globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Unik oleje
30.8.2010 v 10:40
Zdravím, poslední dobou mi začal po příjezdu z vyjížďky kapat olej z řetězu (celý kryt řetězu a kolo nahozené). Demontoval jsem tedy řetězové kolečko abych zjistil odkud to jde.Vytočil motor se zařazenou rychlostí a z drážek pro řetězové kolečko vis obrázek začal vytékat olej. Teklo to poměrně dost. Otázka zní: je to normální, případně jak závadu odstranit. Díky za rady


1 reakcí na tento příspěvek Unik oleje

30.8.2010 v 10:48 | Nahoru | #1
A určitě to je z těch drážek a ne z toho velkýho gufera nebo z toho malýho co je vypínací tyčka spojky ????

(reakce na) Unik oleje

30.8.2010 v 11:18 | Nahoru | #2
Od spojkové tyčky to není, ty drážky se to roztočení naplní olejem - není to pak vidět odkud to jde... možná že to jde kolem toho kroužku... Takže gufero??

Unik oleje

30.8.2010 v 11:32 | Nahoru | #3
Gufero chlape

1 reakcí na tento příspěvek Unik oleje

30.8.2010 v 11:44 | Nahoru | #4
a já se plašil, že to bude horší ... jestli dobře hledám, tak tam patří gufero 30x40x7

Unik oleje

30.8.2010 v 16:21 | Nahoru | #5
Nejenže dobře hledáš, ale také to je vidět na té fotce - 30x40x7

Unik oleje

30.8.2010 v 16:55 | Nahoru | #6
Ten kroužek přes drážky, na který dosedá gufero, musí být dotažený maticí přes řetězové kolečko. Jinak nedoléhá k ložisku a teče mezi ním a hřídelí olej. Zkoušet to tedy se sundaným řetězovým kolečkem nemá smysl. Téct to může buďto přes to gufero, nebo kolem spojkové tyčky. Dále to může téct kolem řadící hřídele a po vačce poloautomatu kapat na řetěz. Další možnosti nejsou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Unik oleje

30.8.2010 v 18:22 | Nahoru | #7

pepan22> a já se plašil, že to bude horší ... jestli dobře hledám, tak tam patří gufero 30x40x7



No já bych nejásal, dyť to máš celé dojebané! Tam snad ani nové gufero nemůže těsnit, to podle mě teče i kolem gufera, vzhledem k tomu, jak je celý blok posekaný a navíc je i prasklý skrz, aspoň na fotce to vypadá, že i v té prasklině je olej.. Čí to je proboha dílo? To vypadá na nějka extra kvalitní montáž motoru Asi se někdo špatně nasadil hřídel a snažil se násilím dostat bloky k sobě..

[img]

(reakce na) Unik oleje

30.8.2010 v 22:42 | Nahoru | #8
c.j.> já to nebyl ... to víš, první motorka - dvě kola to mělo, motor taky... nadšení mě ale rychle opustilo, předemnou to měl nějaký "kutil"

Unik oleje

30.8.2010 v 22:45 | Nahoru | #9
jako, dorasovaný kolem toho gufera to je jako prase teda...i když, může to mít jen dost dodrbaný kraje a vevnitř to může být ještě relativně dobrý - rozdělej to a uvidíš no

1 reakcí na tento příspěvek Unik oleje

30.8.2010 v 22:53 | Nahoru | #10
Ta prasklina mě na té fotce docela vyděsila, protože jsem si toho dřív nevšiml... nedalo mi to a šel se na to ještě s baterkou mrknout - byla to nit z hadry

jinak jak píše Deadman , řetězové kolečko mělo cca milimetr vůli, takže to mohlo být tím (gufero už mam doma, tak ho tam pro jistotu dám)

Naposledy editováno 30.08.2010 22:56:06

Unik oleje

30.8.2010 v 23:00 | Nahoru | #11
Narazit tam gufero, aniž bys ho dokurvil, chce celkem kus šikovnosti. Doporučuji 32mm ořech z goly jako naražeč.

(reakce na) Unik oleje

30.8.2010 v 23:41 | Nahoru | #12

pepan22>Ta prasklina mě na té fotce docela vyděsila, protože jsem si toho dřív nevšiml... nedalo mi to a šel se na to ještě s baterkou mrknout - byla to nit z hadry

jinak jak píše Deadman , řetězové kolečko mělo cca milimetr vůli, takže to mohlo být tím (gufero už mam doma, tak ho tam pro jistotu dám)



Tak to je OK.. 6e je blok odrbaný nevadí, na funkčnost to vliv mít nebude..

Apropo olej mi tama tekl na všech (čtyřech) jawách co jsem měl a neznám ani nikoho, komu by tam netekl.. Prostě mají automatické mazání řetězu už od výroby Takže gufero vyměň a pokud to stále trochu poteče, tak to zbytečně neřeš..

Unik oleje

31.8.2010 v 10:51 | Nahoru | #13
Tak gufero vyměněno a s dotaženým kolečko se zdá, že to neteče... No, ještě tečou přední vidlice, ale to už je jiný příběh .

Unik oleje

12.8.2012 v 01:22 | Nahoru | #14
ta výmena gufera - treba na to rozpolit motor, alebo sa to dá aj z tej strany od hriadeľa. ako si to menil ty? asi mám podobný problém. a rozoberat celý motoro sa mi nechce.

Unik oleje

12.8.2012 v 10:26 | Nahoru | #15
Gufero se mění normálně z venku, jinak to ani nejde. Staré vyloupni šroubovákem ven a prostě naťukni nové..

Unik oleje

12.8.2012 v 16:57 | Nahoru | #16
Starý vydloubni šroubovákem nebo tam našroubuj vrut do dřeva a vytáhni...

nové gufero naklepávej přes staré a vnejší okraj gufera (to kde to drží v karteru potři silikonem na motory) protože to před tebou nějakej umělec pěkně dorasoval... břit gufera pochopitelně mázni olejem at ho nespálíš.

!!!NE ABY SI TAM TOHO SILIKONU DÁVAL MOC!!! STAČÍ SLABÁ VRSTVA, ZA GUFEREM JE LOŽISKO !!!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 Rider372 15 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov
Jsou rozdíly mezi starpákami ČZ 175/487 milous_xx 10 24.2.2024 v 16:44 Destroyer
Vape 6v na 12v ČZ 175/487 milous_xx 5 31.12.2023 v 15:37 Kohlstein
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
ojnice originál nebo CKR ČZ 175/487 milous_xx 4 16.8.2023 v 18:26 kuba350


TOPlist