globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: podhusteno
 
3.9.2010 v 08:49
Malej dotazek... nemam ted kdy a kde to vyzkouset>
kolik muzou ubrat na maximalce gumy podhusteny o atmosferu?

1 reakcí na tento příspěvek podhusteno

3.9.2010 v 08:54 | Nahoru | #1
na maximálce ti uberou, a v prvním vinglu poznáš co všechno ti uberou

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podhusteno

3.9.2010 v 09:06 | Nahoru | #2

illMedvědGuzzin>na maximálce ti uberou, a v prvním vinglu poznáš co všechno ti uberou



ale dobře se s ní jezdí po zadním

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podhusteno

3.9.2010 v 09:32 | Nahoru | #3
Danielos> tak o atmosféru podhuštěný gumy kord na motce, to už je docela mazec a ještě s tím testovat maximálku.. To chceš sjéct gumy víc ke hraně a do zatáček se ti to nedaří či co?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podhusteno

3.9.2010 v 09:33 | Nahoru | #4
Pokud vím, tak na okruzích se gumy upouštějí dost běžně, a fest. A klopit se s tím dá, jen o tom člověk musí vědět a musí s tím počítat.

podhusteno

3.9.2010 v 09:45 | Nahoru | #5
no nevim ja mel na zadku 1 bar a po nafouknuti to jelo stokrat lepe lepe drzela a podobne ale o maximalce to jsem nepostrehl

(reakce na) podhusteno

3.9.2010 v 09:45 | Nahoru | #6

P.G.>Danielos> tak o atmosféru podhuštěný gumy kord na motce, to už je docela mazec a ještě s tím testovat maximálku.. To chceš sjéct gumy víc ke hraně a do zatáček se ti to nedaří či co?




Psal jsem po zadním. Když je zadek předepsaný na 2,9 a upustíš jednu atmosféru, tak počítám, že bys tam mohl mít tak nějak přibližně 1,9 a to je furt dost. To se dá furt ještě upustit pro wheelie

(reakce na) podhusteno

3.9.2010 v 09:46 | Nahoru | #7

1100Virago>Pokud vím, tak na okruzích se gumy upouštějí dost běžně, a fest. A klopit se s tím dá, jen o tom člověk musí vědět a musí s tím počítat.



to ano, ale taky jak tu gumu zahřeješ na silnici a jak na okruhu

(reakce na) podhusteno

3.9.2010 v 09:47 | Nahoru | #8

1100Virago>Pokud vím, tak na okruzích se gumy upouštějí dost běžně, a fest. A klopit se s tím dá, jen o tom člověk musí vědět a musí s tím počítat.



upouštěj se okruhový gumy co jsou na to dělaný a taky se na okruhu o dost víc zahřejou

podhusteno

3.9.2010 v 09:57 | Nahoru | #9
Nevidim v tom problém - normálně na silnici foukám zadek 2,9 a na okruhu 1,9 a to ještě za studena (normálně je to doporučeno za tepla..). Když pak jedu domu a nedofukuju tak NO PROBLEM

Otázka ale byla, zda to pozná na maximálce - ono jde o to jak na čem ale asi nebude moc velký rozdíl. To spíš víc poznáš protivítr nebo mírné stoupání/klesání.

1 reakcí na tento příspěvek podhusteno

3.9.2010 v 10:18 | Nahoru | #10
Překvapujete mě skoro všichni. Na co si tu hrajete? Jestli ti výrobce určuje, kolik máš hustit gumy, tak ho poslechni, on asi ví, proč to tak dělá. Všechno ostatní jsou jenom hloupé pokusy, jak se zabít. Nebaví tě život?

1 reakcí na tento příspěvek podhusteno

3.9.2010 v 13:06 | Nahoru | #11
Ale jiste, okruhovy gumy, zahraty, doporuceni vyrobce... nepodhustuju vedome
Jen me zajima, jestli se ten valivej odpor na te maximalce projevi, a jestli , tak o kolik cca.

(reakce na) podhusteno

3.9.2010 v 13:18 | Nahoru | #12

Danielos>ale dobře se s ní jezdí po zadním

a než jsem včera dojel k benzině to dofoukát..tak jsem to neubrzdil,uklouzlo mi to a přelítl oktavku a ...gumy nedofoukane jsou na guvno 929 jela jako po oleji

(reakce na) podhusteno

3.9.2010 v 13:19 | Nahoru | #13

5511>Překvapujete mě skoro všichni. Na co si tu hrajete? Jestli ti výrobce určuje, kolik máš hustit gumy, tak ho poslechni, on asi ví, proč to tak dělá. Všechno ostatní jsou jenom hloupé pokusy, jak se zabít. Nebaví tě život?

podhusteno

3.9.2010 v 13:20 | Nahoru | #14
Při maximálce bude setrvačná (odstředivá) síla tak velká, že bys ani nepoznal, kdybys měl gumu píchlou. Ale jak zpomalíš, ta to bude horší.

(reakce na) podhusteno

3.9.2010 v 13:20 | Nahoru | #15

BadRX>Ale jiste, okruhovy gumy, zahraty, doporuceni vyrobce... nepodhustuju vedome
Jen me zajima, jestli se ten valivej odpor na te maximalce projevi, a jestli , tak o kolik cca.


klouže to jak prase..ještě teď, kdy už je chladno

1 reakcí na tento příspěvek podhusteno

3.9.2010 v 13:20 | Nahoru | #16
No z vlastní zkušenosti ti mohu říct jen to, že když moc podhustíš zadek tak ti hrozí, že při akceleraci se ti guma utrhne z ráfku a protočí se. Co se stane pak je už jen ve hvězdách. A co se týká předku, tak tam je vyzkoušeno, že se dá odjet i na úplně prázdné pneumatice, ale počítej s tím, že řízení takovýhle motorky je opravdový hazard. Jinak s maximálkou je to asi tak, že prázdná pneumatika se odstředivou silou tak roztáhne, že to vypadá jako by byla nafouknutá (možná i víc), ale nepřej si potkat zatáčku. Všechno je jinak. Možná bych si troufnul říct, že s podhuštěnou pneumatikou je od určité rychlosti valivý odpor menší, ale je to jen spekulace.

(reakce na) podhusteno

3.9.2010 v 13:31 | Nahoru | #17
Langoš_> taky me tohle napadlo, viz draxtery... ale mi nak prislo, ze to nahore nejelo tolik. Nevim.

podhusteno

3.9.2010 v 13:52 | Nahoru | #18
S draxterama zkušenosti nemám, ale myslim si, že gumy maj podhuštěný spíš proto, že počítaj s nadměrnym zahřátím. A pak se dostane tlak na normál. Spíš bych to přirovnal ke galuskám. Čím tvrdší a ostřejší je galuska tím to jede líp.

1 reakcí na tento příspěvek podhusteno

3.9.2010 v 13:53 | Nahoru | #19
Takže jestli ti jde o maximálku, tak nazuj 180 a nafoukej normálně. Musíš počítat s tim, že trakce při rozjezdu bude slabší, ale top-speed to možná zvedne.

podhusteno

3.9.2010 v 13:55 | Nahoru | #20
Rozhodně, ale bude mít větší vliv, kdybys přehodil lehčí kola. Tam je úspěch zaručen.

1 reakcí na tento příspěvek podhusteno

3.9.2010 v 14:44 | Nahoru | #21
Na Zedu 750 jsem měl píchlej vrut v zadní pneumatice. Když sem po projížďce dojel na benzínku byl tlak v pneu 1,6 na zahřáté gumě. Tenkrát sem se na volný dálnici dostal na maximálku jen na 200 km/h. Když jsem potom vyměnil gumu, a nafoukal na 2,9 tak jsem z toho na stejný silnici dostal 240 km/h.
Takže podle mě to na maximálku vliv má a podstatný.

P.S.: Není nic lehčího, než když si to sám zkusíš.

(reakce na) podhusteno

3.9.2010 v 15:22 | Nahoru | #22
Aliante> dofouknuto uz je jen ted nebude kdy to zkusit, no uvidime

(reakce na) podhusteno

3.9.2010 v 15:24 | Nahoru | #23
Langoš_> 180 tam mit nesmim
ja nechci maximalku nejak za kazdou cenu zvysovat, jen me zajimalo, jestli to mohlo jet min quli tomu podhusteni. Ale dik!

1 reakcí na tento příspěvek podhusteno

3.9.2010 v 15:32 | Nahoru | #24
nepises co mas za gumy, kde na tom budes jezdit a o jakym kole se bavime

na okruh se upoustej, to je jasny, jinak predni jinak zadni, i podle vyrobce a typu gumy
o 1 atmosferu ale ne
je to kvuli stycne plose s asfaltem a extremnimu zahrati gumy
samozrejme se odlisuje tepla a studena pneu

(reakce na) podhusteno

4.9.2010 v 17:11 | Nahoru | #25
DanDuro> Proste to na top speed nejelo jak ma(dle meho).Pak jsem zjistil, ze mam obe gumy 1.9 misto 2.9At (spatny manometr na pumpe) zahrate byly hodinovou jizdou po silnici (styl rychlejsi snrk), predek je Metzeler sirka120 (sport/tour) zadek Dunlop 208 sire200.

podhusteno

4.9.2010 v 17:25 | Nahoru | #26
Ja myslim ze strasne zalezi na tom co je to za gumu a co je to za motorku. Ja foukam tak jak se mi na tom jezdi nejlip. Kdyz jsem nafoukal na predepsany tlaky tak motorka prestala bejt jista a nemel jsem v zadku vubec zadnej cit takze jezdim na mirne podhustenejch. Tak kolem 2,1 nebo 2,2. Proste se mi na tom tak jezdi nejlip a ty gumy me jeste nikde nenechaly.

Naposledy editováno 04.09.2010 17:26:52

podhusteno

9.5.2011 v 10:58 | Nahoru | #27
Tak jen pokud do tohoto vlakna jeste nekdo nakoukene - s poradne nahustenyma gumama to jede rychleji !

1 reakcí na tento příspěvek podhusteno

9.5.2011 v 15:25 | Nahoru | #28
Zajímalo by mě, zda nějak citelně poznáte rozdíl mezi 2 a 3 atmosférama. V obou případech je guma už dostatečně tvrdá. Já pociťuji až 1 atmosféru a méně.

Jednou jsem prořízl zadní gumu. Nafouknout nepomohlo, s takovou dírou byla prázdná dřív, než jsem sundal hadici z ventilku. Naštěstí neseskočily patky z ráfku narozdíl od dušové gumy. Nezbylo, než na ní dojet domů. Při nízkých rychlostech to plavalo hodně, ale od kila už na tom šlo normálně jezdit a klopit zatáčky. Samozřejmě to v náklonu trochu plavalo, ale nic vážného, nesmíte být takové citlivky
Byla to cestovní guma GT501.

podhusteno

9.5.2011 v 17:01 | Nahoru | #29
nedělá mi problém 1 a míň - kolem 0,5 už si říkám, že to jede nějak mizerně a dofukuju na 1,8 a takhle furt dokolečka
nad těch 1 a víc už třeba u 350 rozdíl ani nepoznám

(reakce na) podhusteno

10.5.2011 v 17:09 | Nahoru | #30
[quote=Deadman]Zajímalo by mě, zda nějak citelně poznáte rozdíl mezi 2 a 3 atmosférama.

Poznal jsem to pouze na tom topspeedu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist