globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nabíjení baterky přímo v motorce
24.9.2010 v 15:09
Zdravím,
mám takovej debilní dotaz, ale snad mě hned neukamenujete. Chtěl bych se zeptat, jestli se může něco stát, když bych připojil nabíječku na baterku, která bude normálně připojená k motorce? Jsem asi levej, ale přijde mi, že se strašně blbě vyndává, takže kdyby to ničemu nevadilo tak bych to tam připojil rovnou. Nemůžu tam tím něco odpálit nebo tak něco?
Díky
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterky přímo v motorce

26.9.2010 v 16:39 | Nahoru | #31
Za pár "drobných" průměrný radioamatér postaví nabíječku s regulací napětí i proudu. Potom není třeba nic řešit - nastavím max. napětí (např. 14,5V), max. proud (dle aku např. 1,2A) a po dosažení svorkového napětí 14,5V se proud sníží na hladinu potřebnou pro udržení oněch přednastavených 14,5V. Není třeba nic okolo aku dále řešit. Stabilizátor pracuje se mnou nastavenými hodnotami, nehrozí tedy "jeho vlastní úvaha" o způsobu nabíjení a tím ohrožení elektroniky moto (auta). Investice se určitě každému vyplatí - nabíječka je záležitost na x let. Na vyndávání aku odkudkoliv bych se mohl....
Edit: Pro úplnost pro naprosté laiky: Samozřejmě napětí zůstává na nastavené hodnotě i při odpojení od aku, nehrozí tedy přepětí v síti moto (auta) ani při odpojení či odpadnutí svorky z kontaktu akumulátoru v průběhu jeho nabíjení.

Naposledy editováno 28.09.2010 14:48:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce

26.9.2010 v 19:18 | Nahoru | #32
Rob2> asi tak.

Bornys> jestli tomu nemeckymu textu rozumim spravne, oni tam uvadeji, ze zrovna ta jejich nabijecka v tomhle vysokoproudovym pulznim modu napetove spicky neprodukuje (prave kvuli tomuto problemu). Jinak ale postreh, ze inteligence nabijecek bude v tomto ohledu spis pusobit problem, je na miste. Plati ale co jsem psal uz predtim - problem bude pusobit pouze proudove nabijeni bez omezeni napeti (aneb "kdyz inteligence neni dostatecne inteligentni" )

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterky přímo v motorce

26.9.2010 v 19:45 | Nahoru | #33
Já nabíjim bez odpojení přes konektor a bezproblému. Pokud člověk koupí kvalitnější nabíječku a nemá na elektrice nějaký udělátko "samo-doma", tak se neni čeho bát.

(reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce

26.9.2010 v 20:00 | Nahoru | #34
Portorico> No vidíš, a já zrovna zmíněný zdroj (nabíječku) dělanou mám. Celkem dlouho. Vyšla mě na zlomek ceny, co bych dal za profi výrobek se stejnými vlastnostmi. Elektronika je hra

Nabíjení baterky přímo v motorce

26.9.2010 v 21:22 | Nahoru | #35
Cpu to tam bez odpojování... naklapnu krokouše a bzzzzz.. zatim nic nechytlo a na kabelech je pojistka proti přepětí! No nééé? No áááno

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce

26.9.2010 v 21:26 | Nahoru | #36
Skalda> no prave ze produkuje...az 80 A...a produkuje to temer kazda,ktera ma tzv.ozivovaci modus....nebo odsulfataci clanku atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce

26.9.2010 v 21:43 | Nahoru | #37
Bornys> ale napeti se v Amperech nemeri ... proud at si produkuje jakej chce, my se bavime o spickach napeti ("Hochspannungs" v tom tvym textu). Pokud by ten akumulator mel vnitrni odpor rekneme 0.05 Ohmu (a to bych bral jako horni hranici), potom pri 80A to budou jen 4V navic, cili < 17V - zadna dramaticka napetova spicka se nekona.

Dawei> ty mas na kabelech "pojistku proti prepeti" ?

(reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce

26.9.2010 v 22:18 | Nahoru | #38
Skalda> Si me nahlodal,ze jsem to prelouskal cely....a vypada to ze mas recht.....ten navod,resp.ta cast kterou jsem opsal,tak se vztahuje k nabijeckam jinych vyrobcu a i vyzadujicim odpojeni baterie z duvodu poskozeni pristroju ve vozidle,ci moto....jeste tam uvadi ,ze je spatny ,kdyz se to ignoruje,ze to muze zpusobit skody,zkracene receno....
tudiz se omlouvam tobe i vsem zde za mystifikaci a diky za nekolikere upozorneni...jsem holt natvrdlej.....

(reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce

26.9.2010 v 23:54 | Nahoru | #39
Petaksmetak> A viděl jsi někdy,kolik dává altík za chodu motoru? Ty 2-4 A jsou jako prd... klidně nabíjej bez odpojení,víc vadí přepětí,než proud-toho si baterka vezme,kolik potřebuje,ale pokud máš silný zdroj,může vyletět napětí přes 14 V a to je na baterku zabiják.Většinou máme gelovky a ty to nesnesou,ale také už máme většinou nabíječky s regulací-to pro ty,co si to neumí nastavit a ohlídat... P-H.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce

27.9.2010 v 00:48 | Nahoru | #40

Bornys>Skalda> no prave ze produkuje...az 80 A...a produkuje to temer kazda,ktera ma tzv.ozivovaci modus....nebo odsulfataci clanku atd.



jojo, zlata nabijecka z Lidlu za 180,- Kc, pripojim rovnou do motorky a NIC NERESIM

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce

27.9.2010 v 00:58 | Nahoru | #41
Bubrak ZX10R> uz mi to vysvetlil....mylka na me strane....viz vyse...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce

27.9.2010 v 01:04 | Nahoru | #42

Bornys>Bubrak ZX10R> uz mi to vysvetlil....mylka na me strane....viz vyse...



jo ale porad plati, ze Lidl je lepsejsi, a i levnejsi!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce

27.9.2010 v 01:15 | Nahoru | #43
Bubrak ZX10R> jo,jo kazdyho vec kde co kupuje....nekdo si taky radeji koupi Chunlan nez nakyho japonce....

(reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce

27.9.2010 v 08:01 | Nahoru | #44

Bornys>Bubrak ZX10R> jo,jo kazdyho vec kde co kupuje....nekdo si taky radeji koupi Chunlan nez nakyho japonce....


A když je ten chunlan vyrobenej v Německu a funguje jak seřízené hodinky, tak je vůbec ideál

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterky přímo v motorce

27.9.2010 v 10:27 | Nahoru | #45
A vona se baterka pri jizde nenabiji ??

Nabíjení baterky přímo v motorce

27.9.2010 v 11:06 | Nahoru | #46
mam z Lidlu takovoutu "jen adapter na zastrcce" - zdroj napeti 14/7 V s relativne nizkym max. proudem a signalizaci proudu mensiho nez X (signalizace dobiti)... v nejakem ze sousednich vlaken jsem popisoval co je uvnitr za obvody (tusim ze klasika - LM317 a par odpurku). Za penize, ktere za ni chtely (150 Kc ?), jsem si rikal, ze by se mohla siknout (a i me zajimalo co je uvnitr). Idealni pro dlouhodobe nabijeni/udrzovani s minimem namahy...

Nabíjení baterky přímo v motorce

27.9.2010 v 11:47 | Nahoru | #47
Já bych to viděl asi takhle... pokud je ta baterka opravdu těžce vybitá a je potřeba oživit, tak je lepší ji odpojit a vyndat.. ale pokud jenom udržujeme tak v klidu nechat.. sám ji nechávám a elektronika v motorce je v naprostým pořádku..

(reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce

27.9.2010 v 12:07 | Nahoru | #48

dedek new>A vona se baterka pri jizde nenabiji ??



Jo nabiji, ale dycky se na tu chvili odpojej kontakty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce

27.9.2010 v 13:20 | Nahoru | #49


Die Entladevorgänge bestehen dabei aus einem ca.100µs dauernden Entladeimpuls von max. 80 A. In diesem Modus werden absichtlich keine Hochspannugs Ladervorgänge durchgeführt, wie dies bei einigen Ladegeräten anderer Hersteller implementiert ist, da dieses Verfahren vom Anwender einen Ausbau oder ein Abklemmen der Batterie verlangt , was nicht immer erwünscht ist. Falls der Anwender dies ignoriert, kann es zur Beschädigung dieser hochempfindlichen elektronischen Geräte in modernen Fahrzeugen führen.



...douč se němčinu a přečti si to ještě jednou.

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterky přímo v motorce

27.9.2010 v 20:08 | Nahoru | #50
To Skalda: Na kabelu od baterky směrem k řídící jednotce je hlavní pojistka 50ka (u mě). Když jsem jednou zapojil baterku, která byla po nabíjení přepólovaná + místo - ,tak to odchytila. To je přepěťová pojistka.. No ne?? Nebo tak něco.. ale fungujue to.

Nabíjení baterky přímo v motorce

27.9.2010 v 20:12 | Nahoru | #51
To Skalda: Jo a na kabelu nabíječky je taky jedna pojistka... speciálně na kabelu pro nabíjení v motorce. - podle návodu

(reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce

27.9.2010 v 22:26 | Nahoru | #52

J.M.K.>Jak podrobně popsal charlie.vtx1800, záleží na druhu a principu použité nabíječky. Rovněž souhlasím s tím, že levným nabíječkám ze supermarketů není radno věřit, někdy jsou totiž na nich dokonce LŽIVÉ INFORMACE!!!

Osobně jsem se totiž setkal s několika takovými nabíječkami, na kterých bylo přímo napsáno, že hlídají nabíjecí proud i napětí, po nabití proud omezí, atd. atd... na jedné dokonce stálo, že má detekci "deltaV", ta má však význam u accu NiCd a NiMH, u klasického Pb accu je téměř k ničemu. Jejich společným rysem ovšem bylo to, že po rozebrání v nich bylo jen SAMOTNÉ TRAFO S USMĚRŇOVAČEM... kde je potom nějaká regulace? Možná se dá trochu spoléhat na "měkkost" sekundárního napětí, ta by však spíše omezovala velký počáteční proud, ale u nabité baterky by nijak nepomohla! Někde bylo trafo dokonce vzhledem k uváděnému výstupnímu proudu až nebezpečně poddimenzované (hrozí potom přehřátí, zkrat a vznícení). Také v některých byl dokonce za Gratetzovým můstkem kondenzátor, což je už úplná blbost, neboť u nabíječky je zbytečný, ba naopak na škodu - baterce svědčí naopak pulsující proud než vyhlazený.

Mohu tedy konstatovat, že od kvalitní nebíječky žádné poškození elektriky v motorce nehrozí, nicméně i když jsem tu zahlédl pár vláken typu "nabíječka z lidlu" apod. a v nich i kladné ohlasy, jako elektrikář z vlastí zkušenosti doporučuji se těmto věcem vyhnout a když už, tak ji proměřit, lépe rozebrat (pokud se v tom vyznáte, jinak dát nějakému známému elektrikáři) a zjistit, co je ta nabíječka SKUTEČNĚ ZAČ.



Pro rejpaly co neví o čem píšou vnitřnosti "lidlovek"

(reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce

27.9.2010 v 23:09 | Nahoru | #53
Dawei> ne, to neni prepetova ochrana

(reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce

28.9.2010 v 05:28 | Nahoru | #54
radimsuchanek> jestli to bylo na me tak si precti prispevek co jsem psal vyse..

Nabíjení baterky přímo v motorce

28.9.2010 v 10:57 | Nahoru | #55
Baterku mám v bávu pod nádrží a dostat se k ní bez odstrojení bočních plastů je nemožné. Dobíjím udržovací pulzní nabíječkou CTEK XS 800 (obdoba Optimate) přímo do zásuvky, když je motka mimo provoz. Mám tam alarm, který si cucá z baterky i když se uvede do stavu "sleep", navíc hned po zapnutí klíčku se zapne ABS a elektrický posilovač brzd. Takže, když nejezdím - dobíjím a v zimě je připnutá pořád. Elektrolyt neubývá a i po víc než 3 letech se baterka chová stále stejně (bývalý majitel používal stejnou nabíječku i postup). Problematika nabíjení je řešena na vláknech po celém světě a jednoznačně, jak je psáno i v návodech obdobných značkových udržovacích nabíječek: mohou být zapojeny dlouhodobě přímo na vozidle. S běžnou klasickou nabíječkou bych to ale bez dohledu a dlouhodobě raději nezkoušel.

(DATA Z NÁVODU)

Nabíjecí cyklus
XS 800 má třístupňovou plně automatickou nabíjecí charakteristiku.
Na začátku nabíjení dodává nabíječka maximální nastavený proud do baterie 0,8A a nabíjecí napětí se během nabíjení stále zvyšuje až na nastavenou horní mez 14,4 V . V tomto bodě nabíječka změní napětí na konstantní a dodávaný proud pozvolna klesá.
V okamžiku, kdy proud už klesl na 0,4 A přepne nabíječka na udržovací nabíjení. Je-li baterie zatížena a napětí baterie klesne na méně než 12,8 V, se nabíječka automaticky vrátí na začátek třístupňové charakteristiky.

Základní nabíjení:
Při této fázi proběhne asi 80 % nabití. Nabíječka nabíjí při maximálním proudu, dokud napětí na pólech akumulátoru nestoupne na nastavenou hodnotu.

Absorbční nabíjení:
Nabíjecí fáze až do 100 % nabití. Napětí zůstává neměnné, přičemž klesá proud. Klesne-li proud pod stanovenou hodnotu, přepne nabíječka do fáze udržovacího nabíjení.

Pulsní udržovací nabíjení:
Nabití akumulátoru se udržuje v rozpětí 95 – 100 %. Poklesne-li na 95 %, spustí se impuls nabíjení. V tomto režimu může akumulátor zůstat napojen na nabíječku třeba i několik měsíců. Nabíječka soustavně sleduje napětí na pólech akumulátoru a při poklesu pod 12,7 V v režimu 14,4 V spustí impuls nabíjení

SPECIFIKACE
Napájení: 220 – 240 V AC, 50-60 Hz
Nabíjecí napětí: nominálně 12 V - 14,4 V
Nabíjecí proud: max. 0,8 A max
Proud ze sítě: 0,6 A rms
Vybíjecí proud: < 1,3 mA
Okolní teplota: -20°C až + 50°C při vyšších teplotách je redukovaný výkon
Chlazení: Chladič zabudovaný
Typ nabíječky: 3-stupňová, automatická
Typ akumulátorů: všechny 12 V olověné akumulátory (mokré, bezúdržbové, AGM, gelové)
Kapacita aku: 1,2 Ah až 100 Ah
Třída IP 65 pro použití v interiéru
Hmotnost 0,3 kg

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterky přímo v motorce

28.9.2010 v 11:34 | Nahoru | #56
cože???????????????????????????? to seš tak línej oddělat plast pod sedlem přidělanej 3ma šroubama, odpojit konektory 2ma šroubama tebe bych ukamenoval

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce

28.9.2010 v 11:44 | Nahoru | #57
Pokud je kvalitní nabíječka není problém. Pokud někdo používá nabíječku pochybné domácí výroby je rozhodně lepší baterii odpojit. Ale já nabíjet baterku během roku nikdy nepotřeboval
a přes zimu ji stejnak vyndavám. Při vyndání baterie z motorky se vždy eliminuje chyba a závada nabíječky a max to odsere baterie.

(reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce

28.9.2010 v 14:38 | Nahoru | #58
PEPAFJR> Správně jsi napsal "nabíječku pochybné domácí výroby". Viděl jsem ale i přístroje renomovaných firem se školáckými chybami v konstrukci. Na druhou stranu jsem měl tu čest se seznámit s amatérsky postavenými přístroji, které byly prakt. dokonalé jak po stránce elektronické, tak mechanické. Ve svém zdroji mám jako řídící obvod letitý MAA 723 + pár drobností okolo. Kontrola I i U měřícími přístroji na čelním panelu. Vše pracuje už tak dlouho, že ani nevím, kdy jsem to stavěl. A protože tomu věřím (za ty roky provozu už snad mohu), tak aku nevyndávám (ani auto, ani moto).

Naposledy editováno 28.09.2010 14:51:44

Nabíjení baterky přímo v motorce

2.10.2010 v 14:13 | Nahoru | #59
musiš ji vyndat stoprocentně a nabijet u souseda
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist