paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Dara Rolins zabila motorkáře...
 
11.7.2010 v 21:30
Zpěvačka Dara Rolins (37) měla včera dopravní nehodu, při níž zemřel třiašedesátiletý muž. Vozidlo zpěvačky se ve velké rychlosti údajně střetlo s motocyklistou, který podlehl těžkým zraněním.

Není co dodat. Teď jen jde o prachy a známosti. Upřímnou soustrast.

Uzavřeno 19.07.2010 v 22:54 uživatelem Frotty

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dara Rolins zabila motorkáře...

13.7.2010 v 21:16 | Nahoru | #1
babuka> hele, já jsem taky nechtěl už reagovat, ale přijde mi zbytečné zakládat nové vlákno kvůli toho, že jsem asi něco nepochopil. Určitě je chyba ve mě, protože asi zatáčky projíždím jinak, než ty. Já si totiž dle poloměru zatáčky, je-li mi znám (buďto do ní vidím, nebo tu zatáčku neprojíždím prvně a tudíž ji znám) zvolím vhodnou rychlost a úhel naklonění motocyklu a tímpádem zatáčku projedu asi poněkud "fádněji", nicméně bez potřeby využívat celou šířku vozovky nebo snad protisměru. Poslední dobou (obzvláště s rostoucím počtem najetých kilometrů na současném stroji) se mi stává, že si dokážu tyto hodnoty (rychlost vs. náklon) upravovat i během samotného zatáčení, tudíž se mi občas stane, že vhodně pohozenou hromádku štěrku, kanál bez poklopu nebo cyklistu dokážu minout i v zatáčce a stejně při tom většinou nevyužívám celou polovinu silnice, jež je mi určena. Ono jestli problém není v tom, jak se chováš před zatáčkou a kde jedeš - při vší úctě, nemám ponětí jak svižný je tvůj skůtr mimo město, nicméně pokud bych z tvého chování měl pocit, že se mi snažíš jízdou při dělící čáře dokázat, že máš stejné právo k využití celé šířky vozovky, bylo by ti v nejbližší možné chvíli naznačeno, že nemáš. A nebylo by to z mojí strany poprvé ani naposled. Na cestě se jezdí vpravo, co nejblíže k pravému kraji vozovky, tohle je prostě dáno a tak by se měli lidi chovat. A pokud potřebuješ celou šířku vozovky pro jízdu na skůtru, tak to není ani tak o fyzice, ale spíš o tom, že:
a) svůj stroj dostatečně neovládáš a tutíž nemáš na cestě co dělat. Vzhledem k tomu, že píšeš, že máš za sebou tisíce km si ale spíš myslím že problém bude v b) máš v prdeli tlumiče

Hezký večer.

(reakce na) Dara Rolins zabila motorkáře...

13.7.2010 v 21:54 | Nahoru | #2

-vodník->babuka>


Dívat se do dálky a při nájezdu do zatáčky sledovat tečný bod a k němu směřovat a v závislosti na rychlosti využívat co největší šířku silnice. Je bezpodmínečně nutné umět upravovat náklon při průjezdu zatáčkou. Třeba ubrat plyn a stáhnout to. Pochopitelně do pravé zatáčky najíždím od dělící čáry s tím, že jsem tak metr od ní - to všechno není nic nového píši obecně, stejně jako jsem psal obecně o té rychlosti 25 km/h - nechápu, že to pořád vztahuješ nějak na mě. O mojí maličkost nejde.

Pokud bychom debatovali čistě o skútru, tak ten můj je výkonově asi jako každá jiná 125 motorka. SHčko je teda nejprodávanější skútr v Itálii a za 26 měsíců (sezóna je běžný rok pokud někdy nesněží) na něm mám 43 tis. km klepy klep a z velké části mi nahrazuje auto. Skútr má ale jistá specifika - ve městě to s ním jde lépe lámat mezi auta, přinutit ho do náklonu je těžší (nízké těžiště), v náklonu ale dobře sedí. Jinak na 125 skútru zajisté nejde na rychlé a široké okresce jezdit jako drsnej rovinkář a určitě na podobné silnici nejezdím se skútrem zatáčky jako na GP, spíš se dívám do zrcátka jakému že to inteligentovi nebude stačit mejch cestovních 110, tak aby to do mě nenapálil. Když ale jedeš po užší cestě nižší kategorie, třeba někde v lese, v pěkné krajině, tak využíváš variátor, jen taháš za plyn klídek a na podobné cestě je 80 jako na široké 160 (výhodou je, že pod sebou nemáš půltunový ingot) a při průjezdu zatáčkou postupuješ stejně jako jsem psal na začátku. Prosím čísla ber "cca" neber to doslova zajisté, že každá situace je jiná.

Nazpět k tématu - hodně řidičů aut prostě neví co od motorky očekávat nebo i od kola. Malou díru v silnici co musíš na kole skočit jinak máš po ráfku auto normálně přejede a z auta ani nevidíš co cyklista nebo někdo na 50cc skútru může právě řešit. Na kole jsem třeba po silnici jezdil víc od kraje a když jsem slyšel auto tak jsem postupně sjel ke kraji, člověk je víc vidět a taky to neznamenalo, že mu chci překážet, jen aby věděl, že tam jsem no a ne vždy do bylo dostatečně rychlé a pak to třeba vypadá, že mu chci překážet to ne. Jako někdo kdo jezdí ve škarpě si koleduje. Jasně že v autě sem tam "nadávám" na cyklisty a zase opačně. To asi každej. Prostě trochu klidu.

Naposledy editováno 13.07.2010 21:56:31
Téma je zamknuto


TOPlist