Téma: Olovo do benzinu - GPZ 305
Zdravim všechny příznivce starších clasických motocyklů. Letos jsem se pustil do renovace Kawasaki GPZ 305 Belt-Drive. Po vyndání karburátorů jsem spatřil spíše krápníkovou jeskini, než pouhé usazeniny odpařeného benzínu. Motorka jezdila na Natural 95 s příměsí olova a tak mě zajímá jestli pro tento typ motoru to je nezbytně nutné a jaký je vedlejší efekt těchto aditiv? Máte někdo zkušenosti? Případně, jaký typ aditiva kupovat? Je v nich vůbec rozdíl?
Jojo, motory motorek byly výdycky kapánek před automobilovou konkurencí, tudíž se i při stáří té motorky nemusíš bát zadírání sedel a vodítek.
Problém je, že se do benzinu přidává ethanol a ten dokáže nadělt čurbes všude. Dost často se mi do ruky dostanou motorky s totálně "zasněženým" pajšlem palivovýho systému.
Takže v pohodíčce tam lej Natural 95. Možná bych se nebál ani 91, která má ethanolu míň.
Problém je, že se do benzinu přidává ethanol a ten dokáže nadělt čurbes všude. Dost často se mi do ruky dostanou motorky s totálně "zasněženým" pajšlem palivovýho systému.
Takže v pohodíčce tam lej Natural 95. Možná bych se nebál ani 91, která má ethanolu míň.
1 reakcí na tento příspěvek Olovo do benzinu - GPZ 305
No a co se týká těch krystalů, myslíte si, že to je opravdu jen z benzínu, nebo to aditivum dělá bordel. Přeci jenom s touhle motorkou se jezdí 2x za rok a jinak se bude jenom leštit.
Ono jde i oto, že motorka je sice z roku 1980, ale motor je tak trochu překopanej. Nesedí mi tam vůbec nic. Třeba zapalování je předělaný na bezkontakt atd. Ale vycházim z toho, že motor už je černej a ty starší byly stříbrný s jinejma žebrama.
Ono jde i oto, že motorka je sice z roku 1980, ale motor je tak trochu překopanej. Nesedí mi tam vůbec nic. Třeba zapalování je předělaný na bezkontakt atd. Ale vycházim z toho, že motor už je černej a ty starší byly stříbrný s jinejma žebrama.
Aditivum opravdu jen nahrazuje olovo ve starších benzinech. Nemyslím si, že by dělalo tento problém...
Překopanej k lepšímu. Rozuměj: píst, hlava, válec atd. jsou stejný, zapalování sice jiný ale zapaluje. Nic z toho by Ti takhle nezaneslo motor. Dá se říct, že i letitej provoz na hroší benziny a oleje udělal svoje a teď to ta slitina může "potit".
Ale v mých očích je problém hlavně ten benzin. Já mám nej zkušenosti s Benzinou a.s. Nejhorší pak s Unicorn a Shell.
Překopanej k lepšímu. Rozuměj: píst, hlava, válec atd. jsou stejný, zapalování sice jiný ale zapaluje. Nic z toho by Ti takhle nezaneslo motor. Dá se říct, že i letitej provoz na hroší benziny a oleje udělal svoje a teď to ta slitina může "potit".
Ale v mých očích je problém hlavně ten benzin. Já mám nej zkušenosti s Benzinou a.s. Nejhorší pak s Unicorn a Shell.
No to je další. Karter je z 305, válce a písty 250 (starší model - po repsi), hlava 305 (ale jsou podle mě úplně stejné) a zapalování by mělo být z novější 305. Ty válce se musely prohodit, neboť nějakej chytrák při nýtování rozvodového řetízku přesadil lamely a tím to vyhlodalo díru. Motorka po vyčištění karburátorů a asi úplně všeho, chytla na první škubnutí. Ještě jenom doladit hladiny v karburátorech a motoricky by měla být OK. Šlo mě opravdu jen o ten benzín. Když to bude jezdit i bez aditiv tak budu radši. Jinak s Benzinou mám jenom dobré zkušenosti a na Shellce tankuju jenom V-Power racing do KTM a zatim taky žádný problém.
1 reakcí na tento příspěvek Olovo do benzinu - GPZ 305
V-power racing a jim podobný superbenziny jsou kapitola sama pro sebe Ale kdo chce, ať tomu věří.
Tady bych fakt zkusil 91 nebo max 95natural a bez aditiv...
Tady bych fakt zkusil 91 nebo max 95natural a bez aditiv...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olovo do benzinu - GPZ 305
Langoš_> Přeci jenom s touhle motorkou se jezdí 2x za rok
To je přesně ten problém kdyby se s tím jezdilo často, tak bude motor neustále proplachován, ale protože to víc stojí než jezdí, tak potom se to ani pořádně nepropláchne ale naopak zanáší.
Dingo>To je přesně ten problém kdyby se s tím jezdilo často, tak bude motor neustále proplachován, ale protože to víc stojí než jezdí, tak potom se to ani pořádně nepropláchne ale naopak zanáší.
Má pravdu předsedo... řešení je jednou za čas aspoň nastartovat a nechat prohřát. Jízda je ale nejlepší. Taky můžeš jednou za čas propláchnout plovákovky odkalovákem.
Naposledy editováno 02.09.2010 15:20:40
OK. Děkuji za rady. A ještě se optám na variantu nechat karburátory po dobu stání v garáži "vypuštěné". Má tě někdo zkušenosti s oxidací? Je lepší vypustit plovákovou komoru, když se nebude dlouho jezdit? Nádrž je jasná, když se nejezdí tak musí být plná benzínu, ale co krbce?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olovo do benzinu - GPZ 305
Dřík>V-power racing a jim podobný superbenziny jsou kapitola sama pro sebe Ale kdo chce, ať tomu věří.
Tady bych fakt zkusil 91 nebo max 95natural a bez aditiv...
Vysokooktanovej benzín používám pouze proto, že v motoru mám zvýšenou kompresi a s lepším benzínem se tolik nehřeje a líp startuje.
Langoš_> tak to jsi jeden z mála, kdo ví, proč a kam tento benzin dávat
karbce nech zaplavený.Je to stejný jako nádrž... I když je to slitina hliníku a mosaz, dělalo by to neplechu.
Radši je jednou za čas odkal a pak zase nech napustit. Nejlepší je ale start a nechat to prohřát, ne-li se na ní projet.
karbce nech zaplavený.Je to stejný jako nádrž... I když je to slitina hliníku a mosaz, dělalo by to neplechu.
Radši je jednou za čas odkal a pak zase nech napustit. Nejlepší je ale start a nechat to prohřát, ne-li se na ní projet.
co to má psaný jako specifikaci? beztak 10W-40, tak ještě zjisti výkonovou třídu a ten tam dej.
ELF neznám. Za sebe bych tam dal Motul 5100 Ester. Žádnou vědu s tím nedělej, jen se drž specifikace výrobce, nebo vyšší.Ale zase to nepřežeň. Běžná 10W-40 mu bude plně vyhovovat.
ELF neznám. Za sebe bych tam dal Motul 5100 Ester. Žádnou vědu s tím nedělej, jen se drž specifikace výrobce, nebo vyšší.Ale zase to nepřežeň. Běžná 10W-40 mu bude plně vyhovovat.
Šlo mě spíš o to, že sice specifikace je 10W-40, ale je to starej vzducháč s vůlema a lehkou netěsností. Napadlo mě, že pro takovýhle motor by byla nejlepší maximálně polosintetika a 20W-50. 20W aby se trochu vymezily vůle a 50 proto, že motor je relativně vysokootáčkový a vzducháč, tak aby olej nestrácel svoji výkonost.
No vidíš. dej tam těch 20W-50, zdá se, že je to oprávněný. Mi taky jeden motor ztichl.
Teď už stejně každe motorkovej olej má JASO MA nebo MB a to púlně v pohodě stačí na SAE SE.
Jinak polosyntetika, plná atd jsou bláboly firem co na to loví kupce. Už dávno to takhle není...ale to myslím víš.
Teď už stejně každe motorkovej olej má JASO MA nebo MB a to púlně v pohodě stačí na SAE SE.
Jinak polosyntetika, plná atd jsou bláboly firem co na to loví kupce. Už dávno to takhle není...ale to myslím víš.
GPZ 305 nemá ráda tyhle nový high tech oleje. Dal jsem 15W-50 a spojka klouže prvních deset kilometrů než se ohřeje motor. Takže nejlepší je podle manuálu 10W-40. A zkušenosti majitelů na www.gpz-305.de to jen potvrzujou.
1 reakcí na tento příspěvek Olovo do benzinu - GPZ 305
Mohl by mi někdo poradit co do Hondy CB450 DOHC rok 1972 dvouválec ??
řeším dylema páč předchozí majitel mi tvrdil že tam patří speciál s olovem a mě se to nezdá
jiný říkaj naturá tak už fak nevím a nechci něco posrat.
Děkuji za rady
řeším dylema páč předchozí majitel mi tvrdil že tam patří speciál s olovem a mě se to nezdá
jiný říkaj naturá tak už fak nevím a nechci něco posrat.
Děkuji za rady
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.