bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Do 2T natural 95 či 98?
 
13.6.2010 v 19:41
Zdarec chlapi mám takovej dotaz můžu natankovat do svý aprilie natural 98 už sem se ptal pár známejch a ty řikaly abych to nedělal tak se ratši poptám tady díky moc

Uzavřeno 14.06.2010 v 18:50 uživatelem Pitrson16

Uzavřeno 20.06.2010 v 19:16 uživatelem Pitrson16
Předchozí
1 2
Následující

Do 2T natural 95 či 98?

13.6.2010 v 19:43 | Nahoru | #1
můžeš 98, ale musíš tam dát 3% cukru do nalévaného benzínu, aby se vyrovnala hodnota oktanového čísla a motorka by měla o něco lépe jet, ale nevím zda bude u 125 znatelný rozdíl

Do 2T natural 95 či 98?

13.6.2010 v 19:45 | Nahoru | #2

Do 2T natural 95 či 98?

13.6.2010 v 19:45 | Nahoru | #3
Klidně si na zkoušku vem třeba 10 litrů... Kdyby se ti něco nezdálo, tak se obrať na mě, já to ekologicky zlikviduju v Simsonovi .

1 reakcí na tento příspěvek Do 2T natural 95 či 98?

13.6.2010 v 20:08 | Nahoru | #4
Já tankuju normálně 95, párkrát jsem tam dal i 98 (nebo 100) od Benziny a jediné co jsem poznal bylo,že na to "lepší" palivo byla vyšší spotřeba...

Do 2T natural 95 či 98?

13.6.2010 v 20:10 | Nahoru | #5
Lej tam 95 a jezdi a neřeš píčowyny máš 2T tak jeto jedno co tam naleješ za benzin

(reakce na) Do 2T natural 95 či 98?

13.6.2010 v 20:12 | Nahoru | #6
jeleva> To je paradox že ale taky sem to pozoroval jezdím na 95

1 reakcí na tento příspěvek Do 2T natural 95 či 98?

13.6.2010 v 20:12 | Nahoru | #7
ja sem natankoval jednou na shellce vpower a ta obsluha rikala ze to pojede lip a pritom to jelo uplne stejne akorat to bylo drahy

Do 2T natural 95 či 98?

13.6.2010 v 20:13 | Nahoru | #8
dik za rady zustanu u 95 a nebudu to resit

(reakce na) Do 2T natural 95 či 98?

13.6.2010 v 20:17 | Nahoru | #9

Pitrson16>ja sem natankoval jednou na shellce vpower a ta obsluha rikala ze to pojede lip a pritom to jelo uplne stejne akorat to bylo drahy



to ti řekli, aby prodali drahší benzín

Do 2T natural 95 či 98?

13.6.2010 v 20:24 | Nahoru | #10
to mi řekli a už jim na to neskočim

1 reakcí na tento příspěvek Do 2T natural 95 či 98?

13.6.2010 v 20:37 | Nahoru | #11
No já tam leju 91

(reakce na) Do 2T natural 95 či 98?

13.6.2010 v 20:50 | Nahoru | #12
KalTom> Zdár, Tome, nejel´s dneska k večeru kolem Benziny v Biteši?

3 reakcí na tento příspěvek Do 2T natural 95 či 98?

13.6.2010 v 21:00 | Nahoru | #13
Víš kluci Ti odpovídají takto,neboť se to tady každou chvíli řeší.Obzvlášť ml.kluci,potřebují tuto informaci.Já Ti tedy odpovím,tak aby si to pochopil.Když člověku kterej je zvyklej chlastat 70%alkohol, kterej má v sobě příchuť něčeho co se značí 95okt. a po jedné lahvičce ujde 100m. za hodinu.Myslíš si že když mu druhý den budeš nalévat 70%alkohol,kterej bude mít příchuť s označením 100okt.,že dojde na místo rychleji když druhá ingredience bude dražší?Tady spíš jde o to,kolik ten člověk je schopen ještě vychlastat za větší peníz,než se mu udělá špatně stěch přísad.Takže chlapík zvyklej lemtat 70%s 95přísadami se ve své vzdálenosti nepřekoná,jen si za větší peníz víc pochutná.Taky se s toho ale může posrat,neboť ho rodiče vychovali na to aby lemtal jen příchuť 95.Pokud nemáš informace o komresním poměru u svého motoru,tak je dohledej,ale do 11.5:1 o více okt.palivu nelaboruj.Když nebudou teplotní a tlakové podmínky nad pístem brutální,více okt.palivo Ti vezme jen s peněženky.To číslo neznamená sílu kořalky ale to,aby při velkém žáru vniklým tlakem a spalováním,nebouchla dřív,než jí zapálí jiskra od svíčky. Ta kořalka je stále stejně silná,jen při stlačení do menšího prostoru ta méně oktanová chytne dřív než je to zapálený jiskrou a tak je potřeba dát odolnější.Ta potom bouchne stejnou silou,ale až po zapálení v pravý okamžik. To způsobí že výbuch je mnohem rychlejší a motoru to dává větší agresivitu. Pokud tedy nenastane tato situace a zapalíš předražené palivo které je stejně silné jako to levnější,nedá to motoru nic a dost možná ani pořádně nevyhoří a uteče výfukem.Směs nejlépe bouchne když je její poměr 11xvzduchu s kapkou benzínu vystavena tlaku a teplotě při které by teoreticky byla na hraně samozvnícení a tu zapálí až jiskra.Celá tak dokonale bezezbytku využije té rozptýlené kapky benzínu.Když bude kapka benzínu na zdvih odolávat teplotě,tato hrana se posouvá a směs nevyužije té samé kapky benzínu,takže to může být jenom horší.V motoru je ale tolerance do které když se trefíš,bude motůrek táhnout lépe.Jenže na to má vliv i venkovní teplota,vlhkost vzduchu a tak.Jelikož je málokterý motorysta rosničkou,tak se to v důsledku nevyplatí a je lépe se držet doporučené tolerance výrobcem. Víc oktanů Ti sice neuškodí,ale může to jezdit hůř za víc peněz.Míň oktanů naopak škodí velmi,ale 95okt.splňuje s velkou rezervou pro většinu motorů to co jsem popisoval.Pochybuju že kvůli tomu budeš tedy snižovat hlavu a zmenšovat předstih u bezkontaktního zapalování.Jinak je Ti to totiž k ničemu.Snad jen v případě že budeš toho pincka honit na jedničku kolem baráku v 30'vedru.

Do 2T natural 95 či 98?

13.6.2010 v 21:00 | Nahoru | #14
Lubos92

Naposledy editováno 13.06.2010 21:02:46

Do 2T natural 95 či 98?

13.6.2010 v 21:01 | Nahoru | #15
lej to co doporučuje výrobce. Hodnota oktanového čísla se volí podle kompresních poměrů, čím je oktanové čislo vyšší tím můžeš mít větší kompresní poměr. V paxi to znaměná že kdyby jsi ted do svého seriového motoru nalil benzín s malím oktanovým čislem (třeba 91 a mín)mohlo by dojít k detonacím k teré mají nepříznivý vliv na celou klikovou soustavu. Ale když naleješ 95 nebo 100 tak tam žádný rozdíl nebude protože ta motorka je stavěná na 95 oktanů.

1:10-1:12 v pohodě 95oktanů
1:12-1:13,5 98 oktanů
1:13,5-1:14,8 100 nebo 101 oktanů
pro vyšší kompresní poměry se používají směsi metylalkoholu a jiných látek.

(reakce na) Do 2T natural 95 či 98?

13.6.2010 v 21:01 | Nahoru | #16
sancu>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Do 2T natural 95 či 98?

13.6.2010 v 21:09 | Nahoru | #17
sancu> dík aspoň sem o něco chytřejší

(reakce na) Do 2T natural 95 či 98?

13.6.2010 v 22:10 | Nahoru | #18
sancu>

(reakce na) Do 2T natural 95 či 98?

13.6.2010 v 22:51 | Nahoru | #19
Nemáš zač...Taky jsem byl mladý a bažil po výkonu.Až časem pochopíš že radost s ježdění Ti může dát jen čistá zatáčka bez blbce v protisměru,nebo hliněný kopeček jen tak hopnutý.

Do 2T natural 95 či 98?

13.6.2010 v 23:31 | Nahoru | #20
Odpověď na původní otázku zní: ano můžeš tankovat i N98.
ALE, s největší pravděpodobností by ti to jelo stejně i na N91. Proč? Protože skutečný kompresní poměr bude někde kolem 8:1. Zde diskutující si jaksi neuvědomují, že efektivní stlačování směsi u dvoutaktu začíná teprve po uzavření výfukového kanálu. Výrobci (snad kromě japonců) sice uvádějí kompresní poměr z celého zdvihu, ale moc to o konkrétním 2T motoru nevypovídá. Samozřejmě, že nic není tak jednoznačný, protože oktanový požadavek motoru není úměrný jen kompresnímu poměru, ale to nemá cenu tady rozebírat.
Takže tankuj N95, který s rezervou vyhoví a je levnější.

Do 2T natural 95 či 98?

13.6.2010 v 23:35 | Nahoru | #21
proč chceš tankovat 98?

Do 2T natural 95 či 98?

13.6.2010 v 23:55 | Nahoru | #22
Já osobně měl s 2T s kompresním poměrem 12:1 na N98 o půl litru menší spotřebu při stejném stylu jízdy.. na N98 jsem měl 3,4l/100km

Do 2T natural 95 či 98?

14.6.2010 v 00:23 | Nahoru | #23
no, já ti řeknu, že dvoutakty a vysokotočkové 4takty jedou mnohem líp na 91 než 95 (Jawa i hyundai atos) (u jawy mam kompresi po převrtání asi 9/1)

Do 2T natural 95 či 98?

14.6.2010 v 06:40 | Nahoru | #24
exxi> Hyundai Atos a vysokootáčkovej motor??

Do 2T natural 95 či 98?

14.6.2010 v 06:43 | Nahoru | #25
Pitrson16> Nalej tam nitrobenzín do modelářskejch motorů, není moc drahej, asi jen 300kč za litr, ale pude ti to na zadní i na šestku plynem

1 reakcí na tento příspěvek Do 2T natural 95 či 98?

14.6.2010 v 11:25 | Nahoru | #26
Za týden tady bude napsany,jezdím na 98 benzín neco mě začíná klepat v motoru za 2 dny později,doklepalo to mam propálený píst a odešlo ložisko na klice.

Do 2T natural 95 či 98?

14.6.2010 v 12:45 | Nahoru | #27
Special mix

Naposledy editováno 14.06.2010 12:46:04

(reakce na) Do 2T natural 95 či 98?

14.6.2010 v 17:02 | Nahoru | #28
Mildabike> to sem potřeboval vědět ted už vim že to tam nebudu dávat

Do 2T natural 95 či 98?

14.6.2010 v 18:08 | Nahoru | #29
no asi takhle, kdyz jsem mel aprilku rs , tak na nadrzi bylo napsano od vyrobce at se tam leje 98 ,ale lil jsem 95 a rozdim mezi 98 a 95 jsem fakt nepoznal

1 reakcí na tento příspěvek Do 2T natural 95 či 98?

14.6.2010 v 18:23 | Nahoru | #30
Nelej tam dražší benzín, stejnak ho spálíš, tak jsou to vyhozený prachy.
Předchozí
1 2
Následující
Téma je zamknuto


TOPlist