globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Občasné řazení bez spojky
17.6.2010 v 10:01
Ještě bych měl dotázek. Když mám úplně novou motorku v záběhu /zatím najeto 100km/ a je to moje první motorka /žádnou jsem ještě neměl/, tak se mi mám pocit párkrát při sledování dopravní situace stalo, že jsem asi omylem řadil bez spojky ...
Nevadí to? vím že u auta to občas nevadí, tak nevím jak u motorky...zvláště když je v záběhu.
Díky za rady..
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:10 | Nahoru | #1
Spousta lidí tu řadí bez spojky, ale chce to mít cit pro správné otáčky.. V záběhu to asík nebude zrovna to pravé ořechové a dle mě by ti ta ruka na tej spojce taky neupadla, kdybys jí mačkal při každým řazení.. Furt lepší opotřebovávat spojku než riskovat poškození převodovky..
Ale jestli se k ní takhle budeš chovat furt, tak ať si zvyká, viď?

Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:12 | Nahoru | #2
Hm teď se do mě pustí radit bez spojky jde ve vysokých otáčkách dobře půlka lidi Ti bude tvrdit, ze se převodovka nicí půlka Ti rekne, ze ne Ja se klonim k nazoru, ze ne mám pocit, ze i na motoskole v Brne se na to někdo ptal a odpověd byla, ze se neniči ....
U nového (nezabehnuteho motoru bych se toho bal )

3 reakcí na tento příspěvek Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:17 | Nahoru | #3
NAHORU TO URČITĚ NEVA ,JE TO SYSTEM KTERÝ KDYSI VYVINULA JAWA UMĚLA TO UŽ PANELKA

Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:22 | Nahoru | #4
Všechny moderní motorky umožňují řazení nahoru bez spojky (ostatně uměly to i Jawky, myslím, že už od dob kývačky)...na okruhu Ti to dokonce doporučují, pár sekund na kolo to ušetří. Samozřejmě nejde řadit pod plným plynem, to umožňují jen závodní speciály. Ale i to malý vrknutí je podstatně rychlejší, než mačkání a záběr spojky...navíc u TnT jde spojka kurva ztuha). Bez problémů to využívám i v běžném provozu. Dolů samozřejmě jen pod spojkou...i když, najdou se dobrodruzi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:22 | Nahoru | #5
Krejca> To byl ten poloautomat, ne?

Jinak nemyslím si, že zrovna na zánovním Banditu by až tak moc potřeboval řadit bez spojky kvůli pár sekundám na okruhu..

Naposledy editováno 17.06.2010 10:30:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:22 | Nahoru | #6

Krejca>NAHORU TO URČITĚ NEVA ,JE TO SYSTEM KTERÝ KDYSI VYVINULA JAWA UMĚLA TO UŽ PANELKA


Za předpokladu, že má Suzuki GSF 650 Bandit poloautomat..... Stejně jako Panelka

e: Přesněji poloautomatický vypínací mechanismus spojky

Naposledy editováno 17.06.2010 10:24:08

Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:24 | Nahoru | #7
dokud neojezdim poradne jednicku, nehodlam tam rvat dalsi kvalt

2 reakcí na tento příspěvek Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:24 | Nahoru | #8
-sekvenční převodovku nevyvinula Jawa.
-převodovka se ničí se spojkou i bez ní, mezi oběma způsoby není nějaký velký rozdíl..ale rozhodně tam rozdíl v opotřebení JE.
-Otáčky nejdou jak tu někdo napsal vyrovnat, jediný co jde je dostat je ze vzájemného záběru, to ostatně děláte vždy, protože bez toho by od 3 víše nešlo řadit.. aby si byl schoný nastavit na sousedních kvaltech stejné otáčky,musel by si kola přesouvat pomalinku..
Jenže to nejde , takže se o řadičku udělé "lup" a je to tam..
přesuvný kolo má nějakou rychlost a napálí to bočními zuby do vedlejšího kola, to se točí jinou rychlostí..
Pokud se hrany dotknou ploškou už třeba 0,2mm je to relativně v pohodě, kola díky podbroušení do sebe zaskočí, ovšem kola se pravidelně potkávají i hrana o hranu a pak dochází k celkem závažnému ožužlávání hran axiálních zubů, se spojkou se zastaví setrvačností rotující hmoty a na tyhle rázy jsou kola cementovaná.
A nebudu tady moralizovat , ať si každý řadí jak chce...
Ono až si dotyční budou opravovat převodovku, sklopí uši a sem už nenapíšou

Naposledy editováno 17.06.2010 10:33:51

(reakce na) Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:25 | Nahoru | #9
P.G.> no jasan a krásně to fungovalo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:26 | Nahoru | #10
Nebzyk> To maj dnes všechny

(reakce na) Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:26 | Nahoru | #11

Jurawood>-sekvenční převodovku nevyvinula Jawa.
-převodovka se ničí se spojkou i bez ní, mezi oběma způsoby není nějaký velký rozdíl..ale rozhodně tam rozdíl v opotřebení JE.
-Otáčky nejdou jak tu někdo napsal vyrovnat, jediný co jde je dostat je ze vzájemného záběru, to ostatně děláte vždy, protože bez toho by od 3 víše nešlo řadit.. aby si byl schoný nastavit na sousedních kvaltech stejné otáčky,musel by si kola přesouvat pomalinku..
Jenže to nejde , takže se o řadičku udělé "lup" a je to tam..
přesuvný kolo má nějakou rychlost a napálí to bočními zuby do vedlejšího kola, to se točí jinou rychlostí..

kdo tu mluví o sekvenci?????

1 reakcí na tento příspěvek Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:27 | Nahoru | #12
Krejca>Ano?

(reakce na) Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:28 | Nahoru | #13

Nebzyk>Krejca>Ano?

no kurňa ta tvoje taky někdy to zkus bez plný zátěže

1 reakcí na tento příspěvek Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:28 | Nahoru | #14
Krejca>A co myslíš, že motocyklová postupová dvouhřídelová převodovka je, když ne sekvenční?

1 reakcí na tento příspěvek Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:30 | Nahoru | #15
Krejca> Jenže na panelce můžeš i pod zátěží Nechceš mi snad tvrdit, že má současná motocyklová produkce na konci řadičky vačku, která přes tyčku rozepíná spojku, že ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:31 | Nahoru | #16
Nebzyk> Vy inženýři se sekvencí se dá řadit pod plným plynem,pohlídá to elektronika kratičkým vyřazením zapalování ,my se bavíme o trochu něčem jiným,je jasný že Bandaska ani ta tvoje nemaj sekvenci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:33 | Nahoru | #17

Nebzyk>Krejca> Jenže na panelce můžeš i pod zátěží Nechceš mi snad tvrdit, že má současná motocyklová produkce na konci řadičky vačku, která přes tyčku rozepíná spojku, že ne

Nejde o vačku ale o princip a ten je stejnej jako na tý Jawce tedy při tahu do řadičky dojde k roztažení spojky . mimochodem jak si přišel na to že na jawce můžeš pod plným plynem????

Naposledy editováno 17.06.2010 10:35:31

Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:34 | Nahoru | #18
ha ha ha, mají.
Sekvence není vypínání zapalování při řazení, ale typ převodovky, kdy řadíš kvalty za sebou, postupně v sekvenci. Nikoli přes Háčko, kdy tam můžeš narvat jakýkoli kvalt z jakéhokoli jiného (pomineme-li rozdíly v otáčkách). Obecně: sekvenční=dvouhřídelové kontra klasické=tříhřídelové.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:35 | Nahoru | #19

Krejca>Nebzyk> To maj dnes všechny



...a kolik jsi měl rozebranejch převodovek na "moderních" motorkách??? ...já už "pár" jo a nikde jsem tam poloautomat nenašel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:35 | Nahoru | #20

Krejca>Nejde o vačku ale o princip a ten je stejnej jako na tý Jawce tedy při tahu do řadičky dojde k roztažení spojky .


JAK???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:37 | Nahoru | #21

Filous>...a kolik jsi měl rozebranejch převodovek na "moderních" motorkách??? ...já už "pár" jo a nikde jsem tam poloautomat nenašel

chlapi sorry njsem inženýr jen vím že to funguje a bez krátkýho vypojení spojky to asi nepujde.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:38 | Nahoru | #22

Krejca>Nebzyk> Vy inženýři se sekvencí se dá řadit pod plným plynem,pohlídá to elektronika kratičkým vyřazením zapalování ,my se bavíme o trochu něčem jiným,je jasný že Bandaska ani ta tvoje nemaj sekvenci



...to ale nemyslíš vážně, že ne???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:41 | Nahoru | #23
Filous> Pod sekvencí pro normální lidi vydím techniku používanou při závodech nebo mi chceš tvrdit že máš stejnej systém na tvý jako lidi na okruhu nebo v rally?

Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:42 | Nahoru | #24
u mě je to na dennim pořádku

(reakce na) Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:45 | Nahoru | #25

Filous>...to ale nemyslíš vážně, že ne???

tak jsem to nevydržel a kouk na net. tady je popis odborně,já fakt nejsem mechanik ale zase se o to přeci jen zajímám i když ne do detailů

sekvenčním řazením vyhází z klasické mechanické převodovky, ale obsahuje navíc samočinnou spojku, která je řízená elektronicky. Převodovka se sekvenčním řazením se začala používat na konci osmdesátých let dvacátého století u vozů Formule 1. Později se začala rozšiřovat i do osobních automobilů. V osobních automobile se objevuje výhradně u dražších luxusních vozů, například u automobilů značky Ferrari.. Rychlostní stupně se u sekvenční převodovky řadí pomocí tlačítek na volantu nebo pomocí řadící páky. U páky se řadí směrem dopředu na vyšší rychlostní stupeň a směrem dozadu na nižší. Spojka i řazení jsou ovládané i hydraulicky pomocí elektronického ovládacího systému.

--------------------------------------------------------------------------------

Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:46 | Nahoru | #26
Vidím jistý významový rozdíl v termínech "pod zátěží" a "pod plným plynem" Nechci ale slovíčkařit. Na Jawě s poloautomatickým vypínáním spojky můžeš řadit bez spojkové páčky proto, že výkyvným pohybem řadící páky dojde přes vačku a vypínací mechanismus (pod pravým deklem) k rozpojení spojky. K tomuto ale nedochází u moderních motocyklů, protože tento pomocný mechanismus prostě nemají. Tam musíš buď plynem dojít do stavu, kdy kolečka nepřenášejí žádnou sílu, ani z motoru na kolo, ale ani z kola na motor (brždění motorem) a potom bez spojky rychlým pohybem řadičky kolečko z bočního ozubení vysuneš a druhé naopak nasuneš. Neumíš-li, očešeš časem zoubky. Neumíš-li, nebo potřebuješ-li řadit rychle (dragstery či závody obecně) tak si pořídíš nějaký quick shifter nebo jak se to udělátko jmenuje, které ti díky čidlu na řadičce (aktivuješ pohybem řadičky) na předem stanovený čas vypne zapalování a jsi zase v situaci, kdy kolečka v převodovce nepřenášejí žádnou sílu ani jedním směrem (Teoreticky. V praxi tam vždy k většímu či menšímu lupnutí dochází, ale u závoďáka zkrácenou životnost neřešíš....) A to je potom "sekvence" jak ji znáš (a pleteš si ji) z vozů WRC.

(reakce na) Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:47 | Nahoru | #27

Krejca>chlapi sorry njsem inženýr jen vím že to funguje a bez krátkýho vypojení spojky to asi nepujde.



...taky nejsem inženýr, ale vsaď se, že to jde i bez rozepnutí spojky...a jinak, v motorce je sekvence a v tvym příspěvku, kde mluvíš o krátkodobym vypnutí zapalování si pleteš dojmy z pojmy...u klasický sekvence máš normální spojku, pokud ti "něco" vypíná krátkodobě zapalování, jedná se o další vyfikundaci, který se řiká rychlořazení a funguje tak, že nepoužíváš spojku a abys mohl řadit pod plnym, máš na řadičce čidlo, který při pohybu právě vypne zapalko a ty zařadíš při nezatíženym motoru a převodovce...tim šetříš čas potřebnej k ubrání a přidání plynu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:48 | Nahoru | #28

Jurawood>-sekvenční převodovku nevyvinula Jawa.
-převodovka se ničí se spojkou i bez ní, mezi oběma způsoby není nějaký velký rozdíl..ale rozhodně tam rozdíl v opotřebení JE.
-Otáčky nejdou jak tu někdo napsal vyrovnat, jediný co jde je dostat je ze vzájemného záběru, to ostatně děláte vždy, protože bez toho by od 3 víše nešlo řadit.. aby si byl schoný nastavit na sousedních kvaltech stejné otáčky,musel by si kola přesouvat pomalinku..
Jenže to nejde , takže se o řadičku udělé "lup" a je to tam..
přesuvný kolo má nějakou rychlost a napálí to bočními zuby do vedlejšího kola, to se točí jinou rychlostí..
Pokud se hrany dotknou ploškou už třeba 0,2mm je to relativně v pohodě, kola díky podbroušení do sebe zaskočí, ovšem kola se pravidelně potkávají i hrana o hranu a pak dochází k celkem závažnému ožužlávání hran axiálních zubů, se spojkou se zastaví setrvačností rotující hmoty a na tyhle rázy jsou kola cementovaná.
A nebudu tady moralizovat , ať si každý řadí jak chce...
Ono až si dotyční budou opravovat převodovku, sklopí uši a sem už nenapíšou



Tak tak.... klucí, dobrodruch předemnou řadil nejspíše bez spojky a po 35t. co má motorka najeto mě to stálo 17 000,- absolvovat to znovu už nehodlám a tak se snažím k převodovce chovat co nejšetrněji

Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:56 | Nahoru | #29
Ta páčka po levé ruce je tam proto, abys jí prostě nepoužíval Pouze na rozjezd (i když věřím, že by se tady někdo našel, kdo by tvrdil že to jde...)a při odřazování ,jinak nejseš závodník
To je stejný jako když ho máš, ale používat ho budeš jenom na čůrání , protože to jednoduše není důležitý

2 reakcí na tento příspěvek Občasné řazení bez spojky

17.6.2010 v 10:56 | Nahoru | #30
spíš si myslím, že jsem jí bud mačkal jen napolovic tu spojku anebo že jsem jí mačkal o desetinu později až po sešlápnutí rychlosti.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... Banditak650 14 24.4.2024 v 15:53 Banditak650
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66
Suzuki gsf 650 Bandit, jak vyřadit ... Suzuki GSF 650 Bandit existencex 23 16.9.2023 v 17:29 Riki1978
Bandit se dusí Suzuki GSF 650 Bandit MotardM 13 5.9.2023 v 06:27 Pelikánes
2007 Suzuki GSF Bandit 650- Potkáva... Suzuki GSF 650 Bandit Pelikánes 4 4.9.2023 v 15:09 puffybodie


TOPlist