globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: meziplyn při podřazování
 
8.7.2010 v 11:33
Zdravím všechny,

mám takový dotaz, na který se mi tady zatím nikde nepodařilo najít jednoznačnou odpověď, a tak zakládám nové téma.

Jde o to, že když jsem v autoškole jezdil na suzuki GS500 a při podřazování jsem házel meziplyn, tak jsem dostal od učitele pojeb, že jezdim jak na simsonu a že tim meziplynem ničim motor.

Teď mám týden svoje GSko a chci se zeptat, jak to s tim meziplynem je, protože když podřazuji a otáčky spadnou na 2 tis. a kopnu tam nižší rychlost a vylítnou třeba na 7 tis. tak mi to příjde, že to pro ten motor je pecka nebo se mýlím?

Předem všem díky za rady a přeji hodně km bez problémů

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

14.7.2010 v 12:37 | Nahoru | #1
Luďazz: Nezapomeň, že v jednu chvíli je při přesouvání ozubených kol neutrál. Pokud se v tu chvíli točí motor rychleji, i přes vypnutou spojku jeden z hřídelů zvýší otáčky.

(reakce na) meziplyn při podřazování

14.7.2010 v 13:06 | Nahoru | #2

1100Virago>Luďazz: Nezapomeň, že v jednu chvíli je při přesouvání ozubených kol neutrál. Pokud se v tu chvíli točí motor rychleji, i přes vypnutou spojku jeden z hřídelů zvýší otáčky.


hezky receno a ackoliv podle me toto neni hlavni ucel/projev meziplynu/predplynu, meli bychom ho ve hre ponechat. To pak dava odpoved na otazku, jestli je lepsi "vrkat" pred, po nebo behem podrazovani...

k prizpusobeni otacek pro prevodovku (maly prenos momentu i pres vypnutou spojku) je vhodne zrychlit motor v okamziku prechodu pres neutral, tzn. vrkat pri razeni. K dulezitejsimu prizpusobeni otacek pro spojku (jeji neopotrebeni kvuli srovnani otacek motoru podle kol - zde se jedna o mnohem vetsi momenty nez u prevodovky v neutralu, az o eventualni smyk na zadnim kole) je nutne vrknout kdykoliv pred jejim pustenim. Prunikem obou podminek je idealni vrkat behem podrazovani, coz je zaroven i nejrychlejsi manevr (a odpovida memu zazitemu stylu).

Doufam, ze zde nikoho neurazime zevrubnou analyzou... diskuze je velmi podnetna (ackoliv ji bohuzel ne kazdy prispevovatel precetl celou)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

14.7.2010 v 14:33 | Nahoru | #3

1100Virago>Luďazz: Nezapomeň, že v jednu chvíli je při přesouvání ozubených kol neutrál. Pokud se v tu chvíli točí motor rychleji, i přes vypnutou spojku jeden z hřídelů zvýší otáčky.


Teď nevím, jestli si skutečně rozumíme, ale případně si rád nechám poradit. Proč neutrál? Tady se přece nebavíme o tom klasickém "starém" meziplynu, co měly náklaďáky, ale o vrknutí při podřazování na motorce. Teď opravdu nevím, jestli se bavíme o tom samém. Výše bylo psáno, že vrknutí při podřazení způsobí lepší zapadnutí rychlosti (na to jsem reagoval já), což je podle mě blbost, protože si myslím, že vymáčknutá spojka není schopna předat tak velký krouťák jenom třením kapaliny do hnací hřídele převodovky. Ale rád se poučím, pokud tomu tak není. Začíná se mi motat hlava.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist