globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti
 
8.7.2010 v 23:13
Předem upozorňuji, že se mě tento problém již netýká, jen by mě to zajímalo.

Co se stane, pokud máte řidičák AM (tedy do objemu 50ccm a maximální konstrukční rychlosti 45km/h), motorku která má v TP maximální konstrukční rychlost 45km/h, ale ve skutečnosti motorka jede o něco víc. Dejme tomu takový skútr, padesátka, ideální příklad.

Teď vás změří policie, ve městě jste jeli 60, zastaví vás, budou chtít řidičák a TP. Jak budou řešit, že jste jeli vyšší rychlostí, než je konstrukční, bude se něco dít?

Neustále se tu řeší otevřené 2T 125ccm z 11kW, otevřené větší motorky z 25kW, ale nikde jsem se nedočet o padesátkách, kde je to prokazatelné naprosto jednoduše radarem...

3 reakcí na tento příspěvek řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

9.7.2010 v 14:04 | Nahoru | #1
radimsuchanek> Nechci aby to vypadalo, že tady prosazuju něco nelegálního apod., když mám 24cet a nemám zapotřebí mít motocykl s 25kw, ale dle mého: - to vím, o tebe nešlo

Policisté při jakékoliv kontrole a to i při dopravních přestupcích, co se rychlosti týče ti na místě nemůže dokázat vůbec nic ani, když tam bude stát motocykl s obsahem 1000ccm.

- to je pravda, ale pokud pojedou za skůtrem, který si to valí 80 a borec má ŘP jen AM, tak ho zastaví a je v prdeli

Motorky se totiž dají zaškrtit desítkou různých způsobů, ať už omezením otáček, kdysi to šlo úpravou plynové rukojeti, pak klasickou výměnou šoupátek atd. atd. Takže přijít na to - je li motocykl zavřený nebo ne - není rozhodně práce na 15 minut a k tomu, abych jej někomu půjčil mě nemůže přinutit nikdo.

- nemusíš to nikomu půjčovat, pokud mají podezření, seberou ti techničák a motka jede na test do zkušebny

Jinak 25kw využívají i naši sousedé z Německa, ale ne z důvodu toho, že by měli tak osekané ŘP jako máme my, ale z důvodu, že pojišťovny u nich často mají výši pojistného určenou podle výkonu motocyklu, nikoliv podle obsahu, a proto není problém v D koupit R1čku či GSXRo 1000 s 25kw v TP.

- vzhledem k tomu, že jsem němec a dělal jsem v německu i řidičák, musím konstatovat, že tohle, co jsi napsal je úplná blbost

Takže suma sumárum dle mého názoru člověku, který má otevřenou motorku a v TP jiný záznam hrozí něco až dojde k nějakému úrazu, dopravní nehodě apod., ale při dopravním přestupku či běžné kontrole ani technické kontrole vůbec nic.

- ale tohle jsem přesně psal - čti pořádně.

(reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

9.7.2010 v 16:27 | Nahoru | #2

radimsuchanek>- to je pravda, ale pokud pojedou za skůtrem, který si to valí 80 a borec má ŘP jen AM, tak ho zastaví a je v prdeli



No, to se tady právě řeší a v "prdeli" zjevně není, protože policie překročení konstrukční rychlosti vůbec neřeší. Bylo by sice možné to brát jako důvodne podezdření, že vozidlo je nezpůsobilé provozu, ale policie to zjevně neřeší...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

9.7.2010 v 17:09 | Nahoru | #3

radimsuchanek>

- nemusíš to nikomu půjčovat, pokud mají podezření, seberou ti techničák a motka jede na test do zkušebny



A pak jsi se probudil, vyndal nohy z mísy a dál bylo co? Ty woe to mě tady vždycky rajcuje ty vaše rádoby "zkušebny" po nehodě nebo při silniční kontrole. Praxe je úplně jiná.
Buďto se ti klučina s 25 kW přizná sám a věř tomu, že vě většině případů stačí jenom zvýšeným hlasem říct "Hele, nedělej tady z nás blbce, nebo to budeš mít ještě horší" a už ti každej vyklopí nejen kde mu to papírově uškrtili a kolik za to chtěli, ale i to, že na to nemá doklad ale "byl u toho Pepík Nováků a ten to může potvrdit, jen to prosím neříkejte našim, taťka by mi vzal kapesné"
Nebo je tu druhá možnost, že se zlomit nenecháš a policajti, magistrát, nebo případně soud přihlédne k jiným okolnostem, kde tě skřípne.
To samé v bleděmodrém platí o pojišťovnách, nikdo se nebude srát s nějakým vrakem do zkušebny a měřit, jestli to náhodou není otevřený - když pojišťovna nechce platit, najde si minimálně 5 dalších důvodů, proč prostě platit nebude.

Takže asi tak...

(reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

9.7.2010 v 19:50 | Nahoru | #4
radimsuchanek> napsal si: ...u 600 nepozná na první pohled nic, ale při prvním průseru to půjde na zkoušku. Pak tě nechá ve štychu i pojišťovna..... U těch skůtrů to pozná jednoduše - jede nějak rychleji....

Průser je dle mého i překročení rychlosti, takže mě nepooučuj o čtení... Škoda, že teď nemám čas na argumentaci, ale každopádně, jak tak čtu příspěvky, tak nejen já, ale i -vodnik- má jinou zkušenost, takže asi otázka, kdo má a nemá pravdu....

Jo a ještě v rychlosti - chceš mi říct, že v německu se neplatí pojistka od výkonu motocyklu nebo automobilu? Zde máš část článku, který referuje o pojišťovnách v celé Evropě:

V Německu ovlivňují cenu povinného ručení kritéria jako je věk a pohlaví řidiče, délka řidičské praxe, počet ročně najetých kilometrů, počet řidičů, kteří s vozidlem jezdí, zda je vlastník soukromá osoba nebo podnikatel. Dále pak výkon a v méně častých případech obsah motoru, tonáž vozidla a oblast, kde je vozidlo provozováno (město či venkov).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist