Tak takto začíná článek na
http://www.naseadre...motorku-az-od-24-let
Nevím jestli je to kec, ale rozhodně je to blbost.
Bugatti Veyron,Pagani Zonda,Ferrari,Porsche ......tyhle auta se dají řídit od 18 a velká motorka od čtyřiadvaceti ?.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na silnou motorku až od 24 let ??? what
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na silnou motorku až od 24 let ??? what
Němec>Deadman> mně se zase líbilo jak byl ten poměr váha výkon - k čemu znát jen obsah, když nevíš výkon - spousta klasickejch motorek má větší obsah, ale výkonově to nejsou žádný děla - tzn. mi přijde rozumnější to výkonový omezení, než obsahový. ale výjimky a motorky, který na nějaký omezení dojedou, holt asi budou vždycky.
Výkon je k ničemu, stejně jako z něj vycházející poměr s váhou. Měnit jde příliš snadno a změřit při každé namátkové silniční kontrole nejde. To prostě nabádá k ochcávání a proto se ochcávat bude. Díky tomu si polovina začátečníků, co si s motorkou ani nevycouvaj z garáže aniž by to položili, kupuje 200-koňové litry s "25kw jen v papírech" a ta druhá polovina si kupuje 120-koňové 600ccm, opět pouze papírově škrcené.
A zákaz škrcení nic neřeší, protože v tom případě budou dovozci prodávat pouze CZ verze se základním výkonem 25kW a jako doplněk neoficiální "ostrý kit". Zákazníci to tak chtějí a prodejci se vždy nějak přizpůsobí.
Když si koupíš nového 45km/h skůtra, v prodejně se tě rovnou zeptaj, jestli tam to škrtítko fakt chceš namontovat.
Omezení objemem sice není tak spravedlivé, ale nejde s ním tolik podvádět. Válce jde sice převrtat, nebo namontovat kit s většími válci, jenže to je mnohem dražší a zvedne to sílu o 10%, nikoliv pětinásobně jako přeprogramování řídící jednotky.
A ten poměr výkon váha - podvádět s ním jde stejně, navíc těžké motorky jsou pro začátečníka nebezpečně těžko ovladatelné, ikdyž nemají brutální zrychlení.