globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řetěz vs. kardan
 
14.6.2007 v 16:26
Vysvětlí mi někdo jaké jsou výhody a nevýhody???
Kromě toho že řetěz mažu pořád jak blbej. :)

1 reakcí na tento příspěvek Řetěz vs. kardan

14.6.2007 v 16:28 | Nahoru | #1
řetěz je pružnej a ne :puke: š ho jizdou po zadním a pod

kardan je těžkej a když se posere tak po svých neodjedeš.
Ale - zase se o něj vůůůůbec nemusíš starat a tak. žádný mazání, čistění, a tak...
na cestovní motorky je myslím kardan to nej co muže bejt

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz vs. kardan

14.6.2007 v 16:31 | Nahoru | #2

medved_bedrich píše: řetěz je pružnej a ne :puke: š ho jizdou po zadním a pod

kardan je těžkej a když se posere tak po svých neodjedeš.
Ale - zase se o něj vůůůůbec nemusíš starat a tak. žádný mazání, čistění, a tak...
na cestovní motorky je myslím kardan to nej co muže bejt


PŘEDPOKLÁDÁM ŽE TAKY NEBUDE U ŘETĚZU TAKOVÁ ZTRÁTA VÝKONU JAKU U KARDANU???

(reakce na) Řetěz vs. kardan

14.6.2007 v 16:34 | Nahoru | #3

Indigo píše: [quote=medved_bedrich]řetěz je pružnej a ne :puke: š ho jizdou po zadním a pod

kardan je těžkej a když se posere tak po svých neodjedeš.
Ale - zase se o něj vůůůůbec nemusíš starat a tak. žádný mazání, čistění, a tak...
na cestovní motorky je myslím kardan to nej co muže bejt


PŘEDPOKLÁDÁM ŽE TAKY NEBUDE U ŘETĚZU TAKOVÁ ZTRÁTA VÝKONU JAKU U KARDANU??? [/quote]
tak tak. kdyt říkám že je těžší...

1 reakcí na tento příspěvek Řetěz vs. kardan

14.6.2007 v 16:53 | Nahoru | #4
medved_bedrich> nerekl bych, ze ztrata vykonu zalezi na hmotnosti (u kardanu navic vetsina materialu zadnej vykon neprenasi), ale spis na treni jednotlivych casti. Uz jsme to tu nekolikrat rozebirali, ale jednotnej nazor nepanoval. Zrejme to bude zanedbatelnej rozdil - pokud jsou oba pohony v dobrym stavu.

1 reakcí na tento příspěvek Řetěz vs. kardan

14.6.2007 v 19:27 | Nahoru | #5
Pokud ti praskne řetěz tak taky neodjedeš, vím o čem mluvím...

(reakce na) Řetěz vs. kardan

14.6.2007 v 20:58 | Nahoru | #6
Selver>nikdo nemluvil o odjíždění ale o odcházení po svejch :thmubup:

Řetěz vs. kardan

15.6.2007 v 00:01 | Nahoru | #7
Kardan ma vetsi ztratu vykonu, je to dano vetsim poctem prevodu pohybu.

2 reakcí na tento příspěvek Řetěz vs. kardan

15.6.2007 v 00:09 | Nahoru | #8
kardan má taky nevýhodu ve zvedání zadku při akceleraci - u obyč konstrukcí. něcolever u BMW to má ale zmáklý záchytem reakce...zase je to složitější

(reakce na) Řetěz vs. kardan

15.6.2007 v 00:38 | Nahoru | #9
Slávek-TDM> nedavno jsem to hledal, retez v dobrym stavu vychazi kupodivu (pro me :o) ) o neco lip (98% ucinnost ), kardan tusim 94%. problem je, ze zadelanej retez muze jit klidne na 75% a u motorek to bude spis pravidlo, kdyz se podivas na rozdily mereni vykoni klikovka / zadni kolo.

(reakce na) Řetěz vs. kardan

15.6.2007 v 06:02 | Nahoru | #10
karf>>
jojo, bmw platí proč to dělat jednodušše když to jde složitě a lidi si to stejně koupí :)
guzzi montuje takový táhlo zachycující reakční síly toho kardanu. Funguje to bezvadně :)

1 reakcí na tento příspěvek Řetěz vs. kardan

15.6.2007 v 09:49 | Nahoru | #11
mordy> to jsme tu rozebirali taky. Kdyby ztrata opravdu byla 6%, tak by to pri prumerne prenasenym vykonu na zadni kolo 40 koni delalo nejaky 2kW. U FJRka pri max vykonu by to bylo uz asi 10kW - coz jiste uznas, ze neni mozny, protoze to by se ten kardan rozzhavil do ruda. Podivej se, jakej vykon maji kamna a chlazeni kardanu urcite neni moc ucinny. Takze s tou ztratou bych byl hodne opatrnej. 25% ztraty vykonu na retezu povazuju za nemozny, to by slo leda tak u padesatek. Ale treba jsou moje pocty spatny a nekdo me opravi...

1 reakcí na tento příspěvek Řetěz vs. kardan

15.6.2007 v 10:08 | Nahoru | #12
hele :cool:
http://www.motorkari...0000003498&aks=2

"">>
ale čísla jsem nenašel. co vím, tak klasický čelní ozubení má 0.99 +- a ty převody za roh budou mít míň. 0.95? :shy:

(reakce na) Řetěz vs. kardan

15.6.2007 v 10:40 | Nahoru | #13
Slávek-TDM> dobra uvaha, nijak moc se retez neohriva. to info o ucinnosti 98 - 75% jsem nasel na wiki. otazka je, jestli je prumernej vykon prenasenej na zadni kolo 40 koni. ja bych si tipnul pri bezne jizde tak 10. ale na okruhu se mi z retezu taky nekouri :o) mne se proste retez zda z celyho prenosovyho retezce nejvic podezrelej :o)

Řetěz vs. kardan

15.6.2007 v 10:44 | Nahoru | #14
mordy> no, ale zakon zachovani energie plati. Takze pokud je ztrata na retezu x%, musi se promenit v jinou energii -> teplo. Takze chyba muze byt v mym vypoctu nebo v popsany ucinnosti prevodu.

(reakce na) Řetěz vs. kardan

15.6.2007 v 10:47 | Nahoru | #15
karf> nezalezi tam na typu pouzityho kloubu? teda kardanuv hridel by asi mel mi kardanuv kloub ;o) auta dneska maji "kardany" s ruznyma homokinetickyma kloubama a tam bych rekl, ze ucinnost na zalomeni nezavisi. jen je max. zalomeni omezene konstrukci kloubu.

2 reakcí na tento příspěvek Řetěz vs. kardan

15.6.2007 v 11:17 | Nahoru | #16
No mne se zda ze ani normalne se neda namontovat kardan na masinu s retezem ne?
Co jsem nekde videl tak se totiz toci obracene ;)

(reakce na) Řetěz vs. kardan

15.6.2007 v 11:29 | Nahoru | #17
Jenik789>jak obracene? jako ze je chyceny uprostred tyce a dokola litaji konce? tak to pouzivaji snad jenom v saolinu. mozna zacali vyrabet motorky :o))

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz vs. kardan

15.6.2007 v 12:38 | Nahoru | #18

Jenik789 píše: No mne se zda ze ani normalne se neda namontovat kardan na masinu s retezem ne?
Co jsem nekde videl tak se totiz toci obracene ;)


ano, stačí si to logicky představit, aby se kolo otáčelo dopředu a bylo poháněno kardanem, musí se výstupní hřídel motoru otáčet obráceně :)

1 reakcí na tento příspěvek Řetěz vs. kardan

15.6.2007 v 15:21 | Nahoru | #19
Pokud bude stejnej řetěz na výkonově odlišných motorkách , tak při stejných otáčkách bude mít stejný odpor ! Nezáleží na výkonu motoru , ale na řetězu . Nikdy to nebude konstantní procento z výkonu motorky - myslete sakra hlavou a ne kolenem *no*

Řetěz vs. kardan

15.6.2007 v 16:23 | Nahoru | #20
_max_> nevim, na kterej prispevek reagujes, ale ja nerikam nic jinyho. Samozrejme, ze zalezi na retezu, ale pro zobecneni muzes uvazovat stejnej retez. Nicmene muzeme rici, ze procento vykonu, kterej sekundarni prevod ubira (pokud je stejnej) bude u silny a slaby motorky priblizne stejny....

(reakce na) Řetěz vs. kardan

15.6.2007 v 16:42 | Nahoru | #21
_max_> koleno mi rika, ze nemusis mit pravdu :o) asi budou jiny sily na retezu u b12 a u fichtla, takze by se pres koeficienty treni mely vyjit ruzne sily ztratove, co myslis?

Řetěz vs. kardan

15.6.2007 v 19:44 | Nahoru | #22
Příklad - 520 řetěz maximální ztráta 1kW . Motorka 10 kW ztáta 10% / motorka 100 kW ztráta 1 % . Procento ztraceného výkonu nemůže být stejné .
Ja?
Samozřejmě se bavíme o stejném řetězu na jiných motorkách o jiném výkonu, ne o typově nebo rozměrově rozdílných řetězech .

1 reakcí na tento příspěvek Řetěz vs. kardan

21.6.2007 v 13:35 | Nahoru | #23
Klucí a co řemen? Je gut?

(reakce na) Řetěz vs. kardan

21.6.2007 v 13:47 | Nahoru | #24
karf>ve předu je telever a vzadu je paralever *yes* :lol: .

(reakce na) Řetěz vs. kardan

21.6.2007 v 13:49 | Nahoru | #25
Lada.s> vzdyt je tam soukoli at se to toci jak chce bud ho posunes do predu a nebo do zadu *yes*

1 reakcí na tento příspěvek Řetěz vs. kardan

21.6.2007 v 14:03 | Nahoru | #26
důležitý je že u kardanu mají ženský čistý stehna ;)

(reakce na) Řetěz vs. kardan

21.6.2007 v 17:21 | Nahoru | #27
Kardan bude mit asi vetsi vule, ne? Kdyz to jsou kolecka, tak musej mit vuli pro zapadnuti do sebe... :shy: nebo se pletu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz vs. kardan

21.6.2007 v 17:44 | Nahoru | #28
motolebka>>
Nevím co vydrží , ale asi spojuje výhody řetězu a kardanu . Je lehký , nemlátí při sportovnější jízdě , je tichý a nemusí se mazat . Ale asi to má i nějaké zápory , jinak by už byl víc rozšířený :)

(reakce na) Řetěz vs. kardan

21.6.2007 v 17:46 | Nahoru | #29
_max_>>
asi nejvetší zápor je cena. a podle me je drahej jen kvůli tomu, aby si to nemohl pořídít každej a byla to takova individualita :D
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist