mám takovej debilní dotaz, ale snad mě hned neukamenujete. Chtěl bych se zeptat, jestli se může něco stát, když bych připojil nabíječku na baterku, která bude normálně připojená k motorce? Jsem asi levej, ale přijde mi, že se strašně blbě vyndává, takže kdyby to ničemu nevadilo tak bych to tam připojil rovnou. Nemůžu tam tím něco odpálit nebo tak něco?
Díky
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterky přímo v motorce
Edit: Pro úplnost pro naprosté laiky: Samozřejmě napětí zůstává na nastavené hodnotě i při odpojení od aku, nehrozí tedy přepětí v síti moto (auta) ani při odpojení či odpadnutí svorky z kontaktu akumulátoru v průběhu jeho nabíjení.
Naposledy editováno 28.09.2010 14:48:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce
Bornys> jestli tomu nemeckymu textu rozumim spravne, oni tam uvadeji, ze zrovna ta jejich nabijecka v tomhle vysokoproudovym pulznim modu napetove spicky neprodukuje (prave kvuli tomuto problemu). Jinak ale postreh, ze inteligence nabijecek bude v tomto ohledu spis pusobit problem, je na miste. Plati ale co jsem psal uz predtim - problem bude pusobit pouze proudove nabijeni bez omezeni napeti (aneb "kdyz inteligence neni dostatecne inteligentni" )
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterky přímo v motorce
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce
Dawei> ty mas na kabelech "pojistku proti prepeti" ?
tudiz se omlouvam tobe i vsem zde za mystifikaci a diky za nekolikere upozorneni...jsem holt natvrdlej.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce
Bornys>Skalda> no prave ze produkuje...az 80 A...a produkuje to temer kazda,ktera ma tzv.ozivovaci modus....nebo odsulfataci clanku atd.
jojo, zlata nabijecka z Lidlu za 180,- Kc, pripojim rovnou do motorky a NIC NERESIM
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce
Bornys>Bubrak ZX10R> uz mi to vysvetlil....mylka na me strane....viz vyse...
jo ale porad plati, ze Lidl je lepsejsi, a i levnejsi!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterky přímo v motorce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce
Die Entladevorgänge bestehen dabei aus einem ca.100µs dauernden Entladeimpuls von max. 80 A. In diesem Modus werden absichtlich keine Hochspannugs Ladervorgänge durchgeführt, wie dies bei einigen Ladegeräten anderer Hersteller implementiert ist, da dieses Verfahren vom Anwender einen Ausbau oder ein Abklemmen der Batterie verlangt , was nicht immer erwünscht ist. Falls der Anwender dies ignoriert, kann es zur Beschädigung dieser hochempfindlichen elektronischen Geräte in modernen Fahrzeugen führen.
...douč se němčinu a přečti si to ještě jednou.
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterky přímo v motorce
J.M.K.>Jak podrobně popsal charlie.vtx1800, záleží na druhu a principu použité nabíječky. Rovněž souhlasím s tím, že levným nabíječkám ze supermarketů není radno věřit, někdy jsou totiž na nich dokonce LŽIVÉ INFORMACE!!!
Osobně jsem se totiž setkal s několika takovými nabíječkami, na kterých bylo přímo napsáno, že hlídají nabíjecí proud i napětí, po nabití proud omezí, atd. atd... na jedné dokonce stálo, že má detekci "deltaV", ta má však význam u accu NiCd a NiMH, u klasického Pb accu je téměř k ničemu. Jejich společným rysem ovšem bylo to, že po rozebrání v nich bylo jen SAMOTNÉ TRAFO S USMĚRŇOVAČEM... kde je potom nějaká regulace? Možná se dá trochu spoléhat na "měkkost" sekundárního napětí, ta by však spíše omezovala velký počáteční proud, ale u nabité baterky by nijak nepomohla! Někde bylo trafo dokonce vzhledem k uváděnému výstupnímu proudu až nebezpečně poddimenzované (hrozí potom přehřátí, zkrat a vznícení). Také v některých byl dokonce za Gratetzovým můstkem kondenzátor, což je už úplná blbost, neboť u nabíječky je zbytečný, ba naopak na škodu - baterce svědčí naopak pulsující proud než vyhlazený.
Mohu tedy konstatovat, že od kvalitní nebíječky žádné poškození elektriky v motorce nehrozí, nicméně i když jsem tu zahlédl pár vláken typu "nabíječka z lidlu" apod. a v nich i kladné ohlasy, jako elektrikář z vlastí zkušenosti doporučuji se těmto věcem vyhnout a když už, tak ji proměřit, lépe rozebrat (pokud se v tom vyznáte, jinak dát nějakému známému elektrikáři) a zjistit, co je ta nabíječka SKUTEČNĚ ZAČ.
Pro rejpaly co neví o čem píšou vnitřnosti "lidlovek"
(DATA Z NÁVODU)
Nabíjecí cyklus
XS 800 má třístupňovou plně automatickou nabíjecí charakteristiku.
Na začátku nabíjení dodává nabíječka maximální nastavený proud do baterie 0,8A a nabíjecí napětí se během nabíjení stále zvyšuje až na nastavenou horní mez 14,4 V . V tomto bodě nabíječka změní napětí na konstantní a dodávaný proud pozvolna klesá.
V okamžiku, kdy proud už klesl na 0,4 A přepne nabíječka na udržovací nabíjení. Je-li baterie zatížena a napětí baterie klesne na méně než 12,8 V, se nabíječka automaticky vrátí na začátek třístupňové charakteristiky.
Základní nabíjení:
Při této fázi proběhne asi 80 % nabití. Nabíječka nabíjí při maximálním proudu, dokud napětí na pólech akumulátoru nestoupne na nastavenou hodnotu.
Absorbční nabíjení:
Nabíjecí fáze až do 100 % nabití. Napětí zůstává neměnné, přičemž klesá proud. Klesne-li proud pod stanovenou hodnotu, přepne nabíječka do fáze udržovacího nabíjení.
Pulsní udržovací nabíjení:
Nabití akumulátoru se udržuje v rozpětí 95 – 100 %. Poklesne-li na 95 %, spustí se impuls nabíjení. V tomto režimu může akumulátor zůstat napojen na nabíječku třeba i několik měsíců. Nabíječka soustavně sleduje napětí na pólech akumulátoru a při poklesu pod 12,7 V v režimu 14,4 V spustí impuls nabíjení
SPECIFIKACE
Napájení: 220 – 240 V AC, 50-60 Hz
Nabíjecí napětí: nominálně 12 V - 14,4 V
Nabíjecí proud: max. 0,8 A max
Proud ze sítě: 0,6 A rms
Vybíjecí proud: < 1,3 mA
Okolní teplota: -20°C až + 50°C při vyšších teplotách je redukovaný výkon
Chlazení: Chladič zabudovaný
Typ nabíječky: 3-stupňová, automatická
Typ akumulátorů: všechny 12 V olověné akumulátory (mokré, bezúdržbové, AGM, gelové)
Kapacita aku: 1,2 Ah až 100 Ah
Třída IP 65 pro použití v interiéru
Hmotnost 0,3 kg
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterky přímo v motorce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce
a přes zimu ji stejnak vyndavám. Při vyndání baterie z motorky se vždy eliminuje chyba a závada nabíječky a max to odsere baterie.
Naposledy editováno 28.09.2010 14:51:44
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 | Pavel500 | 13 | 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Karbce Kawasaki ER 5 | ostrava | 1 | 10.3.2024 v 16:53 ja1 |
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 | kastanbabeťťák | 4 | 8.2.2024 v 12:45 Pedl |
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 | XkovixCZ | 3 | 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_ |