globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Startování za "studena"
30.9.2010 v 09:34
Zdravim,
vim, že těchto témat je tu asi milion, ale nikde jsem se nedočetl jak vyřešit problém při startování, pokud motorka stojí přes noc někde kde je třeba 10 stupnů. Dokonce jsem našel téma, kde to borcovi nestartuje za tepla. No a já mám právě problém, že za studena mi to třeba na dvě vteřiny naskočí, zabrumlá a chcípne a pak už jen točim startér a pak už se ani ten startér neprotočí (mám neutrál, zmačknutou spojku, chcípák na "ON", puštěnej benzín). Když to chvilku nechám (cca 2 min), tak zas roztočím startér, ale nechytne. Jinak to jde celkem v klidu roztlačit. A když pak vyjedu a zastavim někde na křižovatce, tak zas chcípne (nejspíš že je úplně studená), takže musim jezdit chvilku s mírnym sytičem a pak když se zahřeje, tak už neni nejmenší problém. Tak doufám, že se najde někdo kdo by věděl co s tim, protože vždycky 20 minut šaškovat v garážích než vyjedu mě už nebaví

P.S.: Kámoš co měl stejnej problém na babetě(), tak nechal zabrousit ventily a prej pohoda. A pak mě napadlo jestli to neni tim nastavením průtoku benzínu co maj GSka (pořád moc nechápu k čemu je ta prostřední pozice)

Díky za radu.

(reakce na) Startování za "studena"

1.10.2010 v 10:22 | Nahoru | #61

JyrkaFM>špilas> projevil by se nejspíš pouze na spotřebě při volnoběhu, s přidáním plynu se sytič ztrácí sytič svou funkčnost

Přijde mi to právě ve tvém případě divné, protože už jsem od více lidí slyšel, že GSku chvíli trvá, než se na volnoběh udrží i bez sytiče. Bez něho bych to taky možná nastartoval (v letním dni), ale určitě by mi to zdechlo, pokud bych to nedržel pod plynem v otáčkách.



no ja si myslim ze to zdechnuti delaji ''vsechny'' motorky mensi jak 600ccm. v autoskole na 250 se to muselo opravdu zahrivat na stojanku,jinak se stim nedalo vyjet(upozornuji ze za opravdu chladnych dnu v breznu). To same u me GPZ 500.taky se musela prohrat. S kamoskou ktera ma ER5 sme na srazu v noci nastartovali,ja svoji.a po minute vypnul sytic a ona tez a hned ji to zdechlo. Me by teoreticky stacilo nechat sytic jen minutku nez vylitnou otacky a ustali se.pak staci stahnout. ale nechavam to o malinko dele aby se mi nahodou nestalo ze by mi to zdechlo na prvni krizovatce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování za "studena"

1.10.2010 v 10:29 | Nahoru | #62
Dr.Myšák> no a to tam máš kvůli stojánku neznám všechny motorky na světě...ale rozumná funkce těchto signálů ze stojanu, neutralu a spojky je:
- signál stojan+,neutral+, spojka(+ nebo -) - nastartuje
- signál stojan+, neutral-, spojka+ (nastartuje) spojka - (nenastartuje)
- signál stojan-, neutral-, spojka+(nastartuje) spojka- (nenastartuje)
když máš neutrál... mělo by to(pokud je to slušně vychovaný)nastartovat i bez vystavení spojky

myslím, že takhle nějak by to mělo u dnešních mašin fungovat ...u Italů to funguje

1 reakcí na tento příspěvek Startování za "studena"

1.10.2010 v 10:53 | Nahoru | #63
Tak dneska ráno jsem vyzkoušel tu nejjednodušší věc, co jste mi tu radili. A to abych dal plnej sytič a bez plynu to nastartoval a vida, fungovalo to Naskočilo to na nějakých 1500 ot a po cca 30s to začlo lézt nahoru, tak jsem to zastavil někde pod 3000 ot. Ovšem uvidíme, jestli to nebyla jen nějaká náhoda Jinak jak tu mluvíte o tý pozici kohoutu PRI, tak jsem tušil, že je to něco na zaplnění něčeho palivem a samozřejmě na to nejezdím
Jinak se tu "t freedom" ptal kolik mi to žere. To bohužel nevim, ještě jsem byl línej si to nějak spočítat a pak taky kolik točí za tepla na volnoběh bez sytiče. Točí mi něco málo pod 1000 ot (nejsem si 100% jistej, ale asi je to tak).

1 reakcí na tento příspěvek Startování za "studena"

1.10.2010 v 10:58 | Nahoru | #64
Jo a ještě bych se chtěl zeptat na jednu věc.
Moje chyba byla asi ta, že když startuju, tak si brnkám do plynu a měl jsem utkvělou představu, že je to z nějakýho důvodu lepší. A ted tu čtu, že startovat zásadně bez plynu, tak jak to teda má bejt a pak ještě jestli by mi tady někdo zvládnul nějak technicky popsat jakej je vlastně rozdíl mezi plynem a sytičem (doufám, že se neptám jak dement ).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování za "studena"

1.10.2010 v 11:05 | Nahoru | #65

Blaaazin>Jo a ještě bych se chtěl zeptat na jednu věc.
Moje chyba byla asi ta, že když startuju, tak si brnkám do plynu a měl jsem utkvělou představu, že je to z nějakýho důvodu lepší. A ted tu čtu, že startovat zásadně bez plynu, tak jak to teda má bejt a pak ještě jestli by mi tady někdo zvládnul nějak technicky popsat jakej je vlastně rozdíl mezi plynem a sytičem (doufám, že se neptám jak dement ).



Studena Suzuka s karbecama jedine se syticem a bez plynu, vubec na nej nesahej. Mel sem GSXR750 86 a jinak to neslo a kazda jina to mela stejny. A nesmel se hned vypnout, narozdil od ZX9R, jak sem uz psal.

Plyn ti pridava celou smes, sytic ti smes jen obohati (zmeni pomer paliva ke vzduchu).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování za "studena"

1.10.2010 v 11:25 | Nahoru | #66
Bubrak ZX10R>
Super Díky za rady

Startování za "studena"

1.10.2010 v 11:33 | Nahoru | #67
Mám za to, že plynem otvíráš u karbce difuzor - takže ti to s vyšším průtokem vzduchu strhává víc benzínu - v případě že tomu neodpovídaj otáčky motoru - uleješ to.
Sytič(ačkoli může pracovat i jinak)ti lehce přivře přívod vzduchu(tím směs obohatí) nebo ještě může přidat na směsi jinak ... tedy tak tomu rozumím já

Naposledy editováno 01.10.2010 11:38:50

Startování za "studena"

1.10.2010 v 11:36 | Nahoru | #68
ono je to ve směs různý, já třeba u kawy startoval o 100% líp s plynem než bez

Ze začátku jsem se s ni taky trápil, než jsem zjistil jak na to

Teď u SRADa startuju bez plynu a sytič dávám skoro plnej, pak ho hnedka stahuju, většinou mi to ale chytá až tak na třetí start, v zimě vyměnim svíce, tak uvidim, jestli se něco změní..

(reakce na) Startování za "studena"

1.10.2010 v 12:01 | Nahoru | #69
[quote]Blaaazin>Tak dneska ráno jsem vyzkoušel tu nejjednodušší věc, co jste mi tu radili. A to abych dal plnej sytič a bez plynu to nastartoval a vida, fungovalo to Naskočilo to na nějakých 1500 ot a po cca 30s to začlo lézt nahoru, tak jsem to zastavil někde pod 3000 ot.

tak to mam i ja,a hned pri koupi mi ex majitel rikal startuj bez plynu. nedavno jsem to nahodil s plynem a zdechlo to a pak sem asi 4x startoval a ani neblafla,pak sem si debil uvedomil větu: !!BEZ PLYNU!!!!. a behem jedineho brnknuti naskocila jak ma. To je ten zlozvyk z fechtlu:D:D:D jinak ja tez nastartuji.motor naskoci a behem cca 10 - 15 vterin se otacky vysplhaji na 3500. takze u tebe vypada vse jak by melo

Naposledy editováno 01.10.2010 12:02:09

1 reakcí na tento příspěvek Startování za "studena"

1.10.2010 v 12:15 | Nahoru | #70
t_freedom> o tý poloze PRI sem psal já, jen dva příspěvky před tebou. můžeš to klidně říct mně, nemusíš se bát, mistře dotyčnej...
v tom návodu to je psaný hlavně asi pro případ vypnutýho motoru, ale to už si přesně nepamatuju, nemám tady manuál u sebe...

Co znamená tohle ? Ty jako staruješ a s tím studeným motorem chceš jet bez sytiče?Je přeci logický, že s motorem co má 30°C to asi bez sytiče nepůjde,ne? Některý motory (např."Schade 105,120") si bez sytiče neškrtly ještě 10min po prvním "zážehu"


studenej motor mi bez sytiče jede úplně v pohodě, pže za jízdy tam bude třeba 3K otáček, takže se postupně zahřívá a nevadí to. akorát když pak někde zastavíš, tak hrozí, že motor chcípne...

když máš neutrál... mělo by to(pokud je to slušně vychovaný)nastartovat i bez vystavení spojky


není to o žádný slušný vychovanosti, ale o blbým čidle, který je na řidítkách na páčce spojky a který spojí obvod jen se zmáčknutou spojkou...

Startování za "studena"

1.10.2010 v 12:16 | Nahoru | #71
startování s plynem se používá jen, když je motor už zahřátej, tam to pak nevadí

(reakce na) Startování za "studena"

1.10.2010 v 12:18 | Nahoru | #72
Blaaazin> jinak u GS dávej při studeným startu určitě plnej sytič a nech ho tam jak dlouho chceš ... (samozřejmě postupně snižovat, aby to neřvalo jak píchnutá svině a netočilo to zbytečně moc )

1 reakcí na tento příspěvek Startování za "studena"

1.10.2010 v 12:23 | Nahoru | #73
Jak mám chápat těch 3 tisíce otáček? Jako si to nechal stát a samo to vylezlo? Já se přes 1500 nedostanu ani boha. 1000+- Mám když ji startnu a povyleze na 1300 víc ne.

Jinak teď čtu že startovat s plynem se nesmí za studena. Se sitičem když vrknu do plynu tak zdechne, logicky. Ale občas nechce vůbec nastartovat ani se sytičem a když tam přidám trochu plynu(už vím kolik) tak mi holka nezdechne a pak už vrní Jinak to nejde bohužél. Já se ale ničemu nedivím u 20 let staré motorky. U nějaké novoty bych to řešil. Ale na jaře bude vše seštelované a snad bude líp

Naposledy editováno 01.10.2010 12:31:44

(reakce na) Startování za "studena"

1.10.2010 v 12:33 | Nahoru | #74
Forty> no právě, vypnutej motor, netěsnící ventilky v plov.komoře - výtok do karbce, do sání...potom stačí jen malá jiskérka ...a !!! kvůli tomu. Jinak je fakt, že není důvod na to jezdit - ale ta možnost je dobrá, třeba když ti praskne zpuchřelá podtlaková hadička
No a ohledně startování - jasně, některý konstrukce motorů a karburace dokážou volnoběh udržet i bez sytiče...některý nedaj ani ránu...je to hodně individuální (+ naladění karburace a stav svíček)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování za "studena"

1.10.2010 v 12:50 | Nahoru | #75
dareckov> mně sytič vyleze až k 5ti tisícům, když ho tam nechám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování za "studena"

1.10.2010 v 13:15 | Nahoru | #76

Forty>dareckov> mně sytič vyleze až k 5ti tisícům, když ho tam nechám



fakt??? Tak ja ho někdy zapomenu vypnout(ze začátku) a jednou jsem jezdil 300km s plným sitičem a nepoznal jsem to. Ale otáčky opravdu přes 1500 nejdou ani boha

(reakce na) Startování za "studena"

1.10.2010 v 13:39 | Nahoru | #77
dareckov> jo fakt a vyskočí tam i cekem brzo.

já jel jednou s "minimem" sytiče (myslel sem, že sem páčku domáčkl do polohy off, ale bylo to tak cenťák před) a na křižovatkách při zastevní apod. sem měl nížší točky než normálně volnoběh a mělo to tendenci ke chcípnutí... a já si nejdřív říkal "kua co to?!!" pak sem si toho všiml

(reakce na) Startování za "studena"

1.10.2010 v 15:39 | Nahoru | #78

Dr.Myšák>mám na mysli čidlo u páčky spojky úplně stejný jako u páčky přední brzdy


ty máš i nějaký čidlo u páčky přední brzdy ??? hoď mi sem prosím co nejdřív fotku chci ta čidla vidět ale asi už tuším co máš na mysli a jsem si 100% jistej že to není čidlo

(reakce na) Startování za "studena"

1.10.2010 v 16:00 | Nahoru | #79

dareckov>No hujda mi drží a ta v životě asi nestartovala se spojkou U suzuki to beru


U Suzuki bez vymáčknutý spojky nenastartuješ, je tam pojistka Asi věděj, proč to tam dávaj

Startování za "studena"

1.10.2010 v 16:23 | Nahoru | #80
Takže po týdenní pauze kdy jsem měl motku venku přikrytou plachout jsem se ji pokusil nastartovat.

Zapnu sitična full, start, 2s a chcípla. Pak se sitičem vůbec nereagovala. Takže klasický postup. Vypnout sitič a s plynem si pomoct, a chytla, 3x zabrnkat a zapnout sitič. A držela se. Jen mi asi 2s jela na 2 válce, a pak na 3 válce(velice pěkný zvuk ) za 10s už v pořádku. No jinak mi to bohužél nejde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování za "studena"

1.10.2010 v 18:10 | Nahoru | #81

t_freedom>Dr.Myšák> no a to tam máš kvůli stojánku neznám všechny motorky na světě...ale rozumná funkce těchto signálů ze stojanu, neutralu a spojky je:
- signál stojan+,neutral+, spojka(+ nebo -) - nastartuje
- signál stojan+, neutral-, spojka+ (nastartuje) spojka - (nenastartuje)
- signál stojan-, neutral-, spojka+(nastartuje) spojka- (nenastartuje)
když máš neutrál... mělo by to(pokud je to slušně vychovaný)nastartovat i bez vystavení spojky

myslím, že takhle nějak by to mělo u dnešních mašin fungovat ...u Italů to funguje



Blbost-Bandita nastartuješ JEDINĚ s vymáčklou spojkou.
A taky proč motoru při startování nepomoci,když můžu,že?Vždy a vše startuji s vymáčklou spojkou.Zkus třeba nastartovat velkého zmrzlého diesla bez spojky.Tak s ním startér ani neprotočí.Stačí spojku a motor běží.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování za "studena"

1.10.2010 v 18:24 | Nahoru | #82

Pája13>Blbost-Bandita nastartuješ JEDINĚ s vymáčklou spojkou.
A taky proč motoru při startování nepomoci,když můžu,že?Vždy a vše startuji s vymáčklou spojkou.Zkus třeba nastartovat velkého zmrzlého diesla bez spojky.Tak s ním startér ani neprotočí.Stačí spojku a motor běží.



No tak to maj Suzuki, ale Kawa treba ne, ta si hlida ze mas

1. neutral - nastartujes
2. rychlost + spojku + zaklaply stojan - nastartujes (to vetsinou praktikuju a rovnou jedu)

auta vetsinou spojku nepotrebuji, ale mam V8 5.7, ktery spojku potrebuje, jinak nenastartuje

proste se to lisi

ale souhlas, ze je zmacknuti spojky odlehcenim, nicmene neni to nutne

(reakce na) Startování za "studena"

1.10.2010 v 18:35 | Nahoru | #83

Bubrak ZX10R>No tak to maj Suzuki, ale Kawa treba ne, ta si hlida ze mas

1. neutral - nastartujes
2. rychlost + spojku + zaklaply stojan - nastartujes (to vetsinou praktikuju a rovnou jedu)

auta vetsinou spojku nepotrebuji, ale mam V8 5.7, ktery spojku potrebuje, jinak nenastartuje

proste se to lisi

ale souhlas, ze je zmacknuti spojky odlehcenim, nicmene neni to nutne



Souhlasím.Neříkám,že je to nutné.
Chápu,že Kawa to má jinak,naopak,nevím,zda to má takto ještě někdo,krom Suzuki,ale pisatel píše,že:

myslím, že takhle nějak by to mělo u dnešních mašin fungovat

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování za "studena"

1.10.2010 v 18:37 | Nahoru | #84

Bubrak ZX10R>
auta vetsinou spojku nepotrebuji, ale mam V8 5.7, ktery spojku potrebuje, jinak nenastartuje


Odkdy uměj amíci udělat normální převodovku. Já myslel že všude v těhle V8 budou nějaký čtyřrychlostní automaty a ono asi ne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování za "studena"

1.10.2010 v 18:44 | Nahoru | #85

Poggy>Odkdy uměj amíci udělat normální převodovku. Já myslel že všude v těhle V8 budou nějaký čtyřrychlostní automaty a ono asi ne.



V3S není americké auto.

Startování za "studena"

1.10.2010 v 18:45 | Nahoru | #86
Proboha V8, 5,7.To musí žrát i cyklisty,ne?

(reakce na) Startování za "studena"

1.10.2010 v 18:49 | Nahoru | #87
Pája13>
Já bych si sice Pontiac (Firebird? nebo tak něco) nekoupil. O tyhle ameriky se nijak nezajímám, ale zas pocit ze zátahu motoru může bejt fajn. Navíc pokud ho nekazí automat.

Startování za "studena"

1.10.2010 v 18:52 | Nahoru | #88
To jo.Obsah ničím nenahradíš.Ale živit bych to nechtěl.

Startování za "studena"

1.10.2010 v 18:57 | Nahoru | #89
S tímto taky nesouhlasím.Š 105-start se sytičem,nevím proč,ale současně jsem musel šlapat přerušovaně na plyn a vždy chytla.Hned jsem se pomalu rozjížděl a po dosažení středních otáček jsem sytič vždy zatáhnul.Na první křižovatce jsem ho zase musel opět vytáhnout,jinak zdechl.Sytič a bohatá směs pro motor taky není nejlepší.

2 reakcí na tento příspěvek Startování za "studena"

1.10.2010 v 19:20 | Nahoru | #90
Jo a třeba pitbike má 3 polohy sytiče.Dám první a na první šlápnutí chytne.Po nějakém čase přepnu na další pozici a jakékoli přidání plynu motor zahltí a dusí se.Zahřívá se strašně dlouho.Přepnutí na poslední polohu je až za hodně dlouhou dobu a zajímavé na tom všem je,že čím motor teplejší,sitič zataženější,tím se otáčky zvyšují.Až jsem si myslel,že jej používám opačně.Ale opačně jej nenastartuji a při teplém motoru přepnutí sytiče motor udusí.Takže používám správně.Tak nevím jak to ti Čínští bratři dělají.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 21 28.4.2024 v 22:24 emánek27
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist