globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jawa 500 video
3.8.2010 v 12:57
Anglicky převyprávěný vývoj....

Anketa: Jakou značku máte raději???
ČZ
31%
10
JAWA
69%
22

jawa 500 video

3.8.2010 v 13:03 | Nahoru | #1

1 reakcí na tento příspěvek jawa 500 video

3.8.2010 v 13:04 | Nahoru | #2
Umím to ještě líp :

jawa 500 video

3.8.2010 v 13:05 | Nahoru | #3
Já ještě jinak

Jawa Motorcycle Vintage 1955

Naposledy editováno 03.08.2010 13:06:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 500 video

3.8.2010 v 13:14 | Nahoru | #4
Lubos92> Jak to děláš, že to je rovnou v textu???

(reakce na) jawa 500 video

3.8.2010 v 13:17 | Nahoru | #5
Speedy_James> Nad tím bílým obdélníkem, do kterýho se píšou příspěvky, je další takovej kouzelnej obdélníček - černej s bílým nápisem Youtube video. Na to stačí kliknout, dát tam odkaz na to video a dát OK.

2 reakcí na tento příspěvek jawa 500 video

3.8.2010 v 14:53 | Nahoru | #6
Na tom pětikilu od Jawy bych se chtěl projet... to musí být úžasný zážitek.

(reakce na) jawa 500 video

3.8.2010 v 15:17 | Nahoru | #7
No-limits>zas tolik vod toho necekej

Naposledy editováno 03.08.2010 15:17:29

1 reakcí na tento příspěvek jawa 500 video

3.8.2010 v 15:19 | Nahoru | #8
Nemá někdo ND na tento druch motocyklu? (JAWA 500 OHC)

1 reakcí na tento příspěvek jawa 500 video

3.8.2010 v 15:28 | Nahoru | #9
je v celku jedno kterou znacku v te dobe to byli stroje a konkurovali ted uz jsme zaostalci.Kazdopadne na tom petikilu bych se chtel projet je to krasnej stroj

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 500 video

3.8.2010 v 15:31 | Nahoru | #10

Spieke>je v celku jedno kterou znacku v te dobe to byli stroje a konkurovali ted uz jsme zaostalci.Kazdopadne na tom petikilu bych se chtel projet je to krasnej stroj


akorát že to nedobijí a nikdy nedobíjelo

jawa 500 video

3.8.2010 v 19:56 | Nahoru | #11
krásný exponát této JAWKY je na hradě Kámen nedaleko Pelhřimova

(reakce na) jawa 500 video

3.8.2010 v 20:13 | Nahoru | #12

posmiros>akorát že to nedobijí a nikdy nedobíjelo



Sundej si bryle a pojd ven

(reakce na) jawa 500 video

3.8.2010 v 20:28 | Nahoru | #13

posmiros>akorát že to nedobijí a nikdy nedobíjelo


no pravdou je ze to dobijeni je slabinou tohodle stroje ale zase znam dost tech kterejm to funguje bez problemu

jawa 500 video

3.8.2010 v 20:48 | Nahoru | #14
bylo to jen takový malý rejpnutí jinak motorka je to krásná a hlavně jedinečná

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 500 video

4.8.2010 v 08:22 | Nahoru | #15
posmiros> O půllitru za dobu svého působení vzniklo mnoho fám a především od lidí, kteří ho nikdy nesedlali. Já na něm jezdím relativně hodně. V době sezóny skoro každý den a za tři roky jsem problémy s dobíjením neměl a to mám originál vinutí jak na kotvě, tak i statoru...
U těch dynam byl největší problém u letování vinutí kotvy. Chyba byla v subdodavateli pájky (cínu) který fabrika nakupovala. Kvalita dodávek hodně kolísala a pak se stávalo že provozem a vysokou teplotou kotvy (dynamo je ohříváno od motoru, protože je pevně staženo v lůžku za válci) cín odlítal od komutátoru a přerušilo se vedení. Stejný problém v té době měly i dynama Octávií, či 1000MB. Troufám si tvrdit, že dynama co vydržely do dnes už teď vydrží snad na věky.
Dobře seřízená pětistovka, co má předepsanou údržbu je spolehlivý a krásný stroj.

Zde pár fotek pro potěchu oka z našeho druhého celostátního srazu.

ed250.rajce.idnes.cz/Druhy_sraz_Jawa_500OHC_v_Ceskem_raji_-_2010/

[img]

(reakce na) jawa 500 video

4.8.2010 v 09:19 | Nahoru | #16
[quote]MartinED250>posmiros> O půllitru za dobu svého působení vzniklo mnoho fám a především od lidí, kteří ho nikdy nesedlali. Já na něm jezdím relativně hodně. V době sezóny skoro každý den a za tři roky jsem problémy s dobíjením neměl a to mám originál vinutí jak na kotvě, tak i statoru...
U těch dynam byl největší problém u letování vinutí kotvy. Chyba byla v subdodavateli pájky (cínu) který fabrika nakupovala. Kvalita dodávek hodně kolísala a pak se stávalo že provozem a vysokou teplotou kotvy (dynamo je ohříváno od motoru, protože je pevně staženo v lůžku za válci) cín odlítal od komutátoru a přerušilo se vedení. Stejný problém v té době měly i dynama Octávií, či 1000MB. Troufám si tvrdit, že dynama co vydržely do dnes už teď vydrží snad na věky.
Dobře seřízená pětistovka, co má předepsanou údržbu je spolehlivý a krásný stroj.

Zde pár fotek pro potěchu oka z našeho druhého celostátního srazu.

ed250.rajce.idnes.cz/Druhy_sraz_Jawa_500OHC_v_Ceskem_raji_-_2010/

[img] znám 2 majitele a oba s dobíjením mají (měli) problémy

jawa 500 video

4.8.2010 v 09:33 | Nahoru | #17
Jednou ji měl jeden starší pán tady z obce a já ho viděl a hlavně SLYŠEL projíždět a ten zvuk ,,PeckA"

jawa 500 video

4.8.2010 v 09:53 | Nahoru | #18
no bohuzel u te moji byla kotva uz premotana a opravdu se to sralo fest , kdyz sem hodne jezdil tak i dvakrat za sezonu ( mel sem ji 12 let) no a ted delam jeste jednu a na tu sem nechaval dynamo delat u pana v Beroune a vypada to dost nadejne ( vsak to stalo ranec). jinak kdyz pominu reci o tom ze to jezdi 160 a nejay drobnosti tak je to spolehlivej stroj ale rozhodne by si ho nemel kupovat clovek kterej tomu nerozumi.
v porovnani s dvouvalcovim Nortonem z tech let co sem si poridil to je plecka nicmene je to ceska LEGENDA

jawa 500 video

4.8.2010 v 11:03 | Nahoru | #19
Jsem v kontaktu se třemi pamětníky co jezdili a jezdí půllitra celý život a mají původní dynama. Opravdu záleželo na kuse... Starám se o další tři pětistovky přátel a všichni mají původní dynama. Je to o štěstí..
Relé mám už elektronický, ale spodek je včetně kladívek původní. Jen jsem dynamo vyčistil, přeložiskoval a udělal úpravu "na gufero."

Je pravdou, že seřídit a dobře nastavit motor není sranda. Z toho právě pramení posměšné historky lidí co to neuměli. Tenkrát byla doba, že se do toho každý jezeďák vrtal sám... Na takovém péráku z té doby stačilo nastavit odtrh na nehet a jednoduchý dvoutakt jezdil roky. Na nastevení přesného předstihu půllitra člověk potřebuje tři přípravky (uhloměr, šroubovací rysku a rozpěrný klín závažíček odstředivého regulátoru předstihu)Na nastavení, vyčištění a naplnění vidlice opět dva spec. přípravky. Takhle můžeme pokračovat... Pětistovka je prostě náročná na servis. Pak se ovšem odvděčí spolehlivostí, výkonem a krásným zvukem. Můžu s čistým svědomím říci, že chytá nejlépe z mých strojů co mám v profilu a vůbec s ní mám jen pozitivní a velice milé zažité chvíle...

Naštěstí člověk (fanda), který si ji dnes pořídí jí prostě miluje, věří jí a hlavně s ní umí zacházet. Jinak by jí (za ty prachy) vlastně ani neměl...

1 reakcí na tento příspěvek jawa 500 video

4.8.2010 v 12:33 | Nahoru | #20
Je pravdou, že seřídit a dobře nastavit motor není sranda. Z toho právě pramení posměšné historky lidí co to neuměli. Tenkrát byla doba, že se do toho každý jezeďák vrtal sám... Na takovém péráku z té doby stačilo nastavit odtrh na nehet a jednoduchý dvoutakt jezdil roky. Na nastevení přesného předstihu půllitra člověk potřebuje tři přípravky (uhloměr, šroubovací rysku a rozpěrný klín závažíček odstředivého regulátoru předstihu)Na nastavení, vyčištění a naplnění vidlice opět dva spec. přípravky. Takhle můžeme pokračovat... Pětistovka je prostě náročná na servis.
je to presne jak pises..... ja muzu nadavat jen na to dynamo a na to ze ho nikdo nedokazal premotat tak aby to drzelo

jawa 500 video

4.8.2010 v 12:41 | Nahoru | #21
Co třeba někdy se zůčastnit akce oldtimmer Slavkov u Brna?Tam je plná zámecká zahrada těchto stroju stojí to fakt za to a levné díly na veterány prostě špica

(reakce na) jawa 500 video

4.8.2010 v 13:45 | Nahoru | #22
curdaracer> Dynamo je dle mého nejslabší část tohoto stroje... Dnes už to ale spousta lidí umí přemotat. Nejtěžší je ale kotvu znova vyvážit a to už málokdo umí. Spíš se na to kašle a pak to vynutí opět trpí a navíc dynamicky... PS: jeden známý ze srazu má dokonce přemotaný dynamo na 12V. Na OHC žije a jezdí ho od mládí. Je to fachman, kterýmu nekápene ani kapka oleje a na půllitru už sjezdil kde co... Dělá na něm až 8000Km za sezonu..

[img]

jawa 500 video

4.8.2010 v 14:09 | Nahoru | #23
no ze zacatku sem taky jezdil 8 az 10 tis km rocne a postupne min a min az posledni cca 4 roky nic. parkoval sem doma v jidelne a predloni sem ho prodal a koupil NORTONA. ted delam jeste jednoho ale uz ma taky majitle... nicmene je mam moc rad a moc vzpominam jak sem jezdil v hadrech SNB
to moje dynamo bylo taky predelany na 12 V , nejety a samozrejme ze to nefungovalo tak sem to vratil na 6 v a rele do kasliku... ted mam na tom druhym rele na dynamu a oprava i s previnutim CCA 8 tacu
jinak olej me taky netek , to ze je to volejnicka neni pravda . nejlip se osvedcilo papir tesneni a z obou stran lehce silikon a naprosta parada. to mas videt Nortona jak to zn ej vsude tece! no anglan dokud tece je vse v poradku a maze ... netece a je nekde problem

jawa 500 video

4.8.2010 v 14:38 | Nahoru | #24
Já jí taky vymakal na bezloužičkový provoz. Hodně jsem válčil s odvětráním motoru. nakonec jsem jej svedl do kastlíku, kde mám záchytnou nádobku mlhoviny a pohoda. Ani kapka. Jinak v SNB hadrech občas jezdím taky... Ten norton je krásnej. A ten přední chlazenej dvouklíč je libůstka..

[img]

jawa 500 video

4.8.2010 v 23:42 | Nahoru | #25
dekuju je to fakt krasavec a proti jawe i sportovec, oddech sem mel svedenej za kaslik do nadobky a zni sem mel vypousteci kohout .. ted sem to nechal origo stou planzetou... je to uz radu let co sem se setkal s clovekem kterej je tenkrat servisoval ssnb a byl tudiz vyskolenej v jawe a ten rikal ze tim jak jdou pisty nahoru a planzeta se prisaje vznika v motoru podtlak a zamezuje se tim unikum oleje . pak sem mu ukazal rozebrany olej cerpadlo a von se krizoval ze to este nemel nikdy venku a ze se je v jawe naucil jen stelovat , vymenit pisty, prevodovku a kliku a na veci jako cerpadlo jim bylo receno at nesahaj

jawa 500 video

5.8.2010 v 06:20 | Nahoru | #26
Taky odborník... :o) Já udělal vše návratný. Planžetu jsem zachoval, jen jsem jí schoval do té odkalovací nádobky s olejem. Ona je dobrá na to, aby motor nesál při podtlaku prach z cest do oleje. Zrovna včera jsem implantoval 17Z řetěz. kolečko a dal si pěkných 60Km. Paráda!

(reakce na) jawa 500 video

9.10.2010 v 18:11 | Nahoru | #27
AlePozor>Ahoj,čtu tady na fóru,že sháníš nějaké díly na 500 OHC.Nějaké mám,hlavně do motoru a převodovky.

(reakce na) jawa 500 video

9.10.2010 v 18:41 | Nahoru | #28

No-limits>Na tom pětikilu od Jawy bych se chtěl projet... to musí být úžasný zážitek.

Kamarad ho ma a asi 3 jsem se svezl ale necekej z pohledu dnesni doby nejake zazraky - moc to nebrzdi a neperuje,vibrace jako krava a v zatecce normalne citis jak se to vlni a zatah to ma docela slusnej strasne od spoda ale na peknou kochaci jizdu dobry.V te dobe to bylo asi to nejlepsi co se u nas seriove delalo ale motorky znacky Norton,BSA atd. na tom motoricky uz byli lepsi

Naposledy editováno 10.10.2010 11:26:24

jawa 500 video

11.10.2010 v 08:11 | Nahoru | #29
Norton té doby (kdy se Jawský půllitr vyráběl) na OHC motoricky neměl... Zase oproti Jawě vynikal zase lepším podvozkem. Vibrace? zas tak hrozné to není. Včera jsme dal něco kolem 200Km a zadek mám pěkně naklepaný.. To ale k tý mašině patří.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 500 OHC - spojka Jawa 500 OHC OnluCBR 14 20.2.2024 v 15:55 MartinED250
JAWA 500 OHC - přípravek / stahovák Jawa 500 OHC mikeš. 4 9.5.2022 v 10:04 1jarda1
Jawa 500 OHC - výbrus válců + repas... Jawa 500 OHC mikeš. 14 17.1.2022 v 18:06 cmiral
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Jawa 500 OHC běží na 1 válec Jawa 500 OHC mikeš. 16 14.9.2021 v 11:17 Kohlstein


TOPlist