globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jawa 250 zapalovani
 
19.6.2010 v 12:15
zdravim potreboval bych poradit ...nevim jak zapojit el. na zapalovani vyzkousel sem schema mel sem zapojene podle nej ale nechce mi to hodit jisrkru moc se v tom nevyznam potreboval bych vedet uplne vsecko od zacatku ktery drat kam zapojit od kondiku z inducky baterky a pod...dik moc

Předchozí
1 2
Následující

jawa 250 zapalovani

19.6.2010 v 12:26 | Nahoru | #1
kondík na kladívko, kladívko na indukčku, druhý kontakt indukčky na plus nebo zem /podle zapojení aku na motorce)

jawa 250 zapalovani

19.6.2010 v 17:03 | Nahoru | #2
to jsem zkousel .. a nic..takze je jeden z prvku spatny? kondik sem vzal z fichtla coz si myslim ze by nemelo vadit rovnez indukcu...ale vse by melo byt ok

jawa 250 zapalovani

19.6.2010 v 18:05 | Nahoru | #3
a co nastavit předstih , pak by to mělo házet jiskru

jawa 250 zapalovani

19.6.2010 v 19:41 | Nahoru | #4
Vezmi indukčku, připoj VN kabel, fajfku a svíčku. Svíčku ukostři. Natáhni drát ze svorky 1 indukčky na kladívko (připoj fastonem k té izolační destičce). Kondík je zapojenej paralelně na kladívku (na fotce nějak nechápu ten zelenej drát od kondíku a bílej na izolační destičce kladívka - doufám, že jsou spojený, protože to tak má bejt). Nakonec natáhni drát ze svorky 15 indukčky na baterku, kterou pak ukostříš. Při tomhle zapojení musí házet jiskru. Nemusíš prošlapávat motor. Stačí ho natočit tak, aby kontakty přerušovače byly spojené. Pak můžeš zdvihat kladívko třeba šroubovákem, nesmíš se ale dotýkat ničeho ukostřeného, jinak by to jiskru neházelo. Takže to chce malej šroubovák a o nic se neopírat.

Při normálním zapojení pro provoz pak jenom drát z baterky nejde na 15 indukčky, ale na 30 spínací skříňky. 15 indukčky se připojí na 15 spínačky.

Pokud nebude házet jiskru, tak zkus jinou svíčku, když to nepůjde zkus jiskru na konci VN kabelu proti kostře. Když ani to nepomůže, tak vyměnit kondík a kladívka. Nakonec zkus vyměnit indukčku. Tyhle součástky se dají testovat, ale problém je, že se testují normálním střídavým proudem 230 V ze zásuvky. Hodnoty co máš naměřit si z hlavy nepamatuju, ale jsou v knize opravy a údržba motocyklů JAWA od Jiřího Dočkala. Jednodušší (a bezpečnější) je podle mě zkusit výměnu za funkční kus třeba z kamarádovy motorky

Jinak jawamania

edit: oprava chybného čísla

Naposledy editováno 20.06.2010 23:45:25

jawa 250 zapalovani

20.6.2010 v 09:36 | Nahoru | #5
tak sem vyzkousel a nic vymenil kondik taky nic ..na zapalovani je ale svorka na pripojeni dratu je oznacena číslem 51..na schematech je zobrazen jako pripojeni na indukcku svorka 1 ...
a pak je tam jeste cislo 61 ... to sem vycet ze by to melo byt pripojeni na dobijeni pokud sem vse dobre pochopil..

jawa 250 zapalovani

20.6.2010 v 09:41 | Nahoru | #6
foto

[img]

jawa 250 zapalovani

20.6.2010 v 09:42 | Nahoru | #7
typ zapalovani

[img]

jawa 250 zapalovani

20.6.2010 v 09:46 | Nahoru | #8
hele není náhodou indučka z fechtla 6V?

jawa 250 zapalovani

20.6.2010 v 09:51 | Nahoru | #9
nahodou je 6V

1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 zapalovani

20.6.2010 v 09:51 | Nahoru | #10
motáš trochu dohromady zapalování a dynamo.. Baterku tam máš? (6 voltů)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 zapalovani

20.6.2010 v 09:55 | Nahoru | #11
c.j.> jestli ano (baterie 6V), tak jen předstih a vodtrh a musí házet, nebo ukostření?

jestli nemá zapalování prošlahlý

Naposledy editováno 20.06.2010 09:56:02

1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 zapalovani

20.6.2010 v 09:56 | Nahoru | #12
ano baterie je taky 6V ukostreni + ale stejne jiskru nehazi

(reakce na) jawa 250 zapalovani

20.6.2010 v 09:57 | Nahoru | #13
vasha> než ses do toho pustil, vše chodilo?

(reakce na) jawa 250 zapalovani

20.6.2010 v 09:58 | Nahoru | #14

Dominik-Duka>c.j.> jestli ano (baterie 6V), tak jen předstih a vodtrh a musí házet, nebo ukostření?

jestli nemá zapalování prošlahlý



Přesně tak, dyť na jawě je celá elektrika vedená třemi dráty.. Indukčka musí být pod napětím a musí do ní vést drát od kladívka, které musí mít odtrh a nastavený předstih a být napojeno na ukostřený kondík. A už to musí jet..

jawa 250 zapalovani

20.6.2010 v 09:59 | Nahoru | #15
Vyzkoušej indukčku - připoj ji na baterku a kojntakt pro kladívko uzemňuj - v tu chvíli to musí hodit jiskru

jawa 250 zapalovani

20.6.2010 v 10:01 | Nahoru | #16
nebo sundej fajfku a jen tím drátem se snaž o zajiskření (vyloučíš blbou fajfku a svíčku)

jawa 250 zapalovani

20.6.2010 v 10:02 | Nahoru | #17
s velikou oblibou odcházeli ty odrušené fajfky s plechovým obalem

jawa 250 zapalovani

20.6.2010 v 10:09 | Nahoru | #18
problem je ze sem motor koupil tak jak je a puvodni majitel ho dostal jako nahradni k motorce
fajfka je plastova vim ze je to jednoduche 3draty nerikam ze sem odbornik pres elektriku ale nejak si nevim rady je to ostuda :D

1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 zapalovani

20.6.2010 v 10:28 | Nahoru | #19
51 a 61 nemají se zapalováním nic společnýho. Kupodivu se připojí na svorky 51 a 61 spínačky (pokud máš spínačku v nádrži s ampérmetrem). Pokud máš bošárnu v krytu světlometu, tak se 51 z dynama připojí na 51 nebo 30 bošárny a 61 dynama se připojí přes kontrolku dobíjení na 54 bošárny.

jawa 250 zapalovani

20.6.2010 v 10:47 | Nahoru | #20
Zkušel si to zapojit jak jsem psal? Když připojíš žárovku mezi kostru a kladívko, tak při rozpojení kladívka musí žárovka začít svítit. Když ne, je problém v primárním okruhu - ukostření baterky, drát mezi beterkou a 15 indukčky, primární vinutí indukčky, drát mezi 1 indukčky a kladívkem, kladívko (u něj musíš zkontrolovat, že je dokonale odizolované - čep kladívka a izolační destička o kterou se opírá pružina kladívka). Jestli je primární okruh v pořádku, tak bude chyba v sekundárním. Zkus to bez fajfky, jak ti tady radíme, přímo VN kabel proti kostře. Když ani to nepůjde, tak to má indukčka nejspíš za sebou.

jawa 250 zapalovani

20.6.2010 v 10:48 | Nahoru | #21
Vyzkoušej indukčku - připoj ji na baterku a kojntakt pro kladívko uzemňuj - v tu chvíli to musí hodit jiskru...vyzkousel jsem a jiskru to haze... v cem je potom problem?

Naposledy editováno 20.06.2010 10:48:33

1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 zapalovani

20.6.2010 v 10:59 | Nahoru | #22
kdyz sem pripojoval indukcku 1 na kladivko tak mi to holdilo mezi dratem a kladivkem jiskru je to spravne?a jeste pruzina na kladivku se dotyka kladivka je to spravne mam jeste jedno zapalovani trosku vybrane ale je kladivko a tam se pruzina nejak neopira o kladivko

1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 zapalovani

20.6.2010 v 11:07 | Nahoru | #23
takze kdyz je kladivko spojene tak pri kontaktu s 1 idukcka s kladivkem vznika jiskra jakmile je kladivko oddtrzeno k jiskre nedochazi

(reakce na) jawa 250 zapalovani

20.6.2010 v 11:11 | Nahoru | #24
vasha> Na kladívku je pružina přinýtovaná napevno. Opírá se o výstupek pevného kontaktu přerušovače, který je přišroubovaný k destičce na statoru. Ta pružina ale musí být odizolovaná destičkou, která musí být mezi ní a tím výstupkem. Tak jak to máš na fotce by to mělo být v pořádku. Vyzkoušej trik se žárovkou.

(reakce na) jawa 250 zapalovani

20.6.2010 v 11:13 | Nahoru | #25

vasha>takze kdyz je kladivko spojene tak pri kontaktu s 1 idukcka s kladivkem vznika jiskra jakmile je kladivko oddtrzeno k jiskre nedochazi



To je nějaký divoký. Zapalování funguje tak, že při sepnutých kladívkách dochází k "nabíjení" cívky. Jiskra na svíčce přeskočí při rozepnutí kladívka

1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 zapalovani

20.6.2010 v 11:34 | Nahoru | #26
takze jiskru to haze i na svicce ale jinde nez bych potreboval a navic ne stale i pri protaceni motoru vznika jiskra nekdy vsak prestane a msusim pohybat s kladivkem respektive s drzakem kde je pruzina do stran aby jiskra preskocila s tim uz bych si asi poradil ale na svicce mi to nehaze jiskru mezi vnejsi a stredni elektrodou ale jen na te stredni

jawa 250 zapalovani

20.6.2010 v 11:40 | Nahoru | #27
dal sem bliz vnejsi elektrodu a nadherna jiskra :D chlapi klobouk dolu a hrozne moc dik za velmi cenne rady ted uz to haze krasne jiskru ted dat vsechno do kupy a vyzkouset jestli poslape motor fakt dik!!!mate to u me

(reakce na) jawa 250 zapalovani

20.6.2010 v 12:32 | Nahoru | #28
vasha> OK, tak jen zkontroluj izolační destičku, důležitý je, že se to povedlo sprovoznit aspoň nějak. Drobný muchy už se pak postupem času vychytají

Naposledy editováno 20.06.2010 12:32:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 zapalovani

20.6.2010 v 15:38 | Nahoru | #29
_Hans_> čau mam stejny problem ze zapalovaním na jawa 250 353 nevím jak to presne zapojit nepotrebuju to orig mam to do lesa a na pole ale dynamo mam orig. tak jak to zapojit aby to jelo?

jawa 250 zapalovani

20.6.2010 v 16:01 | Nahoru | #30
tak to neslape jak sem si predstavoval nechce to chytit jiskru to haze svicka je od benzinu ale jen tak lehce zkousel sem stelovat predstih ale nevim jestli sem to nepokazil jeste vic..kladivka se mi rozpoji kdy jede pist dolu a rekl bych ze az moc dolu nevite co ted?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist