globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
 
6.9.2010 v 20:34
Ahoj, prosím o rady, jak správně stát na stupačkách při průjezdu zatáčkma doleva a doprava.
Stává se mi, že dřív dřu o asfalt botu než koleno. Je správně doleva co nejvíc na špici a doprava na patě? Díky za rady od zkušenějších.
P.S. Dnes v Brně to stálo za to !

(reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

8.9.2010 v 20:34 | Nahoru | #61
koldan> ja tomu neerozumim. muzes to vysvetlit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

8.9.2010 v 21:24 | Nahoru | #62
koldan> Radeji necti a jezdi :) Pak mi muzes vysvetlit, jaky to je nesmysl ridit tim, ze zatlacim i na stupacky ...

Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

8.9.2010 v 21:34 | Nahoru | #63
Tohle mi jaksi taky nejde napochopa

Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

8.9.2010 v 21:46 | Nahoru | #64
a je duležite brousit kolena ja sem rychlejší když je vyloženě necpu k zemi

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

8.9.2010 v 21:59 | Nahoru | #65

meerecheck>koldan> Radeji necti a jezdi :) Pak mi muzes vysvetlit, jaky to je nesmysl ridit tim, ze zatlacim i na stupacky ...



jasně a motorku řídíš nakláněním těla a přenášením váhy, že jo

Naposledy editováno 08.09.2010 22:14:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

8.9.2010 v 22:52 | Nahoru | #66
koldan> Ano motorka se ridi hlavne riditkama. Ale i plynem, brzdami a stupackama. A tim ze zatlacis na vnitrni stupacku a hodis tam rameno si pomuzes. A to neni muj nazor zacatecnika ale pouzivaj to zkuseni jezdci

Naposledy editováno 08.09.2010 22:59:59

(reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

8.9.2010 v 22:53 | Nahoru | #67

WHTRDR>FiZzeR> hele mozna by ti pomohlo video Keith code 2
nedavno o tom nekde psal Grassel a jako celkem mi to ujasnilo par veci
torrent



Tohle taky doporučuju.
Twist of the Wrist II (odkaz na trailer)
Instruktážní film bývalého závodníka a zakladatele školy pro supersporty v Kalifornii, Keitha Code - detailně popisuje techniky projíždění zatáček atd., neni to jen tupa technicka přiručka, je tam spousta rad ktere hodně pomužou, je to velice dobře zpracovane.

EDIT:
TADY je ještě odkaz na ukazku z te jeho školy. Tam bych se rad podival...

Naposledy editováno 08.09.2010 23:04:18

(reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

8.9.2010 v 22:55 | Nahoru | #68
Ozzy_> mno, ale sem este vetsi mrdal... se standartne nejstarsi a nejhnusnejsi motorkou : ) Budu v utery tedkonc s banditama..... 4x 20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

8.9.2010 v 23:06 | Nahoru | #69

SVSkritek>koldan> Ano motorka se ridi hlavne riditkama. Ale i plynem, brzdami a stupackama. A tim ze zatlacis na vnitrni stupacku a hodis tam rameno si pomuzes. A to neni muj nazor zacatecnika ale pouzivaj to zkuseni jezdci


mrkni na ten film co jsem sem dával odkaz, je tam vyvráceno spousta mýtů a celkem dost zajímavých věcí. Jinak já se rozhodně nepovažuju za někoho kdo by měl školit nebo radit, ani za superstřelce, jen nejsem lenivý si něco přečíst o tom co mě baví a dle mého názoru na to, aby člověk něco zvládl dobře v praxi, by měl první vědět jak to funguje a proč tomu tak je
jinak co se týče tlačení na stupačku, proč bych to dělal? pokud budu chtít mašinu víc přiklopit, zatlačím v levé zatáčce do levého řidítka a v pravé zatáčce do pravého a stačí jen lehký impuls a mašina se mi přiklopí, proč bojovat s nějakým stoupáním na stupačku? Přenesení váhy a případné vysednutí má na zatáčení vliv dost malý, je to jen o změně těžiště stroje a jezdce a tudíž možnosti projet zatáčku pod menším náklonem a rychleji, ale rozhodně to není ta nejvýznamnější součást potřebná k tomu aby stroj zatočil, každpoádně pokudse mýlím, rád se přiučím

Naposledy editováno 08.09.2010 23:13:23

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

8.9.2010 v 23:23 | Nahoru | #70
koldan> Ja ten film videl 2x . Ano tam vyvraceli ze jen stupackou se neda moc zatocit. Ale to ze ti to pomuze tlak na stupacku a pohyb tela tam nevyraceli. Zatoceni je proste souhrn pohybu ne jen riditka. Precti si treba Performance Riding Techniques: The MotoGP Manual Of Track Riding Skills . Strana 68 - Your bike's handlebars, of course, play the big part in sterring, but the footpegs help you to steer to bike to. Ale je pravda ze to rameno ti pomuze hlavni tim ze diky tomu zatlacis na vnitrni riditko. Samozrejme kdyz jedes na pohodu tak stacej riditka a nemusis ani vysedat. Ale vem si ze ti nejlepsi dostanou motorku do naklonu kterej potrebujou na projeti zatacky treba i za 0,5s. A cim rychleji zatocis tim staci mensi naklon.

Nevim mozna si to trochu vsugerovavam ale co jsem to poslednich nekolik vyjizdek zacal zkouset. Stupacka,rameno, hlavu dovnitr zatacky. Tak se mi vsechny ty zacatky zdaji mirnejsi

Naposledy editováno 09.09.2010 00:16:19

(reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

9.9.2010 v 04:15 | Nahoru | #71
SVSkritek> jo s tim celkem soulasim! já sem v poslední době narazil na zajímavou věc... do levý zatáčky mam jinou pozici než do pravý mam jakoby problém dostat do pravý zatáčky to "rameno"

(reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

9.9.2010 v 08:48 | Nahoru | #72
Dina> Ty jsi nejaka chytra

(reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

9.9.2010 v 10:02 | Nahoru | #73

koldan>jasně a motorku řídíš nakláněním těla a přenášením váhy, že jo


Precti si to jeste jednou ... ale hlavne mi povez, jaky je ten zasveceny zpusob ridit motorku. Jak tu uz je psano, neni to jen jeden pohyb. A kazdy to ma jinak. Prosim te, jak dlouho jsi schopen krouzit po autodromu nebo si davat serii rychlych a pomalych zatacek nadoraz ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

9.9.2010 v 16:09 | Nahoru | #74

SVSkritek>koldan> Ja ten film videl 2x . Ano tam vyvraceli ze jen stupackou se neda moc zatocit. Ale to ze ti to pomuze tlak na stupacku a pohyb tela tam nevyraceli. Zatoceni je proste souhrn pohybu ne jen riditka. Precti si treba Performance Riding Techniques: The MotoGP Manual Of Track Riding Skills . Strana 68 - Your bike's handlebars, of course, play the big part in sterring, but the footpegs help you to steer to bike to. Ale je pravda ze to rameno ti pomuze hlavni tim ze diky tomu zatlacis na vnitrni riditko. Samozrejme kdyz jedes na pohodu tak stacej riditka a nemusis ani vysedat. Ale vem si ze ti nejlepsi dostanou motorku do naklonu kterej potrebujou na projeti zatacky treba i za 0,5s. A cim rychleji zatocis tim staci mensi naklon.

Nevim mozna si to trochu vsugerovavam ale co jsem to poslednich nekolik vyjizdek zacal zkouset. Stupacka,rameno, hlavu dovnitr zatacky. Tak se mi vsechny ty zacatky zdaji mirnejsi



jasný, že je to jak píšeš, taky se mi líp projíždí zatáčka, když si pošoupnu prdel, strčím do ní rameno, prohnu se v boku koleno, si vytlačím k motoru (nemám slajdry), zkrátka když člověk pracuje, nehledě na to, že to i líp vypadá, než na tom sedět jak prkno:o) já jen psal, že některé rady, které tu byly udávané prostě byly od věci. Je to jako s lyžováním, jasně, že je potřeba koordinace celého těla, ale pokud nepochopíš, na kterou lyži máš v zatáčce správně tlačit, tak sice kopec sjedeš, zatočíš, ale správně to nebude, stejně tak pokud mi někdo glorifikuje stání na stupnách, přenášení hmotnosti a považuje to za stěžejní úkon při zatáčení atd. aniž by dodal základnější věci tak je to špatně. ale to je šumák, zacházíme tam kde jsem nechtěl, jak jsem řekl, já nejsem ten kdo by měl někomu radit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

9.9.2010 v 16:53 | Nahoru | #75
koldan> jenže o no je hodně velký rozdíl v zatáčení, když jedeš do krámu pro rohlíky a když letíš dvěstě na dromu.. Zkus si zajet do mostu a rychle přehodit motorku z jednoho náklonu do ruhýho - hlavně v rychlejch pasážích.
a co se mýho výroku o řízení motorky nohama týče - myslíš že to Michal Fila - mistr republiky SBK i STK roku 2010 dělá špatně?
nic osobního, tvuj názor respketuju, ale víc jezdi, přijdeš na to sám

(reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

9.9.2010 v 19:59 | Nahoru | #76

Corela91>koldan> jenže o no je hodně velký rozdíl v zatáčení, když jedeš do krámu pro rohlíky a když letíš dvěstě na dromu.. Zkus si zajet do mostu a rychle přehodit motorku z jednoho náklonu do ruhýho - hlavně v rychlejch pasážích.
a co se mýho výroku o řízení motorky nohama týče - myslíš že to Michal Fila - mistr republiky SBK i STK roku 2010 dělá špatně?
nic osobního, tvuj názor respketuju, ale víc jezdi, přijdeš na to sám



ale vždyť to říkám, to přehození mašiny zestranu na stranu a to ještě během okamžiku neuděláš ani tělem ani přešlapováním stupaček, ale už se asi motáme furt dokola a kolem toho samého.
Dám příklad: třeba o kontrapohybu řidítek jsem se dozvěděl až z knížky. Jasně, že jsem ho dělal, to jinak ani nejde, přikazuje to fyzika, ale až ve chvíli kdy jsem si to začal uvědomovat a začal ho používat účelově to bylo o něčem jiném. Do té doby když jsem byl v zatáčce dlouhý jsem s tím bojoval a snažil se mašinu podvědomě zvážit tělem, jasný, že jsem používal i kontra, ale tak nějak automaticky, ne účelově a jsem přesvědčený, že nejsem jediný, kdo na tom tak je nebo byl, protože toto se bohužel v autoškolách neučí a pokud to člověku někdo neřekne, tak si to neuvědomí
jinak je fakt, že dnes už toho tolik nenajezdím, ale odježděno už mám dost, právě proto jsem chtěl vědět jak to funguje i teoreticky. V Mostě jsem nebyl, mám to trošku z ruky, zatím jen Brno a Slovakiaring můj názor je, že Slovakiaring je zábavnější

Naposledy editováno 10.09.2010 07:26:06

Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

9.9.2010 v 20:12 | Nahoru | #77
Tak kua, já jen vím, že některej styl vypadá fakt hezky a některej už tolik ne. Ale nejde říct, že ten "hezkej" je kategoricky i rychlejší..

Ne že bych byl magor-fanda Valentia, ale jeho pozice na motorce mi přijde absolutně dokonalá, všechno tak akorát.. Ale dobrý bylo i pokoukání na "old-school" jezdce jako Schwantz a Doohan.. Dnes se ty závodní motorky říděj trochu jinak, ani nevím, čím to je

Jináč "zlozvykům" se blbě odnaučuje.. No a mně se taky stává, že do levý zatáčky mám pravou nohu zaseklou o podpatek a používám někdy i z.brzdu, ale zase když jedu do pravý, tak mám vnější nohu na špičce.. Prostě pako a nenaučím se to alespoň dělat stejně ..na to jsem už asi starej

[URL= obrázky od "koldana" jsou zajímavý, hlavně jsem nevěděl, že mezi těa posledníma dvouma bude rozdíl v rychlosti. Rychleji vypadá chlápek, co se lepí na nádrž a ejhle ... Tak ještěže mi to takhle efektně nejde, proto možná jedu rychleji

Co se týká bot, tak i s přepákováním PP mám z KTM po sezóně totálně vorvaný špičky, takže i na bajku záleží. S R1 loni jsem měl o polovinu míň opotřebovaný.. Taky jedna z věcí, co chci zlepšit a odbourat ze svýho "stylu".

[URL=

Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

9.9.2010 v 22:55 | Nahoru | #78
to Perňa: hezký fotky

Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

12.9.2010 v 18:39 | Nahoru | #79
Tak tohle vlákno mi přišlo jedno z mála přínosných za poslední dobu plnou provokací a žbleptů Tak jsem začal zkoušet vše co se dá a co jsem teoreticky nastudoval.

Tlačení do stupaček jsem vyzkoušel, praktikovat to jde dost dobře jen se špičkou na stupačce, s patou nebo prostředkem nohy je to na guvno

Jinak pozoruju, že projíždím ostré začátky s hlavou "ne zrovna na úrovni vnitřního zrcátka" a lokty nemám prohnuté tak, jak bylo ve videjku... ale když to násilím udělám, tak si připadám jak idiot... Tohle praktikovat na běžné silnici asi mít význam nebude.

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

12.9.2010 v 19:57 | Nahoru | #80
Rajdr: Ono jde taky o to, ze fazer te nepusti do sportovniho posazu/zalehu, takze tam pak vsechno vypada jinak. Na nahacich se proste sedi uplne jinak nez na sportovni motorce, a neda se na nem aplikovat vsechno co clovek vidi na fotkach rossiho nebo perni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

12.9.2010 v 21:38 | Nahoru | #81

Ozzy_>Rajdr: Ono jde taky o to, ze fazer te nepusti do sportovniho posazu/zalehu, takze tam pak vsechno vypada jinak. Na nahacich se proste sedi uplne jinak nez na sportovni motorce, a neda se na nem aplikovat vsechno co clovek vidi na fotkach rossiho nebo perni



to je to samý jako když tady rozdává rozumy pilot na Bandasce a diví se, že někdo na GSXR řídí motorku tělem

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

12.9.2010 v 21:46 | Nahoru | #82

zebyhonda>to je to samý jako když tady rozdává rozumy pilot na Bandasce a diví se, že někdo na GSXR řídí motorku tělem

Nikdo na svete neridi GSXR telem. Primarne se ridi riditkama. Telem si pomahas a posunujes teziste. Kdyz uz se do nekoho obouvas tak si o tom neco precti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

12.9.2010 v 21:54 | Nahoru | #83
pylot> samozrejme ze primarne se ridi riditky, ale take plynem, brzdou, telem a nohama. Nechapu v cem je spor...

(reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

12.9.2010 v 21:58 | Nahoru | #84
Dawe02> Ja to chapu ale nelibi se mi ze se zebyhonda hned obouva do koldana kdyz koldan mel v podstate pravdu. Telem a nohama prenasis teziste cimz tu motorku samozrejme taky ovladas ale samotnym telem skoro nezatocis kdezto samotnyma riditkama uplne v pohode... Zase se to zvrhne akorat ve slovickareni pricemz to delame vsichni v podstate stejne. Ok radsi mlcim.

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

12.9.2010 v 22:07 | Nahoru | #85
A uz se poprali ?

(reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

12.9.2010 v 22:12 | Nahoru | #86
Ozzy_> Jo jo... jedna roztrhana obcanka a jedna poslapana ksiltovka. Bylo to kruty.

2 reakcí na tento příspěvek Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

12.9.2010 v 23:39 | Nahoru | #87
pylot>ja teda nevim ale ja k zatoceni potrebuju vic telo apod.nez samotny riditka, kterejch se "jenom" drzim. Do zatacek se naklanim, nejezdim s vytocenym rejdem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

12.9.2010 v 23:46 | Nahoru | #88
Corela91> Hele zkus jednou projet zatacku a neopirat se do stupacek, nevysedat a nevyklanet se nikam a uvidis ze ji v pohode projedes. Pak zkus projet zatacku a drzet se pritom treba zrcatek na kapote nebo proste neceho jinyho nez riditek a riditka nech volne. Uvidis sam.

Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

13.9.2010 v 02:51 | Nahoru | #89
no to je dotáz kam na to chodite? si kupte kola s košiky , chápu na okruhu, ale někdy vidím borce s kolenem na zemi div z toho nevypadne, a motka stojí rovně jak svíce

Naposledy editováno 13.09.2010 02:52:53

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

13.9.2010 v 06:38 | Nahoru | #90

pylot>Nikdo na svete neridi GSXR telem. Primarne se ridi riditkama. Telem si pomahas a posunujes teziste. Kdyz uz se do nekoho obouvas tak si o tom neco precti.



Hele, já si nic číst nepotřebuju. Jenom si myslím, že názor řidiče cestovní motorky a sportovní motorky bude značně odlišnej. A prostě GSXR se bez těla řídí blbě, netvrdím, že to nejde, ale proč potom ten dotyčnej jezdí na GSXR? Proč se všichni ty pitomci z WSBK, MotoGP, Moto2 atd. na těch motorkách tak vrtěj?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist