bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nastavení šroubku směsi
11.9.2010 v 12:06
Nevíte náhodou někdo o kolik otáček má byt povolenej šroubek směsi karburátoru na yamaze fz 750 genesis rok 1987? Popř jestli se to nedá někde zjistit? Díky moc

Nastavení šroubku směsi

11.9.2010 v 14:14 | Nahoru | #1
No najit na netu servisni manual a tam to bude . Ale pozor, to je jen vychozi nastaveni se kterym motor pobezi, ale je to jen vychozi bod, od ktereho se teprv zacina serizovat...

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení šroubku směsi

11.9.2010 v 14:43 | Nahoru | #2
obecně.
1. seřídit předstih
2. seřídit lanko plynu
3. jemně zašroubovat šrouby bohatosti směsi na doraz
4. povolit o 1,5 až 2,5 otáčky
5. seřídit volnoběhy šroubem otáček
6. otočit šroub bohatosti dokud nezačnou otáčky padat
7. na druhou stranu o 1/4 otáčky
8. dtto na dalším karbci
9. upravit volnoběžné otáčky
10. opakovat od bodu 6

(reakce na) Nastavení šroubku směsi

11.9.2010 v 15:15 | Nahoru | #3

pesastor>obecně.
1. seřídit předstih
2. seřídit lanko plynu
3. jemně zašroubovat šrouby bohatosti směsi na doraz
4. povolit o 1,5 až 2,5 otáčky
5. seřídit volnoběhy šroubem otáček
6. otočit šroub bohatosti dokud nezačnou otáčky padat
7. na druhou stranu o 1/4 otáčky
8. dtto na dalším karbci
9. upravit volnoběžné otáčky
10. opakovat od bodu 6



Asi tak . U moji masiny teda vyrobce predepisuje obohatit o pul otacky od bodu kde otacky klesnou (6.) Jinak pri tehle procedure se mi osvedcilo nastavit otacky volnobehu co nejnizsi tak, aby se motor sotva udrzel. V tomto rezimu je onen bod 6. dobre a presne patrny. Nakonec pochopitelne nastavit spravny volnobezny otacky.

Naposledy editováno 11.09.2010 15:16:08

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení šroubku směsi

12.9.2010 v 20:20 | Nahoru | #4
No mně jde hlavně o to hrubý základní nastavení, protože teď je na každym karbecu 3,5 otáčky, což mi přijde trošku moc. V manuálu na gsx-erka ze stejných let a taky s karbecama mikuni je základní nastavení cca jedna až 1,5 otáčky. Takže tam mám nastavit třeba 1,5 a zkusit to?

(reakce na) Nastavení šroubku směsi

13.9.2010 v 08:18 | Nahoru | #5

sunset>No mně jde hlavně o to hrubý základní nastavení, protože teď je na každym karbecu 3,5 otáčky, což mi přijde trošku moc. V manuálu na gsx-erka ze stejných let a taky s karbecama mikuni je základní nastavení cca jedna až 1,5 otáčky. Takže tam mám nastavit třeba 1,5 a zkusit to?



Nejprve zkousej nastavit bohatost takovou, ze otacky volnobehu budou nejvyssi (nehybat pritom sroubem otacek!), jeden valec po druhym. Pak zacni postupne ochuzovat a najdi bod 6. podle predchoziho popisu, atd..

Nastavení šroubku směsi

13.9.2010 v 08:36 | Nahoru | #6
Priprav se na to, ze to bude opravdu jebacka, nez to nastavis tak jak je tady popsano, delal jsem to samy a je to trochu laborovani, ve fabrice to ladi na emise a to je daleko jednodussi. Takhle to je tak na 3 nastavovani, on toho motor teplej dost sezere v nastaveni a tak poprvy to budes mit treba moc bohaty a bude to na poloteplej motor moc atd., je to mravenci prace to nastavit opravdu dobre.

2 reakcí na tento příspěvek Nastavení šroubku směsi

13.9.2010 v 09:04 | Nahoru | #7
No tak se dívám, že to bude mega složitější než jsem čekal Nějak to zkusím a uvidím co to bude dělat. A jak by se to projevilo, kdybych to třeba nastavil na určitou hodnotu bez nějakýho zkoušení?

(reakce na) Nastavení šroubku směsi

13.9.2010 v 09:51 | Nahoru | #8

sunset>No tak se dívám, že to bude mega složitější než jsem čekal Nějak to zkusím a uvidím co to bude dělat. A jak by se to projevilo, kdybych to třeba nastavil na určitou hodnotu bez nějakýho zkoušení?



No jak.. Horsi starty, nestabilni volnobeh silne zavislej na teplote,, uliti svicek treba...

(reakce na) Nastavení šroubku směsi

13.9.2010 v 09:56 | Nahoru | #9

sunset>No tak se dívám, že to bude mega složitější než jsem čekal Nějak to zkusím a uvidím co to bude dělat. A jak by se to projevilo, kdybych to třeba nastavil na určitou hodnotu bez nějakýho zkoušení?



No jak.. Horsi starty, nestabilni volnobeh silne zavislej na teplote,, uliti svicek treba...

Nastavení šroubku směsi

13.9.2010 v 10:17 | Nahoru | #10
nevím, jak moc je to platný, ale kdesi jsem četl, že když je šroub bohatosti vyšroubovanej víc - tuším právě těch 3,5 otáčky a víc, že je vhodnější dát o krok větší volnoběžnou trysku - u mě to vycházelo co větší volnoběžná tryska o krok, to jedna otáčka šroubu bohatosti míň (chudší) na tu samou hodnotu volnoběhu. (teď neberu v potaz, že ještě nevíš, jestli těch 3,5 je správný nastavení a třeba půjdeš s tím šroubem dolů)
akorát já mám dvouválec, tak to mám hodně jednoduchý - teď už to dělám colortune svíčkou, ale napoprvý, protože to uchem moc neslyším, jsem si prostě odpojil druhej válec, vyndal svíčku a nastavoval čistě jen ten jeden válec, pak druhej.
chování motoru bude asi jak u který motorky - u mýho boxera nemá šroub bohatosti krom volnoběhu vliv třeba na nic moc dalšího (zkoušel jsem větší volnoběžnou + povolit šroub bohatosti, by to bylo extrémně bohatý a znatelnej vliv jen lehce kolem volnoběhu).
mně tenhle šroub způsoboval při velký bohatosti špatný držení volnoběhu za horka, když to bylo chudý, tak při zaklapnutí plynu při vytočeným motoru to zase střílelo do výfuku.

Naposledy editováno 13.09.2010 10:17:59

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení šroubku směsi

13.9.2010 v 16:50 | Nahoru | #11
trysky nemenit, pokud tam jsou jaky maj bejt, tenhle sroubek ovlada ne jen benzin ale uz je tam smes benzinu z volnobezny trysky a vzduchu ze vzdusniku volnobehu. Nastaveni zkusmo, pokud bude stejny na vsech karbech a karburatory budou vycisteny ti zpusobi akorat bud spatny studeny, nebo obracene teply starty, rozdil mezi valcema zas takovej v nastaveni neni. nechce se mi moc verit, ze by do toho nekdo hrabal, takze bych spis poradne vycistil karburaci, hlavne silonovym vlascem protahnul dotycny kanalky za skrtici klapkou, ja je mel zahumuseny takovym voskovitym svinstvem a po vycisteni nebe a dudy v pravidelnosti chodu. jinak XJ ma nastaveni neco mezi 2 a 2,5otackama, jeste to budu ladit, protoze to neni stale ono a hlavne u vzduchace je neprijemny to, ze se po chvili lazeni motor zacne prehrivat, protoze se musi zacit ladit na teplym motoru a tak se musi delat pauzy. ona teplota motoru tam hraje docela roli, teplej motor bezi v hodne sirokym rozmezi otacek sroubu a pak po vychladnuti to je treba chudy na start, nebo naopak bohaty ...ja to mam tedka bohatejsi, studeny start na otoceni, do 2minut po chcipnuti ve vedru taky, ale tak 5-15min po odstaveni je doba, kdy to je tuze bohaty ...je to laborovani, co je optimum, ve fabrice to pichnou na analyzator se 4ma vstupama, zahratymu motoru nastavi X %CO ve vyfuku a je to hotovy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení šroubku směsi

13.9.2010 v 21:35 | Nahoru | #12

Jindra650>trysky nemenit, pokud tam jsou jaky maj bejt, tenhle sroubek ovlada ne jen benzin ale uz je tam smes benzinu z volnobezny trysky a vzduchu ze vzdusniku volnobehu. Nastaveni zkusmo, pokud bude stejny na vsech karbech a karburatory budou vycisteny ti zpusobi akorat bud spatny studeny, nebo obracene teply starty, rozdil mezi valcema zas takovej v nastaveni neni. nechce se mi moc verit, ze by do toho nekdo hrabal, takze bych spis poradne vycistil karburaci, hlavne silonovym vlascem protahnul dotycny kanalky za skrtici klapkou, ja je mel zahumuseny takovym voskovitym svinstvem a po vycisteni nebe a dudy v pravidelnosti chodu. jinak XJ ma nastaveni neco mezi 2 a 2,5otackama, jeste to budu ladit, protoze to neni stale ono a hlavne u vzduchace je neprijemny to, ze se po chvili lazeni motor zacne prehrivat, protoze se musi zacit ladit na teplym motoru a tak se musi delat pauzy. ona teplota motoru tam hraje docela roli, teplej motor bezi v hodne sirokym rozmezi otacek sroubu a pak po vychladnuti to je treba chudy na start, nebo naopak bohaty ...ja to mam tedka bohatejsi, studeny start na otoceni, do 2minut po chcipnuti ve vedru taky, ale tak 5-15min po odstaveni je doba, kdy to je tuze bohaty ...je to laborovani, co je optimum, ve fabrice to pichnou na analyzator se 4ma vstupama, zahratymu motoru nastavi X %CO ve vyfuku a je to hotovy


No oni to myslim doporucovali primo na factorypro, ciste z praktickych duvodu, ze kdyz je sroubek vysroubovan o vice nez 4 ot. tak ze uz nemusi byt dostatecne zajisten pruzinkou a muze se to vlivem vibraci rozhodit, v takovem pripade doporucovali zkusit volnobeznou trysku o 0.02 mm vetsi a zacit znova. Ono to bude ale u kazduho karburatoru jinak, sam jsem 4 ot. mel a pruzinka to stale drzela fest.

(reakce na) Nastavení šroubku směsi

13.9.2010 v 22:53 | Nahoru | #13

petrvtr_new>No oni to myslim doporucovali primo na factorypro, ciste z praktickych duvodu, ze kdyz je sroubek vysroubovan o vice nez 4 ot. tak ze uz nemusi byt dostatecne zajisten pruzinkou a muze se to vlivem vibraci rozhodit, v takovem pripade doporucovali zkusit volnobeznou trysku o 0.02 mm vetsi a zacit znova. Ono to bude ale u kazduho karburatoru jinak, sam jsem 4 ot. mel a pruzinka to stale drzela fest.


no, moc nechapu, proc by mel byt sroubek vysroubovany vic nez podle dokumentace/zameru vyrobce ...to, ze se zahumusi karbec tryska nevyresi a zadnej vejfuk ani filtry to natolik nerozhodi - rozsah regulace je u vsech karburaci co jsem videl opravdu velky, to jedine, ze nejakej doveda ty sroubky dotahoval jak blb a poskodil dosedaci plochu ...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nesvieti mi kontrolka zaradeného ne... Yamaha FZ 750 murila 1 8.5.2022 v 18:13 gerrik
Nesvieti mi kontrolka zaradeného ne... Yamaha FZ 750 murila 0 8.5.2022 v 18:12 murila
Yamaha fz 750 1986, univerzální bud... Yamaha FZ 750 TomKonrad 4 30.5.2021 v 11:52 TomKonrad
Yamaha fz 750 1986 Yamaha FZ 750 TomKonrad 3 1.5.2021 v 12:47 KajošR1
Motorka nebo auto? ma lowcost klasi... [1, 2, 3, 4] Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZXR 750, Aprilia... SPIJKER 104 17.4.2021 v 23:15 SPIJKER


TOPlist