<strong>Pumpa</strong>
Měnil jsem teďka brzdovou kapalinu a nedařilo se mě originál pumpu odvzdušnit natolik aby byla úplně tvrdá, pořád měla tak 3 cm gumovou vůli ať jsem dělal co jsem dělal.
To samé bylo na minulém XRku, tam to bylo ještě horší a i po čachrování s vakuovou odsávací mrdkou jsem tu páčku byl schopnej přimáčknout až k řidítku.
Tak jsem tam zkusil namontovat pumpu Nissin z Svčka a ejhle, za 5 minut byla páka tvrdá jak šutr!
imholol.unas.cz/z011.jpg
Jak to?? U XRa jsem si myslel že ta pumpa je prostě stará , ale na DR-Z ta původní pumpa byla poměrně nová takže nějaký opotřebení nepřipadalo v úvahu.
Může to být třeba proto že ty origo pumpy mají menší pístek a tak jsou víc citlivé na zavzdušnění? Protože ta SVčková pumpa byla zamýšlená pro použití na dva třmeny - nemůže to být tím? V tom případě by sice ta SVčková byla tvrdší ale míň by brzdila, je to tak? Nebo je to všechno podobné a ta SV je prostě kvalitnější? (obě jsou teda Nissin) Já osobně jsem si rozdílu moc nevšiml ale nevylučuju že ta originál brzdila víc při menším tlaku - na druhou stranu tu páčku měla kratší a byla gumová.
Máte nějakej tip na našláplou brzdovou pumpu vhodnou na jednokotouč?
<strong>Kotouč</strong>
Zatím tam mám origo malej neplovoucí endurovej 20cm kotouček a říkám si že bych tam prsknul o něco větší (30+ cm) - ale jakej? Myslím hlavně plovoucí vs. pevnej. Pevnej bych si nechal vyříznout a vyšel by nejlevněji a nemusel bych řešit jestli ho tam napasuju - ale - bude to bezpečný? Bude to dobře brzdit? Protože všude jsem viděl velký kotouče zásadně plovoucí - to je proč? Líp to brzdí? Co se týče ochrany proti zablokování tak to by mohl pobrat plovoucí třmen, ne? A origo je taky pevnej, ale malej.
Popřípadě kdo by věděl jaký kotouče pasujou na náboj DR-Z 400 tak sem s tím
<strong>Třmen</strong>
origo je plovoucí dvoupístek a celkem mě přijde v pohodě - přinese jeho výměna za jinej výrazné zlepšení? (jinej myslím lidsky drahej, chápu že šestidestičkovej šestipístek z motoGP bude brzdit líp...)
Dost dobře na mě zapůsobily brzdy z Ducati, to jsou Bremba?
Jinač pancéřovka a lepivý desky se rozumí samo sebou, to bude :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuning brzdy - pumpa, třmeny, kotouče atd
no tak jo.
tu pumpu můžeš zkusit z jednokotoučovýho monstera - ať tam máš ten nápis brembo alespoň někde
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
na brzdnej účinek bude mít největší vliv složení směsi desek , na gumovou páčku stará gumová hadice (nemusí tam bejt ani ta bublina , je to fakt rozdíl)
ten obrázek vypadá pěkně , jestli se ti povede to stejný , to by mohlo bejt zajímavý
u té redukce na jinej třmen bude rozhodující aby se ti nekroutila takže řádnej macek , já to spočítat neumím, já jsem jen elektrikář. ale co vím tak když člověk cpe lepšejší brzdový třmeny na monstera , nebo ssko , tak ducati má taky jakejsi hliníkovej bazmek jako redukci, a ten je řádnej macek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuning brzdy - pumpa, třmeny, kotouče atd
Je pravda že by to chtělo třeba čtyřpístek aby bylo zlepšení ale ten tam nejspíš nenacpu kvůli výpletu.. ten třmen teda nechávám plavat.
Redukci si pro sichr masivnější udělám.. třeba i ze dvou plátů, ať se nemusím strachovat. ALe viděl jsem i hustý věci, normální plocháč uřízlej flexou a opilovanej pilníkem a taky to fungovalo. (tím nechci říct že tam dám první kus rezavýho "pičaplechu" co mě vleze pod ruku, to jen abys mě nechytal za slovo :D