globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Reklamace zakoupene motorky, jde to???
 
22.7.2010 v 03:49
Zdravím všechny,

jak to tak bývá, přibyla další zkušenost do života.
Zakoupil jsem Yamahu Virago od kluka, který tahá moto ze zahraničí. Moto je původem z Německa, v ČR jsem ho měl jen přihlásit. Na STK mi bylo při ohledání řečeno, že přední světlo neodpovídá homologaci a ať ho tedy předělám, navíc se jim nezdál štítek s VINkem atd, natištěný a nalepený na rámu pod předním světlem. Zašel jsem do autorizovaného obchodu yamaha a po pár otázkách tamního prodejce mi byla dána jasná odpověď. Moto je určeno pro americký trh a na silnicích v ČR nemá co dělat a nikdy technickou neprojde.
Takže bych se rád zeptal, jestli je tohle opravdu možný a pokud ano, lze takhle zakoupené moto obratem vrátit prodejci????

Díky

Michal

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reklamace zakoupene motorky, jde to???

22.7.2010 v 08:03 | Nahoru | #1

NickSlaughter>Pokud tomu někdo vydá technický průkaz na základě technické prohídky, tak problémy po nehodě majitel mít nebude. Každý nezná specifikace a technické předpisy, od toho jsou úřady.



to se bohužel pleteš. Pokud dojde k nehodě a pojišťovna bude hledat mouchy ohledně nehomologovaného dílu, STK prohlásí že v době evidenční kontroly bylo vše ok a nehomol. díl byl zřejmě namontován až po kontrole.
Potom je zodpovědnost automaticky na provozovateli/řidiči.

Nebo myslíš že ten člověk na STK řekne že tam dal razítko i přesto že o tom věděl?

(reakce na) Reklamace zakoupene motorky, jde to???

22.7.2010 v 08:24 | Nahoru | #2

seikos>to se bohužel pleteš. Pokud dojde k nehodě a pojišťovna bude hledat mouchy ohledně nehomologovaného dílu, STK prohlásí že v době evidenční kontroly bylo vše ok a nehomol. díl byl zřejmě namontován až po kontrole.
Potom je zodpovědnost automaticky na provozovateli/řidiči.

Nebo myslíš že ten člověk na STK řekne že tam dal razítko i přesto že o tom věděl?


Tady se nehádám i když si myslím že by zase záleželo na situaci a průběhu nehody a v konečné podobě by se tim asi nikdo nezabýval.

Příklad: nedobrzdím autem - rana jak prase zezadu do auta a on ma světla v prdeli a nesvítí. tím padem neprokáže že svítila ve chvíli narazu a já budu tvrdit že nesplńovalo jeho vozidlo podmínky pro provoz...
Dopadne to tak že se bude prokazovat svilo nesvítilo, mělo vliv na nehodu nemělo vliv na nehodu ale ve finale to asi odnese ten co nedodržel bezpečnouz vzdálenost

(reakce na) Reklamace zakoupene motorky, jde to???

22.7.2010 v 08:43 | Nahoru | #3

seikos>to se bohužel pleteš. Pokud dojde k nehodě a pojišťovna bude hledat mouchy ohledně nehomologovaného dílu, STK prohlásí že v době evidenční kontroly bylo vše ok a nehomol. díl byl zřejmě namontován až po kontrole.
Potom je zodpovědnost automaticky na provozovateli/řidiči.

Nebo myslíš že ten člověk na STK řekne že tam dal razítko i přesto že o tom věděl?



Pokud se jedná o US verzi, která nemá evropskou homologaci, tak pochybyla STK a úřad, který doklady vydal. Tam asi nepochybyl majitel
Jinak samozřejmě souhlasím s tím, co se týče namontování nehomologovaných dílů.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist