globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Do 2T natural 95 či 98?
 
13.6.2010 v 19:41
Zdarec chlapi mám takovej dotaz můžu natankovat do svý aprilie natural 98 už sem se ptal pár známejch a ty řikaly abych to nedělal tak se ratši poptám tady díky moc

Uzavřeno 14.06.2010 v 18:50 uživatelem Pitrson16

Uzavřeno 20.06.2010 v 19:16 uživatelem Pitrson16

3 reakcí na tento příspěvek Do 2T natural 95 či 98?

13.6.2010 v 21:00 | Nahoru | #1
Víš kluci Ti odpovídají takto,neboť se to tady každou chvíli řeší.Obzvlášť ml.kluci,potřebují tuto informaci.Já Ti tedy odpovím,tak aby si to pochopil.Když člověku kterej je zvyklej chlastat 70%alkohol, kterej má v sobě příchuť něčeho co se značí 95okt. a po jedné lahvičce ujde 100m. za hodinu.Myslíš si že když mu druhý den budeš nalévat 70%alkohol,kterej bude mít příchuť s označením 100okt.,že dojde na místo rychleji když druhá ingredience bude dražší?Tady spíš jde o to,kolik ten člověk je schopen ještě vychlastat za větší peníz,než se mu udělá špatně stěch přísad.Takže chlapík zvyklej lemtat 70%s 95přísadami se ve své vzdálenosti nepřekoná,jen si za větší peníz víc pochutná.Taky se s toho ale může posrat,neboť ho rodiče vychovali na to aby lemtal jen příchuť 95.Pokud nemáš informace o komresním poměru u svého motoru,tak je dohledej,ale do 11.5:1 o více okt.palivu nelaboruj.Když nebudou teplotní a tlakové podmínky nad pístem brutální,více okt.palivo Ti vezme jen s peněženky.To číslo neznamená sílu kořalky ale to,aby při velkém žáru vniklým tlakem a spalováním,nebouchla dřív,než jí zapálí jiskra od svíčky. Ta kořalka je stále stejně silná,jen při stlačení do menšího prostoru ta méně oktanová chytne dřív než je to zapálený jiskrou a tak je potřeba dát odolnější.Ta potom bouchne stejnou silou,ale až po zapálení v pravý okamžik. To způsobí že výbuch je mnohem rychlejší a motoru to dává větší agresivitu. Pokud tedy nenastane tato situace a zapalíš předražené palivo které je stejně silné jako to levnější,nedá to motoru nic a dost možná ani pořádně nevyhoří a uteče výfukem.Směs nejlépe bouchne když je její poměr 11xvzduchu s kapkou benzínu vystavena tlaku a teplotě při které by teoreticky byla na hraně samozvnícení a tu zapálí až jiskra.Celá tak dokonale bezezbytku využije té rozptýlené kapky benzínu.Když bude kapka benzínu na zdvih odolávat teplotě,tato hrana se posouvá a směs nevyužije té samé kapky benzínu,takže to může být jenom horší.V motoru je ale tolerance do které když se trefíš,bude motůrek táhnout lépe.Jenže na to má vliv i venkovní teplota,vlhkost vzduchu a tak.Jelikož je málokterý motorysta rosničkou,tak se to v důsledku nevyplatí a je lépe se držet doporučené tolerance výrobcem. Víc oktanů Ti sice neuškodí,ale může to jezdit hůř za víc peněz.Míň oktanů naopak škodí velmi,ale 95okt.splňuje s velkou rezervou pro většinu motorů to co jsem popisoval.Pochybuju že kvůli tomu budeš tedy snižovat hlavu a zmenšovat předstih u bezkontaktního zapalování.Jinak je Ti to totiž k ničemu.Snad jen v případě že budeš toho pincka honit na jedničku kolem baráku v 30'vedru.

(reakce na) Do 2T natural 95 či 98?

13.6.2010 v 21:01 | Nahoru | #2
sancu>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Do 2T natural 95 či 98?

13.6.2010 v 21:09 | Nahoru | #3
sancu> dík aspoň sem o něco chytřejší

(reakce na) Do 2T natural 95 či 98?

13.6.2010 v 22:10 | Nahoru | #4
sancu>

Téma je zamknuto


TOPlist