globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tuning brzdy - pumpa, třmeny, kotouče atd
 
11.4.2007 v 17:51
čaute, chtěl bych trochu potunit chabou přední brzdu na mém DR-Ztku a chtěl bych se zeptat na pár věcí:

<strong>Pumpa</strong>
Měnil jsem teďka brzdovou kapalinu a nedařilo se mě originál pumpu odvzdušnit natolik aby byla úplně tvrdá, pořád měla tak 3 cm gumovou vůli ať jsem dělal co jsem dělal.
To samé bylo na minulém XRku, tam to bylo ještě horší a i po čachrování s vakuovou odsávací mrdkou jsem tu páčku byl schopnej přimáčknout až k řidítku.
Tak jsem tam zkusil namontovat pumpu Nissin z Svčka a ejhle, za 5 minut byla páka tvrdá jak šutr!
imholol.unas.cz/z011.jpg

Jak to?? U XRa jsem si myslel že ta pumpa je prostě stará , ale na DR-Z ta původní pumpa byla poměrně nová takže nějaký opotřebení nepřipadalo v úvahu.
Může to být třeba proto že ty origo pumpy mají menší pístek a tak jsou víc citlivé na zavzdušnění? Protože ta SVčková pumpa byla zamýšlená pro použití na dva třmeny - nemůže to být tím? V tom případě by sice ta SVčková byla tvrdší ale míň by brzdila, je to tak? Nebo je to všechno podobné a ta SV je prostě kvalitnější? (obě jsou teda Nissin) Já osobně jsem si rozdílu moc nevšiml ale nevylučuju že ta originál brzdila víc při menším tlaku - na druhou stranu tu páčku měla kratší a byla gumová.

Máte nějakej tip na našláplou brzdovou pumpu vhodnou na jednokotouč?

<strong>Kotouč</strong>
Zatím tam mám origo malej neplovoucí endurovej 20cm kotouček a říkám si že bych tam prsknul o něco větší (30+ cm) - ale jakej? Myslím hlavně plovoucí vs. pevnej. Pevnej bych si nechal vyříznout a vyšel by nejlevněji a nemusel bych řešit jestli ho tam napasuju - ale - bude to bezpečný? Bude to dobře brzdit? Protože všude jsem viděl velký kotouče zásadně plovoucí - to je proč? Líp to brzdí? Co se týče ochrany proti zablokování tak to by mohl pobrat plovoucí třmen, ne? A origo je taky pevnej, ale malej.
Popřípadě kdo by věděl jaký kotouče pasujou na náboj DR-Z 400 tak sem s tím

<strong>Třmen</strong>
origo je plovoucí dvoupístek a celkem mě přijde v pohodě - přinese jeho výměna za jinej výrazné zlepšení? (jinej myslím lidsky drahej, chápu že šestidestičkovej šestipístek z motoGP bude brzdit líp...)
Dost dobře na mě zapůsobily brzdy z Ducati, to jsou Bremba?



Jinač pancéřovka a lepivý desky se rozumí samo sebou, to bude :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuning brzdy - pumpa, třmeny, kotouče atd

12.4.2007 v 10:51 | Nahoru | #1
David 900SS>aha.. tak to mě udělalo čáru přes rozpočet, sem mylsel že tam všechno plave.. tak nic, mrknu po něčem jiným nebo třmen nebudu řešit vůbec, ten stávající dvoupístek je v pohodě.


Hadice nemají na brzdný účinek žádný vliv, ale samozřejmě je taky přikoupím. Ta stávající mě přijde v pohodě, na SVčku jsem měl pancéře a ty páčky jsou teď tvrdý stejně.


Spasovat se to bude muset nějakou redukcí, ale zas taková věda to nebude - duralová deska + distanční podložky a není co řešit *yes*



S tou pumpu jsem si to myslel - jestliže má ta SVčková větší pístek tak by bylo logický že je sice tvrdší ale zas míň účinnější - to je pravda, holt se pokusím pořádně odvzdušnit tu původní a nebo sehnat nějakou našláplou na jeden třmen.
Ale bojím se že ta endurová Nissin je prostě shit od výroby, na spoustě endur ty páčky prostě jsou měkký a nic s tím člověk neudělá :(( Vím že hadicí to určitě není, ten rozdíl v tvrdosti pumpy SV a DR je fakt řádovej, tam se druhej třmen neschová...


Jiný enduro určitě nechci, DR-Z jsem vybíral dlouho a celkově mě vyhovuje nejvíc.
A ta přestavba zas tak drsná nebude - kotouč 2000 a redukce dejme tomu 500, pancéřka 1000, destičky 700. A to je základ ze kterýho můžu nebo nemusím jít dál. I tak si od toho slibuju rapidní zlepšení..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuning brzdy - pumpa, třmeny, kotouče atd

12.4.2007 v 11:05 | Nahoru | #2
Vespa>

no tak jo.

tu pumpu můžeš zkusit z jednokotoučovýho monstera - ať tam máš ten nápis brembo alespoň někde

na brzdnej účinek bude mít největší vliv složení směsi desek , na gumovou páčku stará gumová hadice (nemusí tam bejt ani ta bublina , je to fakt rozdíl)

ten obrázek vypadá pěkně , jestli se ti povede to stejný , to by mohlo bejt zajímavý

u té redukce na jinej třmen bude rozhodující aby se ti nekroutila takže řádnej macek , já to spočítat neumím, já jsem jen elektrikář. ale co vím tak když člověk cpe lepšejší brzdový třmeny na monstera , nebo ssko , tak ducati má taky jakejsi hliníkovej bazmek jako redukci, a ten je řádnej macek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuning brzdy - pumpa, třmeny, kotouče atd

12.4.2007 v 11:55 | Nahoru | #3
vespa: na tom obrazku co jsi dal, neni plovouci trmen, ale ten kotouc plovouci je... sice ne na nytech, ale to ze plave je udelany tim ze je ta brzdna plocha ke zbytku chycena na par mistech a na malym prurezu materialu kterej pruzi...jeste sou tam vystupky ktery prenasej brdnou silu-aby to ty na kterejch to plave neustrihlo..... jako na kole je u brzd plavani udelany tenounkym kotoucem kterej se taky ohyba.....

jinak myslim ze prncipielne na te pumpe nemuze nic pruzit... spis bych rekl ze ta na jeden trmen ma malej prumer a dela velkej tlak takze nafukuje hadici nebo neco jinyho v soustave.... tezko muze zustat zavzdusnena pumpa......badej no... ale jestli das vetsi trmen tak stejne budes potrebovat vetsi pumpu, kamos mel na motardu na 4pistovym tmenu braking pumpu z haybusy - na 2sestipisty a brzdilo to fakt brutalne.... takze je mozny dat i vetsi pumpu a race desky.... proste kombinaci je spousta.....

ten mezikus bych nevidel jako extra problem.... prodava se na motardy... dokonce i nejaky homologovany redukce se najdou... ale da se i vyrobit.... kdybys nesehnal tak dej vedet na ICQ/mail, neco bysme vymysleli...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist