale ať na to koukám, jak na to koukám, tak vše mluví pro BMW 1150/1200 GS.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... hatrson 5 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal
Rukojeť plynu BMW R 1150 GS Holton 3 10.5.2024 v 21:02 Zdenalbenal
Honda Transalp XL700V/ABS 2008 Honda XL 700V Transalp lifik 5 4.5.2024 v 20:32 MartinXL650V
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 29.4.2024 v 16:48 nevo7


TOPlist